Petin poikaystävääni

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eiköhän ole fiksuinta kertoa ja antaa hänen tehdä päätöksensä itse. Mieti jos hän käy nussimassa niin haluatko tietää vai et? Et sinä tuosta mihinkään muutu vaan nussit myös jatkossa ja syynä milloin mikäkin. Narsisti.
 
vierailija
Jos kerrot, niin se on parisuhteesi loppu. Luotto ei suhteeseen palaa enää koskaan. Parempi siis olla vain hiljaa, jos haluat jatkaa suhdetta. Muussa tapauksessa eroa ja jätä siltikin kertomatta.
 
Sitä se huomionhaku teettää. Aikuinen osaa ottaa vastuuta ja kantaa vastuuta teoistaan. Toki voit leikkiä tyhmää ja hihitellä, että sainpas joltain toiselta. No, ehkä sun miehesi pettää sua joskus ja sitten vasta ymmärrät miten olisi kannattanut toimia - rehellisesti. Pahaltahan se tuntuu, kun liha on heikkoa, mutta minkäs teet. Tehtyä et saa tekemättömäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: epek
itse pettäneenä ja petettynä (nuorempana), voin sanoa, että Sitä se huomionhaku teettää. Aikuinen osaa ottaa vastuuta ja kantaa vastuuta teoistaan. Toki voit leikkiä tyhmää ja hihitellä, että sainpas joltain toiselta. No, ehkä sun miehesi pettää sua joskus ja sitten vasta ymmärrät miten olisi kannattanut toimia - rehellisesti. Pahaltahan se tuntuu, kun liha on heikkoa, mutta minkäs teet. Tehtyä et saa tekemättömäksi.
 
Kyllä voi muuttua.
Itse epäilen suuresti, että ihminen pystyy muuttumaan, varsinkin kun päästää itsensä helpolla jättämällä kertomati. Jos se kerran on tapahtunut, niin todennäköisesti uusiutuu, jos siitä ei tule itselle seuraamuksia.

JParempi siis olla vain hiljaa, jos haluat jatkaa suhdetta.
Onkos tämä sitten enään parisuhde? Minusta parisuhteeseen kuuluu rehellisyys toista kohtaan.

Itsehän olen ollut nuoruudessa kumpikin osapuoli, pettäjä sekä petetty. Ja kyllä se kirpaisee viel enemmän, kun kuulee kolmannen osapuolen kautta kuin suoraan. Itsehän kerroin pettämisestä suoraan seuraavana päivänä, tosin kyseessä oli suudelmasta, mutta olin henkisesti mukana siinä. Lopulta se johtikin eroon, tosin ero lähti minun taholta.
 
Itse olen sitä mieltä, että jos jotain typerää tekee, täytyy olla valmis kantamaan seuraukset. Oli sitten kännissä tekohetkellä tai ei.

Eikös parisuhde perustu luottamukseen? Ja jokaisella varmasti on oikeus tietää millaiseen ihmiseen luottaa ja kehen on sitoutunut? Ei se parisuhde välttämättä siihen pettämiseen kaadu. Mutta jos kaatuu, niin siinä ei kyllä voi muuta tehdä kuin katsoa peiliin.
 
  • Tykkää
Reactions: epek
vierailija
Tottakai kerrot. On miehellä oikeus tietää, millaisen ihmisen kanssa on parisuhteessa.

Jos käy ilmi, että molempien menojalka vipattaa, voitte sopia parisuhteellenne uudet ehdot, eli että molemmat saavat juosta vieraissa. Ei teidän ole mikään pakko kieltää toisiltanne syrjähyppyjä vain siksi, että yhteiskuntamme vallassaoleva näkemys parisuhteesta niin sanoo, vaan voitte yhdessä sopia teille paremmin sopivat parisuhteen säännöt. Sinä olet jo osoittanut olevasi vieraissa käyvää ihmistyyppiä, joten kannattaa järjestää elämä siten, että syrjähypyt onnistuvat jatkossakin ilman suurempaa draamaa. Et sinä tuon suhteen tule muuttumaan, joten ei kannata edes itselleen yrittää luvata tuon jäävän vain yhteen kertaan. Ole rohkeasti oma itsesi, valheessa eläminen tekee ihmisen vain onnettomaksi.
 
vierailijax
Niin ja jos on pettänyt jossakin suhteessa ei tarkoita sitä että pettää seuraavassa suhteessa.
Nimen omaan näin! Pettäminen on useimmiten oire siitä, että omassa parisuhteessa ei kaikki ole hyvin. Jos oma suhde voi hyvin kaikilla osa-alueilla, ei tule tarvetta vilkuilla muualle. Seksiriippuvaiset on sitten asia erikseen, mutta yleisesti ottaen näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Amaris
vierailija
Niin ja jos on pettänyt jossakin suhteessa ei tarkoita sitä että pettää seuraavassa suhteessa.
Todennäköisyys kerran pettäneelle pettämiseen on erittäin paljon suurempi kuin koskaan pettäneelle.

Pettäminen kertoo yleensä ihmisen huonoista arvoista, kyvyttömyydestä kunnioittaa ja arvostaa toista ihmistä, kyvyttömyydestä nähdä asioita pitkällä tähtäimellä. Tällaiset ihmiset omaavat lähtökohtaisesti väärät arvot, jotka usein tulevat kotoa. Tällaista ei muuteta ihan hetkessä. Mahdollista se on, mutta vaatii usein sen, että ihminen kohtaa niin suuren ongelman, että hänen on pakko muuttua. Tällainen voi olla esimerkiksi se, että jää kiinni pettämisestä ja kumppani tekee itsemurhan sen seurauksena.
 
vierailija
Nimen omaan näin! Pettäminen on useimmiten oire siitä, että omassa parisuhteessa ei kaikki ole hyvin. Jos oma suhde voi hyvin kaikilla osa-alueilla, ei tule tarvetta vilkuilla muualle. Seksiriippuvaiset on sitten asia erikseen, mutta yleisesti ottaen näin.
Pettäminen kertoo yksinkertaisesti siitä, että ihminen ei arvosta tai kunnioita kumppaniaan. Arvokysymys, jossa vastuuta ei voi sälyttää toisille. En usko muuttumiseen, sillä esimerkiksi avioeroihin päätyvät yleensä ne, jotka ovat jo kerran eronneet (vääristäen tilastot siten, että joka toinen eroaisi, joka ei ole totuus).
 

Yhteistyössä