°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Heippa!!

Tuolla vauvakuume-puolen Pikkukakkosta toivoneiden pinossa on ollut niin hyvä henki, että nyt plussatestin jälkeen oli ihan pakko perustaa jatkopino tänne odotuspuolelle. =) Eli tervetuloa tänne kaikki pikkukakkosta odottavat, raskausviikkoihin katsomatta, kertoilemaan kuulumisia ja pohdiskelemaan kaikkea pikkukakkosen odottamiseen liittyvää :)






Heinäkuu 2008
tirpiäinen (11.7.)

Elokuu 2008
very important baby (8.8.), Poni06 (20.8.), mansikka85, Jouskari-80 (29.8.)

Syyskuu 2008
Hilbert (5.9.), daydreams (7.9.), nyyttimyy (16.9.)

Lokakuu 2008
Emppu80 (4.10.), MiHLa (21.10), Kirsikka83 (23.10)

Marraskuu 2008
Luminka (2.11.), HotCoffee (6.11.), Jonskis (12.11.), äiti88 (13.11.),
mamina (28.11.), mammukka75, jonnuzka

Joulukuu 2008
caffee81 (2.12.), Skye85 (20.12.), Nti Kesäheinä, Torey (24.12.),
ZiiliZeija (28.12.), buffo (31.12.)

Tammikuu 2009
Lappitar (10.1.), Sisi (15.1.), sef (21.1.), Mamamin (23.1.),
Andie (25.1.), maarunen (31.1.)







SYNTYNEET

:flower: miuku83: tyttö 22.5.2008




 
Kiitos HotCoffee ja Emppu80!! =) :heart: Kiva kun löysitte tänne :)

Mites pitkällä HotCoffee sun odotus nyt onkaan? :)

Ja vitsi Emppu80 miten pitkällä sä jo oot. B) Kirjoittele ihmeessä tosiaan lisää kuulumisia kun ehdit :)
 
Jee, Luminka!! B) Ihanaa, että bongasit, mä olisin kyllä lähetellyt yv:täkin mutta en osaa :whistle: paitsi jos vastaan jonkun toisen lähettämään sellaiseen. Mutta luotin siihen, että sä bongaat tän ennemmin tai myöhemmin :D
 
Suuret onnittelut plussasta Nti Kesäheinä koskas sait plussan testiin?
ja onnea tietysti kaikille muillekin!
Mukavaa kuulla jo vähän "tutuiksi" tulleista mukavia uutisia, itekin ehin nelisen kuukautta olemaan pinossa mukana, ois pitäny vaan aiemmin pinoutua kun näytti vertaistuki tuottavan tulosta :D
Kävin aina välillä teidän kuulumisia lukemassa ja kovasti olen toivonut sinne plussatuulia, onneksi on edes osa mennyt perille :)
nyt täytyykin lähteä aamupuuhiin, kirjotelkaahan kaikki lisää kuulumisianne!

Daydreams ja pipana 20+6

 
Jokos daydreams sinulla masu kovasti pullottaa? :) (olen siis entinen memmuli84, nimimerkin taisin vaihtaa sen jälkeen kun plussasit.. Jos satut muistamaan enää :D )
Miten sulla alkuraskaus meni?

Mulla on mennyt siis uskomattoman hyvin, välillä ei tietoakaan koko raskaudesta! :whistle:
Ei passais kehua, kostautuu kuitenkin... Ei ole ollut pahoinvointia muuta kuin joinakin iltoina vähän ällötystä.
Mikään haju ei yleisesti haise kauhealle, paitsi oman rakkaan ukkoni tekemät meetvursti-lämpimät leivät mikrossa :x Pakko oli sanoa ettei tekisi enää, mikro haisee monta päivää vielä kauhealle vaikka kuinka pesisi!

Np-ultrassa kävin rv11+5 ja siellä näkyi pieni 4,7cm kokoinen vauvan alku :heart:

Tässä nyt odottelen kovasti että vauvamasu alkaisi näkymään ja liikkeet tuntumaan!
Kesäksi olen jo ostellut mammavaatteita, viime raskaudesta jäi vain paksumpia vaatteita.
Tälläistä tänne!

Kirjoittelehan emppukin kuulumisiasi!

