Pelottaako teitä sairastua?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tai sitten se menee lievänä ohi. En mä jaksa edelleenkään panikoida..
Eihän täällä kukaan panikoi, mutta en mä ymmärrä miksi joku sitä tautia itselleen toivoo??
Siitä pysyvästä immuniteettisuojasta ei edelleenkään ole sata varmuutta ja toisella kertaa sairastettuna se voi tulla entistä pahempana.

Ai niin, kausi-influenssa on tänä talvena Suomessa tappanut jo 500
Koronaan kuolee tällä hetkellä tuo sama määrä päivässä, mutta joissain paikoin tuplaten ja jopa triplaten toi luku.
Mitäs siitä olet mieltä?
On eri asia se mikä luku on vuodessa kuin se mikä luku on päivässä. Mitäs sä olet siitä mieltä?
Näin just. Italiassakin on todella paljon entuudestaan aivan terveitä ihmisiä teholla ja kuollutkin!
Joo oon kuullut samaa:(
 
Eihän täällä kukaan panikoi, mutta en mä ymmärrä miksi joku sitä tautia itselleen toivoo??
Siitä pysyvästä immuniteettisuojasta ei edelleenkään ole sata varmuutta ja toisella kertaa sairastettuna se voi tulla entistä pahempana.


Koronaan kuolee tällä hetkellä tuo sama määrä päivässä, mutta joissain paikoin tuplaten ja jopa triplaten toi luku.

On eri asia se mikä luku on vuodessa kuin se mikä luku on päivässä. Mitäs sä olet siitä mieltä?

Joo oon kuullut samaa
Öö...suhteutatko sä maiden väkimääriä? Jos Suomessa 1 talven aikana influenssaan kuolee 500-2000 niin eikö se ole paljon? Onko ne jotenkin tylsempiä kuolemia? Ja kyllä, influenssakin jättää jälkiä keuhkoihin.
 
Öö...suhteutatko sä maiden väkimääriä? Jos Suomessa 1 talven aikana influenssaan kuolee 500-2000 niin eikö se ole paljon? Onko ne jotenkin tylsempiä kuolemia?
Emmä ole sanonut kuoleman olevan tylsää??
Mutta kun tästä koronasta ei voi vielä tietää moniko siihen kuolee, se kun saattaa jäädä tänne pyörimään ja tulla tulevina flunssakausina pahempana takaisin.

Ja kyllä, influenssakin jättää jälkiä keuhkoihin.
Toivot sä sitten sairastuvasi influenssaan?

Sulla on vapaus ajatella tästä asiasta niinkuin haluat, mutta niihän se on mullakin.
Itse en sitä tautia toivo kenellekään ja sun ehkä kannattais jutella sellasten ihmisten kanssa tuosta toiveesta sairastua koronaan, jotka ovat sen läpikäyneet tai menettäneet sen takia rakkaimpiaan.
Voi mielipiteet muuttua, toivottavasti ainakin.
 
vierailija
Eihän täällä kukaan panikoi, mutta en mä ymmärrä miksi joku sitä tautia itselleen toivoo??
Siitä pysyvästä immuniteettisuojasta ei edelleenkään ole sata varmuutta ja toisella kertaa sairastettuna se voi tulla entistä pahempana.


Koronaan kuolee tällä hetkellä tuo sama määrä päivässä, mutta joissain paikoin tuplaten ja jopa triplaten toi luku.

On eri asia se mikä luku on vuodessa kuin se mikä luku on päivässä. Mitäs sä olet siitä mieltä?

Joo oon kuullut samaa
Samaa mieltä!

Joo siellä on ihan kamala tilanne, olen päivittäin yhteydessä ystävien kanssa. Tehollakin on ystävien tuttuja, eivätkä vanhuksia tai perussairauksista kärsiviä :(
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
vierailija
Öö...suhteutatko sä maiden väkimääriä? Jos Suomessa 1 talven aikana influenssaan kuolee 500-2000 niin eikö se ole paljon? Onko ne jotenkin tylsempiä kuolemia? Ja kyllä, influenssakin jättää jälkiä keuhkoihin.
Ota nyt edes se huomioon, että näin nopeassa tahdissa normaali influenssa ei vie ihmisiä sairaalahoitoon, ja terveydenhuolto on helisemässä monin paikoin ja itsekin sairastuvat. Ei näin käy kausi-influenssan aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Emmä ole sanonut kuoleman olevan tylsää??
Mutta kun tästä koronasta ei voi vielä tietää moniko siihen kuolee, se kun saattaa jäädä tänne pyörimään ja tulla tulevina flunssakausina pahempana takaisin.


Toivot sä sitten sairastuvasi influenssaan?

