°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Mitäs kakkosten odottajille kuuluu? Täällä on ollut aika hiljaista, vai kirjoitteleeks kaikki omiin kuukausiin?

Täällä on mieletön vesisade ollut koko aamun, eipä olla ulkonakaan päästy käymään :snotty: Tai kävin mä pikaseen hakemassa terassilta typyn housut ja lenkkarit kuivumaan =) Mut hyvää tekee luonnolle saada vettä, ensi viikolle onkin luvannut tosi lämmintä! Meille näyttää torstaille jopa 24 astetta!

Mahan sisäinen asukas on alkanut potkimaan jo kovemmin =) Ihan yllätyn välillä miten kovasti jaksaakin jo vetäistä! Iltaisin antaa äidille hyvänyön toivotukset hirmuisilla mylläyksillään :heart:

Mitens teillä vointi muuten, onko pahaaoloa, kolotuksia ym.?


Mulla ei taida olla kyllä nyt ollenkaan valittamista minkään suhteen =) Selkään välillä meinasi koskea, mut ei ole moneen päivään enää tuntunut! Ei hirveästi väsytä, neiti herää tasaiseen tahtiin kahdeksan jälkeen. Itse menen siinä 23 molemmin puolin nukkumaan, et ennättää yöllä ihan hyvin nukkua =)

Nukkuukos teillä suunnilleen 1-vuotiaat ulkona päikkärit?

Meillä alkoi olemaan ongelmaa sen suhteen, jäi vaan riehumaan ja vetelemään harsoa ja ötökkäverkkoa sekä pyöri ja ätisi.. Sängyssä on nukkunut jotain 5 päivänä, enkä taida enää vaunuihin laittaa. Lämpimällä ilmalla ei tule mitään ulkona nukkumisesta, sisällä on paljon viileämpää.
Se vaan et siivoukset pitää hoitaa neidin valvoessa. Onneksi on jo sinut imurin kanssa, jonnekin 8kk:een asti pelkäsi sitä! Nyt vaan huutelee kilpaa imurin kanssa ja vetelee johtoa ym. :LOL:

Kesäterveisin Luminka ja piiperö 18+2
 
Hiljaista on ollut tässä pinossa..Pitää itsekin aktivoitua kirjoittamaan.

Minulla on tämä raskaus ollut melko samanlainen kuin ensimäinen. Pahoinvointia ei ole ollut kummassakaan. Iskiaskipuja oli alussa n. rv 8-15 molemmilta. Nyt oli kiusana myös ihan järettömät liitoskivut viikoilla n. 15-22. Supparit pakotti saikulle nyt rv 19 ,esikolta rv 24. Saa nähdä miten loppu sujuu. Esikko syntyi rv 35+1.

Meillä tyttö 1v9kk nukkuu edelleen päikyt ulkona. Häntä ei saa sisälle nukahtamaan millään. Käymme aina koirulien kanssa samalla kävelyllä niin siihen yleensä nukahtaa kohtalaisen hyvin. Nyt ollaan päästy vähän paremmalle unirytmille ,kun päikyt kestää 1½-2 h niin illalla saa nukkumaan 22.30-23. Aamulla nukutaan kahdeksan hujakoille.

Taidan ottaa itekin pikku tirsat. Olo on ollut kyllä nyt vähän reippaampi. Liekö rautatableteilla jo vaikutusta.
-Poni ja Manteli 28+5
 
