°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Huomenta!

Luminka, voih, teidän tyttö täyttää nyt sitten ihan pian 1 vuotta :heart: Miten teillä on sujunut siirtyminen tavalliseen maitoon? Ja tuossa aiemmin kertoilit, että olette siirtyneet yksiin päiväuniin, miten kauan ne yhdet päikkärit suunnilleen kestää? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meilläkin samat jutut edessä ihan lähitulevaisuudessa varmaan. Tai noista kaksista päikkäreistä luopumisesta en ole vielä ihan varma, kun tuntuu, että herra on aamuisin niin kovin väsynyt jo parin tunnin kuluttua heräämisestä.
Ihana, ihana vauvamasu sulla! :heart: =) Omani alkaa nyt jo näyttää siltä, kuin minkälainen se oli puolivälissä esikoisen odotusta :D

Andie ole onnellinen, ettei ole pahoinvointia :D Mulla on ollut tosi paljon huonompi olo nyt kuin esikoista odottaessa, jolloin en joutunut edes halailemaan pönttöä, ainoastaan välillä oli silloin pientä etovaa oloa. Tasainen syöminen pitää kyllä onneksi suurimmat huonot olot loitolla.

* Jahas, täytyy rientää pojan luo, vaunut heiluvat. Jatkan taas paremmalla ajalla! =)
 
Kesis: Joo, parin päivän päästä yksi vee :snotty: Täytekakkupohja paistumassa uunissa...Huomenna siivous, kakuntäyttö ja toisilla synttäreillä käynti! Sit onkin jo juhlapäivä, aamu alkaa kakun kuorruttamisella ym.

Maitoon siirtymisessä ei ollut mitään ongelmaa, aluksi laimensin Tutteliin lasiin, kunnes viimeisetkin korvikkeet käytetty ja nyt saa siis "oikeaa" maitoa :D

Päikkäreistä: Se alkoi olla jo pakko jättää iltapäivätorkut pois. Tai siis kun ei millään itse jäänyt nukkumaan! Aamuisin meilläkin uni maistuisi jo 2 tunnin päästä, mutta valvotetaan vielä seuraavat 2h ja sitten 12 aikaan nukkumaan. Onhan se väsy illalla, mutta minkäs teet kun ei uni enää toista kertaa tule!
Unet kestää sellaiset 1½h, vaan. Voisi ottaa kaksikin tuntia niin parempi aina olisi. Tuo aikakin kyllä vaihtelee, joskus menee se 2h.

On vaan tottuminen itsellä kun neiti valvookin suurimman osan päivästä! Joten tylsistyy välillä kumpikin, ei anna minun tehdä kotihommia kun roikkuu jalassa. Ja neidillä ei ole aina kivaa tekemistä. Kun ei vielä kävelekään ilman tukea (muutamia askeleita lukuunottamatta =) ), niin ulkoilutkin ovat aina vaunuissa tai kiikussa. Maa on sen verran märkää ja kylmää enkä viitsinyt enää ostaa sopivia kamiksia joilla voi maassa rymytä, syksyllä sitten =)

Neiti lähti iskän kanssa kauppaan, sain rauhassa kakun tehdä loppuun ja tiskata. Kohta tulevat ja äijä kattoo kun koneella vaan olen ollut koko ajan :whistle: Joten äkkiä häivyn ennen kuin kiinni jään :LOL:

Terkuin Luminka
 
heips kaikille!
ekana suuret onnittelut miuku83!!onneks kaikki meni kuitenkin hyvin vaikka tulikin vähän "etuajassa". oltiin saatu myös uusia kirjottelijoita, onnea plussasta!
Luminka meilläkin edessä synttärijuhlintaa, tosin 2v ja "vasta" kesäkuun 27. päivä :)
Kerros vähän mitä tarjoilua laitoit?Mä koitan kovasti keksiä jotain erilaista kun 1v synttäreillä, sillon tarjolla oli mikki-täytekakku ja auto-täytekakku (meillä juhlitaan kahtena päivänä kun molemmilla on isot suvut :)) voileipäkakkua, piirakkaa, mansikkajuustokakkua, perus pippari ja juoma-lisukkeilla.Nyt siis haluisin jotain erilaista,ainakin on tulossa merirosvo-teema kun löysin ihanan laivakakun-ohjeen :D
Ihanan masukuvankin olit laittanut, täytyy ton oman röllykänkin kuva laittaa tonne loppuun :)
Tänään olis sit vika koulupäivä ja huomenna tyhjennetään vanhasta kämpästä sängyt, telkkari ja tietokone niin sit onkin muutto ohi!Aika jännää.
Oli muuten jännät hetket myös kun mies vei uudet tuplat uuteen asuntoon niin eivät meinanneetkaan mahtua hissiin! mutta onneks sitten lopulta meni, ei kuulemma vaan meinaa mahtua ne "väliovet" kiinni.ei kuitenkaan neljänteen kerrokseen niitä jaksa kantaakaan :D
Paljastui sit kun täällä vanhassa kodissa pakkailtiin kun otin tauluja pois että täällä onkin jääkaappi vuotanut seinän läpi pojan huoneeseen, suoraan sängyn päätyyn, ja siellä alla oli kamala homevaurio!joten seinäremppa alkaa täällä, niin siks muutetaankin nyt jo vaikka vasta lauantaina piti alunperin.
Nyt haisee kyllä siltä että poika ei ookaan tajunnut pyytää potalle...joten vaipanvaihtoon!
tässä vielä viimeisin masu kuva rv 26


ja näköjään tosi edustavat pyjamapöksyt :ashamed:
 
daydreams: Mun oli tarkoitus tehdä kukanmuotoinen kakku, mut olisi lähtenyt niin paljon kakkua "ympäriltä" kun olisin muotoillut niin jää sitten tavan pyöreään :snotty: Vaaleanpun. cremekuorrotus, valkea marsipaani sekä kukkia, joko itsetehtyjä tai valmiita.
Sitten sitruunamuffinseja, tiikerikakkua, jaffa- sekä suklaavohvelikeksejä. Niin ja kinkkupiirakkaa ja aura-broileripiirakkaa. Eiköhän noilla pärjätä ;)

Ihana ilmapallomaha sinulla =) Jaahas, ei kai vaan ole Seppälästä ostetut alkkarit? ;) Jollakin muulla olen myös bongannut samanlaiset kuin itselläni :)

Voi ei, toivottavasti saatte homeet pois!

Luminka
 
Luminka taidankin varastaa sulta ton aura-broileripiirakan..nams!vaikka mies ei kyllä homejuustoo syö mut olkoon ilman sit :)
Juu, Seppälästähän ne :LOL:
Meillä tosiaan kun ne juhlat on sen pari päivää ja vieraita tulee 200km päästäkin nii pakko keksiä jotain ruokasampaakin puolta, aattelin tehä jonkun salaatin+ patonkeja ja sit tosiaan toi piirakka niin siinä oliskin sit suolanen puoli.Jee, kiitos vaa ideasta :)
Onneks tosiaan ne homeet täällä vanhassa kämpässä niin eipähän oo meidän ongelma, ärsyttää vaan kun oli tosiaan tossa pojan sängyn päädyssä suoraan,siinä oli ainakin vuoden semmonen iso muumi-taulu ja kauhee aatella et jos nii kauan poika on altistunu homeelle!
D.
 
Jospa nyt ehtis taas jatkaa juttua, kun poju nukkuu *koputtaa puuta* B)

very important baby toivottavasti sulla oli hyvät arvot eikä mitään jatkotoimenpiteitä tarvittaisi :)

Voi sua Torey, toivottavasti olo helpottaa pian :hug:

Kiitti Luminka lisävalaistuksesta noihin maito- ja nukkumisjuttuihin. Mun piti itseasiassa kans udella vielä teidän synttäritarjoiluja mutta daydreams ehtikin onneksi, kun itse unohdin :) Aivan mahtavalta kuulostaa teidän tarjottavat, saisko tulla kuokkimaan? :D Jotain tuontyylistä olen itsekin suunnitellut. Mun äiti lupas tehdä kakun, hyvä niin, koska itse en ole ainuttakaan kakkua vielä tehnyt. Täytynee sekin opetella joku päivä. Ja daydreams mainitsi voileipäkakuista, mä oon ihan hulluna niihin :p

Kurja homma daydreams toi homejuttu! Mutta onneksi olette pois muuttamassa. :)

(.) Se on kuulkaas viikko enää np-ultraan, jee! Tähän asti aika on mennyt tosi nopeastim mutta kohta alkaa varmaan jännityskin jo nousta, että onko siellä kaikki hyvin.
 
