PISTEPIRKOT pinoon äkkiä!!!

:wave:

Heipparallaa!

Kaipaisin virtuaalikavereita muista pisteitä laskevista ja/tai painonvartijoiden ryhmissä kävijöistä! Itse käyn torstaisin ryhmässä ja puntarissa, olisi kiva kun voisi porukalla aina viikkopudostusta hehkuttaa tai tuskailla, myös vaihtaa pistetietoja, reseptejä, vinkkejä jne. Eli lähtekäähän kaverit kimppaan!!?? Tehdäänkö samantyylinen lista kuin painonvartijoilla, eli

alkupaino
paino nyt
viikkopudotus
pudotus yhteensä?

Voi tietty laittaa myös vain noi pudotukset?? Laitan omat tiedot heti kun saan kavereita, voitais suunnitella etusivulle lista porukasta ja pudotuksista, siten olis helppo seurata, sitten kuukausittain vaihtuva pino? Tulkaahan mukaan, seurassa on tämäkin rattoisampaa! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
98,5
94,3
2,1
4,2

päässälaskettuna nuo siis tälleen pikasesti. tänään sain points-laskimen ja PV-herkkuja :p
IHANAA kun sain kaverin jo!!! :hug:

Eli omat tiedot on:

lähtöpaino 97,8
paino nyt 94,1
viikkopudot. 1,6
pudotus yht. 3,7kg

pisteiden laskua takana nyt vajaa 4 viikkoa.
 
Mä änkeen heti mukaan!!!
mut mä alotan vasta huomenna pisteilyn.

Lähtöpaino 87,9
paino nyt 87,9
viikkopudotus -
pudotus yht. -

ja niinku laitoin ni vasta huomenna alotan ja arvatkaa ketkä saa mua neuvoilla!! :LOL: :LOL:
 
Minäkin tulen mukaan, olen vasta aloitellut. En käy ryhmässä kun mulla on entuudestaan se materiaali niin yritän näin itsekseni.

lähtöpaino 68,0 kg
paino nyt 66,5 kg
viikkopudot. 1,5 kg
pudotus yht. 1,5 kg

Tavoitteena olisi päästä entisiin mittoihin eli 60 kg
 
niin ja mä en kanssa käy ryhmässä. ainakaan vielä. mulla on materiaali edelliseltä kerralta (silloin tiputin 20kg). nyt olis tavoitteena päästä ensin viidestä kilosta eroon, sitten seuraavat viisi jne. pienin askelin edetään.

pääsyynä pisteilyyn on se, että JOS alan laihduttamaan omin neuvoin, teen sen hyvin epäterveellisesti. siitä on jo kokemusta. joten näin saan syödä hyvin ja silti paino tippuu. ainoa hankaluushan on tuo pisteiden laskeskelu ja se on kyllä pieni vaiva.
laihduttamiseen taasen syynä on se että kovasti kaipaillaan toista vauvaa. eikä sitä nämä kilot ainakaan edesauta. ja mulla meni ihan totaalisesti vaan hermo läskeihini. siihen että koko ajan hengästyttää ja tuntuu että vaatteita saa aina ostaa isompana vaikka raskaana en olekaan :headwall: :eek:

sain pari PV-kirjaakin joista oon kaikennäköistä kasvissapuskaa värkännyt. meillä syödään yleensä muutenkin aika kevyesti, mutta yleensä se on maksimissaan viisi eri ateriaa mitä tehdään ja nyt saa vähän lisäpotkua siihen että vaihtaa menuuta. tänään tein kasviskeittoa, nollalla pisteellä :p
 
elikkäs PV:n kirjekurssin (4vko:a) olen tilannut ja aloitus tietoni ilmoittelin vajaa viikko sitten sähköisesti PV:lle. Joten viel en pudotuksiani/nousujani ilmianna, kun aikaa on perjantaihin.

alkupaino 88kg
paino nyt ?
viikkopudotus ?
pudotus yhteensä? ?


Täällä kans hiukan saman kaltainen tilanne kuin äitipeikolla->vaavia kovasti perheeseen kaivataan vaan on tuo luonto-äiti kanssamme erimieltä ollut kohta parisen vuotta. Joten nyt painoa yritän pudotella, jos vaik siit apuja olis. :headwall:
Tosin olen kyl jo ties kuin pitkään painoani yrittänyt alamäkeen saada, mut huonolla menestyksellä. :ashamed:
 
Moi vaan ja kivaa että saadaan porukkaa kasaan!!!! Sopiiko teille kotipisteilijöille se, että vaikkapa perjantaisin aina ilmoitellaan muutoksia = puntaripäivä? Kun meitä näyttäis olevan 2 jotka ihan virallisesti paikkareiden kanssa ollaan yhteyksissä, minä torstai-iltana ja tuohutenava perjantaisin? Tai saapi sitä laittaa milloin vaan, kävi mielessä vaan että olis toisaalta kiva jos olis yhteinen seurantapäivä! Muita jorinoita ja tarinoita toivottavasti kuulee paljon ja kokoajan.

