¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Huih =) Tosi jännää! Mulla taas on tyttöfiilis tästä raskaudesta, mutta ei niin vahva fiilis, kuin esikoisen raskaudesta oli oikeaan osunut poikafiilis. Joten mielenkiinnolla odottelen teidän kuulumisia B)

Joo mä voisin kans olla kiinnostunut siitä kerhojutusta ennen synnytystäkin :) Vois ehkä vapaammin laittaa kuvia ja juttua perillisistä jne :whistle:
 
Lattelle hauskaa rakenneultraa!

Kesis kerhoa kannatan minäkin! eikös se ole semmoinen suljettu jota ei kaikki pääse lukemaan? Onnittelut sinulle hienoista neuvolakuulumisista!

Jee, mulla tänään täydet 12 rv!

*lisäys* meitsillä tänään tylsää töissä ja väsäsin excelin josta näen suoraan tulot ja menot "kotonaolokaudelta" Taulukkoon vaan palkat, säästöt ja etuuksien määrät kk-sarakkeisiin ja vuosibudjetti on valmis!
Meillä mies aina nauraa mun exceleille, mutta musta se on vaan niin hyvä tapa jäsennellä asioita :LOL:
 
Kiitti Blondie =) Samoin sulle onnittelut 12 viikon rajapyykin ylittymisestä! :flower:

Joo se kerho on sellainen suljettu juttu salasanan takana, kerhon perustajalle laitetaan "hakemus" ja perustaja arvovaltaisesti sitten hyväksyy hakijat. :D Myös kuvien laittamiseen tarvitsee perustajan hyväksynnän, eli ihan mitä tahansa törkyä ei sinne voi sit laittaa :LOL: Vaikka se tuskin tulee olemaan ongelma :whistle: :D
 
En ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut mutta nyt olis kysymys:
Miten olette saaneet lapsen siirrettyä omaan huoneeseen nukkumaan?
Meillä tää esikoinen nukkuu vielä pinniksessä meidän huoneessa ja nyt kun pikku kakkonen tulee huhtikuussa niin pitäs luopua siitä pinniksestä eli olis ehkä aika jo alkaa tehdä jotain....
Meillä on jo se jatkettava siellä pojan huoneessa mutta musta on niin vaikeaa siirtää hänet sinne :'(
Kertokaas vinkkejä/kokemuksia varsinkin selllaisista joilla ikää on jo lähemmäs 2v., eli ihan vauvoista?

Omaa napaa sen verran että odottelen kiivaasti rakenneultraa joka on 21.11 kun haluaisi varmistusta että kaikki olis ok, kun on tuo ainainen huoli.Ja haluan kyllä nyt myös tietää kuka tämä matkustaja on jos vain sen pystyy varmaksi näkemään.

Kamala nuha joten nyt niistämään nenä :snotty:

Lis69 17+5
 
Huomenta kaikki!

Emppu, ihanat vauvanhousut!

(.) eilen shoppailin 2,5 tuntia Jumbossa; H&M:stä kahdet työhousut á 40 eur, Stockalta Mama-Licious farkut 25 egeä! Esikoiselle tuli ostettua JesperJuniorista tarjoushaalari 39 egeä ja farkut H&M:stä. Vielä pakotin itseni pysymään kaukana vauvanvaateosastoilta, ehkä sitten rakenneultran (30.12.) jälkeen jos siellä jotain selviää...sitten JOS olis tyttö, ostan jotain punaista ja hameita. Jos poika, niin meillähän on jo täysi repertuaari vaatteita.
Olin ihan naatti kun tulin kotiin 19.30, kiinnikkeet vihloivat ja kädet tärisivät väsymyksestä.
Tänään taas kiirus päivä töissä.
Huomenna esikoisen käyttäminen influenssarokotuksella, ei kuulu ilmaiseksi sen saaviin, mutta me on ostettu se hänelle joka vuosi siitä lähtien kun päivähoidossa aloitti. Eikä oo tullut influenssaa.