Heips!
nyt on kyllä tosiaan laiskottanut ja kuulumisia on tullut laitettua vaan tohon oman kuukauden pinoon...niitä vähiä, vasta saatiin netti toimimaan täällä uudessa kodissa!
Mutta hyvää kuuluu siis, kun nyt vihdoin saatiin muutettua, vielä kun alkaisi kotiutuun...
Suppareitakaan ei oo ollut muutamaan päivään, mutta ilmeisesti hiiva on palannut (pahoittelut ällökuulumisista...)ja se kyl vatuttaa, ei huvittais taas laittaa rahaa siihen kuppaseen lääkkeeseen joka ei näköjään tunnu ees auttavan!Ehkä täytyykin kokeilla jotain toista merkkiä.
Väsymys on aika kamalaa mutta johtuu varmaankin siitä etten ole ummetuksen takia syönyt rautatabletteja ja hb onkin päässyt laskemaan jo 90 (oli 100 kun aloin rautakuurille)...mut nyt sain toista merkkiä niin eiköös se taas ala nousemaan sieltä!
Meillä toi poika on aina nukkunut päikkärit ulkona ja nukkuu vieläkin vaikka ikää tosiaan jo tässä kuussa se 2v!Sisällä ei päikkäreitä voi ees ajatella ja ulkonakin vaan jos vaunut liikkuu ja työntäjä ei puhu eikä kulje autoja, tai sitten pihalla/parvekkeella liikkumattomissa vaunuissa.
Normaalisti poika laitetaan parvekkeelle rattaisiin yheltä ja sinne se sitten tunnin ajaksi sammuu :) joskus tietenkin täytyy vähän protestoida jos on jäänyt kiva leikki kesken!
Sitten 8-puol 9 maissa illalla kysytään josko menis nukkumaan ja sinne sänkyynsä se kipittää, kunhan on ensin antanut iltapusut joita ilman ei voi mennä nukkumaan tai joutuu sängystä huuteleen "PUTUUUU!!!" :D nukkuukin ihan hyvin 6-7 asti.
sais kyllä nukkua pidempäänkin mut onneks sentään noinkin kauan, joskus heräilee jo 5 jälkeen...
poikkeuksena olikin taas lauantai kun kierreltiin juhlia, ja poika meni 9 maissa nukkumaan ja heräs vasta 9.30 aamulla!!Tais olla niin juhlaressiä että nukutti :D
nyt täytyy mennä laittamaan kyseiselle herralle ruokatarjoilua, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

D. ja pipana 26+1
 
Moiks! :wave:

Taitaa vetää nää hyvät kelit hiljaseks pinon jos toisenkin.. Meillä myös tuolla kuumeilupuolella on ollu tosi vaisua nyt kesän saavuttua. Tokkiinsahan sitä mieluummin touhuaa ulkona, kun kyhnöttää tässä koneella.

Kylläpä aika kiitää, kun kattelee teiän viikkoja, pitkällä huitelette jo!! :heart:

Täällä elellään muuttotohinan keskellä ovisaikoja.. Jälleen kerran.. No, josko tällä kertaa jo onnais..
 
Mun olo on suurimman osan aikaa sellainen kun en raskaana oliskaan. Siksi ehkä on alkanutkin hieman epäilyttämään, että onkohan kaikki hyvin. Toisaalta mullahan on viikkoja vaasta 5+3 :LOL: , joten ei niitä oireita kai vielä pidäkkään olla. Iltaisin yleensä tulee ällöolo ja silloin tällöin selkään sattuu. Meillä on kyllä niin huono sänkykin, että siinä nukkuessa tulee selkä kipeäksi. Nyt me on ajateltu ostaa oikein kunnon laadukas sänky ja varmaan tänään mennään liikkeeseen tilaamaan se! Josko se auttaisi sitten pidemmällekin raskauteen pysymään vähän paremmassa kunnossa. =) Me ollaan mietitty myös uutta asuntoa. Mies kun tekee paljon töitä myös kotoa, niin se tarvitsisi työhuoneen. Nyt kun meillä on kolmio, niin mies joutuu luopumaan työhuoneesta kun poika siirretään kohta omaan huoneeseen (nyk. työhuone). Ajateltiin aluksi, että mies saa sitten työnurkkauksen meidän makkariin, mutta nyt sinne täytyy mahtua sitten pikkukakkosen sänky, hoitopöytä ja lipasto, niin ei työpöytä enään mahdu. Eli nyt katsellaan sitten 4h+k rivitaloja. Yhdestä asunnosta meidän pitäisi tänään saada tietää, että saadaanko se vai ei. Toivotaan!

