Pelikone pojalle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin päättänyt, että tokaluokkalainen poika saa jonkun pelikoneen yllätyslahjaksi jos hoitaa koulun kunnialla. Kauheesti en viittis laittaa tämmöseen rahaa. Poikaa innostaa eniten autopelit, mitään väkivaltapelejä tms. en sallisikaan. Gran turismoa tms. pelaa mieluiten naapurissa.

EI tarvi eikä pidäkkään olla uusin malli. Mitä suosittelet? Pelikone ei tietokone. TIedän playstationin ja X-boxin mutta versiot kanssa kiinnostaa.
 
vierailija
Pelikoneena pleikka 4 maksaa 300€ ja peli PC 1300€. Sen lisäksi PS4 on vielä vuoden tai kahden päästä ihan pelikone. Se 1300€ makaksanut PC ei enää jaksakaan pyörittää uusinta peliä parhailla graffoilla ja sen takia tarvii uuden.
 
vierailijaxxxxxx
EI kai se niin tärkeää oo minkä ostaa, mutta kannattaa kyllä kattoa ettei kaikki aika mee pelaamiseen. Oikeesti nykyään on niin moni lapsi, joka viettää ruudun ääressä ihan hillittömiä aikoja.

Itte taistellut tuota ruutuaikaa vastaan. Tosin tärkeämpää kuin pelkkä aika, on se että mitä sillä kännykällä/pelikoneella/tietokoneella/telkulla tekee kuin se aika.

Usein puhutaan siitä 2h /päivä max. Voin sanoa, että en tunne ketään jolla arvioni mukaan tuon alle mennään. Jotku saattaa olla keskimäärin 2-3h. Jotkut väittää toista kun arkisin on vaan tunti per päivä, mutta sitten saattaakin olla viikonloppuisin pari 6 tunnin päivää.

Itte laskin yhden viikon ajalta tarkkaan kaiken ruutuajan. Huomioin tässä sen, että poika kattoo kännykästä youtubea koulumatkan. Tuolla viikolla oli varmaan kontrolli aavistuksen tiukempi, joten totesin että alle 2h on mahdollista mutta vaikeaa. Yhteensä tuli viikossa siis 14 tuntia. Ma-to vain 4 tuntia. pe-su 10.
 
Meiltä löytyy Xbox, pleikka3 ja pleikka4 +kourallinen käsikonsoleita.
Noista isoista konsoleista parhaiten on toiminut pleikka4. Xboxin pelilevyt vioittuvat helposti ja sit ne vaan lakkaa toimimasta. Pleikka3 saattaa yhtäkkiä vaan hyytyä (meillä on näitä pelikoneita 2 :oops: kun luultiin, että vanha kolmonen zippasi).
Pleikka4 ei tietääkseni ole koskaan tehnyt tuota hyytymistä, mutta siinä on paljon hankalampi käyttöjärjestelmä.

Nintendoista meillä ei ole kokemusta muista, kun noista käsikonsoleista ja ne on olleet ihan ykkösiä jo senkin vuoksi, että ne on voitu ottaa mukaan esim. sairaalaan, jos on ollut yön yli reissuja. Pelikasetit super pieniä, niin ne mahtuvat siihen Nintendo DS:n omaan pieneen koteloon. Meillä on Nintendo SP, DS ja DS-3D. Kaikista pelkkää hyvää sanottavaa, jotkut moittivat akunkeston olevan huono, mutta ei me olla huomattu semmosta. Niin joo, löytyy myös super vanha Game Boy color, mihin tulee paristot.
 
Pelikoneena pleikka 4 maksaa 300€ ja peli PC 1300€. Sen lisäksi PS4 on vielä vuoden tai kahden päästä ihan pelikone. Se 1300€ makaksanut PC ei enää jaksakaan pyörittää uusinta peliä parhailla graffoilla ja sen takia tarvii uuden.
Kuka enää käyttää PC:tä? :D Mulla on yli 1,5 vuotta vanha läppäri ja tässä pyörii vanhat pelit ihan ok. kun olen niitä käynyt suoraan pelien tuottajien omilta sivuilta latailemassa. (y) Esim. iän vanhat Tomb Raiderit (maksoivat aikanaan alle kympin) pyörii ihan hyvin. Tää on ihan perus läppäri, ,ei mikään pelikäyttöön tarkoitettu edes. :whistle:
 
vierailija
Kuka enää käyttää PC:tä? :D Mulla on yli 1,5 vuotta vanha läppäri ja tässä pyörii vanhat pelit ihan ok. kun olen niitä käynyt suoraan pelien tuottajien omilta sivuilta latailemassa. (y) Esim. iän vanhat Tomb Raiderit (maksoivat aikanaan alle kympin) pyörii ihan hyvin. Tää on ihan perus läppäri, ,ei mikään pelikäyttöön tarkoitettu edes. :whistle:
Läppärissä on liian pitkä viive - pelissä kuolee moneen kertaan jos viivettä on.
 
vierailija
Kuka enää käyttää PC:tä? :D :whistle:
Meidän nuoriso ainakin. On monen monta vuotta vanhat koneet, mistä on rautaa aina päivitetty välillä. Vanhempaan vaihdettiin viimeksi näytönohjain ja lisäiltiin muisteja. Uudemmassakin päivitettiin näytönohjain, kun edellisessä oli pikkuvikaa ja se meni vielä takuun piikkiin, joten pienellä välirahalla sai sitä entistä paremman, tosin ilman välirahaakin olisi saanut pikkuisen paremman,
 
vierailija
Kuka enää käyttää PC:tä? :D Mulla on yli 1,5 vuotta vanha läppäri ja tässä pyörii vanhat pelit ihan ok. kun olen niitä käynyt suoraan pelien tuottajien omilta sivuilta latailemassa. (y) Esim. iän vanhat Tomb Raiderit (maksoivat aikanaan alle kympin) pyörii ihan hyvin. Tää on ihan perus läppäri, ,ei mikään pelikäyttöön tarkoitettu edes. :whistle:
No HC pelaamisen maailmassa PC on ainoa oikea kone. Millään muulla et koskaan hakkaa grafiikoissa sun muissa. Konsoli brändistä riippumatta on aina "viihde-pelaamista". Mutta jos haluaa, niin PC.llä voi pelata ihan tosissaankin.
 

Yhteistyössä