NtiKesäheinä mua jännittää sun puolesta tuo np-ultra, mutta hyvin se menee ja ihanaa, kun näätte pikkuisen eka kertaa livenä :heart:

ON: voitteko kuvitella, että mun on pitänyt myös varata 1. neuvola-aikaa tämän viikon ajan, mutta en koskaan muista soittaa sinne ajanvarausaikana :ashamed: taisin olla aktiivisempi ja hyvämuistisempi tuon esikoisen odotusaikana :whistle:
Eikä ole muuten yhtään kiva, kun laitatte noita ihania ruokaideoita tänne foorumiin. Mulla valuu kuola suupielestä ja maha kurnii, nykyään on jatkuva nälkä... ;)

Andie ja luumu 5+3
 
Heipat pitkästä aikaan!!

Ja ihan ekana hurjasti onnea Miuku pienestä tytöstä :heart: :heart:

Ja tervetuloa kaikille uusille!!

Ihania synttärisuunnitelmia teillä. Meillä on sitten elokuussa 2 vee synttärit. 1 vuotis synttäreillä meillä oli nalle puh-teema. Oli nalle kakku ja servetit lautaset ym samaa sarjaa... Sitten oli ihan tavallinen vadelma kakku ja muutama voileipäkakku. Myös minä olen aivan hulluna voileipäkakkuihin :p

Päikkäreistä kun on ollut puhetta niin meillä meinaa tuo likka vissiin kohta jättää kokonaan unet pois :kieh: Eilen meni päikkäreille vasta 14.30 ja tänään 14.15... Äiti vaan ei vielä ole valmis tähän muutokseen :LOL:

Omaa masua... Neuvolassa kävin maanantaina ja siellä kaikki hyvin. Verenpaine on vaan tosi matala ja se taitaa mua huimata. Papunen ei tykänny sydänäänien kuuntelusta vaan paukutti semmosen potkusarjan, että rupes ihan tätiäkin naurattamaan :D Kaiken kaikkiaan olo on mainio. Mitä nyt tämä oma isompi olemus taas alkaa ahistaa.. Eilen yritin jumbosta housuja itselle ostaa ja kun ei löydy hyviä.... Painoa mulle on tullu jo melkein 9 kg ja se kyllä näkyy ja tuntuu :ashamed:

Nyt pitää heittää hetkeksi pitkäkseen että jaksaa taas illan kun mies on töissä...

Emppu & Papunen 21+4
 
Täällä kans yks joka on hulluna voileipäkakkuihin! Huhtikuussa kun oli pojan 1-vee synttärit niin tein ensimmäistä kertaa itse voileipakakut. Ja ne olikin yllättävän kiva ja helppo tehdä ja menivät kuin kuumille kiville! Hmm, hillitön voileipäkakkuhimo iski. Pitäisiköän tehdä omille synttäreillekin pari kakkua.. :D

Mulla on ollut ihan ok oli. Välillä tulee repäisykipuja kun nostelee poikaa ja ällötys tulee jos on syömättä pitkään.

Kesis taisi kysyä päikkäreistä ja maidon juomisesta. Meillä poika oikeastaan itse siirtyi yksiin päikkäreihin. Ensin aamupäikkärit jäi välistä ja alkoi väsyttää vasta puol kahdentoista aikaan. Sitten nukkuikin 2 tuntia ja iltapäivällä ei enään nukuttanut. Eli se meni tosi helposti. Maitoa aloin juottamaan ensin Nan:in seassa ja pikkuhiljaa siirryttiin sitten "oikeaan maitoon". Aluksi poika joi selkeästi vähemmän, mutta viikossa oppi juomaan ihan hyvät määrät.
 
Miuku83 onnea tooosi paljon!!! mun oli pakko tulla tuolta pikkukakkosia toivovat pinosta tänne kommenttia antamaan. meidän esikois poika meinaa synty viikoilla 36+3 ja painoa oli 2660 ja pituutta 47 eli ihan saman kokoinen kun teidän tyttö!!

voih.... toivottavasti joskus meilläkin vielä natsaa.