Luminka ja piiperö 12+2 :heart:
 
Luminka juu, muistanhan mä sut, tiesinpäs jopa sun nikin vaihdostaskin kun vaklailin teitä siellä kun vielä kuumeilit :D
mulla oli melko kaamee toi alkuraskaus, oksensin väh. 5kertaa päivässä rv 16 asti...pahimpina päivinä ees vesi ei pysyny alhaalla, oli "vähän" veto pois..mut onneks nyt ei enää niitä vaivoja oo!
Mukava kuulla et sulla on mennyt hyvin ja vauvankin oot päässyt jo näkeen.Mä olin jopa yksityisellä ultrassa rv 8 kun niin pelotti ettei siellä ookaan kaikki kunnossa...mut onneks oli turhia pelkoja :) nyt tulokas jo monotteleekin välillä mojovasti virtsarakkoa joten olemassaoloo ei ainakaan epäillä tarvii :)
profiilissa näkyy pari viikkoo sitten otettu masukuva eikä se tosta oo kummemmin kasvanu, pojustakin masu alko kasvaan vasta rv 25 paikkeilla et ei varmaan nytkään mikään iso masu tuu :) harmi vaan, toisaalta niin ihana semmonen kunnon vauvamasu!
toivottavasti saadaan pian nähdä sunkin masukuvia :D
 
dayreams: Jaahas, vai vakoilemassa sitä ollaan oltu :LOL:
Myönnän minäkin harrastavani sitä :whistle:

Kävin minäkin yksityisellä varhaisultrassa. Mulla tuli kerran vuotoa, joten se säikäytti niin paljon että halusin selvyyden asiaan. Eipä mitään hätää ollut siellä, kummasti helpotti mieltä! Jännä kun ei esikoista odottaessa tällaisia pelkoja ollut.
Tuli varmaan tämän kakkosen alkuraskaudessa liikaa luettua netistä kauhujuttuja että olin varma et omalle kohdalle on sattunut tuulimuna ym. ikävä asia :|

Mulla on näkyvillä tuossa katellaanko masukuvia- ketjussa viimeisin iso maha.. Jos haluut vilkaista =) Tästä taitaa mennä hetki ennen kuin kehtaa alkaa kuvamaan :whistle:
 
Moikka!

Tosi kivaa, että näin moni on löytänyt jo tänne =) Kiitos daydreams onnitteluista, mä plussasin tuossa reilu viikko sitten, silloin oli vielä tosin haamu mutta nyt on tainnu ihan oikeaksi plussaksi kehkeytyä. :) Tänään on menossa vasta 5+0 :ashamed: Mulla oli keskenmeno rv 7 tammikuun alussa, mutta nyt siis uusi yritys toivottavasti paremmalla onnella. :heart:

Hyvä idea, Luminka, se lista, tein tuohon alkuun nyt nopeasti pienen listanpoikasen, ulkonäkö ei päätä huimaa, mutta muokkaillaan paremmalla ajalla :D
Haluattekos, että laitetaan listaan laskettuja aikoja? :)

Ja joo, Luminka, täällä on kans paleltu ihan kiitettävästi, tosin ehkä nyt parina viime päivänä on vähän helpottanut. Pitäisköhän ihan huolestua, kun se on vähentynyt :eek: No, ei kai... :)
 
Minäkin voisin tulla mukaan tänne, kun tuolla pikkukakkosta toivovissakin pyörin aluksi, kunnes alkoi näyttää niin toivottomalta että jättäydyin pois, mutta nyt siis onnellisesti raskaana ja pahoinvoivana :)

LA marraskuussa olis ja ekaa ultraa vielä odottelen...
 
No joskos sitä nyt kerkeis kirjotella kuulumisia... :D Kiireistä tämä kotiäidin elämä!

No masu täällä tosiaan kasvaa kovaa tahtia ja päivät ja viikot vilahtelee silmissä. Alkuraskaus oli kaamea rv6-10 oksensin monta monituista kertaa päivässä, mutta sitten se loppui kuin seinään ja sen jälkeen olo on ollut mitä mainioin. Rv 10 saatiin jo neuvolassa sydänäänet kuuluviin ja rv 12 käytiin np-ultrassa jossa kaikki oli hyvin!

Tuo pieni taapero pitää äidin vauhdissa päivät pitkät ja ei kerkeäkään jokaista pientä asiaa murehtimaan. Liikkeitä olen nyt tuntenut jo muutaman viikon ja välillä tulee jo ihan selviä potkujakin :heart: Rakenne ultra meillä on 13.5. Toiveena olisi saada tietoon tämän tulokin sukupuoli. Vahvasti on kyllä poikaolo sillä ainakin raskaus on aivan toisenlainen kuin tytön raskaus.

Masukuvan voisin laittaa illalla kun pääsen "omalle" koneelle. Mun läppäri on miehellä töissä mukana ja mulla on jo vieroitusoireita... :ashamed:

Kiva kyllä kuulla kaikkien jo kuumeilupuolella kirjoitelleiden kuulumisia!

Nyt pitää mennä tekemään perheelle ruokaa.

Emppu & Papunen 16+2
 
Jee, uudet lisäilty! :)

Huh, Emppu80, hurjalta kuulostaa sun alkuraskauden pahoinvointi, mutta onneksi se on jo takanapäin. :) Sanoitkin, että sulla on ollu ihan erilainen raskaus kuin esikoisen aikana, siitä tulikin mieleen, voisin laittaa pientä galluppia pystyyn, että miten teillä muilla? Onko pikkukakkosraskaus ollut erilainen kuin esikoisen aikana?
 
