pelkosektio rahalla?

Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 18:30 Minä kirjoitti:
Niin kyllä synnytyspelkoinen synnyttäisi alateitse jos voisi. Ja nyt en tarkoita, että kyllähän se syntyy, jos vain antaisitte...

Pelkoisella se pelko vie kaiken liikenevän ajan ja energian. ja kyllä usein synnytyspelkoinenkin kai sektiota pelkää. Koettaa vain "valita" toisesta vähemmän kauhean?
Veitpä niin sanotusti "jalat suustani", aamen =)
 
Sitä tuli pohdittua aika lailla näitä "vaihtoehtoja". Ja "valitettavasti" en pystynyt sitten alatiehen (mutta sektio meni hyvin ja toipuminen ja vauva voi erinomaisesti). Kummastakin tavasta löytyy kuitenkin puoltavia ja vastaan faktoja, toki alatie on "luonnonmukainen"...Emme ole profeettoja joten emme tiedä miten kumpikin vaihtoehto olisi mennyt juuri tässä synnytyksessä.
 
poppeli
Jassoo eli taas sitä mennään B)

Armon pelle peloton... olen toki jo ymmärtänyt että jokaisella on lupa sanoa mielipiteensä asiasta kun asiasta eikä sille mitään voi. Sääli vaan sinällään ,ettet varmaankaan pelkää mitään milloinkaan kun pokka riittää julistaa että olemme synnytyspelkoinemme huonoja äitejä on etukäteen, kun emme ajattele vauvojamme vain itseämme :x

Tai sitten sitäkin mietitään, minä uskon ihan oikeasti että kaikkeen kipuun, särkyyn ja miinuspuoliin muutenkaan EI OLE TARVETTA heittäytyä pelkästästään sen vuoksi että muutkin tekevät niin tai että on olettamus sen tekevän lapselle hyvää ?? Eli eiköhän se terve repämätön äiti jossa pissi kestää sisällä (joko sitten päässä tai oikealla paikallaan ) ole lapsenkin kannalta parempi vaihtoehto.

Mitä tohon pidätyskykyyn tulee kyllä se sohvalla makaaminen vaikuttaa moneen muuhunkin juttuun että tiedossa ei tule vanhuus yksin. Viestissäni olen kyllä vahvasti viittannut siihen ETTÄ JOTAKIN HAJOAA siis tarkoittaen että ei ihan geishakuula jumppa enää auta, vaan sitten tarvitaan sitä puukkoa kun korjaillaan.

Mun tapauksessa pelossa on kysymys siitä onko synnytys viimeinen lailistettu kidutuksen muoto jota kaikki sitten hehkuttaa että hitto kun oli hienoo ja lopputulos ja sentään ja sentään... Mä en halua tuntea hyvää tai huonoa kipua oli syy mikä tahansa siinä ei ole mitään järkeä. Jos kipu on hoidettavissa tai vammat ehkäistävissä miksi ei toimittaisi niin. Lopputulos on kuitenkin tärkein olla tasapainossa, molemmat hyvässä kunnossa miksi tapa on teille niin tärkeä ???

Seuraavaksi joku alkaa jeesustella miten vaarallista se ja tämä tai tuo on lapselle... jatkakaa murehtimista. Ei tämä synnärille lopu lääkkeitten ja muitten toimenpiteitten varominen...

meinasitko laittaa kolmoisrokotteen ettei vaan tulis siitä jotain. Tai entäs limpparit ei ehkä kärsi antaa kun ainakin makeutetut versiot on vaarallisia jo tekijälleen ;) Mites naapurin koirat, talonilmastoinnin homeet tai muuten ilmansaasteet tai mummolan maksalaatikko... lista on loputon joten synnytyksen nostaminen ylimmäksi lastensuojelu tempuksi on naurettavaa sorry mutta näin se on.

Mutta jatkakaa jeesustelua mitä kenellä on lupa pelätä ja miksi loppupäätelmä kuitenkin on ,ettei teitä meidän olo kiinnosta eikä ongelmat vain ainoastaan tarve päästä tekemään vieläkin huonompi olo ... kiitos kovasti siitä :snotty:

Siis Pelle laita pää sinne missä ei päivä paista, ja pidä huolta omista asioista jos et kykene näkemään meitin tilannetta muuna kun asenneongelmana... elävässä elämässä naamasta naamaan kävisi "sirkus lähtee, pellet jää" - tilanne joten toivottavasti olet livenä avarakatseisempi :)
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 11:22 poppeli kirjoitti:
kaikkeen kipuun, särkyyn ja miinuspuoliin muutenkaan EI OLE TARVETTA heittäytyä pelkästästään sen vuoksi että muutkin tekevät niin tai että on olettamus sen tekevän lapselle hyvää ?? Eli eiköhän se terve repämätön äiti jossa pissi kestää sisällä (joko sitten päässä tai oikealla paikallaan ) ole lapsenkin kannalta parempi vaihtoehto.