Moniko täällä antaa esikoiselle influenssarokotuksen? Tai otatteko itse? Tietoa, saako sen ottaa itse kun on raskaana?

 
Me otetaan esikolle influenssarokote, on täällä neuvolassa ensi keskiviikkona.Annettiin jo viime vuonna se 2 piikkiä niin nyt selvitään yhdellä.
Ajattelin kysyä voiko itselle ottaa mutta ainakin tällä hetkellä on niin kova nuha että sitä ei anneta.

IHana huomenna avataan Polarn o Pyret tänne =)
kiva saada uutta lastenvaatekauppaa, kun ei oo kun yks erikoisliike ja sitt noi tavaratalot...

Oisko kellään mitään hyvää isänpäivärunoa jota vois laittaa korttiin UKILLE?

Nyt pihalle pikkujässikän kanssa.

LIs69 17+6
 
MOI

en ole ehtinyt tänne mitään kirjoittelemaan, mutta lukemassa käyn kaikki viestit =)

meilläkin on huomenna rakenneultra :eek: !!! jänskättää. haluttais niin tietää sukupuoli. tyttöolo on ollu alusta asti mut ei niin voimakkaana ku pojasta oli poikaolo. olin esikosta ihan varma et olis poika ja niin olikin.

aika huisia lukea täältä noita synnytys juttuja. itekin jo puoliväli saavutettu!! :wave: :wave:
 
Lis69 et satu päijät-hämeen suunnalla asumaan?
Kuullosti tuo lastenvaateliike juttu tutulta..

Blondie me otetaan tytölle se influenssarokote, sai viime vuonnakin.
Ja jatkossa varmaan kustannetaan se itse, nyt saa vielä ilmasen.
Kyseisestä rokotteesta ei tietoa mutta raskausaikana ei kai yleensä
anneta mitään rokotteita.

Meillä flunnsa hellitti pariks päivää ja nyt tytöllä sit nuha. :headwall:
Voi halleluujaa, nytkö se sairastelukierre taas alkaa.
Ite oon nyt intoutunut hamstramaan vaatteita vauvalle.
On vaan pakko ostaa jos jotain ihanaa näkee, ei mahda mitään.
Lähinnä kyllä unisex-kuosisia tarttunut mutta muutama
tietyn värinenkin. Mä jotenkin tykkään vähän erilaisista ja vahvoista väreistä.
Kuvioo saa olla ja raita- ja pallokuosit iskee myös. Retrokuosit on kans
aika ihania. Alkaa pikkuhiljaa tuntua et päähän ei mahu muuta kun vauva
ja sen tarvikkeet.. :D

Mukavaa isänpäivää jos en koneelle kerkeä ennen sitä!

iitukka ja helmi 24+5
 
Kiitos Kesis kannustuksesta! :heart: Näinhän se varmaan on et asiat menee sit omalla painollaan kun rutiinit löytyy pikkuhiljaa. Oon taas huomannut itsessäni nyt sitä tiettyä alakuloisuutta jota koin myös viimeksi loppuraskaudessa, johtuiskohan hormooneista. Ei oikein näe asioita positiivisessa valossa vaikka kaikki hyvin onkin. Viimeksi sitä kesti vähän synnytyksen yli mutta sitten se meni ohi. Ei nyt mistään masennuksesta voi puhua, mutta pienetkin asiat tuntuu isoilta ja tulevaisuus pelottavalta. Meillä isukilla alkaa heti vuoden vaihteesta kova työrumba eli on paljon pois kotoa. Tietty se joulunaika on hällä lomaa, mut sitten alkaa tosiaankin arki. Kaikkee uutta on miehen työelämään tullut tässä odotuksen aikana, joten en tosiaan toista lasta suunnitellessa tiennyt että olisi niin paljon pois. Mutta onneksi on tukijoukot lähellä, nytkin täällä kotona yksin surffailen kun tytöllä on laatuikaa mummin kanssa. Tekee muuten pääkopalle yllättävän hyvää tämä itsekseen olo välillä ;)

Blondie erikoinen kommentti päiväkodista :eek: Itse saman alan työntekijänä en ihan ehkä noin sanoisi keskustelussa vanhemmille. Mitäköhän mahtoi tarkoittaa...? Kysy ihmeessä tarkennusta asiaan jos jäi mietityttämään!

