****Plussanneiden raskausoireketju****

Oireet ennen testiä:
- En uskonut olevani raskaana, joten en kiinnittänyt asioihin sen enempää huomiota
Oireet testipäivänä ja sen jälkeen:
- Flunssa ja lämmönnousu ( en kuitenkaan ollut kipeä)
- "täyteläiset" ja kipeät tissit
- alavatsakivut ("lievät menkkakivut")
- välillä vähän etoo
- turvotus

Heku + Nökö (rv ~5)
 
Oireet ennen testiä:
- menkkakivut

Oireet testipäivänä:
- väsymys
- normaalit menkkakivut

Oireet nyt:
- väsymys
- turvotus
- kylmä/kuuma
- päänsärky
- ajoittainen huonovointisuus
- vatsa- ja selkäkivut

- LinneAino, rv 4+6
 
Laitetaas tänne myös omat oireet:

Ennen plussausta:

-selkein merkki repäisykivut aivastaessa, äkkinäisissä liikkeissä jne. Mulla ei ainakaan oo ikinä tällaisia normitilassa, joten siitä aavistelin että nyt ois ehkä tärppi käyny!

Plussauksen jälkeen:

-edelleen samoja repäisykipuja
-lievää kuvotusta/ tietyt ruoat aiheuttavat oksetusta (jo ajatellessa!)
-täyteläisen tuntuiset rinnat (ei kuitenkaan yhtään kipeät)
-oma pissa muuttui erihajuiseksi. Aika kumma raskausoire kai (en muista bonganneeni usein), mutta mulla toteutunut nyt molemmissa raskauksissa. Mulla on kyllä muutenkin tosi herkkä nenä, haistan helposti asiat aika tarkasti :)

Eireann 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Osallistutaas tähänkin, jos vaikka jollekkin apua :)

- Enenn plussaa ei mitään ihmeellistä oiretta. Lyhyemmän kierron mukaan, kun menkkojen olis pitänyt alkaa iski tissit kipeiksi yhdeksi päiväksi. Sitten hävisi tissikipuilu. Sen jälkeen ei oikein ollut mitään. Paitsi nälkä ja väsy, mutta se saattoi johtua ihan koulusta ja uhmaavasta kaksivuotiaasta.

- Kun menkat olivat n. viikon myöhässä pidemmänkierron mukaan uskaltauduin plussaamaan. Sen jälkeen oireina ainoastaan nälkä ja väsymys. Välillä särkee mahaa. Tinen tissi hitusen turvoksissa, muttei oikein kipeä. Etova olo iskee ehkä kerran päivässä ja todella lievästi sekä katoaa nopeasti. Eli vahvin raskausoireeni taitaa olla vahva plussa, jonka tein :D

Ja nyt siis 6+1
 
Minäpä osallistun tähän, koska olen lukenut tätä ketjua niin paljon!

Oireet ennen plussaa:
- Menkkamainen kipuilu alkoi aika pian ovisplussan jälkeen ehkä dpo4. Kipuilu yltyi dpo10 ja on ollut tosi kivuliasta.
- Dpo12 tuli yhtäkkiä tosi kipeä olo ja illalla oli kuumemittarissa 37 lämpöä. Tästä aavistin, että raskaus vois olla mahdollinen. Se kipeä olo, joka tuli, oli sellainen ihan erilainen, mutta kuitenkin flunssamainen.
- Ei ole tehnyt mieli kahvia yhtään.
- Ehkä ihan hitusen rinnat kipeet ja oudon turvonneen tuntuiset. Mutta hyvin hyvin vähän. Ihan joutui arpomaan, että onko ne nyt kipeet vai ei...
- Hyvin vahva tunne, että en oo raskaana. Ja ylipäätänsä en oikein ees osannut yhdistää noita oireita raskauteen. Oli sen verran kuitenkin lieviä. Koko ajan ajattelin, että mä kuvittelen kaikki oireet, koska toivon niin paljon vauvaa.
- Oireena myös kauhea stressi siitä, että koska teen testin, kun en uskalla tehdä, jos en ookaan sitten raskaana.

