PINO PITKÄSTÄ TAVARASTA RAKENTAVILLE

  • Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti
lumikko
Tehdään tällainen pino meille kaikille jotka rakennamme pitkästä tavarasta. Voidaan sitten vaihdella kuulumisia ja saada vinkkejä toisiltamme. Tämä pitkäsä tavarasta rakentaminen on kuintenkin hieman erilaista kuin talopaketin kanssa rakentaminen.

Elikkä me ollaan aloitettu rakentamaan pääsiäisen jälkeen ja tällä hetkellä on menossa tyroksien laitto sekä täyttö. Tehdään talo ja autotalli samaan aikaan, joten etenee vähän hitaammin. Vierasta työvoimaa meillä ei ole. Mies tekee itse sekä sitten talkooporukka. Joten rakennuksella menee kaikki vapaa aika, illat ja viikonloput.
 
Terve!Löytyyhän muitakin pitkästä tavarasta taloa rakentavia.
Meillä tontti raivattu,tällä viikolla aloitetaan perustusten teko.
Oon jo oottanut että päästään tosi toimiin kaiken paperihässäkän jälkeen.
B) =)
 
Tiileri
Heippa! Täällä kanssa imoittautuu rakentaja ptikästätavarasta. Sukulaisten mielestä aikas hulluja olemme. Meillä tosin alkaa talo olla jo aika hyvällä mallilla. Sisustushommia tehdään, tosin julkisivutiiletkin vielä puuttuvat. Talo on itse suunniteltu ja rakennettu täystiilitalo. Entinen oli kaksikerroksinen puutalo, joten mieli on totaalisesti parissa vuodessa muuttunut. Nyt ollaan rakentamassa sitä "unelmien taloa"
 
hyppään tähän pinoon =)

eli pitkästä joo, mutta harkosta on tehty tää meitin talo. asutaan jo, mutta kesken on vielä tuo alakerta kokonaan. kohta pitäis myllätä piha kokonaan, tulee maalämpökaapelit ja sitte saadaan nurmikko kasvamaan. ulkorappaus puuttuu, joten ulospäin tää on todella keskeneräsen näkönen. mutta hyvin ollaan viihdytty ja kotiuduttu jo B)
 
Rouva rakentaja
Me :wave:
Aloitettiin tontin raivauksella vappuna ja nyt on tallissa runko ja peltikatto päällä, villat ja tuulensuojalevyt seinissä.

Talossa on sokkeli muurattu, täytetty ja styroksit paikoillaan.

Kiva lueskella teidän muidenkin rakentamisen vaiheita ja hammasten kiristyksiä! =)
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 22:05 Rouva rakentaja kirjoitti:
Me :wave:
Aloitettiin tontin raivauksella vappuna ja nyt on tallissa runko ja peltikatto päällä, villat ja tuulensuojalevyt seinissä.

Talossa on sokkeli muurattu, täytetty ja styroksit paikoillaan.

Kiva lueskella teidän muidenkin rakentamisen vaiheita ja hammasten kiristyksiä! =)

Onko teillä palkallista työvoimaa siellä kun noin vauhdilla etenee?

Mites muut, teettekö kaikki itse vai onko palkallista työvoimaa?
 
Rouva rakentaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 22:23 lumikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2006 klo 22:05 Rouva rakentaja kirjoitti:
Me :wave:
Aloitettiin tontin raivauksella vappuna ja nyt on tallissa runko ja peltikatto päällä, villat ja tuulensuojalevyt seinissä.

Talossa on sokkeli muurattu, täytetty ja styroksit paikoillaan.

Kiva lueskella teidän muidenkin rakentamisen vaiheita ja hammasten kiristyksiä! =)

Onko teillä palkallista työvoimaa siellä kun noin vauhdilla etenee?

Mites muut, teettekö kaikki itse vai onko palkallista työvoimaa?
Meillä on töissä yksi timpuri. Ukko sitten hänen apunaan kaikki vapaa-ajat. Hyvin on lähtenyt käyntiin ja edellä ollaan aikataulusta. Hyvä, jossain kohdassa kuitenkin varmasti tulee sit taas viivytyksiä. =)
 
Meillä myös pitkästä tehdään tai oikeastaan ollaan jo tosi loppusuoralla... Aika on mennyt mukavasti ja mielestäni todella kivuttomasti. Muuttamaan päästään varmaan n. parin kuukauden sisällä. Tehdään talo sisältä täysin valmiiksi ennen muuttoa ja ihan rauhalliseen tahtiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 20:10 vierailija kirjoitti:
Meillä myös pitkästä tehdään tai oikeastaan ollaan jo tosi loppusuoralla... Aika on mennyt mukavasti ja mielestäni todella kivuttomasti. Muuttamaan päästään varmaan n. parin kuukauden sisällä. Tehdään talo sisältä täysin valmiiksi ennen muuttoa ja ihan rauhalliseen tahtiin.
Kerrotko kuinka pitkä rakennusaika teillä on ollut?
Kiva kuulla positiivistakin tarinaa kun rakennetaan kpl-tavarasta =)
 
