perehdytyskansion tekeminen

  • Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Onko kukaan koskaan tehnyt tai edes nähnyt perehdytyskansiota? Minun pitäisi laatia sellainen, mutta en ole koskaan nähnyt sellaista niin tuntuu hiukka vaikeelta... Lisäksi en oo ollu kyseisessä työpaikassa kun pari viikkoa. Huoh...
 
laaja juttu
Riippuu vähän millä alalla olet?

Haepas googlella tietoa, varmasti löytyy.

Esim. kansiossa voisi olla tietoa talon tavoista, ruoka- ja kahvituntien ajoista, työajoista, leimauksista. Erilaisista käytettävistä ohjelmista yms.
 
"opiskelija"
Riippuu vähän millä alalla olet?

Haepas googlella tietoa, varmasti löytyy.

Esim. kansiossa voisi olla tietoa talon tavoista, ruoka- ja kahvituntien ajoista, työajoista, leimauksista. Erilaisista käytettävistä ohjelmista yms.
googlella en onnistunut tonkimaan apuja, ehkä en keksinyt sitä oikeaa hakusanaa... vihjeitä otetaan vastaan

Kaupan alalla olen ja tiedän suurinpiirtein mitä pitää tulla, mutta jotenkin tuntuu niin vaikealta nyt tämä, ihan tyhjästä nyhjätä.
 
pikupomo
Sinne pitää tulla esim työpaikan turvallisuus- ja pelastussuunnitelmat (Joita siis sä et kirjoita vaan ne pitäis olla olemassa liitettäväksi sinne), työehtosopimus vois olla, tiedot työtervveyshuollosta ja ohjeet sairastumisen varalta... Miks ihmeessä sun pitää tehdä tuommoinen, se on minusta selkeästi esimiesten homma???
 
"outoa"
[QUOTE="opiskelija";22753109]googlella en onnistunut tonkimaan apuja, ehkä en keksinyt sitä oikeaa hakusanaa... vihjeitä otetaan vastaan

Kaupan alalla olen ja tiedän suurinpiirtein mitä pitää tulla, mutta jotenkin tuntuu niin vaikealta nyt tämä, ihan tyhjästä nyhjätä.[/QUOTE]

Munkin mielestä on outoa, että sinun pitää tuollainen tehdä.
Mielumminkin luulisi sinun olevan tuossa tilanteessa sitä lukemassa, jos kerran yritys ei ole ennestään tuttu.
 
"opiskelija"
Sinne pitää tulla esim työpaikan turvallisuus- ja pelastussuunnitelmat (Joita siis sä et kirjoita vaan ne pitäis olla olemassa liitettäväksi sinne), työehtosopimus vois olla, tiedot työtervveyshuollosta ja ohjeet sairastumisen varalta... Miks ihmeessä sun pitää tehdä tuommoinen, se on minusta selkeästi esimiesten homma???
koulutehtävänä päivittää työpaikan perehdytyskansio tai laatia se, mikäli sellaista ei ole. Mun harjoittelupaikassa ei ole turvallisuus eikä pelastussuunnitelmia. täytyy kai vaan kysellä sieltä kaikki työehtosopimukset sun muut, enhän minä voi noita keksiä.
 
Foortti harmaana
Mä olen MYÖS joutunut työharjoittelussa sellaisen tekemään, mutta periaatteessa se kuului tutkinnon osa-alueeseen.

Ja työpaikallahan se pitäisi JO olla, mut gröhöm, ei mullakaan duunissa sitä vielä OLE, ja MUN se pitäis tehdä. ;)
 
Vinkkiä
Runko vaikka tähän tapaan:

1. Tervetuloa taloon

2. Yrityksen esittely

3. Työtehtävät

4. Yleistä käytäntöä -yhteiset
pelisäännöt, henkilöstöpalvelut, työlainsäädäntö, työterveyshuolto, palkanmaksu

5. Lainsäädäntö -työehtosopimus yms.
 
"opiskelija"
Mä olen MYÖS joutunut työharjoittelussa sellaisen tekemään, mutta periaatteessa se kuului tutkinnon osa-alueeseen.

Ja työpaikallahan se pitäisi JO olla, mut gröhöm, ei mullakaan duunissa sitä vielä OLE, ja MUN se pitäis tehdä. ;)
aika kettumainen tehtävä mun mielestä :/ kun jostain sais edes mallin kun en ole koskaan missään työpaikassa saanut tuollaista luettavaksi. Jotenkin nyt vaikea aloittaa, mutta lykkään nyt sen tekemistä, kunnes saa urkittua asioita työpaikalta lisää.
 
"vieras"
[QUOTE="opiskelija";22753157]koulutehtävänä päivittää työpaikan perehdytyskansio tai laatia se, mikäli sellaista ei ole. Mun harjoittelupaikassa ei ole turvallisuus eikä pelastussuunnitelmia. täytyy kai vaan kysellä sieltä kaikki työehtosopimukset sun muut, enhän minä voi noita keksiä.[/QUOTE]

Naurettava koulutehtävä. Päivittämisen vielä ymmärrän, mutta että pitäisi ihan laatia alusta alkaen... huh huh...
 
"opiskelija"
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkkiä;22753184:
Runko vaikka tähän tapaan:

1. Tervetuloa taloon

2. Yrityksen esittely

3. Työtehtävät

4. Yleistä käytäntöä -yhteiset
pelisäännöt, henkilöstöpalvelut, työlainsäädäntö, työterveyshuolto, palkanmaksu

5. Lainsäädäntö -työehtosopimus yms.
kiitos vinkistä :)
 
"Käpy"
Etin itelleni netistä vinkkejä omaan koulutehtävään (esimies) ja löysin tälläsen ketjun...

Oon siis tekemässä perehdytyskansiota ja mielelläni kuulisin teiltä että mitä te HALUAISITTE lukea oman työpaikan kansiosta?
Olisko mieluisampi ns.tiivistelmä(lyhyt ja ytimekäs) vai enempi perusteellinen missä kerrotaan ihan rullakoiden kasaamisesta siihen miten tavara hyllytetään(viimeksi tullut taakse,aikasemmin tullut eteen),esimerkit on otettu kaupan alalta.

Kiitos kovasti avusta-huomenna alkaa pakertaminen :)
 
"Heippa"
[QUOTE="opiskelija";22753157]koulutehtävänä päivittää työpaikan perehdytyskansio tai laatia se, mikäli sellaista ei ole. Mun harjoittelupaikassa ei ole turvallisuus eikä pelastussuunnitelmia. täytyy kai vaan kysellä sieltä kaikki työehtosopimukset sun muut, enhän minä voi noita keksiä.[/QUOTE]

Turvallisuus- ja pelastussuunnitelma täytyy lain mukaan olla. Mitenkään siihen perehdytyskansioon liittymättä.

Mutta siihen perehdytyskansioon laitat sellaiset tiedot mitä ajattelet uuden työntekijän tarvitsevan tietona työpaikasta. Toiminnankuvaus ja työtapoja jne. Akatauluja työpäivän aikana. Tms.
 

Yhteistyössä