peräpukamat - onko joltain hirtetty tai leikattu?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Mulla alkaa oleen tukalat oltavat näiden pukamien kanssa ja neoproct ei tunnu muuttavan tilannetta oikein miksikään. Ei puikot eikä voide. Lievittää kyllä kipua jonkin verran, mutta pukamat on ja pysyy. Ens viikolla olisi terveyskeskukseen aika. Mites onko se sitten niiden hirttäminen tai peräti leikkaus edessä? En vaan ymmärrä miten noi sais hirtettyä kun niitä on ihan koko peräaukko pullollaan. Sattuuko se hirttäminen kuinka helvetisti? Voisin ainakin kuvitella sen sattuvan todella todella paljon, koska kyllähän noissa tuntoa on vaikka kuinka paljon :S. Onko jollain hirttämisestä kokemuksia? Ja missä tilanteissa sitten päädytään ihan leikkaukseen niiden poistamiseksi? Tehdäänkö se nukutuksessa vai puuduttamalla? Joo-o en todellakaan odota innolla tuomiota, että mitä näiden kanssa nyt tehtäisiin.
 
"mie vaan"
Mieheltä hirtettiin ja sattui iltasella sen verran, että kipulääkkeistä huolimatta piti IKEA:ssa makoilla sängyillä muiden shoppaillessa sen pari tuntia (ihan oikeasti puski tuskanhikea, eikä vain laiskottanut). Pääsi sentään kotiin ja kyllä se sitten helpotti yöksi. Siinä oli joku sellainen muutaman tunnin kipupiikki, ehkä kun kumirenkulat tekivät tehtävänsä, kun oli ikävä olo.
 
-
Ei se itse hirttäminen niinkään, mutta sen jälkeen... huhhuh. Jouduin makoileen hetken aikaa sairaalan käytävän sängyllä kun rupes pyörryttään. Kipulääkkeet ei oikein tehonnu siihen jomotukseen, mutta kipugeeli hiukan autto mitä sieltä sai mukaan että pysty nukkuun. Pari päivää sitä tuskasinta aikaa kesti, sitten alkoi helpottaa.
Hirttoa edelsi vielä koko paksusuolen tähystys varmuuden vuoks, ei mikään miellyttävä toimenpide sekään, saati sitä edeltävä suolen tyhjentävä nälkäkuuri.
Pukamia ei enää oo näkyny mutta verta vuotaa joskus vieläkin.
 
"a p"
[QUOTE="mie vaan";29915490]Mieheltä hirtettiin ja sattui iltasella sen verran, että kipulääkkeistä huolimatta piti IKEA:ssa makoilla sängyillä muiden shoppaillessa sen pari tuntia (ihan oikeasti puski tuskanhikea, eikä vain laiskottanut). Pääsi sentään kotiin ja kyllä se sitten helpotti yöksi. Siinä oli joku sellainen muutaman tunnin kipupiikki, ehkä kun kumirenkulat tekivät tehtävänsä, kun oli ikävä olo.[/QUOTE]

Yyh voin niin kuvitella. Mä vaan en keksi miten se EI vois sattua. Yyh blääh, mitäköhän tässä nyt sitten tekis :(. Saakohan niitä kuminauhoja edes mitenkään revittyä sieltä pois jos vaan ei kestä sitä kipua?
 
"a p"
Joo-o... Löysin noita kokemuksia ja ehei ehei ehei mistään hinnasta mua ei leikata. Nope nope nope nope. Mielummin tämä kipu ikuisesti kuin sellaiset kivut, joita ihmiset noissa kertomuksissaan kuvailevat. Ja mulla on kyllä kokemusta aivan helvetillisistä kivuista ja voin sanoa, että en niitä kestä. Mun pää hajoaa ihan totaalisesti. Juu kipuun ei itsessään kuole, mutta itsemurhaan kyllä kuolee.
 
vierasss
oikein kipua pelkaavat saavat erittain tujut tropit pahoinvointilaakkeineen kunhan vaan ennen leikkausta asiasta kertovat. pukamaleikkaus ei poikkea muista leikkauksista vaan kunnollinen kipulaakitys on osa hyvaa hoitoa. kivun vuoksi ei tarvitse leikkausta valtella. ulosteen pehmitys kuuluu asiaan, koska kivut ovat pahimmillaan silloin.
 