Mun tapauksessa pelossa on kysymys siitä onko synnytys viimeinen lailistettu kidutuksen muoto jota kaikki sitten hehkuttaa että hitto kun oli hienoo ja lopputulos ja sentään ja sentään... Mä en halua tuntea hyvää tai huonoa kipua oli syy mikä tahansa siinä ei ole mitään järkeä. Jos kipu on hoidettavissa tai vammat ehkäistävissä miksi ei toimittaisi niin. Lopputulos on kuitenkin tärkein olla tasapainossa, molemmat hyvässä kunnossa miksi tapa on teille niin tärkeä ???
Tämänkin mm. allekirjoitan täysin, mua niin ÄRSYTTÄÄ, kun joka synnytystarinassa/alatiesynnytykseen kehotuksessa viimeinen lause on aina; "lopputulos on tärkein ja pyyhkii kaikki kivut mielestä"!! Just joo, en usko että kovin herttanen ensiäiti olisin jos olisi perä revenneenä joka suuntaan ja saisi jännätä pystyykö vaipoitta olemaan enää.
On mielestäni täysin vääristynyt mielipide, jos ajatellaan että äidin pitäisi kaikki mahdollinen kidutus kestää lapsen saadakseen ja kärsiä mahdollisista vaurioista lopun ikää. Itselläni ei ole ainakaan tarvis saada sellaista sankariäidin viittaa harteille, tehköön se sitten minusta vaikka epäkelvon äidin.
Muistaakseni Huvitutti-sivulta luin synnytyskertomuksen (joka oli sektio), jossa äiti lopussa totesi että kyllä lastaan enemmän rakastaa jos selviää vähemmällä kidutuksella, ja näin uskon minäkin omalta kohdaltani käyvän. :)
 
pelle peloton
Älkää nyt ihmiset pillastuko. Minulla ei ole aiheen suhteen niin suuria intohimoja että tarvitsis lähteä ketään kehottamaan työntämään päätään sinne, minne sitä ei ole tarkoitettu ;)
En minä suinkaan ole teitä huonoiksi äideiksi tuominnut, ihan niin paljon en luule itsestäni... Ihmettelin vain tyyliänne tuoda asia esiin, puhumatta juurikaan lapsesta. Ehkä tämä keskustelu on ajanut teidät niin puolustusasemiin, ettette kykene kärjistämättä vastaamaan.
Minulle on ihan sama, miten te ne lapsenne synnytätte, mielipiteensä sä käsittääkseni esittää ihan jokainen, ilman että hän on heti väärässä.
 
pelle peloton
Haluan vielä sen verran lisätä, että tuskin synnytystavalla on mitään vaikutusta siihen miten paljon lastaan rakastaa!!! Tuonhan voisi lukea niin, että alatiesynnyttäjät eivät rakasta lapsiaan niin paljon kuin sectioäidit ;)
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:11 pelle peloton kirjoitti:
Tuonhan voisi lukea niin, että alatiesynnyttäjät eivät rakasta lapsiaan niin paljon kuin sectioäidit ;)
Senhän voi todella lukea niinkin kierosti, JOS haluaa, mutta minä tarkoitin niin sanoessani AINOASTAAN itseäni, ja sitä miten MINÄ voisin kuvitella suhtautuvani vauvaan mikäli minut puoliväkisin pakotettaisiin synnyttämään lapsi alakautta synnytyspelkoisena!
Eli eipä lähdetä ihan omin päin tekemään aivan vääriä johtopäätöksiä :/
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 14:11 pelle peloton kirjoitti:
tuskin synnytystavalla on mitään vaikutusta siihen miten paljon lastaan rakastaa!!!
Ja lisäyksenä vielä tuohon, että ei todellakaan varmaan synnytystavalla ole merkitystä, vaan sillä miten kukin sen synnytystapansa/tilanteen kokee! Joku (ja luullakseni erittäin monikin) on pettynyt siihen jos joutuu esim. hätäsektioon kun olisi halunnut synnyttää alateitse jne. Kyllä se toimii molemmin puolin. Mutta emmepä kuitenkaan me sektion kannattajat ole arvostelemassa alatiesynnyttäjiä jotka pelkäävät joutuvansa sektioon. Sitä kun on eri ihmisillä erilaisia pelkoja ja kaikki pelot eivät lähde kauniilla puheilla sen enempää kuin uhkailuilla tai pelotteluillakaan. :\|
 
