Peruuntuuko etävanhemman viikonloppu jos

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lapset kipeänä? Miten teillä sovittu?

Puhutaan nyt normaaleista lastentaudeista, ei akuutista tilanteesta, esim lapsi sillä hetkellä oksentaa ja pistetään silti junaan kahden tunnin matkalle :D

Sairastaako lapset siinä kodissa missä alun perin sovittu vai aina vain lähivanhemmalla?
 
No ei oksutaudissa/kipeänä laiteta junaan, eikä muutenkaan kipeää lasta raahata tartuttamaan terveitä. :unsure:
Ellei lapsi erityisesti koe että hänellä on parempi sairastaa esim. isällään ja isälle tämä sopii.
 
vierailija
En mä mihinkään julkisiin laittaisi yksin kulkemaan kipeänä, mutta kyydillä (asutaan lähekkäin) vien/otan lapset vastaan vaikka sitten missä taudissa, jos siis ei nyt ole sellaisessa kunnossa, että kärsisi lyhyestä automatkasta, eli juurikin oksenna sillä hetkellä heikkona tms kova kuume. Eli tietenkään ei peruunnu ja samoin mullekin tuodaan lapset maanantaina vaikka olisivat sairastuneet viikonlopun aikana. Vanhempana sitä nyt ottaa pienen riskin ettei aina ole kivaa ja joskus voi jonkin flunssan saada omilta lapsilta, saa ne silti olla vanhempien kanssa.

Ei mun vastuu tai isän vastuu koske vain kivoja terveitä päiviä ja en ole sen tärkeämpi kipeän lapsen lohduttaja kuin heidän oma isäkään. Joten sovittuina aikoina pitäisi olla sekä samat oikeudet nähdä omia lapsiaan, kuin tavalliset vanhemman vastuutkin. Ja painottaen, jos siis lapsi ei siitä kärsi, eli häntä ei 41 asteen kuumessa revitä sängystä bussiin... :D :D

Huvittavaa jos mä uhriutuisin siitä, että lasteni isä tuo mun omat lapset tänne, kun ovat saaneet jonkin flunssan tai noron.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Eiköhän se riipu sen lapsen kunnosta. Kuten edelliset sanoi, niin jos lapsi voidaan turvallisesti siirtää vanhemmalta toiselle, niin ok, mutta jos sairaus on sitä luokkaa, ettei voi, niin sitten se lapsi jää sairastamaan sinne, missä on ja siirto sitten vasta, kun lapsen tila sen sallii. Ei kipeetä lasta roudata paikasta toiseen, eikä varsinkaan laiteta yksin kulkemaan millään vehkeellä. Kyllä molemmilla pitää sen verran löytyä vastuuta ja ymmärrystä, että siinä tapauksessa se lapsi jää pidemmäksi aikaa sen vanhemman luo, missä se tila meni siihen kuntoon, ettei voi matkustaa.
 

Yhteistyössä