Peruna/sipulisekoituksesta keittoa (pakaste) kauanko pitää kiehua

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Määä
"Rainbow peruna-sipulisekoitus
on valmis raaka-aine
kermaperunoihin, erilaisiin
kiusauksiin, keittoihin ja
pataruokiin. Keitto- ja
pataruokiin sen voi lisätä
kypsymisen loppuvaiheessa, sillä
kypsyminen vie vain muutaman
minuutin."
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";29039102]Ja miks ihmeessä mun tarttiskaan tietää, että mitä se on? Tai miten se on tehty? Perunasipulisekoitus ei paljon kerro että onko se minkälaista perunaa[/QUOTE]

Ihan oikeesti :LOL: :LOL: tämä taitaa olla hauskin ketju pitkiin aikoihin :LOL:
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29039107:
"Rainbow peruna-sipulisekoitus
on valmis raaka-aine
kermaperunoihin, erilaisiin
kiusauksiin, keittoihin ja
pataruokiin. Keitto- ja
pataruokiin sen voi lisätä
kypsymisen loppuvaiheessa, sillä
kypsyminen vie vain muutaman
minuutin."
"Miten ihmeessä jollekkin tulee mieleen käyttää sitä keittoihin"
No mä käytin ja ihan hyvää tuli, parempaa kuin ilman perunaa. Tavallisia pottuja en voinut nyt käyttää ja keittoa halusin ja sitä sain :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määäää;29039252:
Mihin ihmisillä on niin kiire, ettei ehdi muutamaa perunaa kuoria? Laiskuutta se on. Makukin on huomattavasti parempi!
Peesiä tälle, ei siinä pottujen kuorimisessa NIIIN kauaa mene, että jostaki perunasipuli sekotuksesta viitsisi soppaa tehdä :x
 
Määä
Alkuperäinen kirjoittaja määäää;29039252:
Mihin ihmisillä on niin kiire, ettei ehdi muutamaa perunaa kuoria? Laiskuutta se on. Makukin on huomattavasti parempi!
jaa no, vaikka perheen kanssa olemiseen, johonkin harrastukseen tms. Tai jaksaa sitten päälle vielä leipoakin jotain.
Toisena päivänä tehdään sit pidemmän kaavan mukaan.
Aikoinaan jäi potut syömättä varmaan just tuon äärettömän ikävän perunateatterin takia. Mutta meillä ei kyllä ihan muutama pottu riitäkään, mutta tällä palstallahan on kyllä niitä akkoja jotka valittaa kun mies syö niin helvetisti että ruoka loppuu kesken, eikä 400g jauhelihaa riitä kahdeksi päiväksi:)
Ja kuten sanoin, ei meidän lähikaupassa ainakaan aina tunnu perunat kovin herkullisia olevan, saati sitten jos ne unohtuu vielä kaappiin, pakaste säilyy sentään.
Ja joskus voimavaratkin on kortilla, eikä jaksa sen ruoan kanssa tunteja väkertää. Ehkä jotkut tilaa pitsan sellaisina päivinä, meillä ne tehdään alusta asti itse, eikä syödä ulkona muutenkaan.
Onneksi meille huonoille laiskoille ja sairaille ihmisille on sentään peruna- ja muutkin pakasteet, joissa vitamiinitkin säilyvät.
 
.....
Siis onko nämä perunasipulisekoituksen dissaajat sitten koskaan itse lisänneet sitä keittoihin, vai miks tää ihmetyttää niin monia? Just tein ihan sairaan hyvää lohikeittoa, johon laitoin perunasipulisekoitusta. Mielestäni sopii keittoihin erinomaisesti, ei tarvii kuoria perunoita ja sipuleita ja keitellä niitä pitkään kypsiksi ja toisekseen en itse tykkää isoista pottumöhkäleistä keitoissa. Perunasipulisekoituksessa sipuli ja peruna taas on valmiiksi lusikoitavaa ja suuhun sopivaa. Ja esim. rainbown:n sekoitus sisältää vain suomalaista perunaa ja sipulia, ei se mitään einestä varsinaisesti ole.
 
vierailija
Itse olen nyt kuumeessa joten en kauppaan viitsi lähteä kun ulkona -25. Joten tulin etsimään ohjetta keittoon, se kun lämmittää mukavasti. Aineksia uuniruokaan ei ole, vain kasvisekoitusta ja perunasipulipussi.
Senkun itkette siellä kun mä sammutan nälkää sillä mitä on. (y)
 
Soppaasevaanon
Paista 400g jauhelihaa pannulla.
Mausta jauheliha suolalla, musta-ja valkopippurilla, paprikajauheella, chilimausteseoksella (pirkan maustemylly) ja kikkoman tai vastaavalla soijakastikkeella 1-2rkl.

Kiehauta kattilassa 2litraa vettä. Kun kiehuu, lisää perunasipulipakastepussukka tai vaikka 2 ja sit se pieni suikalekasvispussi missä porkkanasuikaleita ym. Mausta keittoliemi samoilla mausteilla kun jauheliha. Halutessas voit lisätä myös lihaliemikuution. Tulisuus kantsii säätää oman maun mukaan.

Pilko koskenlaskijaköntsästä puolet (n.1dl) sopan sekaan. Sekoittele, että sulaa sinne. Kumoa jauhelihat sopan sekaan.

Ja valmista on. N. 15min ehkä ? Jos laittaa soppaveden kiehumaan ennenkun alkaa paistaa jauhelihaa. Siksi joskus voi käyttää perunasipulipakasteita keitossa. Ps. Ihan tosi hyvä soppa tulee tällä ohjeella. Saa käyttää mut eioo pakko. Pahan makuseksi et voi haukkua ennenkun oot maistanut!

Ja siis oikeesti. Jos tekee safkaa isolle porukalle, niin kyllä siihen perunankuorimiseen menee ainakin multa ihan ikuisuus. Plus että tässä sopassa ainakin toimii jopa paremmin noi suikaleet ku mitä isot palat.

Ja ne suikalekasvikset tosiaan kiehuu kypsiksi ihan hetkessä. 5min ehkä.
 

Yhteistyössä