ONNEA JA HEIPAT KAIKILLE :wave: :wave: :wave:
 
Huomenta päivää kaikille :flower:

Ite en ole kerenny nyt paljon kirjotella, tuntuu että on koko ajan jotakin hommaa, hyvä että ite pysyy perässä.
Me ruvettiin rakentamaan terassia, joka pitäis viikonloppuna olla valmis. Ostettiin viime syksynä omakotitalo maalta, ja sitä remontoitu, tammikuussa muutettiin, ja nyt tosiaan jatkuu pihahommat. Koirille pitäisi tehdä aitausta ja marjapuskia siirtää, mansikkamaata tehdä... on siinä hommaa :LOL:

Itellä ollut aivan kamalaa pahoinvointia, viime viikko oli ihan kamala, perjantaina olin lähteä jo tiputuksille, sappinesteet tuli jo ulos, mutta sitten ku makoi koko päivän, iltapäivä viideltä oli parempi olo... huh.. tuohon pahoinvointiin olen nyt ottanut sellasta B6- vitamiinia ku Heksavit, ja on ainakin tällä viikolla ollu parempi olo.

Mulla oli tiistaina neuvola, viikkoja oli tuolloin 10+3, ultrassa näytti vastaavaan viikkoja 9. Mutta olen varma noista ensimmäisistä viikoista, tarkka päivä tiedossa milloin touho saanut alkunsa :snotty:
Neuvola meni hyvin, sydän löi neukun mukaan kuin aikapommi. Mies sanoikin että toivottavasti ei räjähdä :)

Ens maanantaina oliskin edessä np-ultra ja seuraava neukkukäynti onkin sitten vasta heinäkuussa :(

Nyt muuhun ku omaan napaan...
Meillä nukutaan noin kolmet päikkärit vielä päivässä, aamulla herätään noin 7.30, nukkumaan 9.30, nukkuu noin 1,5 tuntia. Seuraavat päikkärit kolmen aikaan, nukkuu taas sen 1,5 tuntia, sit seitsemän aikaa ottaa pienet tirsat noin 30 min ja nukkuun mennään yhdeksän aikaan.

Meillä on noita hapanmaitotuotteita juotu/syöty jo jonnin aikaa, eilen alotettiin tavallisen maidon anto, kokeillaan pari päivää, jos ei valita masua niin saa jatkaa tavallisella maidolla. Muussa tapauksessa takas NAN-norm. maito yhdistelmään.
Pojallahan tosiaan ikää nyt 10,5 kk.

Onko muiden pikkusilla tullut miten nopsaan tahtiin hampaita? Meidän pikkumiehellä kun ei ole vielä kuin kolme, kolmas puhkesi eilen... :)

Luminka täältä löytyy myös samanlaiset alushousut :LOL:

Skye ja touho 10+5
 
..täälläkin juuri ja juuri vielä hengissä... Vietin eilisen päivän tiputuksessa vuodeosastolla, auttoi ehkä vähäsen, koska eivät antaneet mulle mitään syötävää :headwall: Nyt kotona olo on taas niin h****in huono, että en tiedä, miten tästä selviän. Oikeastaan mikään ei pysy sisällä ja yritänkin nyt syödä n. 20min välein yhden lusikallisen jotakin.. En olisi voinut kuvitellakaan, että tämä vois olla näin kauheeta, kun esikoisen aikana ei näin pahaa oloa ole ollut. Toivon vain, että tää helpottais edes hiukan, edes sen verran, että jaksaisin nousta sängystä :ashamed: Lomakin alkais viikon päästä, tiedossa ois Celine Dionin konsertti, josta maksoin melkein 200e ym joten pakkohan tästä ois päästä takaisin jaloilleen! Puhumattakaan loman alkajaisiksi 1200km automatkasta Helsinkiin, jotta ees pääsen sinne konserttiin... huh! :x

Kaiken lisäksi määräsivät mulle Stemetill-merkkistä pahoinvointilääkettä, ja yhden jo sairaalassa otinkin, auttoi! Tulin kotiin ja netistä katsoin tuoteselosteen, jossa nimenomaan kielletään raskaana ollessa ko lääkkeen syöminen! Mitä pitäisi ajatella kun reseptillä mulle niitä nyt määräsivät!? Soitin jo neuvolaankin ja käski ottaa vain puolikkaan... Kaikki tuntuu olevan eri mieltä asiasta, turhauttavaa!! :kieh:

-Lappitar ja Hippu 8+?
 
Voi teitä pahoinvointisia, koettakaa kestää :hug: Ei ole kivaa..

