Petekiat. Mistä johtuu?

  • Viestiketjun aloittaja "miumau"
  • Ensimmäinen viesti
"miumau"
Parin viikon aikana iholle ilmestynyt petekioita, eli pieniä pistemäisiä sisäisiä verenpurkaumia. Mistä nämä voi johtua?

Ihoa myös pistelee ja selässä kihelmöi aivankuin sähköä rätisisi. Pois voi sulkea kaikenmaailman loiset kuten syyhypunkin ja lutikat, mitä olen hysteerisenä myös miettinyt.

Tuo selän kihelmöinti on siirtynyt hieman alemmas, myös alaselkään ja joskus tuntuu myös jaloissa.

Petekioita on käsivarsissa eniten, muutamia vatsassa ja jaloissa. Ja näitä tulee lisää joka päivä. En ole raapinut ja rasvaa olen laittanut kutinaan.
 
...
Mitenkään en halua pelotella, mutta joudun tekeen sen kuitenkin. Ota yhteyttä lääkäriin tai terveydenhoitajaan ihan välittömästi, että selvität mistä noi tulee. Mun yhdellä tutulla alko raju leukemia tollasella petekialla ja se olis kuollu, jos ei olis menny heti lääkäriin. Anteeksi, että pilaan sun päivän...
 
"miumau"
Ei huolta.. Lääkärille on varattu aika mutta vasta perjantaille kyllä sain.

En osaa sanoa johtuuko nämä uusimmat oireet myös tästä, kun eilen alkoi päätäkin särkemään ja tänään on ollut vatsa löysällä. Saattaahan nämä johtua jostain muusta mutta huolestuttaa, toivottavasti lääkärissä selviää jotain.
 
..
Mitenkään en halua pelotella, mutta joudun tekeen sen kuitenkin. Ota yhteyttä lääkäriin tai terveydenhoitajaan ihan välittömästi, että selvität mistä noi tulee. Mun yhdellä tutulla alko raju leukemia tollasella petekialla ja se olis kuollu, jos ei olis menny heti lääkäriin. Anteeksi, että pilaan sun päivän...
No tätäpä minä juuri tarkoitin kyselemällä niistä veriarvoista...
Olen th ja kuulosti kyllä minusta aika huolestuttavalta.
 
"miumau"
[QUOTE="hmm";22938974]Oot siis varma että nimenomaan petakiat eli verenpurkaumat kyseessä?[/QUOTE]

Kyllä olen satavarma että kyse on petekioista. Verenpunaisia pieniä pisteitä ihon alla.

Ja en ole raskaana että siitäkään ei ole kyse.
 

Yhteistyössä