Taapero jo nukkumassa niin hetki omaa aikaa koneella :) Mulle voi päivitellä la:ksi 20.8.

Tuohon galluppiin.. Alkuraskaus oli ihan samalainen kuin esikkoa odottaessa. Ainoat oireet oli väsy ja kamala nälkä. Pahoinvointia ei ollut nytkään. Nyt riesana oli iskias ja liitoskivut ,jotka ovat onneksi vähän helpottaneet. Näitä vaivoja ei juurikaan esikkoa odottaessa ollut. No supparit pakottivat saikulle jo rv 19 ,esikolta rv 24. Varoivaisesti saan hissuttaa menemään koko loppu ajan ,kun esikkokin syntyi rv 35. Sen verran töissä käyn ,kun yrittäjä olen ,että oppilaille pidän tunnit 3-4h/pv, kun siinä tarvii vain ääntä. Tuon taaperon perässä saa kyllä touhuta päivisin. Torstaina olisi neuvola ja varmaan saan lääkärille taas ajan ,niin katellaan kohdun suun tilanne. Viimeksi ei ollut vielä muutoksia. Toivottavasti ei nytkään. Niin liikkeet tuntuu paljon paremmin ,kun istukka nyt takaseinässä. Ne alko tuntua 16+3.

Taidanpa mennä tuonne tytön viekkuun lukeman kirjaa. Meillä olisi pian edessä tytön siirto perhepedistä omaan sivuvaunuun ,jotta ehtisi tottua ennen vauvan syntymää. Muuten voi tulla ahdasta :)
-Poni ja Manteli
 
Kesis tälle saa laittaa 7.9 eräpäiväks.Aluks se oli 2.9 mutta siirsivät sen nyt tohon 7. eipä tosin muutamalla päivällä niin väliä ookaan.Ite kyllä usein tulee elettyä vielä ton aiemman päivämäärän mukaan :)
Mullahan esikon raskaus meni niin että olin jo rv 21 ennen kun sain ees tietää olevani raskaana!mulla siis menkat tuli tammikuuhun asti, sit tein testin ja neuvolassa paljastu et laskettu aika onkin jo kesäkuussa... :D meni siis ihan ohi toi alku raskaus viimeks!raskaus oli muutenkin melko "helppo" vasta loppuajasta alko kamalat närästykset joiden takia oksentelinkin.Nyt ei kyllä olis voinu olla huomaamatta, menkat jäi heti pois, oksentelu alko heti rajuna, selkä oli kipee ja päätä särki (valivalivali, mitä vaivoja :)) mut onneks ne kaikki sit helpotti tosiaan siinä rv 16 tietämillä.kovasti oon ite aatellu et jos nyt tuliskin sit tyttö kun on niin erilaiset oireet :) vaikka ei sillä, kyllä toinen poikakin saa tänne tulla :)
meillä on isomman kämpän ettiminen ollut käynnissä nyt jo muutaman kuukauden, sopivaa vaan ei tunnu löytyvän.tokihan aluks tähän 54neliön kaksioonkin mahuttais mutta kun ei saada ees pinnistä mahtuun mihinkään, poika on vallannu meidän makkarin joten meidän sänky on olkkarissa eikä tänne pinnistä saa mihinkään.Varmaan kyllä vauva nukkuu aluksi meidän välissä mut kiva se ois kun välillä sais laittua omaankin sänkyyn..poika taas ei voi jakaa huonettaan kun se on niin huono nukkumaan ja herkkäuninen että sen kanssa ei voi ees samassa huoneessa nukkua kun hän häiriintyy.Hassua ettei sitä silti telkkarin kattelu ym. häiritte mut heti jos se yöllä havahtuu ja huomaa että joku on hänen kanssa samassa huoneessa niin johan alkaa touhu ja juttelu.mut jospa nyt kesällä viimeistään saatas muutettua johonki.
ens viikolla olis taas neuvola, mulla on kauheeta ressiä painon noususta, vielä ei oo noussut lainkaan mutta kauheesti aina ressaa ettei vaan nyt nousiskaan, mulla on n.10kg ylipainoo jo valmiiks joten en kyllä haluis kauheesti lihoo..poikaa oottaessa ei tullu kun 7kg ja toivon ettei nytkään tulis ainakaan enempää kun ton.neuvolatäti on kyllä ihan mukava ja aina vaan sanoo että sitä painoo tulee just niin paljon kun tarvii mut mulla toi laihdutus tuntuu olevan aina niin toivotonta että mietityttää pääsenkö niistä kiloista sit eroon...menipäs nyt ruikutukseks, parempi varmaan lähtee aamupuuhiin ennen kun tulee valitettua lisää :D
 

Yhteistyössä