Aika tarkalleen vuosi on sitten mennyt kun muutetaan sisään ja palkattua työvoimaa ei ole ollut juurikaan. Ainoastaan putkari ja lvi-mies on palkattu.
Pitkääpinna ja hyvä asenne auttavat pitkälle rakennushommissa!! :)
Ja suosittelen miettimään kaikki mahdolliset parketti, laatta, maali ym. valinnat hyvissä ajoin valmiiksi koska sitten rakentamisen aikana ei jaksa sellaisiin enää niin hyvin keskittyä.
 
Teillähän on hyvin edennyt vaikka melkein kaikki olette tehneet itse.Niin sitä pitää,kun taitoa löytyy.Tärkeää juuri tuo oikea asenne ja pitkäpinna!

Meillä on myös tarkoitus rakentaa itse suurimmaksi osaksi.Yksi tuttu timpuri tulee jonkin verran auttelemaan rungon pysytyksessä ja lvi työt sekä takan ja leivinuunin muuraus on sovittu ammattilaisten kanssa.Näin me säästetään melkoinen summa rahaa,tai ei makseta tyhjää hintaa talofirmalle.Ne on tärkeitä rahoja,meilläkin tuli jo maatöiden kanssa iso yllätys,jouduttiin ajamaan maita pois ja kalliimpaa hiekkaa tilalle.Mut se onkin jo toinen juttu =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 08:57 Sollu kirjoitti:
Teillähän on hyvin edennyt vaikka melkein kaikki olette tehneet itse.Niin sitä pitää,kun taitoa löytyy.Tärkeää juuri tuo oikea asenne ja pitkäpinna!

Meillä on myös tarkoitus rakentaa itse suurimmaksi osaksi.Yksi tuttu timpuri tulee jonkin verran auttelemaan rungon pysytyksessä ja lvi työt sekä takan ja leivinuunin muuraus on sovittu ammattilaisten kanssa.Näin me säästetään melkoinen summa rahaa,tai ei makseta tyhjää hintaa talofirmalle.Ne on tärkeitä rahoja,meilläkin tuli jo maatöiden kanssa iso yllätys,jouduttiin ajamaan maita pois ja kalliimpaa hiekkaa tilalle.Mut se onkin jo toinen juttu =)
Joo samaa hämmästelimme me kun montun kaivuu vaiheessa vietiin kalliilla hinnalla maata pois ja kohta tilattiin kallista soraa tilalle :headwall:
Ihan hullun homma koko touhu!!

Minkälainen talo teille tulee? Ja mihin päin suomea rakennatte?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 23:52 vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 08:57 Sollu kirjoitti:
Teillähän on hyvin edennyt vaikka melkein kaikki olette tehneet itse.Niin sitä pitää,kun taitoa löytyy.Tärkeää juuri tuo oikea asenne ja pitkäpinna!

Meillä on myös tarkoitus rakentaa itse suurimmaksi osaksi.Yksi tuttu timpuri tulee jonkin verran auttelemaan rungon pysytyksessä ja lvi työt sekä takan ja leivinuunin muuraus on sovittu ammattilaisten kanssa.Näin me säästetään melkoinen summa rahaa,tai ei makseta tyhjää hintaa talofirmalle.Ne on tärkeitä rahoja,meilläkin tuli jo maatöiden kanssa iso yllätys,jouduttiin ajamaan maita pois ja kalliimpaa hiekkaa tilalle.Mut se onkin jo toinen juttu =)
Joo samaa hämmästelimme me kun montun kaivuu vaiheessa vietiin kalliilla hinnalla maata pois ja kohta tilattiin kallista soraa tilalle :headwall:
Ihan hullun homma koko touhu!!

Minkälainen talo teille tulee? Ja mihin päin suomea rakennatte?
Meille tulee sopivan kokoinen,aika tavanomaisella pohjapiirrustuksella suunniteltu talo,asuinpinta-ala 135 neliöö yhdessä tasossa.Olin haaveillut aina perinnetalosta (ylä ja alakerta),mutta mieheni on rakentanut tuttujensa taloja,ja oli sitä mieltä että meille ei tule kahta kerrosta.Tyytyväinen olen tähänkin mitä nyt aloitellaan =)
Rakennamme Rovaniemellä
Missäpäin te? =)
 
lumikko
nyt meilläkin vihdoin päästään tekemään runkoa. oletteko muut ostaneet laudat,lankut, pattingit ym vai sahauttaneet itse? me ollaan sahautettu. säästettiin siinäkin aika moinen summa.

missä vaiheessa muilla mennään?
 