Ëlektiivisestä sektiosta voi toipua nopeasti ja hyvin, olematta kivulias. Itsellä meni kipupumppu 1.5 pv, lopettivat kun pärjäsin hyvin ilman. EI tullut tulehduksia. Samoin tutuilla. Kiireelliset ja hätäsektiot sitten on erikseen, kuullut kauhutarinoita.

Kummassakin synnytystavassa on puolensa. Tietysti alatie on aina "luonnonmukainen", mutta etukäteen ei tiedä miten menee ja vain toisen voi "valita" loppujen lopuksi.

Mielestäni pelkopolilla on vikana se että alatiesynnytyksen komplikaatioita pimitetään. Niistä ei keskustella asiallisesti. Lisäksi minulle sanottiin, että ponnistusvaihe on kivuton...


 
GRRRRR
Alkuun joudun myöntämään etten ihan kaikkia kirjoituksia ehtinyt/jaksanut lukea, mutta pakko vastata silti. Näen aina punaista kun luen sektio vs alatie- kirjoituksia. Melkein aina sektion riskejä liioitellaan ja kirjoittajilla ei selvästikään useimmiten ole faktatietoa, kirjoitetaan vaan tunnepohjalta
fanaattisesti alatiesynnytystä puoltaen. Monessa Euroopan maassa sektiot ovat valtavasti yleistyneet ja niin tulee tod.näk. käymään täälläkin vaikka kaiken maailman "Erjat"
(ottaa muuten vastaan myös Femedassa, en suosittele) sitä vastaan taistelevatkin. Tosin Femedasta itsekin sain avun "ongelmaani", lääkäri vaan pitää valita oikein, vastaanotossa auttavat mielellään.

Tästä aiheesta saisi vaikka romaanin, mutta halusin vain antaa lyhyesti neuvoja sektiota haluaville. Itse törmäsin aivan käsittämättömiin tyyppeihin kun alustavasti kyselin suunnitellusta sektiosta. Sain mm. kuulla että synnytyspelon takia en sektiota saa koska "siihen sinun psyyke on aivan liian hyvässä kunnossa" ja kun sanoin että kyllähän niitä kuitenkin Suomessa tehdään sanoi lääkäri että "niin mutta ne ihmiset ovat muutenkin melko surullisessa jamassa" !!!!!!!!!!!!
Järkyttävää että jopa yksityisellä lääkäriasemalla voi saada noin epäammattimaisia kommentteja. En tietenkään jättänyt asiaa siihen, koska sanoi myös että et sinä sektiota saa !
(tämä oli siis vastaus kysymykseen "mitä jos kuitenkin päätyisin suunniteltuun sektioon" tuossa vaiheessa asia oli vielä harkinnassa)
Alatiesynnytyksen suosittelu ja sekä ns normaalin synnytyksen, että sektion riskien kertominen on ihan ok, mutta valehtelu onkin sitten jo toinen juttu.

Joopajoo, en näköjään ihan lyhyesti tästä aiheesta osaakaan kirjoittaa....mutta asiaan. Eli itselläni on 2 ihanaa tytsiä, syntyneet suunnitelluilla sektioilla 04/03 ja 11/04. En halunnut hoitaa asiaa pelkopolin kautta, koska olin siinä uskossa että joudun kuuntelemaan "käännytysjuttuja" loputtomiin ja "heittäytyä hulluksi" (myös termi lääkärin suusta)

Pitää vain valita lääkäri (yleensä yksityisen lääkäriaseman kautta) joka toimii yksityisen lisäksi myös esim. HYKSissä. Kustannukset olivat muistaakseni n.500?
ja koostuivat yksityislääkärin ja anestesialääkärin palkkioista. Mitään muita kuluja ei tule, itse olin ns. yksityispotilaana, mutta halusin ihan normaaliin 4 hengen huoneeseen, joten veloittivat tietenkin normaalin vrk-taksan mukaan.