Meidän 1vee nukkuu vielä päikkärit vaunuissa. Sisälle sitä ei saa nukahtamaan millään. Toki vaunuillakin joutuu kiertämään pienen lenkin, ennen kuin nukahtaa. Unet on yleensä 1-2 tuntia. Vähän aikaa sitten kun tuli uusi hammas unet oli 15-30 min, mutta onneksi alkoi nukkumaan taas paremmin kun hammas tuli läpi.
 
Huomenta!

Joo, mulla on ainakin vähän näppislaiskuus iskenyt näin kesän tullen, ja lisäksi oon viime päivät tuijotellut vaan omaa napaa huomista np-ultraa jännitellessä :D Eilen yritin illalla kirjoitella tänne, mutta sivustot tökkäs saman tien kun sain klikattua vastauksen menemään, eli taivaantuuliin menivät kaikki sepustukset.

Tosi hienon kakun olit Luminka tehnyt teidän tytön synttäreille! =)

Ja onnea maminalle ekoista liikkeistä :heart:

Kaikki sympatiani pahoinvoinnin kanssa painiville :hug:

Meillä nukkuu esikoinen vielä vaunuissa ulkona, onneksi näin aamuisin hän nukahtaa vielä helposti sinne, varmaan kun on vähän viileampääkin kuin päivällä. Päivisin alkaa olla jo niin lämmin että kaipa täytyy alkaa sisään nukuttaa, tai sitten yrittää siirtyä yhden päiväunien taktiikkaan. Ulkona nukuttaminen on vaan ollut niin helppoa tähän asti, ettei siitä raaskisi luopua. :D Mun pitää muuten aina laittaa pojulle ainakin nukahtamisen ajaksi puuvillalapaset käteen, jotta vikkelät pikkusormet eivät pääse räpeltämään ötökkäverhoa ja harsoa. Ilman lapasia meno on tosi levotonta, eikä nukahtamisesta meinaa tulla mitään. Jos on lämmintä, niin otan lapaset tietty nukahtamisen jälkeen pois.

(.) Täällä on viikon verran tehty nyt pesäeroa pahoinvoinnista, jee! Se viimeviikkoinen pöntönhalailu taisi olla vain dramaattinen loppuhuipennus pahoinvointi-episodille. B) Nyt täällä vaan pureskelen kynsiä huomista np-ultraa odotellessa. Tänään (10+2---11+2) käytiin neuvolalääkärillä, ei kuuluneet vielä sydänäänet :| Lääkäri kyllä sanoi, että ei tarviikaan kuulua kuin vasta rv 14 heidän laitteillaan, ja niiden äänien kuuleminen riippuu paljon vauvan sijainnista. Pieni pelko jäi kyllä käynnistä, mutta en oo antanut itselleni lupaa huolestua pahemmin kuitenkaan :snotty: Täytyy vaan jotenkin jaksaa odotella siihen huomiseen. :whistle:

Kesis ja pähkinä 10+2---11+2
 
Tänään taas neuvolassa käyty, ja kaikki hyvin. Ei ollut tullut painoakaan lisää viime kerrasta(saisi sitä kyllä tulla jonkin verran, kun olen muutenkin hoikka)! Mulle on nyt yhteensä tullut 6,9kg painoa. On kyllä ihan hyvä olo, ei juurikaan edes supistele ja selkäsärytkin on kaikonneet kun olen nakittanut poikasen hoitoa miehelle iltaisin:)

Kesis, älä suotta huoli vaikka sydänääniä ei vielä kuulunutkaan. Se vauveli on vielä niin pieni että pääsee piiloon:)

Meidän melkein-1v ei ole oikeastaan ikinä nukkunut päikkäreitä ulkona, vaan aina sisällä. Kokeilin sitä yhdessä vaiheessa, mutta koin hankalaksi koska me säilytetään vaunuja rappukäytävän varastossa(asutaan kerrostalossa) ja sisään ja parvekkeelle raahaaminen oli musta hankalaa. Me ollaan kyllä aina käyty päivittäin pitkällä lenkillä tai näin kesäisin kahdellakin, silloin on joskus saattanut poika nukahtaakin. Mun on päästävä ulkoilemaan joka päivä tai tulee huono olo...