Sulla on vapaus ajatella tästä asiasta niinkuin haluat, mutta niihän se on mullakin.
Itse en sitä tautia toivo kenellekään ja sun ehkä kannattais jutella sellasten ihmisten kanssa tuosta toiveesta sairastua koronaan, jotka ovat sen läpikäyneet tai menettäneet sen takia rakkaimpiaan.
Voi mielipiteet muuttua, toivottavasti ainakin.
Juu, voin jutella. Työkaverini pari kaveria kävi tässä hiljattain koronan läpi, lievin oirein.

Mä voin jutella auto-onnettomuudessa olleiden kanssa, syöpäsairaiden kanssa...niitä riittää vielä enemmän kuin koronaan vakavasti sairastuneita. Tai voin soittaa edesmenneen keuhkokuumepotilaan löheisille.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Juu, voin jutella. Työkaverini pari kaveria kävi tässä hiljattain koronan läpi, lievin oirein.

Mä voin jutella auto-onnettomuudessa olleiden kanssa, syöpäsairaiden kanssa...niitä riittää vielä enemmän kuin koronaan vakavasti sairastuneita. Tai voin soittaa edesmenneen keuhkokuumepotilaan löheisille.
He olivat onnekkaita, monet eivät ole olleet eivätkä tule olemaan.
Ei tästä asiasta turhaan ole Presidentin kansliasta saakka varoiteltu, eikä Uusimaan sulkua käsittääkseni ole ennen tapahtunut kausi influenssan aikana, korjaa toki jos olen väärässä.

Ota nyt edes se huomioon, että näin nopeassa tahdissa normaali influenssa ei vie ihmisiä sairaalahoitoon, ja terveydenhuolto on helisemässä monin paikoin ja itsekin sairastuvat. Ei näin käy kausi-influenssan aikaan.
Niinpä, mulla on sukulaisissa sairaanhoitajia ja he ovat koko ajan vaarassa altistua sille taudille ja suojavälineet alkaa olla monessa paikassa ihan finito.

Joo siellä on ihan kamala tilanne, olen päivittäin yhteydessä ystävien kanssa. Tehollakin on ystävien tuttuja, eivätkä vanhuksia tai perussairauksista kärsiviä
Sama juttu, Italiassahan se on nyt lähtenyt kuulema leviämään kohti etelää ja huoli on kova ystävien puolesta:(
 
vierailija
Juu, voin jutella. Työkaverini pari kaveria kävi tässä hiljattain koronan läpi, lievin oirein.

Mä voin jutella auto-onnettomuudessa olleiden kanssa, syöpäsairaiden kanssa...niitä riittää vielä enemmän kuin koronaan vakavasti sairastuneita. Tai voin soittaa edesmenneen keuhkokuumepotilaan löheisille.
Uskovainen ihminen laskee vakavalla asialla vitsiä?
 
vierailija
He olivat onnekkaita, monet eivät ole olleet eivätkä tule olemaan.
Ei tästä asiasta turhaan ole Presidentin kansliasta saakka varoiteltu, eikä Uusimaan sulkua käsittääkseni ole ennen tapahtunut kausi influenssan aikana, korjaa toki jos olen väärässä.


Niinpä, mulla on sukulaisissa sairaanhoitajia ja he ovat koko ajan vaarassa altistua sille taudille ja suojavälineet alkaa olla monessa paikassa ihan finito.


Sama juttu, Italiassahan se on nyt lähtenyt kuulema leviämään kohti etelää ja huoli on kova ystävien puolesta
Näin juuri. Monet selvinneet ovat täällä Suomessakin kertoneet, etteivät ikinä ole olleet niin sairaita! Minulla on myös sukulaisia töissä ja tahti on kova!

Ymmärrän huolesi!! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mulla oli muutama vuosi sitten pääsiäisen aikaan kamala tauti, yhtä aikaa korkea kuume, kovat lihaskivut joka puolella kroppaa, kamala nuha, kova yskä, ja lisäksi vielä oksensin ja ripuloin. Kaikki samaan aikaan ja korkea kuume kesti monta päivää. En tänäkään päivänä tiedä mikä se tauti oli mutta välillä jo luulin kuolevani, niin heikkoon kuntoon se veti. Kiva olla monta päivää yksin kotona tuossa kunnossa ja raahaudu siinä sitten vielä jatkuvasti vessaan vaikka et jaksaisi liikkua yhtään.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
vierailija
Kyllä pelkään koska kuulun riskiryhmään. Diabetes ja toinen keuhko vajaa. En polta, en juo enkä ole ylipainoinen.
Välillä päiviä kun helpompaa enkä ajattele mörkönä mut sit on mörkö päiviä. Ja siihen päälle ikäkriisin tuoma kuoleman pelko/ajan loppuminen kesken ni kylläpä on mieli huipussaan aina välillä.
Mutta onneksi en ole masentuja tyyppiä. Olen vain pelkääjä joka sisuuntuu taistelemaan.
 

Yhteistyössä