Papereissa minulla lukee sektion syynä synnytyspelko, vaikka minun pelkoni on aina ollut ainoastaan se, että lapsi jää jumiin, ja saa vaurioita mahdollisesta hapenpuutteesta. Pelko kai alunperin johtuu kapeasta lantiostani, mikä vain yhden lääkärin mielestä saattaisi olla liian kapea alatiesynnytykseen, kahden muun mielestä taasen normaali. Tätäkään asiaa ei muuten koskaan pyynnöstäni huolimatta kunnolla tutkittu.

Eniten olin ihmeissäni siitä että 2000-luvun Suomessa joutui tekemään tosissaan töitä, että sai itse päättää miten lapsensa synnyttää !! Lisäksi olimme valmiita maksamaan siitä. Ja kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, mekin teimme päätöksemme sen jälkeen kun olimme saaneet kaikki faktat molempien tapojen hyvistä ja huonoista puolista.

Nyt ajatus pätkii kun apulaisina on nämä 2 ihanaa epänormaalilla tavalla maailmaan tullutta neitosta.
Ja muuten kummallakaan ei ole mitään allergioita ja maito
nousi ja herui minulla ihan normaalisti sektioiden jälkeen, ihan vaan pari yleisintä harhaluuloa kumotakseni.
=)
 
Toinen pelokas
En malta olla huvittumatta pelottoman kommentista ettei muka liikuta..... :LOL:
Ja oletteko siskokullat (poppeli, GRRRRR, Minä, Pelokas jne.) muuten huomanneet, että kun täällä synnytys-keskustelussa toisaalla kysytään vinkkejä sektiosta toipumiseen, niin miten ihanasti kerrotaan vinkkejä ja rauhotellaan et ei se niin kamalaa ole ja tsempataan. Mutta auta armias tätä ketjua, kun kaikki sektion vastustajat ovat karvat pystyssä täällä eikä enää löydykään kuin muutama asialle avoin henkilö.... :whistle:
Pistää miettimään että olisiko pitänyt perustaa feikkiaihe sektioon JOUTUMISESTA, niin jopa olisi alkanut kannustusta tulemaan (enkä nyt todellakaan viittaa siihen toiseen aiheeseen, että se olisi keksitty, kun nyt joku alkaa saivarrella kuitenkin).... ;)
 
ronja-86
Tampereella ainakin saa sektion jos sen haluaa... eli ilmeisesti ns. pelkosektion mistä tääl.ä olette puhuneet... en oo perehtynyt noihin aiempiin kommentteihin kauheesti mutta ei tarvi kyllä yksityiselle mennä jos sektion haluaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 17:43 GRRRRR kirjoitti:
Alkuun joudun myöntämään etten ihan kaikkia kirjoituksia
Pitää vain valita lääkäri (yleensä yksityisen lääkäriaseman kautta) joka toimii yksityisen lisäksi myös esim. HYKSissä. Kustannukset olivat muistaakseni n.500?
ja koostuivat yksityislääkärin ja anestesialääkärin palkkioista. Mitään muita kuluja ei tule, itse olin ns. yksityispotilaana, mutta halusin ihan normaaliin 4 hengen huoneeseen, joten veloittivat tietenkin normaalin vrk-taksan mukaan.

Hei GRRRRR! Voisitko olla niin ihana ja kertoa kenen lääkärin luona kävit? Ja kävitkö siis Femedassa?
 
lallalaa
Jumaleisson ämmät nyt lopettakaa jo!!
Joku synnyttää alakautta,toisella värkki repee ja venyy niin että seksi ei tunnu missään,toisella senkun vaan tiukkenee..
Toinen tekee sektion omasta halusta,toinen tekee vastoin tahtoaan koska on pakko!!

SO WHAT??

Niin ja niistä huonoista äideistä vielä..ei se kato ootko huono äiti miten oot synnyttänyt..epäkypsyydestännne kielii nää teidän kirjoitukset ja ajttelutapanne. '

Kiitos ja kumarrus ja naamallenne pieraisu!!
 