Mulla on vähän huono viikko takana, on tullut herkuteltua :ashamed: Ja mulla on se vika, että jos menee pipariksi niin annan mennä kunnolla, eli en osaa ennenkuin ryhmän ansiosta sitten lopettaa sitä putkea. Olen kyllä yrittänyt pitää annokset minimissä ja herkkujen lisäksi muuten syödä siten kevyemmin mutta |O kun olen heikko nainen :ashamed:

Odotan huomista siinä mielessä kovasti, että saan taas tsemppiä ryhmästä ja uuden puhtaan päiväkirjan, on sitten taas kiva aloittaa alusta ja kiltisti ruodussa!! Imetyksen takia saan kyllä syödä tosi paljon (33pistettä pv) nii että jonkinverran paino takuulla on tippunut!

Onnea vauvanyritykseen äitipeikko ja tuohutenava, itsellä nyt 2 lasta mutta tiukan työn takana ovat olleet, mulla pco ja endometrioosi, eli senkin tautta paino istuu sitkeesti. Nyt annetaan kolmannen tulla jos on tullakseen, vaikka nuorimmainen vasta vähän päälle 2kk.

Nyt taas luonnon omaa jumppaa harrastamaan, imetys kutsuu ja energiaa palaa ;)

Mukavaa päivää pistepirkot!! :wave: :flower:

VOI NÖÖLI NOI MUSTAUKSET EI TOIMI, ärsyttää, mutta yrittäkää saada luettua....
 
mulla on punnituspäivä maanantai ja siitä en luovu B) mutta samahan se varmaan on milloin kukakin painoaan ilmoittelee?

tänään tekisi mieli mässyttää ihan sairaasti! aamupalaksi tein raastelettuja ja tuolla ne kutsuu mua koko lautasellinen :p onneks taapero ihastui niihin ja söi äitin apuna ison kasan. ihme sinänsä kun ne oli aika mausteisia...
 
Ai niin nyt piti hehkuttaa että nyt on syöty eka pisteillä laskettu ateria..tästä se kai sitten lähtee.

mun piti kanssa laittaa että toista lasta mekin ollaan yritetty kohta 3 vuotta mutta ei oo onnistunu ni jos vaikka tästä olis siihenkin apua.

mun tavoite on päästä 65kg mutta ajattelin kanssa edetä 5kg jaksoissa.katotaan nyt miten tää lähtee menemää
 
Tänään olen ollut kiltti tyttö ja noidattanut pisteitä pilkun tarkasti. Tein aamusta ison kattilallisen sosekeittoa, jossa on 11 pistettä (koko kattilallisessa, n 3l)... siihen tuli laitettua kasviksien lisäksi pari omppua, juustoraastetta ja vähän kermaa (5%) joten se on tosi maukasta. Sitä olen nyt syönyt pitkin päivää, lisäksi vaan vähän jotain tukusampaa (pieni lihapiirakka). Koko pistesatsin merkkasin sopasta jo aamulla, nyt sitä saa hyvillä mielin mussuttaa. Katsotaan huomenna onko ollut hyötyä.

Punnitaan vaan sitämukaa kun on oma puntaripäivä, kerran viikossa sitten vaan tulokset julki :)

Kivaa että saatiin tämmöinen pino aikaan, kirjoitelkaahan ahkerasti!!! :wave:
 
mä uskalsin tänään vielä syyä kaks suklaa palaa... :ashamed: mut vaikka kuinka jotain koitan syyä niin pisteitä jää yli silti...no ehkä parin päivän päästä on hirmu nälkä ja pisteitä ei oo yhtää...
 
mites muuten se meni, tosta pistepankista. esim kun ois häät tiedossa niin voinko joka päivä säästää 4 pistettä hääsapuskaan (ja juomaan) vai voiko ne lainata vain edelliseltä päivältä? plus tietty sitten liikuntapisteet, jos saan kerättyä...

onneks on nyt pisteitä pankissa, pakko saada poppareita jahka neiti simahtaa. jos en nukahda itte samantein :saint:
 
...kuulehan äitipeikko minä muistelen jotta noit pankki-pisteitä ei sais säästellä ku 12:sta pistettä/vko. Niin ja niil liikuntapisteilläkin tais olla jokin raja/vko. Niin et ei niitä mielin määrin voi varastoon keräillä kumpiakaan. :kieh:

Hei, jos tekee mieli mässytellä sipseil niin kokeilkaa ihmees noit PV:n uusia snaceja. Ne on hyviiiiiiiiiiiiii eikä vie paljon pisteitä. Sit viel vinkki mami-mami herkuttelu himoon->
maitorahkaa, raejuustoa tai kaurahiutaleita, puolis sulaneita marjoja/hedelmiä ja makeutusainetta maun mukaan. NAM NAM NAM :snotty: :snotty: :snotty:

Voin kyl yrittää noit PV:n papereit viel tarkistella, jos sieltä löytys tarkat tiedot. :wave:

Mulle muuten käy mikä hyvänsä punnitus päiväks vaik tosiaan tuonne PV:n sähköseen korttiin ilmoittelen tietoni aina viimeistään perjantaina.

Hmmmm..... ja mul olis tavoitteena sitten joskus 64-65kg, mut kunhan nyt ensin saavuttais sen -10% eli pääsis alle 80kg:n :whistle: :p
 
Mä mielelläni punnitsen itseni alkuviikosta ma tai ti, on vaan sellanen tapa jostain syystä, vaan väliäkö tuolla milloin ilmotellaan.

Tosin tällä viikolla on kaikki menny päin p..tä, kun mies ei oo koskaan kotona ja mä väsyn noiden lasten kiukutteluun ja syön sit illalla kun ne nukkuu lohdutukseksi kaikkee mikä vaan sattuu eteen tulemaan. Yritän pysyä terveellisellä linjalla, mutta eipä se auta jos vetää paketillisen leipää niin kyllä siitä pisteitä ropisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuohu tenava:
...kuulehan äitipeikko minä muistelen jotta noit pankki-pisteitä ei sais säästellä ku 12:sta pistettä/vko. Niin ja niil liikuntapisteilläkin tais olla jokin raja/vko. Niin et ei niitä mielin määrin voi varastoon keräillä kumpiakaan. :kieh:

no voi perhana. mä jotenkin muistelisin että sillon vuosia sitten nipistin ennen bilepäivää edellisestä päivästä 4 pistettä ja lainasin seuraavasta kanssa 4. ja sitten oli vielä liikuntapisteitä jemmassa.

mutta saapi kattoa. en mä tosiaankaan aio jättää syömättä herkkuja häissä kun sellaset kerran viiteen vuoteen osuu :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja tuohu tenava:
...kuulehan äitipeikko minä muistelen jotta noit pankki-pisteitä ei sais säästellä ku 12:sta pistettä/vko. Niin ja niil liikuntapisteilläkin tais olla jokin raja/vko. Niin et ei niitä mielin määrin voi varastoon keräillä kumpiakaan. :kieh:

no voi perhana. mä jotenkin muistelisin että sillon vuosia sitten nipistin ennen bilepäivää edellisestä päivästä 4 pistettä ja lainasin seuraavasta kanssa 4. ja sitten oli vielä liikuntapisteitä jemmassa.

mutta saapi kattoa. en mä tosiaankaan aio jättää syömättä herkkuja häissä kun sellaset kerran viiteen vuoteen osuu :saint:
Virallisestihan niiden pisteiden säästämisissä on noi rajat ihan terveydellisistä syistä. Mutta jos pisteitä (ja alkupainoa siis) on reippaasti niin kyllä minusta voit yhdenviikon aikana sumplia niiden kanssa enemmän. Itse ainakin viimeksi laihduttaessani (-03 miinusta 25kg) tein häiden takia niin että säästin joka päivältä 3 pistettä ja sitten liikuntapisteitä.
 
...siis noiden pisteiden säästelyyn. :D

äitipeikko B) ;) saat sittenkin säästää viikon ajalta jokaiselta päivältä 1-4 pistettä sinne "pankkiin" tai voit sieltä "lainat" myös.
Mut nuo säästetyt pisteet pitää käyttää viikon kulues säästöstä ja lainatut taas maksettava takaisin viikon kulues lainauksesta. :whistle: :p
Niin ja se oli niin et niit liikuntapisteitä ei saa hyödyntää kuin sen 12 pistettä/vko vaik niit kertyiskin enenmmän. :(

tarkistin tuon tiedon noista "syö ja nauti" ohjelman vihkosista, jotka mul on entuudestaan edellisiltä kilo-kamppailu ajoilta viel tallessa. Vaan nyt yritän kilojen kans kammppailla tuol uudel ohjelmal "Powerstart". Mut tunnustan et en kyl ole viel päivääkään kokeillut olla niil valmiilla ohjelma-päivillä, vaan olen tuon "syö ja nauti" ohjelman mukaan yrittänyt elellä. Elikkä oikeastaan vain tilasin sen vuoksi tuon uuden kirjekurssin et saan/voin/täytyy painoni ilmoitella viikottain PV:lle. :whistle: :LOL:
Siis sen vahdin selän taakse tarvitsin. :LOL: :LOL: :LOL:

Hei, osaiskos kukaan muuten sanoa miten paljon menee pisteitä itse tehdystä karalanpiirakoista, jos niit ei uita voissa paiston jälkeen vaan sivelee rasvan niihin pullasudilla tai käyttää rasvattomassa maidossa (sillä sitä pehmennystä vartenhan ne liotellaan) ja tekee sen puuron rasvattomaan maitoon tai veteen?

Meinaan kun nuo itse tehdyt piirakat on niiin pahuksen hyviä ja meil vietellään nyt tuleval viikonlopulla rippijuhlia. Niin ajattelin piirakat pyöräyttää tarjolle tomattikeiton kanssa, jota juhlittava itse toivoi tarjoiltavan. :snotty:
 
Kuulehan minul tuppaa olemaan tuot samaista ongelmaa eli syön tunteiden tasoittamiseksi ja silloin etenkin tuppaa menemään just leipää. Eikä tietenkään ruisleipää vaan niit vaaleit sekaleipiä jotka on silleen ihanan pehmosia mutustella. :whistle: :snotty:
Niin ja muutoinkin mul tuoppaa tuot hiilihydraatti pitosta ruokaa uppoamaan liiaks päivän mittaan, kun jotenkin niis hiilaripitosist aineista on helppo/nopea tehdä ruokaa. :ashamed: :kieh:
Arvaa vain onko ne pastat ja riisit sit sitä tummaa. :headwall: :x No, eipä tietty ole kun ei noi lapset niit tummii yökkii vaik ei ne sen kummeilt maistu kuin vaaleetkaan. Se väri vaan on siin se juttu. :/

Joo nyt on lopetettava tää löpinä ja siirryttävä siivous puuhiin ja sit kauppaan ostelemaan juhla tarvikkeit. :wave: :wave: :wave:
:LOL: Vaan tuos siivoomisessahan niit kaloreit kuluu ja liikuntapisteitä tulee tilalle. :D Meinaan kun täällä meillä noit siivousta vaativia nelijöitä on enemmän kuin keskiverto kokoises asunnos yleensä. Niin et nyt on laitettava luuttu heilumaan, jos mielin valmiiks saada niin siivoukset kuin tarjoilutkin sunnutaiksi tai jo oikeastaan lauantaiksi kun osa vieraista viel yöpyy meillä. :whistle:

:wave: :wave: :wave:
 
äitipeikko minä ilmoittelen sitten nuo kappalemäärät ja sen kuinka paljon mitäkin niihin laitoin kunhan saan ne tehdyksi. :D :p En meinaan ole vielä edes päässyt sitä kuoritaikinaa tekemään kun kaikkee tekemistä muksmas on niiiiiiiiiiin hirmusesti. :LOL: :LOL: :LOL: :whistle: :whistle: :whistle:

Heh, vaan ehkäpä sitä kerkiäis tekeen vaik mitä jos ei täs koneel lorvis. :ashamed: :ashamed: :ashamed: ;) :whistle:
 
Moikkarallaa taasen

Mie olen kanssa sellainen tunnesyöppö, heti jos on iloa tai surua niin tulee ajateltua ruokaa = Mitäs syötäis juhlan kunniaksi tai Mitäs söisin suruuni!! Ja himot kun iskee niin se melkein ihan fyysisesti sattuu, nyt kuumina päivinä tekis mieli suolaista kokoajan, hyvä kun en jozo-purkista kaada suoraan suolaa kurkkuun :eek: :ashamed:

Mie tartteen kans sen vahdin selän taakse, eli siksikin käyn ryhmässä. ja ryhmässä käydessä muutenkin tuntuu, että laihdutan vaan sen viikon kerrallaan enkä isoa laihdutusurakkaa. Sitten viikon saa aina sinniteltyä ja saapi ryhmästä uutta motivaatiota. Vaikka tuntuu aikuisesta toisaalta tyhmältä, niin niitä 3kg pudotuksesta saatuja tähtiäkin on kiva ihailla vihkon kannessa :D Mulla on jo yksi, jippii! Mie voin sitten aina ryhmän jälkeen laittaa niitä teemassa juteltuja asioita teillekin kannustukseksi, jos kiinnostaa???

Kevyttä torstaita teille, mulla on puntari klo 18, jännittää!!
 

Yhteistyössä