Meille tulee sopivan kokoinen,aika tavanomaisella pohjapiirrustuksella suunniteltu talo,asuinpinta-ala 135 neliöö yhdessä tasossa.Olin haaveillut aina perinnetalosta (ylä ja alakerta),mutta mieheni on rakentanut tuttujensa taloja,ja oli sitä mieltä että meille ei tule kahta kerrosta.Tyytyväinen olen tähänkin mitä nyt aloitellaan =)
Rakennamme Rovaniemellä
Missäpäin te? =)
[/quote]

Meillä on 169 neliöinen kaksikerroksinen talo. Ei mitään luksusta mutta meidän unelmientäyttymys. Ja pääkaupunki seudulla rakennetaan.
 
Rouva rakentaja
No meille nousi eilen taloon runko ja huomenna nousee sitten siihen päälle kattotuolit! Ihanaa, alkaa talon muoto ja koko hahmottua. Jännää.

Mitäs muuta siellä on tapahtunut, öö, terassit (4kpl) on valettu ja autotallissa siis peltikatto päällä, muovit sisäpuolella seinissä ja katossa sisäpuolella siis se eka koolaus tms. on paikoillaan. Tallissa on myös siis villat ja tuulensuojalevyt paikoillaan ja ulkokoolaus myös.

Kertokaas muutkin :wave:
 
mariija
Me rakennettiin vuonna 2000 syksyllä talon pohja ja huhtikuun lopussa 2001 päästiin alottaa rungon nosto yms.ja muutettiin jo elokuun puolessavälin 2001 eikä ollu kun isäni rakentamassa ja sit me ite tietty kaikki vapaa-aika ja itse olin viel raskaana....pitkästä tavarasta siis tehtiin, mutta siis nopeasti tapahtui :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 22:22 Rouva rakentaja kirjoitti:
No meille nousi eilen taloon runko ja huomenna nousee sitten siihen päälle kattotuolit! Ihanaa, alkaa talon muoto ja koko hahmottua. Jännää.

Mitäs muuta siellä on tapahtunut, öö, terassit (4kpl) on valettu ja autotallissa siis peltikatto päällä, muovit sisäpuolella seinissä ja katossa sisäpuolella siis se eka koolaus tms. on paikoillaan. Tallissa on myös siis villat ja tuulensuojalevyt paikoillaan ja ulkokoolaus myös.

Kertokaas muutkin :wave:
Laitatteko muovia seiniin??????????ohoh..... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2006 klo 22:22 Rouva rakentaja kirjoitti:
No meille nousi eilen taloon runko ja huomenna nousee sitten siihen päälle kattotuolit! Ihanaa, alkaa talon muoto ja koko hahmottua. Jännää.

Mitäs muuta siellä on tapahtunut, öö, terassit (4kpl) on valettu ja autotallissa siis peltikatto päällä, muovit sisäpuolella seinissä ja katossa sisäpuolella siis se eka koolaus tms. on paikoillaan. Tallissa on myös siis villat ja tuulensuojalevyt paikoillaan ja ulkokoolaus myös.

Kertokaas muutkin :wave:
Meillä ei ole tapahtunut viikkoon mitään.maatyöt on tehty ja toivottavasti viikonloppuna päästään jatkamaan töitä tontilla.Isäntä ollut reissussa ja meilläpäin on satanut vettä viikon verran ettei hommat ole päässeet etenemään :(
Teillähän talo edistyy hienosti,mahtavaa!! =)
 
lumikko
nyt meilläkin on runko talossa ja toivottavasti vielä tänään autotallissa. sitten odotellaankin kattotuoleja ja niiden nostamista paikoilleen. kivaa kun talo alkaa saada muotoaan.
 
Me aloitettiin viime lokakuussatontin raivauksella pitkästä tavarasta rakentaminen ja nyt ollaan sisäpintoja tekemässä (kittaus, maalaus, tapetointi yms.). Rungon pystytyksessä oli pari kirvesmiestä, muuten on tehty lähes kaikki omin voimin. Takka- ja märkätilat muurautettiin ammattilaisella ja sähkö- ja maakaasujutut hoiti tietysti ammattimies.

Rennolla asenteella ja turhia pingottamatta on raksa-aika sujunut eikä oo tarvinnu ukon kans tapella mistään asioista. Molemmat hoitaa oman "tonttinsa", mies rakentamisen ja minä kodin- ja lapsenhoidon,+ auttelen raksalla, joten hyvin menee. Kohta syntyy toinen lapsi, joten sit tulee varmaan pieni tauko raksahommissa, mut syksyllä on tavoite päästä uuteen kotiin muuttamaan.
 
Rouva rakentaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 11:02 lumikko kirjoitti:
Kyselinkin jo aiemmin, että onko teilla muilla tavarat ostettu rautakaupasta vai ootteko itse olleet sahalla ja sahauttaneet?
Me ostetaan kaikki ihan rautakaupasta =)
 

Yhteistyössä