Synttäritarjoiluista; en ole vielä tarkkaan miettinyt, mutta paljon täytyy kaikkea väsätä että kaikille riittää;) Tykkään tosi paljon leipomisesta ja juhlien järjestelystä!

Mekin ollaan varovasti alettu sekoittaa tavallista maitoa Nanniin, hyvin on mennyt eikä mitenkään ole reagoinut. Hapanmaitotuotteet aloiteltiin kun poika oli viikko vajaa 10kk, viili on suurinta herkkua ja piimä ruokajuomana. Maustettuja jogurtteja en ole antanut kun on sokerisia, mutta maustamatonta kyllä.

Päiväunista; poika on aina nukkunut päivisin vain vähän, mutta yöt paremmin. Oli vissiin 4-5kk kun alkoi nukkua päiväunia, siitä asti on siis nukkunut 1-1,5 tuntia päivässä. Olen silleen tottunut että poika on lähes koko päivän hereillä mun kanssa touhuamassa, mukana kotitöissä viihtyy ihan hyvin, mutta leikkii myös itsekseen. Meillä tosin niin pieni asunto että ollaan koko ajan toistemme näkösällä, joten on aika helppo seurata pojun puuhia.

Hampaista; pojalle tuli ekat kaksi hammasta 4kk iässä, sitten seuraavat 6 tuli 7-8kk iässä aika putkeen. Nyt on siis neljä alhaalla ja neljä ylhäällä. Kulmahampaat on vihoitellut jonkin aikaa, mutta eivät puhkea sitten millään!

Muuten, tänään alkoi mulla insuliinin pistely! Mun kaikki kotona mitatut arvot oli ihan hyviä tuon kolmen päivän seurannan aikana, mutta eilen kun olin osastolla ja söin sairaalan aamupalan, niin kohosivat pilviin. Insuliini määrättiin kun näytin ruokapäiväkirjani ja selitin miten pienellä (ja suppealla) ruokamäärällä tällä hetkellä elelen. Eihän ole vauvalle hyväksi jos ei saa tarpeeksi ravintoa, nyt kun insuliinit auttaa niin voin syödä hiukan normaalimmin. Lisäksi mun paino on laskussa(nousi kyllä alkuraskaudesta) vaikka ylimääräisiä kiloja ei ole. Pian käy niin että olen vauvan syntymän jälkeen tikku-ukko :whistle: Olen ihan tyytyväinen nyt kun saatiin asiat kuntoon. Nyt seurataan vaan, onko annostus kunnossa, ja vauvan kasvua. Eilen painoarvio oli muuten 1,6kg jo:)

:heart: Kauhistus, huomenna tulee 30 viikkoa täyteen!
 
Parempia oloja kaikille huonovointisille! :hug:

Meidän 11kk poitsuli nukkuu vielä kahdet, joskus jopa kolmet unet. Nyt yritetään tosissaan siirtyä kaksiin uniin. Ja iltasella kasilta mennään nukkumaan, puol 6 yleensä herää. Tai siis mennään nukkumaan eli yritetään mennä nukkumaan! Aiemmin täällä valittelinkin nukahtamisen vaikeutta nykysellään! Nyt me selkä katkeamispisteessä tassutellaan poika uneen pinnikseen. Vähä rankkoja nää miehen iltavuoroviikot.. Mut en tohdi toista itkettääkään enkä haluais syliin nukahtamiseenkaan totuttaa.

Hapanmaitotuotteita ollaan nyt kuukauden päivät maisteltu, maustamatonta jogurttia ja viiliä hedelmä/marjasoseella höystettynä. Piimääkin tarjoilin mutta se ei oikein iskeny... Tavan maitoa alan sekoitteleen tutteliin varmaan nyt tässä pikku hiljaa. Tuttipullo on käytössä enää aamuisin, muutoin juo ruuan yhteydessä maitoa, heikoin tuloksin tosin... Ostin tutteli jauhetta jota sitte sekottelen sapuskan joukkoon kalsiumin saannin turvaamiseksi. Jaa purot keittelen maitoon.

Ihania masukuvia teillä! Mä en saa aikaseksi ottaa saatika sitte koneelle asti laittaa!