Mä olen huomannut, että näin raskaana ollessa ruskettuu helpommin:) Ja myöskin tulee niitä rumia ruskeita läiskiä naamaan(pisamien lisäksi)Ihan positiivista, taidankin mennä istuskelemaan parvekkeelle vaikka sinne ei vielä aurinko paistakaan, vaan illalla vasta!

vib 30+4
 
Heippa!

Täältä myös kuulumisia! Ummetusta isolla U:lla :eek: Sitten muistin viime odotuksesta nuo Sydänystävän Vehnäleseet ja väsäsin niistä itselleni mansikka-smoothien ja johan kuulkaa likat suoli toimii... :LOL: Ja smoothiekin oli ihan sairaan hyvää! Suosittelen jos joku samasta kärsii. Siinä paketissa on tuon smoothienkin ohje. Nam.

Huono olo täällä edelleen vaihtelee päivittäin. Onneksi ei siis jokapäiväistä kuitenkaan. Kiva Kesis kun sulla jo helpotti. Toivottavasti pysyy poissa! Tsemppiä huomiseen ultraan! Tule pian kertomaan ne hyvät uutiset :heart:

Vib, minäkin huomasin tuon rusketusasian. Kerrankin muhunkin aurinko tarttuu!

Meidän 1v nukkuu vielä kahdet päikyt ja molemmat ulkona. Monen muun tavoin meilläkään ei suostuta sisällä nukkumaan ja mikäpä tuossa kun ulos nukahtaminen on niin helppoa.

Onnea Daydreams uudesta kodista!

Pilkkis onnea ovisaikoihin!

Aurinkoa kaikkien viikkoon toivoo Torey ja tirppana 11+0
 
Vielä siis yksivuotiaiden nukkumisista... :whistle: Eli kuinka monta tuntia tulee vuorokaudessa unta? Kun nyt tuli ajatus et saako meidän likka liian vähän unta kun venytän aamua niin että ottaa vaan yhdet päikkärit. Ne siis kestävät 1½ h ja yöunet sitten 12½ h. Eli vuorokaudessa yhteensä 14h.
Silloin vielä kun otti kahdet päikyt, yöunet olivat vähän lyhyemmät (meni myöhempään nukkumaan mutta heräsi samaan aikaan kuin nytkin ). Ja suunnilleen samaan päästiin silloinkin.

Tosi tämäkin on ihan lapsikohtaista, minun kaverilla on samanikäinen ja se on aina nukkunut vähemmän kuin meidän typykkä.

Kesis:
Minäkin laitoin tytölle käsineet vaunuihin, mutta kummasti ne olivat lähteneet käsistä aina kun jouduin siellä käymään :whistle:

vib: Olet vähällä painonnousulla selvinnyt noin pitkälle =)
Minua pelottaa jo seuraava punnitus, oli näitä synttäreitä ym. herkuttelua :ashamed: Sen lisäksi minuun näkyy neste (taas ) kertyvän lämpimillä ilmoilla. Pitää ottaa ananas kehiin ennen seuraavaa vaa'alle hyppäämistä että olisi nestettä edes vähän poistunut :LOL:

Torey: Kiitos lesevinkistä, pitääpä seuraavan kerran ostaa! Mulla alkoi ongelmat heti synnärillä, tosin nyt viime aikoina on vähän paremmin toiminut. Mutta eipä se lisäkuitu varmasti pahitteeksi olisi :D

daydreams: Ihana pusupoika sinulla =) Meillä ei vielä ymmärrä pusujen päälle vaikka äippä pusuttelee päivisin posket puhki :heart: Ihanasti tosin jää nukkumaan sänkyyn. Näkyy jo tajuavan kun sanon että joko lähdet nukkumaan, alkaa isille vilkuttamaan :heart:

maarunen: Meille olisi myös lisätila tarpeen... Tällä hetkellä rt-kolmio, ja isompaan olisi varaa vasta kun töihin palaan :snotty: No, pitää ahtautua tänne neljästään joksikin aikaa. Meilläpäin ei taida hirveästi olla rt-neliöitä, en ainakaan ole huomannut. Taitaa olla neillä seuraavaksi omakotitalon etsintä.

Nyt taitaa Luminka jättää sepustukset tälle iltaa :wave:
 
Luminka Meiän kohta 1-vuotias nukkuu sisällä ja yhet päikkärit, n.2-3h ja yöllä 12h. Eli samoissa lukemissa suurin piirtein mennään kun teilläkin. Mä sain venytettyä aamua niin, että kun väsy alkoi kympin aikaan jo hiipiä, otettiin kevyt välipala. Sitte poitsu jakso leikkiä vielä yli tunnin, jonka jälkeen otettiin lounasta ja sitte pehkuihin. Nykysin tuota välipalaa ei enää aina tarvita, vaan jaksaa useimmiten valvoa yli puolen päivän. Alkuun nuo ainoat unet olivat helposti alle kakstuntiset, mut nykysin lähemmäs kolmea tuntia ja välillä ylikin. Jos teiän tyttö on tyytyväisen oloinen nuori nainen, saa varmasti tarpeeksi unta. :heart:
 
:'( Ei tule meille jouluvauvaa. :'( Np-ultrassa näkyi eloton sikiö, joka oli kuollut pari viikkoa sitten (vastasi 8+4). :'( Tammikuisen keskenmenon jälkeen uskalsin toivoa, että kai me tämä vaava saatais syliin asti, etenkin kun alkuraskauden ultrassa sydän vielä sykki iloisesti. Mutta ei. Siellä se reppana kölli, hyvin erotti pään ja muun kropan raajoineen, mutta mitään elonmerkkejä ei ollut. Perjantaina sitten lääkkeelliseen tyhjennykseen. :'(
Mä olen ihan turta ja sanaton. :'(
 
Kiitos Luminka :heart: Ihan kauheelta tuntuu... mitenköhän tästä eteenpäin... huh, olo on niin turta ettei koko asiaa oikein edes pysty käsittämään.

Sydämeni pohjasta toivotan teille kaikille onnellista odotusaikaa. :heart:
 
En ole pitkään aikaan tänne kirjoitellut, ja nyt kun tulin katsomaan, niin täällä olikin suru-uutisia :( Pahoitteluni Nti Kesäheinä, tosi kurja juttu, ja vielä toistamiseen. No jospa kolmas kerta toden sanoo...

Palailen omaan napaan sitten myöhemmin.
 
kesis mä menin ihan sanattomaksi. Sä oot se jonka juttuja oon tuolla kuumeilupuolella ja nyt täällä eniten seuraillu. :hug: Paljon voimia sulle ja perheellesi. Toivottavasti pian pääset tänne takaisin :heart: :heart: :heart:
 
voi ei kesis!Varta vasten tulin sun kuulumiset lukemaan :'(
Tuhannet halaukset ja kovasti jaksamista!Onneks teillä on se yks pikku päivänsäde siellä vähän pitämässä elämänsyrjässä kiinni.
Toivon kovasti että sen kesävauvan tosiaan saisitte :hug:
 
Voi mitä uutisia täällä olikaan. Kesis Olen todella pahoillani. :'( On se elämä välillä todella epäreilua. :hug: Toivotaan kuitenkin, että pääset pian tänne takaisin. Voimia sinulle tulevaan koitokseen! :hug:
 

Yhteistyössä