Pitkittynyt nuha/ nenä tukossa...

Mulla nyt kohta kuukauden ollut tää "räkätauti", onko se sitten flunssaa/allergiaa vai ihan "normaalia" estrogeenin auheuttamaa tukkoisuutta?? Mutta alkaa väsyä tähän. :ashamed:

Viime torstaina loppui viikon antibioottikuuri poskiontelotulehdukseen. Eikö sitten anbiootti oo purrut, vai onko noi limakalvot vaan nenässä niin turvonneet raskauden takia?

Onko kohtalontovereita?

 
ok. kiva kuulla että muillakin..tai ei tietenkään kiva, mutta :D lohduttavaa.

Onko teillä muuten tietoa kumpi tulossa?

Kun lääkäri heitti puolihuumorilla, mutta vissiin faktoihin viitaten ;) että tyttövauvasta estrogeeniä erittyy enemmän. Mikä aiheuttaa limakalvoihin turvotusta ja juuri nuhaa ym.

 
Muffelo
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Onko teillä muuten tietoa kumpi tulossa?

Kun lääkäri heitti puolihuumorilla, mutta vissiin faktoihin viitaten ;) että tyttövauvasta estrogeeniä erittyy enemmän. Mikä aiheuttaa limakalvoihin turvotusta ja juuri nuhaa ym.



Aika mielenkiintoista tosiaan tuo nuha ja sukupuoliveikkaus :) Mulla kestoflunssa/tukkoisuus päällä, mutta mä olen ihan todetusti allerginen ja tietenkin allergiat iskee, kun ei voi lääkkeitä käyttää. Mutta kun poikaa odotin samaan vuodenaikaan en muista, että olisin tosiaan ollut näin tukkoinen...Mutta nähtäväksipä jää, onko tuolla asialla perää meidän kohdalla. ;)
 
Itse kärsin suunnattomasti nuhasta ja tukkoisuudesta koko raskauden ajan (btw, tyttö tuli ;) ). Välillä tuli vertakin nenästä ihan solkenaan :x Tällä palstalla suositeltiin "sarvikannua" ja kävinkin ostamassa sellaisen. Nyt voin omasta puolestani lämpimästi suositella ko. vehjettä. Apteekista niitä saa ja varmaankin luontaistuoteliikkeistä. Toimintaperiaate lyhykäisyydessään; kannuun laitetaan vettä ja suolaa, ja huuhdotaan kummatkin sieraimet.
Käytin sarvikannua aamuin-illoin ja nuha helpotti huomattavasti. Suosittelen :heart:
 
Snoopy: Kiitos tuosta sarvikannu-vinkistä. PAKKO käydä ostaan ja testata..

Nyt taas saikulla, kun yöllä sitten yskä taas paheni..ja räkä valuu solkenaan..Huomenna taas lääkärille. (tää on todella väsyttävää)
 
Yllätys oli itselle, kun raskaana ollessa ei saanut nasoliniakaan käyttää!? Apteekista suosittelivat suolatippoja, mutta niistä ei itselleni ollut mitään hyötyä. Sarvikannun käyttö todella auttoi, kun jaksoi sinnikkäästi huuhdella :)
 

Yhteistyössä