Testin tein tänään dpo15. Selkeä plussa tärähti ruutuun. Nyt oireita ei oikeastaan ole ollenkaan. Yhdyn siis edelliseen, eli vahvin oire oli plussa testissä.
 
Mulla vahvin "oire" ennen plussaa oli jonkinlainen aavistus. Oli vaan vahva tunne että tärppi oli tullut. Ensimmäisen kerran muistan että ajatus oli erittäin vahva oli dpo 4 päivänä. Minäkin luulin että vaan kuvitelen kun haluan niin kovasti olla raskaana. Tein negatiivisen testin dpo 9 - ja pidin itseäni ihan kahelina ton vahvan aavistuksen/tunteen vuoksi.

Muita oireita mulla oli todella lievästi. Jos yritystä ei olisi ollut päällä, en olisi osannut yhdistää oireita raskauteen.

- Nännien voimakas särky ja törrötys. Ollut vastaavaa joskus pillerienkin aikaan, mutta nyt niin paha että jouduin ostamaan uudet liivit sen vuoksi.
- Iho: mulla on aina finnejä ennen menkkoja, mutta nyt iho oli kirkas ja kuulas.
- Vitivalkoinen valkovuoto useiden päivien ajan. Ovulaatiolimaa muistuttava kirkas klöntti dpo 6.
- Tunne että oon hölmö kun ravaan vessassa tarkistamassa onko menkat alkanu "koska ne ei ala"
- Alavatsatuntemukset jotka herättivät useita kertoja yössä (jo ennen dpo 4) ja päivällä tuntemuksia joiden kohdan voisi sormella osoittaa.
- Reippaalla kävelyllä kohdunseutu tuntuu turvonneelta.
- Päänsärky
- katkonaiset yöunet

Nyt menossa dpo 15 (muoks. korjasin dpo:ksi kun en noista viikoista ole vielä perillä).

Toivotaan, että pikkuinen pysyisi mukana :heart:
 
Viimeksi muokattu:
ennen plussaa ei oireita. ei kiinnittymisvuotoja, kipuja, ei mitään! nännit ihan vähän arat, kuten ennen menkkojakin. menkkojen oltua kaksi päivää myöhässä, tajusin tehdä testin. sen jälkeen, ajoittain ihan mieletöntä palelua, joskus väsyttää paljon. syön PALJON. lihonut viikossa varmasti muutaman kilon. jostain syystä veden juonti tökkii?? nyt viikkoja 5+2 ja parina päivänä ollut sellaista lievää menkkakipujen tapaista, ehkä painon tunnetta enempi alaselän puolella. tissit kipeät ja hihi mullakin tuo nännien törrötys.:D
 
Ennen plussaa oireita oli hiusten rasvoittuminen. Joka päivä pitää pestä, vaikka ennen pesin hiuksia 2 kertaa viikossa ja silloinkaan eivät olleet rasvaiset. Kun menkat piti alkaa niin pari päivää aikasemmin alko pikku tihrulla ja sitä jatku muutama päivä, suojia ei tarvinnu käyttää. Nännejä kutitti aivan kauheesti ja törrötti koko ajan :D Plussauksen jälkeen (varmaan viikolla 5-6) alko pahoinvointi ja päänsärky tai enemmänkin paineen tunne päässä. Valemenkoista asti lievät menkka kivut ja kupliminen mahassa :)
 
oireet ennen testiä:
Tissit kipeät
Menkkajuilintaa menkoitta pari päivää ennen oletettua tätipäivää

oireet testipäivänä: pari päivää oletetun tätipäivän jälkeen.
Tissit tosi kipeät ja turvonneet, kasvaneet.
Menkkajuilintaa menkoitta, l. kohdun kasvukipua

oireet testauksen jälkeen:
Tissit tosi kipeät ja turvonneet, kasvaneet.
Ellen kuvittele, niin nännien ympäryksen koko tuplaatunut:LOL: Viikko plussasta.
Graavikala yms. raakakala ajatuksenakin ällöttää (ennen eräs lempiruokani)
Pissattaa hieman useammin
Menkkajuilintaa menkoitta, l. kohdun kasvukipua