Nooh


Niin ja niistä huonoista äideistä vielä..ei se kato ootko huono äiti miten oot synnyttänyt..epäkypsyydestännne kielii nää teidän kirjoitukset ja ajttelutapanne. '

Kiitos ja kumarrus ja naamallenne pieraisu!!
[/quote]

Mistä sitten kertoo em. "ilmaisu"?
 
poppeli
No pitkästä aikaa terve :D

Meitin lokakuisesta tulee nyt sitten syyskuinen. Suunniteltu sektio huomenna aamulla syynä verenpaineen äkillinen nousu ja synnytystapa arvioinnissa huomattiin sitten että tästä lantiosta ei tule ulos kun sitruuna :whistle: Joten alakautta teko on sitten multa poislaskettu juttu jatkossakin. Nyt alkaa vaan huominen jännittää ihan todenteolla. Ei oikein osaa asennoitua että huomenna hän sitten tulee tänne ja sillä selvä :p Toivottavasti kaikki menee hyvin kirjoittelen sitten minkämerkkinen saapui. Reilun kokoinen hän ainakin on kaikesta stressistä huolimatta 3800g... viikkoja siis 39+1 \|O
 
eksynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 23:29 pipsa kirjoitti:
haistakaa home te,jotka väheksytte toisten tunteita,huolia ja pelkoja!ne ovat todellisia sille ihmiselle ja voivat olla tosi invalidisoivia.itselleni on tehty kaksi sektiota(toinen kiireellisenä ja seuraava pelon vuoksi) ja minä tunnen kyllä synnyttäneeni molemmat lapseni!ja toipuminen oli nopeaa ja lapset terveitä.positiivisia kokemuksia ja ennenkaikkea SYNNYTYKSIÄ!
Aivan näin, hyvä Pipsa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Sectio on tapa synnyttää ja kokemus on mielestäni verrattavissa tavalliseen synnytykseen. Ei sectiossakaan helpolla pääse, jos se muka on jokin mittari. Joskus luonto on ihmisen siihen malliin rakentanut, että alatiesynnytys ei ole mahdollinen ja itse kuulun siihen kategoriaan. Lapset ovat olleet terveitä ja hyviä pakkauksia heti mahasta tullessaan.
 

Sekaannunpa keskusteluunne... itselläni takana yksi pelkosektio ja tulossa toinen. ensinnäkin teille jotka mietitte sektiosta maksamista, niin suomessa on PAKKO antaa sektio sitä haluaville. Eli jos sen haluatte ilmaiseksi, niin sen myös saatte... täytyy vain pysyä tiukkana... itselläni on mielestäni todella hyvät ja konkreettiset syyt pelkosektioon, en nyt lähde niitä tässä sen kummemmin selittelemään mutta oikeasti syynä on fyysinen sairaus joka yksityislääkärin mielestä pitäisi kirjata sektion syyksi ja sairaalan lääkäreitten mielestä alatiesynnytys on ainoa mahdollinen koska se nyt vaan on jumalan sana ja aivan sama vaikka terveyteni olisi vaarassa... yksi jopa uskalsi sanoa, että jos tulen kipeäksi niin olenhan sitten äitiyslomalla valmiiksi.. heh heh... no jokatapauksessa, sektion siis saa... ilmaisette lääkärille, että tiedätte synnytyspelon olevan nykyään syy sektion, tiedätte, että teillä on oikeus siihen ja olette valmiita taistelemaan sen puolesta.... itse sain monesti sellaisen tunteen, että minä olin täysin toisarvoinen henkilö koko jutussa ja kaikki pitäisi tehdä niinkuin lääkärit haluaa ja niinkuin niistä olisi kiva.. kyseessähän on kuitenkin minun vartaloni, fyysinen ja henkinen terveyteni, minun lapseni jonka elämälle halusin parhaan mahdollisen alun. ja minun verovaroillani maksetaan myös lääkäreitten palkkoja, mikä tekee minusta asiakkaan ja sairaalasta palvelun tuottajan.

toisekseen.. myös sektiota vastustava lääkäri myönsi sektion oikeasti olevan turvallisempi tapa vauvalle, kyseessä siis suunniteltu sektio. sektio kokemuksena oli erittäin positiivinen, mukava jopa, toivuin nopeammin kuin vierustoverini jotka olivat alatiesynnyttäjiä.. kipua en kokenut oikeastaan lainkaan, hieman epämukavuutta. toisilla ei ole näin hyvä onni mutta itse en vaihtaisi todella helppoa sektiotani mistään hinnasta esimerkiksi ystävieni kokemuksiin.... joista ei sen enempää, mutta kaikki voivat kuvitella mikä kaikki alatiesynnytyksessä voi mennä pieleen.

