Pika-apua noloon ongelmaan. Miten saan polkupyörän kumiin ilmaa?

  • Viestiketjun aloittaja Laps tahtoo pyöräilemään :(
  • Ensimmäinen viesti
Laps tahtoo pyöräilemään :(
Oon yrittänyt pumpata vaikka miten, niin ei onnistu. Ja ihan uusi pyörä ja uudet kumit,ei siis koeajollakaan olla vielä käyty, pumppukin toimii. Siis tekniikassako vika? Vai pitääkö noille venttiileille tehdä jotain ennen pumppaamista? (muuta kuin ottaa korkki pois, hehheh)
 
vieras
Menet pihalle ja alat isooon ääneen päivitellä että: miten tämäkin nyt onnistuu! OI voi! En kyllä osaa! kohta paikalle kipaisee joku RemonttiReiska joka hoitelee homman puolestasi. Muistat vaan kiittää kauniisti ja ihastelle että sinulta tuo käy niiin helposti!
 
sama tehty
jos tavallinen venttiili mut pieni pyörä niin huonosti menee ilmaa. koska lasen pikkupyöriin laitetaan tehtaalla v'h'n erilainen venttiiöi. siin' on joku kumi sisäpuolella ja siksi normi pumpulla ei saa kunnolla ilmaa. käy ostaa urheiluliikkeestä kaks venttiiliä, vaihdat ne niin johan menee ilmaa. eikä maksa kuin pari euroa
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käy huoltsikalla laittamassa ilmaa samalla laitteella millä laitetaan autoihin ilmaa
Ja kun lapsi lähtee pyörällä ajamaan, räjähtää koko kumi. Joo, kannattaa nyt vaan hankkia oikeanlainen pumppu.
Höpö höpö minnee räjähdä :LOL: mulla on sekä omassa pyörässä että lapsen omassa että pyöräkärryssä että vaunuissa sellanen autonrengasventtiili ja aina käyn lähi huoltsikalla ne täyttämässä, eikä oo ikinä räjähtäny :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käy huoltsikalla laittamassa ilmaa samalla laitteella millä laitetaan autoihin ilmaa
Ja kun lapsi lähtee pyörällä ajamaan, räjähtää koko kumi. Joo, kannattaa nyt vaan hankkia oikeanlainen pumppu.
Pöh. Siellä huoltsikalla olevassa laitteessa on myös painemittari. Sitä kannattaa lukea. Tiesitkö, että pyöränkumeissa lukee oikeat paineet.

Eli maastopyörän pumppaan suosiolla huoltsikalla. Ja tosiaan eri venttileihin on eri pumput: tavallinen, presta (sellainen kilpapyörän venttiili) ja tuo "autonkumijuttu". Lastenpyörissä on tavallinen venttiili, mutta niitäkin on erilaisia. Kuulemma vanhat mallit vaativat paljon voimaa, mutta ne voi vaihtaa uusiin. Minäkin näin tein, kun jouduin nöyrtymään 12" edessä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käy huoltsikalla laittamassa ilmaa samalla laitteella millä laitetaan autoihin ilmaa
Ja kun lapsi lähtee pyörällä ajamaan, räjähtää koko kumi. Joo, kannattaa nyt vaan hankkia oikeanlainen pumppu.
Pöh. Siellä huoltsikalla olevassa laitteessa on myös painemittari. Sitä kannattaa lukea. Tiesitkö, että pyöränkumeissa lukee oikeat paineet.

Eli maastopyörän pumppaan suosiolla huoltsikalla. Ja tosiaan eri venttileihin on eri pumput: tavallinen, presta (sellainen kilpapyörän venttiili) ja tuo "autonkumijuttu". Lastenpyörissä on tavallinen venttiili, mutta niitäkin on erilaisia. Kuulemma vanhat mallit vaativat paljon voimaa, mutta ne voi vaihtaa uusiin. Minäkin näin tein, kun jouduin nöyrtymään 12" edessä...
Äääh! Eikä :( Mitähän siinä pumpussa sitten lukee, joka mun pitää tuohon pyörään ostaa? Pärkele kun menee vaikeeksi.
Kaikki tämä kiitokseksi siitä, että kokosin ihan ite (!!) Bilteman fillarin, ja ihan ite hain jopa paketinkin ja roudasin sen kotiin. Eikä mennyt kuin pari (tuskallista) tuntia. Poikakin ehti jo jossain välissä mun touhuja seuranneena tokaisemaan, että ei taida ihan naisten hommia olla nämä.. Pyh, sanoin mä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äääh! Eikä :( Mitähän siinä pumpussa sitten lukee, joka mun pitää tuohon pyörään ostaa? Pärkele kun menee vaikeeksi.
Kaikki tämä kiitokseksi siitä, että kokosin ihan ite (!!) Bilteman fillarin, ja ihan ite hain jopa paketinkin ja roudasin sen kotiin. Eikä mennyt kuin pari (tuskallista) tuntia. Poikakin ehti jo jossain välissä mun touhuja seuranneena tokaisemaan, että ei taida ihan naisten hommia olla nämä.. Pyh, sanoin mä.
Joo, korjauksena vielä, että on niitä siis pumppuja, joilla pystyy erilaisia renkaita pumppaamaan (yleensä kaksi eri päätä), mutta peruspumppu on vain yhdelle venttiilille. Minä kysyin yksinkertaisesti myyjältä aikoinaan. "prestaventtiilille pumppu kiitos". En mä niitä tunnista ulkoapäin.
 
ap
Ei tästä tule mitään, poika itkee ja kohta itkee äitikin :(
Nyt on uus pumppu, jonka pitäis käydä pikaventtiileihin ja auton venttiileihin jne. Mut ei juma tuonne mene pätkääkään ilmaa :( Mitä mä teen?!!
 
ote se venttiili tai koko rengas mukaan kun meneet kauppaan. Siellä sitten kyselet.
Ja ostat joko uuden pumpun tai uudet venttiilit.
Heittäydy vaan ihan suosiolla "blondiksi" niin se myyjä kattoo sulle oikeat jutut. :D
 
ap
Noita linkin venttiilejä mä olen yrittänytkin katella, mutta en hullua hurskaammaksi tullut. Oletan, että se on tuo "schrader-venttiili". Siis "autonrengasventtiili" (jep, käytin googlea erittäin epätoivoisesti) ja tuon pumpun pitäis siis käydä tuohon mutta p*skanmarjat.

Kai mä sitten oikeesti nöyrryn ja meen jonnekin huoltsikan pihalle pyörän kanssa ja pyydän jotain huoltsikan setään apuun :(
 

Yhteistyössä