Pitäisiköhän minun antaa kissani pois?

  • Viestiketjun aloittaja kissankanssa123
  • Ensimmäinen viesti
kissankanssa123
[QUOTE="maaru";30314095]Hamsteri tarvitsee muutakin hoitoa kuin ruokaa ja vettä, sitä pitää iltaisin juoksuttaa vapaana asunnossa, sanoisin että 1-2 tuntia on aika lailla minimi. Tämä on työlästä, koska asunto (tai yksi huone ainakin) täytyy laittaa hamsterille turvalliseksi ja nostaa kaikki johdot ym pois, huolehtia ettei hamsteri pääse koloihin, ettei kiipeä esim sohvalle tai mene sohvan alle ja syö reikää pohjaan ja mene sohvan sisään ja samalla on oltava varovainen ettei kävele vahingossa hamsterin päälle. Jos hamsteri sattuu heräämään vasta esim. klo 21 niin jos ei ole kovin iltavirkku se voi olla väsyttävää.

Häkistä pitää pissanurkat siivota vähintään joka toinen päivä ja tuoreruokaa on laitettava päivittäin, pelkät jyvät eivät riitä.

Hamsteri selviää yksin häkissään pelkällä kuivaruoalla, mutta se ei ole välttämättä onnellinen ja mitä järkeä on pitää hamsteria jos sille jaksaa tarjota vain sen verran että pysyy hengissä?

Kotilotkin ovat vaativia lemmikkejä kun niistä joku mainitsi, tuoreruokaa on laitettava joka päivä ja kasvikset eivät aina ole halpoja varsinkin kun vaihtelu olisi suotavaa, suihkutettava on päivittäin ja kakat ja pilaantuneet ruoat siivottava sekä tongittava turpeet erittäin huolellisesti läpi vähintään kerran viikossa ja tuhottava munat jos ovat munineet, muuten niitä kotiloita on äkkiä satoja jos munia ei tuhoa.

Onko vanhemmillasi mahdollisuus ottaa kissasi jos tuntuu ettet jaksa siitä huolehtia? Ruokkimisen unohtaminen kuulostaa vakavalta. Kissa pitäisi ruokkia 3 kertaa päivässä tai ainakin olla kuivaruokaa koko ajan ja sen kuivaruoan oltava siinä tapauksessa laadukasta tai muuten sinulla voi kohta olla virtsakivistä kärsivä kissa ja sen hoito ei ole mitenkään halpaa. Jos vanhempasi ottaisivat kissasi jos päätät siitä luopua voisit kuitenkin pitää kissan mukana elämässäsi, se olisi varmasti sinun kannalta ihan hyvä ettei kokonaan tarvitsisi luopua jos kissa on tärkeä.

Muista huolehtia myös itsestäsi! Se on tärkeintä.[/QUOTE]



Minun vanhemmat ei ota kissaa kun niitten oma kissa ei tule minun kissan kanssa toimeen.

Kuivamuonaa sillä kissallani on kupissa koko ajan, samoin vettä. Kun kuivamuona loppuu, laitan uutta. Sille ei kelpaa mikään muu ruoka kuin kuivamuona ja jos jotakin muuta laittaa, se ei syö. Tarkoitan tuolla että unohdin ruokkia sen, sitä että kuivamuonaa sillä on mutta sen lisäksi en ole laittanut kuppiin joka päivä märkäruokaa. ja jos laitan se ei ikinä sitä syö. En pysty väkisin sille syöttämään muuta.
 
sjpsf
Haluat käyttää rahasi itseesi etkä eläimeen?! Lasketko siis sen varaan että jos tulis jotain isoja eläinlääkärikuluja niin vanhempas maksais? Meillä on ollut jyrsijä jota piti koko ajan käyttää lääkärissä silmätulehdusten ja ihottuman takia, ei ollut halpaa ja toiselta lemmikiltä katkesi jalka - ei todellakaan halpaa! Mitä jos käy jotain tollasta? Jätätkö hoitamatta sitten?
Jos luotat siihen että vanhempas maksaa niin mitä jos heille käykin jotain että talous menee päin peetä.. eivätkä pysty enää maksamaan. Käyt sitten lopettamassa sairaan eläimen (sekin maksaa) ja otat uuden tilalle ja toivot että se on terve eikä ikinä loukkaannu tms.? Ja sama jatkuu?
 
vierailija
Ettekö huomioineet mitä sanoin tästä, että 1. vanhemmat on luvanneet tukea taloudellisesti ja muutenkin auttaa eläimen hoidossa ja asuvat aika lähellä ja samalla paikkakunnalla? 2. jokaiselle sattuu virheitä eikä kukaan ole täydellinen.

En ymmärrä että miksi minun kanssa ajatellaan aina niin mustavalkoisesti, että jos jotakin en osaa täydellisesti, niin minun ei pidä tehdä sitä ollenkaan? Miksi en voisi sillä tavalla pitää eläintä, että joku auttaa sen hoitamisessa? mikä siinä on noin vaikeaa kun sillä tavalla se onnistuu?
Kyllä sä voit pitää mun mielestä sen kissan jos sun vanhemmat auttaa siinä. Ei munkaan tarvotse kun antaa vaan vettä ja ruokaa omille kissoille tykkäävät olla meinaan yksin. Ja se on sun oma päätös annatko kissan pois vaiko et.
 
vierailija
Kyllä sä voit pitää mun mielestä sen kissan jos sun vanhemmat auttaa siinä. Ei munkaan tarvotse kun antaa vaan vettä ja ruokaa omille kissoille tykkäävät olla meinaan yksin. Ja se on sun oma päätös annatko kissan pois vaiko et.
Tykkäävät olla varmaan yksin, kun ovat masentuneita ja/tai sairaita. Jos kissa vain kyhjöttää yksin, niin terve se ei ole.
 

Yhteistyössä