Iitukka meillä myös tytöllä ollut nuha jo kuukauden! Ensin oli vain räkätauti, sitten söi korvatulehdukseen kuurinkin ja nyt kun kuuri loppui tuli silmätulehdus! Ihmettelen mistä moiset pöpöt aina saa kun ei ole ollut päivähoidossa, eikä ole vielä sisaruksia, ei kotieläimä eikä polteta tupakkaa. (Nämä kuulemma altistavat hengitystieinfektioille) No tänään sai lekuriltatipat silmiin että josko se NYT sitten paranisi tuo tauti. Huomaatteko kuinka suhtauden asiaan positiivisella otteella ;)

Kaunista pakkaspäivää kaikille!

Torey ja Tirppana 33+6
 
Aurinkoista torstaita!


Vitsi miten hieno päivä ollut, ihanaa kun on vähän huurretta maassa ja aurinko paistaa. B)

Latten ultrakuulumisia täällä odotellaan, toivottavasti kaikki oli hyvin :) :heart:

Lis69 mulla ei valitettavasti ole kertoa vinkkejä siitä omaan huoneeseen siirtämisestä tuossa iässä, kun me nukuttiiin eri huoneissa siitä alkaen, kun esikoinen oli 5 kk. Mitä jos siirtäisit eka pinniksen sinne pojan huoneeseen? Vai haluatko samalla alkaa nukuttaa jatkettavassa kun omaan huoneeseen siirtyy nukkumaan?

Hyvä kun mainitsit tuosta influenssarokotteesta Blondie, mä oon miettinyt, että pitäiskö ottaa meidän esikolla myös. Viime vuonna oli vielä niin pieni, ettei sitä saanut, eikä sille varmaan ollut vielä oikein tarvettakaan kun ei luuhattu vielä kerhoissa ja muskareissa.
Oon vähän kallistumassa rokotteen kannalle. Neuvolan terkka puheli, että se on ilmainen, ilmeisesti vaan johonkin ikään asti?

Tsempitykset Hani-:lle huomiseen ultraan! :)

Toivottavasti ei tule sairastelukierrettä siellä iitukka :/ Meidän pieni esikoisen tuntuu imevän kaikki pöpöt kuin sieni, kuten tietty tuossa iässä vielä tehdäänkin :snotty:

Torey :hug: Varmasti on hormoneista johtuvaa tuo sun alakuloisuus. Sinänsä hyvä, että tunnistit sen itsessäsi viime raskaudessa, niin nytkin sen varmaan paremmin tunnistaa ja tietää, että se menee ajan kanssa pois. =) Onneksi teillä on tukijoukkoja lähellä kun miehen työkuviotkin on muuttuneet, se tulee varmasti olemaan tosi tärkeää :heart:

Kesis ja pikkuinen 17+6 (huomenna räjäytellään taas viikkoja :D )
 
