Pettämisestä toipuminen

Olen mies ja avioliittoa takana jo yi 15 vuotta. Pieniä lapsia ei enää ole.

Haluan avutua tilanteestani. Elämämme on ollut ihan normaalia ja rakkautta meillä on ollut ihan siinä määrin kuin kauan yhdessä olleilla ihmisillä normaalistikin on. Vaimoni rakastui noin vuosi sitten työkaveriinsa ja tunne oli molemminpuolista. Oli suunniteltu jo yhteistä tulevaisuutta ja suunniteltu molempien osapuolten tahoilla eroja, kun kaikki tuli ilmi. Vaimo lähti kotoa itsevarmana, mutta sitten kävi ilmeisesti niin, ettei tämä mies ollutkaan valmis. Sen jälkeen olemme jatkaneet yhdessä. Tämän jälkeen oli ollut vielä jotain viestittelyä heidän välillä, josta vaimo jäi kiinni. Seksiä tässä suhteessa ei vielä ollut.

Nyt vaimo vakuuttaa kyllä, että haluaa jatkaa minun kanssani, mutta en tahdo päästä asiasta yli mitenään. Jatkuva epätietoisuus ja alakulo vaivaa minua. Pariteapiassa ollaan käyty. Sairastuin jonkinlaiseen masennukseen tässä jutussa ja syön masennuslääkettä.

Asiasta tekee eritysen vaikean se, että vaimoni on tämän miehen kanssa päivittäin samalla työpaikalla. Olisi helpommin anteeksi annettavissa jokin pikku hairahdus vaikka seksiin pikkujouluissa, kuin tällainen jo pitkälle viety suunnitelma.

Itsellä on epäilys, että en voi koskaan päästä tämän asian yli ja asia tulee olemaan ikuisesti meidän välillä. En tiedä mitä tehdä, kun erokin tuntuu niin vaikealta vaihtoehdolta. Rakastan edelleen ja pitkän parisuhteen jälkeen olen kiintynyt ja tuntuu ihan liian suurelta se ero.

Voiko tällaisesta koskaan päästä yli? Onko saman kokeneita?
 
hei!
Olen nainen ja meillä on 2 pientä lasta. Minulle kävi vastikään vastaavanlainen tilanne, jossa miehellä oli pientä sutinaa oman työkaverinsa kanssa. Vahingossa jäivät kiinni. Mitään fyysistä ei ollut ja mies oli yrittänyt laittaa stopin asialle. Hän kuitenkin mietti silloin eroa, mutta käänsi kelkkansa nopeasti. Minuun kuitenkin tapaus vaikutti syvästi ja käymme pariterapiassa ja jouduin myös aloittamaan lääkityksen. Haluaisitko vaihtaa ajatuksia sähköpostitse? Meille tilanne kytee minun puoleltani vielä, koska tapaus satutti niin kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä