pienenä syntyneitä, täysi aikaisia

laittakaapa pinoa pienenä synyneistä, täysi aikaisista muksuista. minkä kokoinen oli syntyessään? miten kasvu lähtenyt etenemään ja onko ilmentynyt koosta johtuvia ongelmia esim. terveydessä tai kehityksessä?

meillä painoa oli syntyessä 2560g pituus 47cm.
synnytty on syyskuussa -05 ja viime jouluna eli 1v 3kk meni 8kg maaginen raja rikki. pari viikoa sitten paino oli 8135g syömisen kanssa on ollut vauvasta asti ongelmia. lapsella on astma joka johtuu siitä että on niin pienet keuhkoputket. nyt uutena ongelmana on krooninen ummetus joka vei meidät sairaalaan useaksi päiväksi, syytä emme vielä tiedä.
 
meillä
esikoinen syntyi täysiaikaisena 2,5kg painoisena pituutta oli 45cm. nyt 8vuotiaana on 122cm ja n.18kg. ihan normaali,fiksu jne.mutta minusta hän on vähän "heikko"fyysisesti.väsähtää toisinaan tosi helposti.
syömisen kanssa aina ollut ongelmia ja niitä varmaan tulee aina olemaankin.... :heart:
 
Meidän poitsu syntyi tammikuussa 06, painoa oli 2820g ja pituus 47cm. Pieni ja sirpakka on edelleen pian 1,5-vuotiaana. Syömisen kanssa meilläkin ollut aina ongelmia! Muuten normaalisti tai jopa hieman etuajassa kehittynyt, juoksee kovaa jo ja ratkaisee vaikeitakin tehtäviä, opettelee puhumaan.

Poika lopettaa heti syömisen kun jokin on pielessä:hampaat, jokin tauti tai muuten vain kiukuttaa. Ekana jää pois syöminen ja sitten vasta huomaa, että poikahan on kipeä...

Musta tuntuu ainakin meidän kohdalla, että pieneksi jäädään.. Nyt paino 9kg , pituus 79cm. =)
 
Heippa!
Mulla on 16v tyttö joka syntyi kaksviikkoo myöhässä ja painoi 2490g ja oli 47cm. Tytön kehitys täysin normaalia, nyt hieno nuori nainen. Lääkärit eivät ihan osanneet sanoa että mistä johtui, ehkä istukassa oli jotakin häikkää...
 
Meillä kans syntyi tyttö lokakuussa -05 suunnitellulla sektiolla, pituuta
oli 45cm ja painoo 2840g eli pieni sirppana. Tämän hetken painoo en
tarkkaan tiedä, mut jotain n. 9kg ja on tosi lyhyt(tällä viikolla neuvola).
Ite oon 158cm...
 
pikkutyttö
tyttö syntyi lokakuussa 05, 2740 ja 47cm, nyt menee painokäyrillä-20, eli painaa 9kg ja risat, pituutta 81cm. painokontrolleja tämän tästä, mutta minkäs teet kun kaikki eivät ole "keskivertoja"!!
 
meitin neiti
Meil tyttö syntyi mitoin 2740g ja 49 cm pari päivää ennen laskettua. 1-v oli 10 240g ja 76 cm ja nyt kohta puolitoistavuotiaana kotipunnituksessa vaaka on näyttänyt 11kg. Pituudesta en tiedä, koska 1,5v-neuvola vasta tulossa. Ruoka on maistunut aina melko hyvin, ihan alkua lukuunottamatta.
 
Meidän tyttö syntyi lähes kaksi viikkoa yliaikaisena. Minulla oli raskausmyrkytystä, ja istukassa todettiin vähän kalkkeumaa. Tyttö syntyi kiireisellä sektiolla sydän äänten romahdettua, vihreän lapsiveden keskeltä. Mitat olivat 47,5cm ja 2590g. Ja on nyt 2v5kk reipas neiti, pienikokoinen vieläkin. 2v neuvolassa pituutta oli 82cm, ja painoa on nyt 11kg.
 
äiti76
Poika syntyi rv:lla 38, pituus 47 ja paino 2580. Hoikka ollut aina, samoilla käyrillä kasvaa kuin itsekin olen kasvanut. 1v3kk painoa n. 10kg ja pituus n. 87cm. Isänsä 193cm ja 80kg, poika saman rakenteinen :) Kehittynyt täysin normaalisti, kävelemään oppi n. 12kk:n ikäisenä. kasvua ei koskaan mitään muuta kuin kehuttu neuvolassa, menee alakäyrillä, mutta luotisuoraan :) Vuoden ikäisenä oli alle 9kg ja taisi olla n. 79cm.
 