Torey:
Blondie erikoinen kommentti päiväkodista Itse saman alan työntekijänä en ihan ehkä noin sanoisi keskustelussa vanhemmille. Mitäköhän mahtoi tarkoittaa.
Taitaa olla meidän pikkuäijässä tavallista enemmän vauhtia alkuviikosta, tuolla tykkäävät että kaikkien pitäisi olla just samanlaisia, joka päivä. Tasapäistämistä, kuten anoppi sanoo. Sitten kun hänellä on rauhallisempi päivä, istuu ja lukee, miettii asioita itsekseen, tulevat kysymään että onko nyt jotain mitä pitäisi tietää kun poika on noin hiljainen. Oon vaan koittanut ymmärtää noita tätejä, ja ottaa ne huumorilla. Viime keväänähän me käytettiin poika Suomen johtavalla lastenpsykologilla arvioitavana kun tätit diagnosoi että ihan selkee ADHD (saako pk tädit diagnosoida?) ja erityistoimia vaatii. Se lastenpsykologi melkeen nauroi meitin ulos kun kerroin pk tätien epäilyt; teki tunnin testejä ja totes että täysin normaali miehenalku. *okay, done ranting*

Toreyn ja Iitukan pienille paranemista!

Hanille hyvää rakenneultraa!



 
Iltaa!

En paassyt eilen enaa koneelle, mutta ultra oli ihana ja ultraaja myos! Kivasti jaksoi selitella ja kertoa kuvasta. Kaikki vaikutti olevan hyvin ja veikkaus oli tytto! :eek: :heart: En oo vielakaan ajatukseen oikein tottunut... :D

Ihanat housut Emppu!

Ompas sulla ollut tuottelias paiva eilen Blondie! Kaikenlaista loysit! Influenssa rokotetta en oo koskaan ottanut itselleni, enka esikoisellekaan...ja en valitettavasti tieda suositellanko sita raskaana oleville. Makin menin tanaan katselemaan vahan vauvan vaatteita, mutta en loytanyt oikein mitaan kivaa viela. En ole pinkin ystava ja kaikki tuntu olevan sita taynna... Tai sit joulujuttuja... Ehka katon jotain ens jouluksi! =)

Tervetuloa Lisa69! :flower:

Hyvaa rakenneultraa Hani! :heart:

Makin tykkaan vahvoista vareista ja kuoseista Iitukka...ja nyt ei kaupoissa ollut mitaan sellaista! Ei mun varmaan pitais mitaan oikein kylla ostaakaan, kun vaatteita on vaikka muille jakaa... Toivottavasti paasette nuhasta eroon!!!

Toivottavasti tosiaan tekin paranisitte jo Torey! Tuleeko sulle alakuloisuutta ja vasyneisyytta syksyisin? Ma itestani huomaan vahan sellasta taipumusta...

Kiitos Kesis stemppauksesta! =)

Nyt meen illallista laittelemaan ja sit ehka takaisin vahan paremmalla ajalla ja ajatuksella!

Kiitos kaikille tsemppauksista ja ajatuksista!

Latte :wave:
 
Täällä ois kans pikkukakkosta odottava mami. Esikoinen on nyt 3kk (poika syntyi 12. elokuuta) ja huomasin tuossa viikko sitten olevani uudestaan raskaana! :D

En yhtään tiiä mikä rv ois menossa ku mul ei oo kuukautisiakaan ollu... Mutta ilmeisesti aika alussa kun testi näytti haamua.

Eka neuvola-aika mulla on reilun viikon kuluttua. Jänskättää =)

Täytyy kyl sanoo, että on aika raskasta potea alkuraskauden oireita kun samalla on tuommoinen ihan pieni hoidettavana... :snotty: |O

No mutta päivä kerrallaan..!
 
Huomenta!

Pahoinvointi jatkuu, samoin sairausloma :(
Esikkokin on flunssainen ja jäi tänään kotiin.

Influenssarokotus otettiin viime vuonna. Tänä vuonna se ei olekaan enää ilmainen, kun poika on jo yli 3 vuotta. Ajateltiin, että ei otetakaan, vaikka päiväkodissa onkin, kun ei ole muutenkaan koskaan sairastellut. Pari pientä flunssaa vaan ollut.

Blondie: Mä tykkään kans harrastaa noita excel-taulukoita joka asiasta :)

Tervetuloa Melluli!


