PCOS ja raskautuminen

Mulla on letrozol-kuurien aikaan ultrattu munasarjat ja yhdessä kierrossa kipuilun aikaan siellä oli kolme 10mm rakkulaa. Ovulaatiota ei siis tuosta kierrosta tullut, kipuja kylläkin. Varmaan ahdasta siellä tuollaisella määrällä tai jotain (n)
 
Ei oo jostain syystä tullut ilmoituksia näistä viesteistä!

@MonaLisa33 mulla on kystia ollut/on edelleen, ja niitä on kirurgin pöydällä poistettukin. Eli hyvin voi olla kystasta johtuvaa kipua myös (n)

@KukkaSosuli mä oon kans miettinyt, et mihin se neste häviää :confused: viimeksi kun ultrattiin, oli nestettä kuulema kohdun takana, jota epäiltiin puhjenneeksi kustansi...:unsure:
 
@MonaLisa33 juu, minä odottelin ja odottelen edelleen. Testasin aamulla varuiksi vielä negan, kun viikonloppuna reissu tiedossa. :) Ensiviikon ajattelin odotella, sitten soitan terkkarille, ja kyselen jatko-ohjeita. (y)

Kaiken maailman oireita kyllä on, kipuja alavatsassa ja epäilyttävän runsas valkovuoto. Ovulaatitoestejä en oo enää tehnyt, kun niihin turhauduin :D
 
@pikkuhaave Ai että, kun olisikin raskaudesta johtuvia nuo oireet ja vuodottomuus :love:

@KukkaSosuli Lueskelin vähän taaksepäin viestejä; te odotatte aikaa naikkarille? Oletteko pitkään odottaneet? Meidän odotusaika on lopulta 3kk ensikäyntiin, joka on pian. Odotellessa käytiin yksityisellä.
Lähete meni viime kuun loppupuolella. Siitä melki heti tuli eka kirje et lähete on tullut perille ja mies kävi testeissä. Ei olla sen jälkeen kuultu mitään. Juu, 3kk takuu on mut sieltä hoitaja sanoo et päästäis tänä syksynä. Siitä se toive sit heräs :unsure: Eniten ihmetyttää kun ei saada mitään tuloksia miehen simppatesteistä! Odotin et viimeistään tällä viikolla olis kuulunut jotain
 
Lähete meni viime kuun loppupuolella. Siitä melki heti tuli eka kirje et lähete on tullut perille ja mies kävi testeissä. Ei olla sen jälkeen kuultu mitään. Juu, 3kk takuu on mut sieltä hoitaja sanoo et päästäis tänä syksynä. Siitä se toive sit heräs :unsure: Eniten ihmetyttää kun ei saada mitään tuloksia miehen simppatesteistä! Odotin et viimeistään tällä viikolla olis kuulunut jotain
Meillekään ei ole tullut vastauksia verikokeista tai siemennesteanalyysistä. Käsitin, että vasta vastaanotolla kertovat tulokset.
 
@Disco Volante Miten muuten sulla meni toi keskenmeno? Joko testi on näyttänyt negaa sen jälkeen?
Mennyt ihan ohi tämä!
Verestä mitatun raskaustestin mukaan puolitoista viikkoa sitten raskaushormonia oli enää n. 10 ml/u, joten laskettiin jo negatiiviseksi, ja päivää ennen testiä alkoivat kuukautiset :) Olo oli niin helpottunut, ettei mitään rajaa.

Aloitan "lääkärin määräyksestä" terolutit ylihuomenna, ja kunhan niistä sitten vuodot alkavat, aloitan letrot (syön niitä kp 3-7). Tässä kierrossa vielä ultrataan tuo letrojen efekti, sitten saamme käsittääkseni vedellä nelisen kiertoa letroja omin päin. Vappuun mennessä siis pitäisi jotain tapahtua näillä eväillä.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Kovasti onnea @KukkaSosuli! Meillä miehen tulokset käsiteltiin vastaanotolla. Tosin meille vain todettiin että hyvä tulos ja myöhemmin katsottiin omakannasta lukemat itse. Miehen piti olla mukana ensikäynnillä sekä aukiolotutkimuksessa, mutta ei enää ultrauksissa.
Niin justiin (n) Kyllä ne miehen tulokset jää jännättäväksi. En tosiaan muistanut, että mua saattaa odottaa se aukiolotutkimus myös. Tehdäänköhän se jos on jo PCOS todettu..?

Kiitos kovasti teille :love:
 
Lapsettomuushoitoja ei käsittääkseni aloiteta ennen tiettyjä testejä, ainakin hepatiitti ja hiv testattiin heti kättelyssä, jotain käpyrauhastasoja ja muuta hormonia mitattiin, sitten oli tuo aukiolotutkimus. Vasta näiden jälkeen voitiin aloittaa ovulaation induktiohoidot, kun ilmeisesti rajataan ulos muita mahdollisia ongelmia lapsettomuuden osalta.
 
Meille tuli vihdoin aika lapsettomuuspolille viiden viikon päähän! :barefoot::giggle:
Paljon onnea!!

Meillä on aika jo ensi viikolla. Tuntui niin pitkältä ajalta odottaa elokuusta, niin käytiin yksityisellä aloittamassa tutkimuksia. Menihän siihen rahaa, mutta ehkä vähän aikaa säästyi, en tiedä. Ainakin mun hermoja säästyi. :sneaky: Se aukiolotutkimus tehtiin myös, kun on endo epäilyä ollut.
 