Meillä täysiaikaisena syntynyt tyttö oli yllättäen vain 2.430kg ja 48 cm eli tosi laiha. Vuoden ikäisenä oli edelleen hoikka ja pikkuinen 7.4kg ja 72 cm, mutta otti sitten puolessa vuodessa kasvupyrähdyksen ja oli 1½v. 9.9kg ja 80cm. Syönyt aina tosi hyvin.
 
LöllöIitu
vähän erilailla täällä..tyttö syntyessään 2850g ja 48cm,aika pieni täysaikanen.. vuuen vanhana 12,7 kg ja 73cm,semmonen iso jytky :heart: kuukauden päästä puoltoistvuotis tarkastus,saas nähä kuinka kookkaita sillo jo ollaa.. tosi reipas,syömäänkin.. :LOL:
 
Sinttien äiti
Tyttö -01, syntyi 2880 g & 46 cm. 5 v neuvolassa oli 97.2 cm ja 14 kg, kasvaa pituuskäyrän -3 tuntumassa eikä ole ikinä ottanut ikäisiään kiinni pituudessa vaan jää koko ajan jälkeen lisää. Kuun lopussa saattaa ratketa, tehdäänkö jotain.

Tyttö -05, syntyi 2760 g & 45 cm. 1v3kk neuvolassa 72 cm & 7700 g, kasvaa pituuskäyrällä -2.5 tällä hetkellä. Odotan jännityksellä, mitä tuleman pitää.

Ja sitten on ihan normaalimitoissa syntynyt & kasvava -04 poika, kasvaa -1 käyrän tuntumassa.
 
Tyttö syntyi tammikuussa-06. Pituutta syntyessä 44,5 cm ja painoa 2405 grammaa. Neuvolassa pari viikkoa sitten (1v 3 kk) pituutta 74 cm ja oainoa 9 kiloa.

Itse olin syntyessäni 42 cm ja painoa 2800 grammaa. Vertailin neuvolakortteja ja tyttö on vuoden ikäisenä ollut 5 senttiä pidempi kuin minä. Itselläni ei ole pituutta kuin 140 cm, joten voi olla,että tytöstä tulee minua pidempi. Tyttö kasvaa tasaisesti, eikä neuvolassa mainittu mitään noista käyristä sen tarkemmin.
 
Meidän neiti syntyi vko 38+1 ja luulen, et oikeasti raskaus oli pitemmällä ainakin vko 39. Ultrassa siirrettiin laskettua aikaa sikiön pienen koon vuoksi. No, joka tapauksessa täysiaikaiseksi hänet laskettiin ja mitat oli 2370 g 45,5 cm eli tosi pikkuinen. Nyt hän juuri ollut 2-vuotisneuvolassa ja pituutta 89 cm ja painoa 14,2 kg. Eli hiukan ikäisiään pitempi ja painavampi. On yleensä tosi hyvä syömään, oli jo pienenä. Syntymämitat oli ihan miinuksella tietty, kun niin pieni oli, mut aika äkkiä paino varsinkin lähti nousuun ja niin kauan kun täysimetin eli melkein puoli vuotta, hänen painonsa oli koko ajan plus 20 %.

Itse olen vain 155 cm ja mieheni 180 cm, joten tytöstä ei välttämättä tule kovin pitkää. Aika sen näyttää.
 
Meidän neiti oli syntyessään vko:lla 38 46cm pitkä ja painoi 2640g. vieläkin pieni ja "sirpasakka", niinkuin neuvolatäti sanoo. Terve on ollut,mut syömisen kans myös ongelmia...tuntuu et ei syö paljon mitään(ehkä ei tarvi enempää).Nyt 1v2kk, kävelee ja pirteä, vaik vähän nuha.
 
Meillä esikoinen syntyi juuri ja juuri täysaikaisena mitoilla 2655g ja 47cm. Pienehkö koko selittyi lähinnä istukan ongelmilla. Lapsen kasvu on mennyt omilla, rauhallisemmilla käyrillään ja välillä on saatu neuvolankin kanssa vääntää kättä noista. 1v mittoja en ulkoa muista, mutta 2v kokoa oli 10,4kg ja 82cm.