Joie ja Sippu rv 13+3
 
Huomenta taas.

esikoisen rokotus neuvolassa meni hyvin, ei edes rimpuillut paljoa. Edellisen asuinpaikan neuvola on hukannut mun paprut esikoisen odotusajalta, niitä olis tarvittu tähän kun oli niin paljon ongelmia ekassa raskaudessa. No, ehkä ne vielä löytyvät jostain.

Joielle
voimia pahoinvoinnin kanssa ja pikaista paranemista flunssaiselle esikoisellesi!

Tervetuloa Melluli, nostan sulle hattua kun uskalsit noin pian tehdä toisen!Esikoinen taitaa olla helppo vauva?


Lattelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Allusmammalle hauskaa synttäriä ja hyviä hetkiä kylpylässä! :flower:



 
Onnea Latte hienosti menneestä rakenneultrasta!! :flower: :flower: :) :heart: Kiva kuulla, että kaikki oli hienosti. Ja että tyttöä veikattiin?
Voi miten jännää! =) Eli saman logiikan perusteella meille olisi tulossa poika, kun kerran mulla on vähän tyttöolo, mutta ei niin vahvasti kuin esikoisesta oli se oikeaan osunut poikaolo :D

Lämpimästi tervetuloa joukkoon melluli! :wave:

Joie jaksamisia sairastelun ja pahoinvoinnin keskelle :hug:

Niin Allusmammalle rentouttavaa flamingo-reissua =)

Kesis ja pikkuinen 18+0 -taas vaihtuu viikot!
 
Tervetuloa Melluli mukaan ja onnea! :flower:

Blondie Ei tietenkään päiväkodissa saa eikä voi diagnosoida, ei meillä ole koulutusta sellaiseen eikä kuulukaan olla. Jos teille on suoraan sanottu päiväkodista noin, siellä on toimittu väärin. Nykyään annetaan paljon koulutusta päiväkotihenkilöstölle huolen puheeksi ottamisesta vanhempien kanssa. On tainnut juuri se koulutus jäädä siellä väliin...Tottakai huoli lapsesta ja tämän käytöksestä on otettava puheeksi, siihen meillä on velvollisuus. On kuitenkin tärkeää että se tehdään hienovaraisesti kuitenkin asioita kaunistelematta mikä ei sekään ole lapselle hyväksi. Voimme vain kertoa vanhemmille lapsen käytöksestä päiväkodissa ja miettiä yhdessä ratkaisuja, miten lapsella olisi parempi olla ja mitä me henkilökunta voimme tehdä jotta ongelmatilanteet lapsen kanssa helpottaisivat. Siitä mielestäni pitäisi lähteä. Vaikeaahan se on, arkoja asioita vanhemmille ja vaikeita ottaa esiin mutta tärkeintä on lapsen etu. Kurjaa että teilläoli tuollainen kokemus! (tulipa muuten paatos! :LOL: )

Täällä tänään neuvolaja rutiinijuttuja oli. Kaikki ok, ei mitään uutta. Hyvä näin tietysti.
Palaan paremmalla ajalla asiaan!

Torey tänään 34+0
 
Voi ei Joie! :hug: Toivottavasti sun pahoinvointis loppuu pian ja esikoinenkin tervehtyy!

Pian nahdaan Kesis, kumpaa luvataan teille! Koska teidan ultra ja aiotteko kysya? Kylla aika rientaa, puolivalissa ollaan!!! =)

Toivottavasti tuo paivakotijuttu selviaa Blondie!

Hauskaa iltaa kaikille!

Latte :wave:
 
Voi ei Joie! :hug: Toivottavasti sun pahoinvointis loppuu pian ja esikoinenkin tervehtyy!

Pian nahdaan Kesis, kumpaa luvataan teille! Koska teidan ultra ja aiotteko kysya? Kylla aika rientaa, puolivalissa ollaan!!! =)

Toivottavasti tuo paivakotijuttu selviaa Blondie!

Hauskaa iltaa kaikille!

Latte :wave:
 

Yhteistyössä