Perheterapeutti ehdotti lastensuojeluilmoituksen tekemistä lapsestamme

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 19.05.2017.

1. vierailija

vierailija Vieras

Ihme ja kumma kyllä sama ajatus on viime aikoina pyörinyt omassa mielessä.
    Nyt vaan puolison kanssa lähdemme kaavailemaan, millä sanoilla ls-ilmoituksen laitamme vireille.
    Tässä nyt on niin monta tekijää taustalla, josta syystä ilmoitusta lähdemme tekemään. Mukana on itsetuhoiset ajatukset, koulukiusaaminen yms. muuta seikkaa.
    Olo on jo nyt helpottunut, vaikka itse ilmoitusta emme olekaan tehneet.
    Tuleeko joku wt-kuvio mieleen? Kuule ei haittaa. Pääasia, että saamme apua lapsen ongelmien käsittelyyn. :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. AivanSama

AivanSama Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    1 400
    Ratkaisu kuulostaa hyvälle ja järkevälle.
    Lapsenne tuskin kokee tätä kovin positiivisesti ja siihenkin kannattaa varautua. Pääasia, että haette hänelle apua ja toivonmukaan sitä saatte.
    Voimia.

3. Ammu Moolok

Ammu Moolok Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.03.2017
    Saadut tykkäykset:
    102
    Jos ette itse osaa lastanne kasvattaa ja tukea, niin toki kannattaa lasu tehdä ja antaa lapsi parempiin käsiin. Se on lapsen parhaaksi ja erittäin epäitsekäs teko vanhemmilta.

4. vierailija

vierailija Vieras

No juu. Kyseessähän ei varmasti ole se, että vanhemmat olisivat jotenkin epäonnistuneet, päin vastoin! On vastuullista ja hyvää vanhemmuutta hakea apua ja tukea tilanteessa jossa lapsi kärsii ja omat neuvot eivät riitä! Lasta ei suinkaan "luovuteta parempiin käsiin" vaan koko perhe saa tarvitsemaansa apua!
    Varmasti lapsi tulee kapinoimaan koska ei ymmärrä omaa parastaan. Lastensuojelulla on monen laisia tukitoimia ja ratkaisuja saatavana, lasta ei heti kättelyssä olla viemässä jonnekin vaan perhettä tuetaan kotiin, mikä on kaikkien parhaaksi! Hienoa että ennakkoluulottomasti otitte yhteyttä lasuun! Se todistaa että olette vastuuntuntoisia ja lapsestaan ja hänen parhaastaan vilpittömästi välittävät vanhemmat! Voimia teille koko perheelle <3

5. AivanSama

AivanSama Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    1 400
    Ymmärsin, että tässä tapauksessa haetaan enemmän tukea ja apua lapsen ongelmiin eikä kyse niinkään ole vanhempien kyvyttömyydestä tai halusta luopua lapsestaan.

6. vierailija

vierailija Vieras

Ei muuten kannata vastustella sitten kun lastanne tullaan hakemaan. Yleensä sossun huostaanottopartiolla on poliisi varmistamassa tilannetta vähintään jossain pienen matkan päässä, ja ovat muutamassa minuutissa paikalla antamassa virka-apua sossutantoille.

Siskoni esim. yritti kiskoa lapsia itselleen vielä silloin, kun sossutantat olivat jo viemässä näitä lastenkodin autoon, minkä seurauksena poliisit ampuivat häntä etälamauttimella. Ei mikään mukava kokemus. :(

7. vierailija

vierailija Vieras

No mitä sä kuvittelet että ne siellä tekee? Ei sossu auta kiusaamisasiaan eikä itsetuhoisiin ajatuksiin. Kiusaamiseen pitää koulun puuttua ja vapaa-ajalla vanhempien. Itsetuhoisten ajatusten syyn hoito kuuluu lastenpsykiatrille, ei sossuille.

Sossut arvioi kykenettekö te huolehtimaan lapsesta vai ette. Sossut arvioi vanhempien ja lapsen vuorovaikutussuhdetta. Tarjoaa tukitoimia. Esimerkiksi tukiperhe. Jonka aikuiset raportoi lapsen joka käynnistä sossuille (kirjallisena), mutta siitä ei kerrota vanhemmille . Tai tukihenkilö.. Mutta tukihenkilö ei tee sen ihmeempiä kuin esimerkiksi mummi tai kummi, täti tai pappa.