Meillä olis perjantaina ylppärit(valmistuu iltalukiosta siksi jo pe) ja lauantaina mun isoäidin 85-vuotis syntymäpäivät. Ja pihakukatkin suunnittelin laittavani viikonloppuna. Mies on tosiaan nyt painanu ihan hulluna töitä ja ylitöitä ja nyt huomenna sillä pitäis olla lyhyt päivä ja mäkin pääsen jo kahdelta ja la molemmilla vapaa, luksusta. Mun vanhemmat tulee poitsun kanssa illaksi kun me suunnataan sinne ylppäreihin, alkavat vasta kasilta. Tekee varmaan ihan hyvää että joku muukin nukuttaa poikaa. Ainakin mun selälle ja hermoille tekee hyvää :LOL:

Palaveriin pitäis valmistautua, plaah, ne on tylsiä!

Onkos muuten tuplavaunujen hankkijat vielä edistyneet asiassaan? Me käytiin kattomassa ohimennen yhdessä liikkeessä jossa myydään Herqulesta, emmaa, emmaljungaa ja sit oli jotain gracoa tms. Ja mä ihan aidosti järkytyin kuink leveitä ja jotenki massiivisia ne tuplat oli! Kasattuinakin tooosi painavia mun mielestä... Ei noista netistä selailluista kuvista musta saa käsitystä minkälaisia ovat luonnossa... Mikäköhän olis siroin merkki/malli??

Toivottavasti ei ihan hirveesti kirjotusvirheitä oo, unohdin silmälasit autoon ja laiskana en oo niitä tosta parkkikselta jaksanu hakea :LOL:

Hyvää loppuviikkoa kaikille ja onnea synttärisankareille! Ihania tarjottavia ootte keksiny! Mun haaveena olis pojan kesäkuisille synttäreille tehdä barbapapa-kakku... Vinkkejä päällisen tekoon otetaan vastaan!! Marsipaania ite ajattelin alustavasti...


Jonskis 15+1
 
Paljon jaksuja pahoinvoinnin kanssa kamppaileville. Toivotaan ,että pian alkaa helpottamaan.

Kävin tänään neuvolassa. Hb oli harmillisesti laskenut niin ,että rautaa pitää alkaa syömään. Esikoiselta pysyi koko ajan niin hyvänä ,että ei tarvinnut pillereitä popsia. Toivottavasti nuot vähän piristäisi ,kun on ollut niin kamala väsy. Muuten kaikki hyvin. Vauva painaa nyt 1260 g. Ainut mikä vähän huolettaa niin on jo todella alhaalla. Th ei viitsinyt edes paljon koitella ,ettei se ärsytä tilannetta. Vielä viisi viikkoa ,kun menisi niin saisin synnyttää lähisairaalassa. Muuten pitää lähteä 200 km:n päähän yliopistolliseen. Pitää ottaa vaan hissun kissun edelleen.

Huomenna taas reissu sille hevosklinikalle 200 km päähän. Saadaan varsa ja tamma kotiin ainakin toistaiseksi. Syy edelleen epäselvä pienen sairastumiseen ,mutta varsa voi jo paremmin. Viedään samalla toinen tamma samalle paikkakunnalle oriin luo.

Päikyistä on ollut puhetta.. Meillä tyttö siirtyi yksiin päikkäreihin noin 10 kk iässä. Nyt ,kun ikää on 1v9kk ,niin nukkuu päivällä 2 h ja öisin 9 h. Päiväunilta joutuu yleensä herättään ,kun illalla kukkuu muuten puoleen yöhön ,jos päikyt venyy.

Taidampa mennä itsekkin nukkumaan vähäksi aikaa..
-Poni ja Manteli 28+1
 
Nuista tuplista piti kirjoittamani... Kun löysin tämmöset emman tuplat...

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=373828&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093


Vaikutttais ainakin meijän käyttöön ihan meneviltä ja hintakaan ei todella oo paha. Ainut sitten, että miten nuo mahtaa kestää...? Lastentarvike niitä näyttää myyvän että pitänee käydä joku päivä vantaalla koeajamassa.... Siis ja nuo on ehdottomasti kapeimmat mitä olen löytänyt vain 71 cm!! mahtuis jopa meijän s-marketin kassalta läpi :LOL:

Tällästä tänään...

Emppu & Papunen 21+5
 
Heippa! Kauheesti ootte jaksaneet kirjotella!