Kehitys kulkee jäljessä, mutta se liittyy lapsen kehitysvammaan eikä syntymä kokoon. Kaverin lapsi syntyi myös täysikäisenä suht samankokoisena ja 2v iässä mitat olivat ihan samat kuin meidän pojulla. Ihan terve ja aktiivinen lapsi hän, puhe tosin tulee vähän verkkaisempaa tahtia mikä taas selittynee perheen kaksikielisyydellä. =)
 
krisse-80
Meilläkin on pienikokoisena syntynyt tyttönen. v:lla 39+3 syntyi ja 2175 g ja 44 cm oli mitat. Istukan vajaatoiminta oli mulla, josta syystä tyttö jäi noin pieneksi. Tyttö on ollut samoisa mitoissa, missä itsekin olin vauvana, paino vaan on pienempi. 1,5 v-neuvolassa pituutta oli 77,5 cm ja painoa 8850 g. Kaksivuotisneuvola on eessä pian, sitten selviää mitat. Alle 10 kg ja ehkä himpun verran yli 80 cm veikkaisin tytön nyt olevan.

Syömisen kanssa meilläkin tökkii vähän... Karkeat ruuat alkoivat kelpaamaan vasta 1-vuotiaana ja nytkin välillä pitää kakoa, vaikka osais tuo pureskellakin, jos viitsis... Sinänsä ihan hyvin syö kuitenki, mutta paino suhteessa pituuteen on ollut laskusuunnassa, kun niin kovin touhuaa ja tosiaan syöminen ei aina kauheesti kiinnosta...

Kehitys muuten on ihan ikätasoista. Tosi reipas ja ihana tyttö! :heart:
 
Meidän kuopus syntyi rv 38, 2632g ja 47cm. Keuhkot eivät olleet täysin kypsät, joutui teholla, mutta 1,5viikon kuluttua päästiin jo kotiin.

Nyt 1,5-vuotias, neuvolassa ei olla vielä käyty, mutta paino liikkuu siinä 8,6-9,4kg välissä. Aika usein ollut nyt flunssaa ja huonosti syönyt, päiväkodin aloittivat kuukausi takaperin, joten sairastelun piikkiin laitan tuon painon laskun. Muutoin täysin terve, reipas ja vilkas poika. :heart:
 
Meillä
Kirpulla rv38 painoa 2920g ja pituutta 47cm. Painoa nyt 2v4kk iässä 16kg ja pituutta 92cm.

Kun perunaan siirryimme, niin paino alkoi nousta. Syöminen ei koskaan ole ollut ongelma.
 
Sussoo
Tyttö syntyi viikko ennen laskettua aikaa. Painoa 2800g ja pituutta 46cm. Yksivuotiaana mitat 8100g ja 69cm. Kolme viikkoa ennen syntymää lääkärit povasivat syntyvän lapsen olevan tosi iso. Niin... jättiläinenhän sieltä sitten syntyikin. Tästä lähin uskon näihin ultran ym. mukaisiin ennustuksiin ihan varmasti...

Meillä on molemmat tytöt pieniä, mutta pippurisia. Syömisen kanssa ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia ja kehittyvät ihan normaalisti. Viisivuotiasta esikoista luullaan edelleen kolmevuotiaaksi, joka sinänsä on ihan hyvä juttu kun menee huvipuistoihin ym. joiden sisäänpääsymaksuissa on ikäraja... :whistle:
Me molemmat vanhemmat ollaan alle 170 senttisiä, joten ei noi meidän lapsetkaan voi mitään jättiläisiä olla.
 
Meillä poika syntyi tarkalleen la . Pituutta 46cm ja painoa 2400g. Aina on syönyt kaiken minkä eteensä saanu ( sairaana ruokahalu vähentyny). Neuvolassa sanottiin, että tarkkaillaan kasvua. Normaalisti kuitenkin kasvanut syntymä kokoon katsottuna, vaikka on pieni ja sirpakka. Kohta puoltoistavuotis nla, toivottavasti normaali kasvua.
 
äiskä3
meidän kaksoset syntyi kyl viikol 35+0 A)2410g B) 2310g ja minä itte maailman pisin kääpiö only 147cm :LOL: ja peiton alla tehdyt ;) että kyllä se luontoäiti antaa kaikkea kannettavakseen! Mutta ylpiä olen saavutuksestani..
 

Yhteistyössä