Toki tehkää ls itsestänne.. kokeilkaa sitte sitä kun ootte ollut ls asiakkuudessa vaikka 6kk että pyydät nähtäväksi kaikki paperit susta/perheestänne, yleensä sossut ei niitä halua antaa, vaikka lainmukaan heidän kuuluisi tiedottaa perheitä heidän oikeuksistaan. Ei oi kuin pahaa sanottavaa koko sossusysteemistä.. Mutta siitä vaan tehkää niinku teette

8. vierailija

vierailija Vieras

Me ollaan oltu lastensuojelun asiakkaita. Sitä tietä saatiin perheellemme sitä tukimuotoa mitä tarvitsimme. Kaksi vuotta. Koskaan emme tavanneet sossuntätejä, eikä meitä epäilty mistään. Se oli vain byrokratian takia.

9. vierailija

vierailija Vieras

Ei lasu vie automaattisesti ketään kotoo pois, ihan turhaan noi pelottelee. Ite olin teininä lasun asiakas ja vaikka paljo oli puhetta että joudut koulukotiin nii ei ne mua minnekää vieny. Olin aikalailla ongelma nuori, pyörin huumeporukoissa mutta en ite käyttäny kuiteskaa ku alkoa ja sitäki tyyliin vaan kotona. Kävin tätien luona keskustelemassa et mitä oikein haluun omalta elämältä. En kokenu siitä mitään.ite irti saavani mut pysypähän sospatätit onnellisena ku tein sen mitä vaativat eli kävin niitten luona säännöllisesti.

10. vierailija

vierailija Vieras

Älkää herrantähden tehkö ellette halua lastanne huostattavan ikinä ette sen jälkeen lastanne tuu saamaan takaisin!
    Kuten joku kirjoitti niin viekää lapsenne psykiatrian poliklinikalle ja rehtori vastuussa kiusaamisesta ja siihen puuttumisesta!
    Ja jos lasu tuleekin jotain muuta kautta kuvioon mukaan niin älkää vaan näyttäkö väsyänne poikaan tai ees puhuko mitään!
    Seurauksena oikeesti huosta ja noita tapauksia on paljon!
    Huostabisnes nykypäivänä lasusta et apua saa... Fakta. Se on vain naamioitua kyttäämistä, mm. Tukiperheet, tukihenkilöt, perhetyö ym ym.
    Tehkää itse voitavanne ja tukekaa toinen toisianne! Kyllä se helpottaa ❤️
    Oma lapseni yritti itsemurhaa koulukiusaamisen takia, tiedän mistä puhun!
    Tsemppiä! Helpottaa kyllä.. Mutta älkää missään nimessä menkö suden suuhun tekemällä itse lasu ilmoitusta!!!!!!

11. vierailija

vierailija Vieras

Kotikouluun mahdollisuus, Suomessa ei ole koulupakkoa, vain oppivelvollisuus!
    Ja lääkärin kautta saatte poikanne ns. Pakkohoitoon kun alaikäinen, eli velvollisia ottamaan poikanne psykiatriselle osastolle itsetuhoisuuden takia. Saatte itse myös samalla hengähtää ja poika intensiivistä terapiaa ja tiedätte poikanne olevan turvassa! Lasusta ette saa ku ongelmia ja uuvutte entisestään kun juoksette palavereissa ja jänittätte. En suosittele. Kokemusta on.

12. vierailija

vierailija Vieras

Lapsiperheiden sosiaalityöhön on mahdollista tehdä pyyntö palvelutarpeen arvioimiseksi missä yhteydessä selvitetään mitkä palvelut voisivat auttaa jossa organisaatioissa, riittäisivätkö sosiaalihuoltolain mukainen asiakkuus ja sen sosiaalipalvelut vai onko todellakin tarve lastensuojelun palveluille, eli vaihtoehtoja on. Itse työssä ainakin pyrin auttamaan lapsia ja perheitä, ja miettimään ja etsimään parhaita ratkaisuja heille.

Voita itsellesi unohtumaton muodonmuutos ja hemmottelupäivä – hae mukaan!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu