pian ehkä yksin

  • Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen äiti
Voisiko joku kokenut kertoa, miten minun tulee toimia. Mies pettänyt puolenvuoden aikana kahdesti, niin että on tullut minun tietooni. Meillä yksi 2-vuotias poika ja toinen vauva tulossa, en tiedä mitä tässä tekisi, kun kaikki pelottaa niin samperisti. Pärjäänkö kahden lapsen kanssa yksin ja niin edelleen. Riittääkö raha ja kuinka paljon sitä ylipäätään saa yksinhuoltajana. Miten kaikki asiat hoidetaan?? Sossu ja kämppä asiat ja niin poispäin. Mihin pitää soittaa että noita kaikkia tukia ja muita saa. Kaikki tuntuu niin vaikealta, kun ei ole niistä mitään käsitystä. Pistäkää omia kokemuksia ja toimintatapoja, jos niistä jotenkin olisi itselleni apua, ja kiitos niistä jo etukäteen. :'(
 
yh-äiti
Hei nyt ihan oikeesti lähdet sieltä! Ei kenenkään tarvii pettävää miestä kestää ja varsinki jos ei oo eka kerta!!
Mä oon ollu yh jo kohta kolme vuotta ja ihan hyvin pärjäsin sillon kolmen pienen lapsen kanssa! Apua saa kun sitä pyytää!
Sossuun otat yhteyttä ne auttaa ihan varmasti sua kaikessa mihin apua tarviit!
Kelasta saat kans tietoa ja sieltä korotetun lapsilisän ja mahdollisesti asumistuen ja muut sellaset tuet!
Voimia sulle kyllä kaikesta selvii, rankkaa se tulee olemaan mutta muista että apua saa ja täytyy pyytää! Yksin ei tarvii kaikesta selvitä!

:hug: :hug:
 
Mieti oletko valmis laskemaan elintasoasi mielenrauhasi takia. Eli rahasta tulee olemaan tiukkaa, vaikka apua saatkin kelasta ja tod.näk. myös sosiaalitoimistosta. Samoin saatat olla entistä sidotumpi kotiin, jos sinulla ei ole lähellä lastenhoitoapua. Jos olet sitä mieltä, että et voi kestää toistuvaa pettämistä (minä en ainakaan kestäisi) niin eroa. Kun on jo vähintään kaksi kertaa pettänyt, niin se tulee toistumaan jatkossakin. Eron myötä saatat löytää myös kunnollisen miehen rinnallesi ajan myötä.
 
Maid Anna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2005 klo 17:31 epätoivoinen äiti kirjoitti:
Voisiko joku kokenut kertoa, miten minun tulee toimia. Mies pettänyt puolenvuoden aikana kahdesti, niin että on tullut minun tietooni. Meillä yksi 2-vuotias poika ja toinen vauva tulossa, en tiedä mitä tässä tekisi, kun kaikki pelottaa niin samperisti. Pärjäänkö kahden lapsen kanssa yksin ja niin edelleen. Riittääkö raha ja kuinka paljon sitä ylipäätään saa yksinhuoltajana. Miten kaikki asiat hoidetaan?? Sossu ja kämppä asiat ja niin poispäin. Mihin pitää soittaa että noita kaikkia tukia ja muita saa. Kaikki tuntuu niin vaikealta, kun ei ole niistä mitään käsitystä. Pistäkää omia kokemuksia ja toimintatapoja, jos niistä jotenkin olisi itselleni apua, ja kiitos niistä jo etukäteen. :'(
Mä oon kahdestaan tulevan lapsen kanssa. Tiedän noista tukiasioista kaiken, oon valmis neuvomaan jos haluat. voit laittaa mulle y-viestiä tai meiliä osotteeseen maid_anna@hotmail.com kerro enemmän tilanteestasi niin osaan auttaa!!! Ja ihan vaan tukenakin olen valmis olemaan!!! :hug:
 
Ammu harmaana
Mulla ei koskaan ollu ennen eroa omaa aikaa.Mies ei halunnu olla missään tekemisissä mun sukulaisten kanssa ja hänen sukulaiset ei koskaan halunnu ottaa meidän lapsia hoitoon,saati sitten että olisivat oma-alotteisesti tarjonneet apua.Olin siis käytännössä vankina kotona kolmen lapsen kanssa.Pakosta jouduin käymään kotona töissäkin (maatila) eli ympyrät oli aika pienet.Sain tarpeekseni,kun oli kaks vuotta melkein pelkkää riitelyä ja viimen ukko kiskas turpiin ihan mitättömän riidan päätteeks.Muutettiin lasten kanssa pois.Nyt mulla on omia sukulaisia apuna lasten hoidossa ja lisäks ne on isällään 4 päivää aina kahden viikon välein.Eli omaa aikaa on kyllä enemmän kun tarpeeks.Talous on aika tiukalla,kun en oo saanu täältä uudesta kaupungista töitä,mutta kyllä me pärjätään,kun ei oo totuttu mihinkään luksukseen...sun pitää tietää itse mitä haluut ja toimii sit sen mukaan.Asioilla on tapana aina järjestyä! :hug:
 

Yhteistyössä