en tällä kirjoituksella kannusta ketään sektioon. alatiesynnytys on varmasti ihana ainutlaatuinen kokemus ja onnistuessaan äidille turvallisempi kuin sektio. molemmissa on riskinsä ja molemmat ovat onnistuessaan ihania, epäonnistuessaan kamalia. itse olisin luultavasti synnyttänyt alakautta jos lääkärit olisivat olleet yksimielisiä sen riskittömyydestä kohdallani. mutta ymmärrän miksi jotkut haluavat pelkosektion ja halusin vain kertoa, että sen saa myös ilmaiseksi ja se voi mennä todella hyvin!!! eikä se todellakaan tee teistä vähemmän äitejä.. synnytys on muutama tunti lapsen elämästä, huomattavasti tärkeämpää on ne parikymmentä vuotta äitiyttä :) itse koin, että kun pystyin olemaan pelkäämättä ja luottavaisin mielin niin saimme paremman alun yhteiselämälle perheenä kuin jos olisin loppuun asti ollut kauhuissani ja varsinkin jos pelkoni olisivat sitten käyneet toteen.... tsemppiä teille.
 
sectio-pelkoinen
Ihan pakko kanssa kommentoida tätä pelkoasiaa...Mutta mulla on vähän toinen pelko kun valtaosalla kirjottajista eli mulla on sectio pelko.Esikko tuli hätäsektiolla ..Ensin kärvistelin monta tuntia ja kun olin auennut 9cm mentiin kiireellä leikkasusaliin...Joten melkeinpäsynnytin alakautta näin mulle lääkärit sano että oon melkein kokenut kummatkin synnytykset vaikeimman kautta...Mulla leikkauksesta aikaa lähes 2 vuotta ja vieläkään en kunnolla ole parantunut.VAtsaa välillä särkee leikkauskohdasta ja on tunnoton kohta myös arven vieressä..Näille asioille ei voi mitään ja niiden kanssa on vain elettävä.Nyt odotan toista lasta ja en pelkää mitään muuta kun että joudun taas kokemaan sen tuskan joka minulle tuli sectiosta..Esim.suihkuun pääsin vasta 3 päivän päästä leikkausesta ja yksin vessaan samoin..Ei se suunniteltukaan sectio aina varmasti riskitön ole mutta näistä asioista varmaan siellä pelkopolilla teille kerrotaankin..Ja arvatkaa olinko paniikissa kun lääkäri leikkausta seuraavana päivänä sano että olis kyllä hyvä kun voisit kävellä ni ei tulis nii helposti veritulppaa..Mutta kun en voinut kävellä ni olipa kiva virua siellä sängyssä ja miettiä vaan jotain veritulppa juttuja ym...Ja tärkeintä asiaa eli vauvaa en pystynyt hoitamaan kun vasta 4 päivän päästä synnytykssestä jolloin sain hänet viereeni.Mutta kun tilani oli niin huono niin en saanut häntä yötä vieressäni pitää.JOten mulla on tosi kova sectio pelko ja toivon sydämeni pohjasta että saan alateitse tämn seuraavan synnyttää..Koska tämän kokeneena minua ei hetkauta kuinka pahasti repeän tms :/
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 21:55 sectio-pelkoinen kirjoitti:
Ei se suunniteltukaan sectio aina varmasti riskitön ole mutta näistä asioista varmaan siellä pelkopolilla teille kerrotaankin..
Pakko tarttua tuohon sen verran että tuskin kukaan täällä on sanonut suunnitellun tai yhtään minkään sektion olevan RISKITÖN. Tässä yksi kirjoittaja ja minäkin olen sanonut että suunniteltu sektio on TURVALLISEMPI kuin esim. hätä- /kiireellinen sektio(näin on sairaalassa sanottu). Ja jokainen meistä sektion haluavista tietää nämä monet riskit, kuten tiedämme alatiesynnytyksenkin riskit. Mutta onneksi saamme aika pitkälti (ei tietenkään joka tapauksessa) itse valita mitkä riskit ennemmin otamme, kuten sinä repeämiset jne.
 
Kyllä meidän mies hyväksyy minut synnyttäneenä juuri sellaisena kuin olen, enemmänkin kunnioittaa kun olen tehnyt niinkin suuren jutun!

Tuntuu aika pahalta lukea jotain näitä kirjoituksia esim ym minkä kopion jonkun teksistä. Itse jouduin kiireelliseen sektioon 30 tunnin synnytyssalissa olon jälkeen. Jamielestäni olen joutunut kestämään enemmän kuin alateitse synnyttäneet.
 

Yhteistyössä