Pitäisikö tällaisesta rintakivusta huolestua?

  • Viestiketjun aloittaja annika
  • Ensimmäinen viesti
annika
nyt parin viikon ajan on tuntunut tuossa rintalastassa tai siis rintojen välissä sellaista kipua. On ehkä pikkusen enemmän oikeella puolen ku keskellä. Se kestää muutaman sekunnin aina kerrallaan. JOtenki tuntuu et se kipu olis keuhkoissa tai keuhkoputkissa, mut sit kumminkaan se kipu ei tuu jos hengittää syvään tai ei muutenkaan oo hengitykseen yhteydes. Enkä oo ollu kipeenä moneen kuukauteen joten ei varmaan mikään keuhkoputkentulehdus vois senkään puolesta olla.

Tuli mieleen että voiko tosi pahasti jumissa oleva selkä aiheuttaa kipuja etupuolellekin? Mulla on tuolla oikeella puolen selässä sellanen kohta joka on aina kipeä, oon kannellu/imettäny kaksosia tässä kuutisen kuukautta....

mua huolestuttaa kyllä toi kipu. Ei se oo kova kipu vaan pikemminkin sellainen ikävä tunne.

Kiitos ihan kauheesti jos jollain olisi jotain kommenttia antaa. varaan huomenna tk:sta ajan lääkäriin.
 
viiraska
Voi ryhtiongelma aiheuttaa kipuja etupuolellekin. Onhan siinä rintalihaksia ja kylkivälilihaksia. Jos kipu on aika pinnallisen tuntuista (mainitsit rintalastan), luulisin että lihaskipua on kuitenkin. Toivottavasti :)
 
kuulostaa mun korvaan lihas- tai hermokivulta. Mulla oli raskauden jälkeen ja aikana vaikka minkälaisia rintakipuja, kaikki johtuivat selän rasituksesta ja pallean alueen paineesta. (Palleakipu säteilee rintaan ja olkapäähän.)

Jos ei mene ohitse (ja on siis lihasperäistä) niin taiji, jooga tai muu vastaava liikuntamuoto auttaa hyvin, ainakin mulle! Osteopaatilta olen myös saanut apua selkävaivoihin.

TOivotaan, että ei tosiaan ole vakavaa! :flower:
 
ap
kiitos vastauksistanne! Ei tuo kipu kuitenkaan ihan pinnallista ole vaan tuntuu syvällä :( Se on ihan samassa kohtaa rinnassa kuin mitä selän puolella se pahin kipukohta oikean lapaluun alla. Lisäksi mulla on jatkuva särky yläselässä ja hartioissa. :(
Mua pelottaa, mitä jos tää onkin sit jotain syöpää tms :(
 
Emppu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksistanne! Ei tuo kipu kuitenkaan ihan pinnallista ole vaan tuntuu syvällä :( Se on ihan samassa kohtaa rinnassa kuin mitä selän puolella se pahin kipukohta oikean lapaluun alla. Lisäksi mulla on jatkuva särky yläselässä ja hartioissa. :(
Mua pelottaa, mitä jos tää onkin sit jotain syöpää tms :(
Ei oo mitään syöpää!! Mulla oli aivan samanlainen kipu kun omia tuplia kanniskelin. Selästä johtui, mutta tuli kovana kipuna rintaan. Välillä aivan lamautti. Hieronta auttoi. Söin myös särkylääkettä säännöllisesti kunnes sain kivun kokonaan pois. Jumppa auttaa. Yritä saada liikkuvuutta sinne yläselkään, lavat liikkumaan. Käsien pyöritys ja keppijumppa hyvää treeniä. Laita myös mies hieromaan. Kun kahta kanniskelet, yläselkä jännittyy huomaamatta.
 

Yhteistyössä