"a p"
Voin kyllä kertoa, että vaikka olen itkenyt täyttä huutoa päivystyksessä kuusi tuntia putkeen, niin ei mun kipuja ole suostuttu riittävästi lääkitsemään, joten ihan turha toivo, että niin tapahtuisi jatkossakaan oli syy niihin mikä tahansa. Paskapuhetta, että johtuisi siitä, ettei ole kivuista sanonut.
 
"Milli"
Vaatimalla vaadit KUNNON kipulääkkeet reseptille jo ennen operaatiota eli esim. Panacodia sekä kunnon puudutukset operaation ajaksi. Sanot, että et ryhdy koko hommaan jos et saa kunnon kivunlievitystä! Jotain rauhoittavaa voivat aivan hyvin myöskin antaa. Suomessa on kivunhoito niin lapsenkengissä että oikein suututtaa.
 
"a p"
Panacodeja mulla on, eikä ne ole kovinkaan tehokkaita kovissa kivuissa. Ehkä mä oon vaan käyttäny elämäni aikana liikaa kipulääkkeitä kun vaikka en olisi moneen viikkoon yhtään mitään ottanut, niin silti tuntuu, että tarvii aina vaan voimakkaampia lääkkeitä, jos haluaa edes jotain lievitystä kipuihin :/. Rauhottaviakin mulla on, eikä nekään kyllä auta koviin kipuihin. Tramal ei autan myöskään, panacodikin on sitä tehokkaampi. Ainut kunnon kipulääke, jonka tiedän on oxynorm, eikä sitä kirjoiteta kotiin.
 
[QUOTE="a p";29916003]Voin kyllä kertoa, että vaikka olen itkenyt täyttä huutoa päivystyksessä kuusi tuntia putkeen, niin ei mun kipuja ole suostuttu riittävästi lääkitsemään, joten ihan turha toivo, että niin tapahtuisi jatkossakaan oli syy niihin mikä tahansa. Paskapuhetta, että johtuisi siitä, ettei ole kivuista sanonut.[/QUOTE]

Jos jaksaa kuusi tuntia huutaa putkeen niin tuskin sattuu. Oikein kovassa kivussa ihminen on hiljaa.
 
Pukamista kärsivä
Mites nuo ulkoiset pukamat? Raskausaikana on vanha pukama pahentunut ja turvonnut potenssiin kolme, ajattelin jos sen leikkauttais pois synnytyksen jälkeen, on erittäin inhottava vaiva ja kipeytyy jatkuvasti.

Mites pitkään joutuu olemaan saikulla tms.? Jos leikataan niin kannattaisiko hankkia vauvalle hoitaja siksi aikaa ja miten pitkäksi aikaa?
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja en fiskare från Närpes;29918725:
Jos jaksaa kuusi tuntia huutaa putkeen niin tuskin sattuu. Oikein kovassa kivussa ihminen on hiljaa.
Olet varmaan töissä siellä päivystyksessä johon minut aina kuskataan... Ja siis sanoin, että ITKIN jos sillä nyt on sulle ees mitään merkitystä. Tuon kokemuksen jälkeen nukuin melkein putkeen yli vuorokauden, että revi siitä :p. Kipujen vähättelijät on hoitajien saastaa.
 
endis
Ensinnäkin, pukamat välttää kun paskoo oikein, eli kuten kiinalaiset, elli peräsuoli suorana (kyykyssä). Saman saa aikaan kun laittaa kantapäiden alle korokkeen meidän mallisilla pöntöillä. Toiseksi, kannattaa taas kerran pohtia viljojen osuutta peräpukamiin. Somppi taisi julkisestikin asian tuoda esille, eli joillakin, joille viljat eivät sovi, näkee sen perseestä :)

Kolmanneksi: gradus III pukamat pääosin leikataan jos hirttämällä ei parane. Kyseeseen voi tulla myös longon leikkaus. Siinä spinaalipuuduksessa ajellaan "singerillä" peräreiässä ja jäljelle jää rivi niittejä. Päivä menee sairaalassa ja sairauslomaa noin viikkon. Niittien irrotessa voi olla tuntemuksia, mutta noin kuukauden päästä persäuoli on täysin kunnossa.
 

Yhteistyössä