Kesis, me etsiskellään kerrostalo kolmiota, kun tulevat äippärahat on niin pienet ettei meilä ois varaa lyhentää isompia lainoja, ja kun koulukin on lähitulevaisuuden suunnitelmissa, niin sillon ei myöskään jää rahoja.. Sit sen koulun jälkeen varmaan omakotitaloa tms:)

DayDreams, siulla on niin ihanan iso maha!! :heart:

Hitsi kun puhutte noista herkuista, niin arvatkaa vaan käykö täällä kuola valumaan.. :p

Joo mie kanssa liityn tohon seppälän alkkari-kerhoon :D:D

Vib, miekin aloin juuri piikittelemään, mutta siis sitä verenohennuslääkitystä. Ruiskut ovat kai kutakuinkin samanlaisia, mitä olen ymmärtänyt..(?)

Jonskis, jos meille tuplikset tulee, niin x-adventuren twinco:t tai carenan double swingit, käytettynä tod. näk. Jälkimmäisiä saa hobbyhallista uutena 299?!

En nyt nää tonne edellisille sivuile mitä olitte vielä kirjotelleet, mutta parempia vointeja teille joita pahoinvointi vaivaa!! Kyllä se siitä helpottaa.. :hug:

Miulla oli eilen omaa aikaa koko päivän kun neiti meni toissapäivänä mummilaan yöksi ja palasi vasta eilen illalla.. Ihanaa oli olla vaan! =)
 
[/b]emppu mein naapuri osti just nuo ja on ollu tooosi pettynyt ja ite ku kattelin ni niis on tosi hankala selkänojan lasku systeemi ja puhumattakaan kasaamisesta!!! ainakin ne oli just ton näköset ja emma merkkiset, osti viimeviikolla! ja mä ainaki sain niistä huonon vaikutelman vaikka kuvittelin että ovat hyvät, mutta se selkänojan lasku ja nosto systeemi oli monen remmin avaamisen ja sulkemisen takana eikä tavanomainen yhdenkäden lakusysteemi!!!
-äiti88 ja toukka 16+0-
 
Huomenia kaikille!

Hetkisen ehtii kirjotella ennen kun töihin täytyy kurvata.
Voi Lappitar, kurjalta kuulostaa tuo sun tilanne. Jaksamista kovasti ja toivotaan että kun viikot karttuu niin olo paranee. Tuo lääkeasia on sitten kumma, paljon kuulee juuri tota että määrätään sumeilematta lääkkeitä joiden pakkauksissa sit kuitenkin lukee et käyttö raskauden aikana kielletty! Siinä sit saa itekseen miettiä että uskaltaako syödä vai ei :kieh: Taitaapi vaan olla niin ettei tuohon pahoinvointiinkaan taida mitään ihannelääkettä olla. Voimia :heart:

Poni 06, mulla oli toi hb jo ekassa raskaudessa ongelma, alimmillaan oli 99. Kräuterblutsaft auttoi mulla siihen. Nytkin oli jo ei niin loistavat lukemat, 114. Rautaa ei kai kuulemma suositella näin ekalla komanneksella vielä otettavan että täytyy toivoa ettei liian alas laske vielä. Syytä siihen en kyllä muista, miksi ei suoitella. Tietääkö joku?

Täällä olo taas parempi. Joku vatsapöpö mulla oli sillon alkuviikosta, päivän kesti ja sit on taas ollut ok. Luumuja oon nappaillut ja vatsakin taas toimii, jihuu :p

Kanista päivää kaikille, toivottelee

Torey ja Tirppana 10+3
 
Meikäläinen taitaa jättäytyä tästä pinosta vähän taka-alalle, en jaksa millään seurata kaikkia tapahtumia :ashamed: Nyt ainakin tämä pahoinvointi on niin rajua, että joudun pysymään poissa koneelta ja keskittymään vain hengissä pysymiseen...