Mennyt ihan ohi tämä!
Verestä mitatun raskaustestin mukaan puolitoista viikkoa sitten raskaushormonia oli enää n. 10 ml/u, joten laskettiin jo negatiiviseksi, ja päivää ennen testiä alkoivat kuukautiset :) Olo oli niin helpottunut, ettei mitään rajaa.

Aloitan "lääkärin määräyksestä" terolutit ylihuomenna, ja kunhan niistä sitten vuodot alkavat, aloitan letrot (syön niitä kp 3-7). Tässä kierrossa vielä ultrataan tuo letrojen efekti, sitten saamme käsittääkseni vedellä nelisen kiertoa letroja omin päin. Vappuun mennessä siis pitäisi jotain tapahtua näillä eväillä.
Onko noita letroja ollut hyvin saatavilla? Meille yksityinen lapsettomuuslääkäri väläytti, että niitä olisi hyvä aloittaa, josko parantaisivat ovulaatiota, mutta ilmeisesti ovat kiven alla apteekeissa?
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ollut ilmoituksia tän keskustelun viesteistä:cautious:
Tulin vain ilmoittamaan että myo-inositolilla saa heittää vesilintua jos niistä hakee "oviskipuihin" apua:LOL: silloin ekassa kierrossa kun aattelin että ei kipuja niin ne kivut tulikin melkein VIIKON myöhässä (samaten menkat myöhästyi saman verran) ja muissa normaalipituisissa kierroissa ihan samanlaiset kivut on läsnä vaikka myo-inositolia söikin(n)
 
@MonaLisa33 Letroja ei ainakaan kesällä saanut oikein mistään, mutta mulla olikin reseptissä pienempi pakkauskoko, joka oli maahantuojalta loppu. Lopulta pienemmän kunnan apteekissa heltyivät ja ottivat siitä isommasta paketista reseptin mukaisen määrän, ja pistivät tuoteselosteen kanssa pieneen pahvipakkaukseen ja myivät sen niin. Jatkossa varmaan ehdotan että lekuri kirjoittaa suoraan sen isomman pakkauksen, kun ei ole niin kallis lääke että harmittaisi mahdolliset ylijäämät. Pienemmän erän metsätys tulee kalliimmaksi, kun aikaa ja vaivaa tuhraantuu.
 
@Disco Volante Hyvä vinkki tuo isomman pakkauksen pyytäminen! Saa nähdä nyt, mitä polilla sanotaan, mutta yksityinen olisi juuri tuohon lääkkeeseen kirjoittanut reseptin.

Nyt on sitten yrityskierto 14 pyörähtänyt käyntiin. Jännä juttu, että oma olo on aina aika hyvä menkkojen aikaan, vaikka tärppiä ei ole käynyt. Piinaviikko on sen sijaan niin nimensä mukainen viikko kuin olla ja voi.

Tsemppiä kaikille yritykseen! (y)
 
Täällä olis kp 12 ja housut on märkänä koko ajan ja munasarjat kipuilee. Tällaista ollut nyt useamman päivän. Onko kohtalontovereita? :LOL: Mietin siis onko tää ovulaatioyritystä tai ovulaatiota ennakoivaa kipuilua.

Niin joo. Oon miettinyt miten tekisin terolutien kanssa. Ekaan lapsettomuuspolin aikaan olis reilu neljä viikkoa ja mietin olisko mun hyvä vetää yks kuuri sitä ennen vai kuinka. Yksi aukiolotutkimus olis vielä tulossa. Huvittais toisaalta testata minkä pituinen mun kierto on oikeasti, enkä usko että lapsettomuuspolilla tapahtuu juuri mitään hoitojen suhteen enää tänä vuonna. Onko teillä antaa mitään vinkkiä tai näkökulmaa tähän..?
 
@KukkaSosuli Siellä lapsettomuuspolilla ensikäynnillä muistaakseni ultrataan, joten jos nyt vetäisit terokuurilla menkat parin viikon päähän, saattaisiko potentiaalinen ovulaatio mäihällä osua sinne ensikäynnille? Ainakin siellä voitaisi sitten todeta ultrassa, onko sitä vai ei.

Toisaalta, jos et aloittaisi kuuria ja menkat eivät alkaisi tällä välin, voisit varmaan ensikäynnin jälkeen aloittaa menkat ja sitten pääsisit suoraan letro-kierrolle. Tosin ensikäynnin aikoihin varmaan sitten joka tapauksessa ajoittuisi seuraavan tero-kuurin aloitus, joten ei siinä taida menettää mitään (n)

Aloitin itse just terolutit, eli ensi viikonloppuna pitäisi alkaa menkat, ja sitten pääsee taas letroilemaan. Toki on jokin pieni mahis että ovuloin luomuna, mutta mietin sitä sitten jos menkat eivät alakaan. Mitään ovis-oireita ei ole, mutta eipä ollut silloin syyskuussakaan, kun tulin raskaaksi! Nyt on siis yksi välivuoto ollut keskenmenon jälkeen, joten luulisin että yritys voi nyt jatkua normaalisti.
 

Yhteistyössä