Palailen mahdollisesti, jos ja kun toivottavasti tämä helpottaa... Paljon voimia alkuraskauteen kaikille niille, joilla se on ajankohtaista ja tsemppiä niille, joilla jo "rantapallo" syö voimia, 9kk on kuitenkin niin lyhyt aika... =)

Lämpimin terkuin Lappitar ja Hippunen 8+?
 

täällä onkin ihana päivä! johtuu ihan yksistään siitä että eilen illalla nukkumaan mennessä makoilin selälläni, ja yht'äkkiä joku muksautti mahaa niin hentoisesti kuin suinkin voi! :heart: Muutama toinenkin muksaus tuli heti perään ja sitten tunsin pieniä höyhenen kevyitä sipaisuja!! IHANAAA!!!!! :heart:

SORI vain omanapaisuus!!! mutta halusin jakaa tän teidän kanssa!!!
Palailen myöhemmin jahka rauhotun=)
 
mamina: Ihanaa =) Mulla alkaa just iltaisin matsit kun pääsen sänkyyn :D Ja vissiin oli hikka kerran, niin tasaiseen tahtiin poksutteli tietyssä kohdassa!

Paljon jaksamisia Lappitar, jospa se kohta alkaa mukavempi vaihe :hug:

Meillä on vielä tänään vieraita, sitten loppuu synttäreiden juhlinta. Ihanan hiljaista, tyttö on nukkumassa (omassa sängyssä, taitaa olla vaunupäikkärit jo historiaa) ja ukkokulta duunissa.

Haluan nyt näyttää teillekin neidin synttärikakun. Oli tosiaan eka kerta kun marsipaanilla päällystin ja ihanpa tuo näytti onnistuneen! =) Nyt vaan on inhottavan vetinen pinta kakussa yön jälkeen.. No, eipä ole enää kuin kaverit tulossa muksuineen käymään, kelvattakoon se heille =)


Käytiin likan kanssa aamupäivällä puolen tunnin kävelyllä. Jotenkin tuntui jo siltä että pakko päästä liikkumaan. On nimittäin jäänyt vähemmälle kun ilmat lämpesivät :ashamed: Ja kun neiti nukkuu nykyään omassa sängyssä päikyt, ei silläkään verukkeella voi lähteä vaunuilemaan! Itseasiassa vaunut joutavat varastoon, paljon näppärämpi on rattailla liikkua!

Juu, mutta lähden kyllä nyt ulos, tosi ihana ilma!

Luminka ja piiperö 18+0
 
mamina voi nuo ekat liikkeet ovat niin ihania !!

Olimme juuri valmistumis juhlissa. Tuli istuttua pihalla auringossa ja nyt vähän huono olo. Raskaana ei sitten tahdo yhtään paahdetta kestää. Tyttö nautti täysillä juhlista. Hän tykkää pukea ihanan mekon päälle ja vieraat ihmiset jaksaa aina kiinostaa. Itellekin oli hyvä päästä pois kotoa ,kun täällä tulee vaan murehdittua sairasta varsaamme. Viikkon verran vielä odotellaan ja seurataan lähteekö varsa paranemaan. Jos ei niin vasta-aine reaktio on saannut aikaan keskushermosto vaurion ja lopetus on ainoa vaihtoehto. Oma vointikin on ollut melko huono. Supparit kiusaa vähän liiaksi. Mutta nyt lepäämään..
-Poni ja Manteli 28+3
 
mamina Onnittelut pikku muksauksista! :heart:

Luminkan tytölle onnittelut! Onhan ollut hieno kakku! :)

Poni06 Voi, toivotaan, että varsa selviää. Sulla on varmasti rankkaa. Tiedän, että hevosen varsottaminen ei ole mikään ihan helppo juttu ja se on kyllä kurjaa jos varsa menetetään. :hug:

Me oltiin tänään koko päivä yo-juhlissa. Mentiin jo aamulla koululle ja vasta kahdeksalta illalla oltiin kotona. Nyt kyllä väsyttää ihan mielettömästi. Oli kiva, mutta rankka päivä. Aamulla mulla oli huono-olo ja sitten piti siellä koululla juhlan aikana mennä pojan kanssa edestakaisin koulun käytäviä, rappusia yms. Ja tietysti paljon piti myös kantaa. Kun eihän nyt 1-vuotias jaksa penkissä istua kovin kauaa. Mies oli kuvausvastuussa, niin minä tietysti vahdin poikaa. Ja juhlamekossa ja korkokengissä lapsen kanssa oleminen ei ole mitenkään rentoa.. Nyt on jalat kyllä ihan poikki. Pojalla kyllä oli hauskaa kun oli paljon ihmisiä ja uusia maisemia ja juttuja. Ja serkkujen kanssa oli kiva leikkiä juhlissa. B) Nyt nukkumaan..
 

Yhteistyössä