5+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Kiitos teille tästä ketjusta, tähän jää koukkuun ja tätä lukiessa sitä aivan vakuuttuu että on raskaana kun on niin paljon samoja oireita olevinaan ;-) Vaikka minä olen kyllä niin hyvä kuvittelemaan etten ehkä olekaan.
 
Oireet ennen testiä (alkoivat noin viikko ennen plussaa)

Menkkamaista juilintaa ilman vuotoa
Paljon finnejä otsaan ja leukaan
Ajoittainen voimakas palelu
Nenä tukossa hetkittäin, aivastelu

Plussa dpo 15
Muutama päivä plussan jälkeen edelleen samat oireet
Lisäksi hengästyminen, muutaman kerran hajut voimistuneet, jatkuvasti molemmat hädät :D, tisseihin tuikkaillut, aamulämpö nousi ovulaation jälkeen ja edelleen pysynyt korkeammalla tasolla (36,3 -> 37,0)

Niipe rv 4+5
 
En osaa ilmaista itseäni dpo-tunnuksin koska en tiedä milloin ovuloin, joten käytetään raskausviikkoja kaavalla noin 28 päivän kierto ja vikat kuukautiset 14.12. :)

Ennen plussaa:

rv 3+0 ja sitä ennen: aloin nukkua päikkäreitä ja tuntea oloni tavallista väsyneemmäksi, oli myös outoja vilunväreitä ja paljon valkovuotoa ja ilmavaivoja ja löysä maha

rv 3+1 skitsosin ja itkeskelin naurettavista pikkuasioista perheenjäsenilleni

rv 3+2 aamupahoinvointi jyräsi ja oksensin, väsymys paheni, huomasin ravaavani koko ajan vessassa ja aloin uskoa ja toivoa että olen raskaana

rv 3+3 pahoinvointi jatkui, väsytti, rintoja rupesi aristamaan

- keho alkoi tuntua painavalta, mistä seurasi nukahtamisvaikeuksia kun mikään asento ei tuntunut hyvältä... ei ihme että raskaana olemista sanotaan raskaana olemiseksi!

rv 3+4 - testasin 25 mlU/ml -testillä, joka näytti negaa

- rintojen aristus paheni, muutkin oireet jatkuivat, joten luotin jo enemmän kroppaani kuin testiin ja kävin ostamassa herkemmän raskaustestin

rv 3+5 eli kp 28 - testasin 10 mlU/ml -testillä ja sain yksiselitteisen plussan

Plussan jälkeen:

- kaikki yllämainitut oireet jatkuvat, en kuitenkaan ole enää oksentanut koska muistan jo edellisestä raskaudesta miten pahoinvointi pidetään sen verran aisoissa ettei yrjö lennä (näin alkuvaiheessa se vielä onnistuu, myöhemmin ei välttämättä enää)

- nautin ihan sikana kaikista kiusallisista raskausoireista koska nehän ovat vain merkki siitä että raskaushormonit hyrräävät eli vauva on elossa ja kasvaa! :-D
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisen viikon vaivannut armoton väsymys ja kauhee känkkäränkkä. Oon ollu miehelle ihan hirvee, mikä ei oo yhtään mun tapaista. TÄnään ois rv 4+1 ja tissit alkaneet kipeytyyn. 2-3pv on ollut kohdunseudulla repäisykipuja. Pahoinvointia odottelen kauhulla :)
 
Ennen r-testiä:
- nipistelyjä molemmissa munasarjoissa sekä ensin munasarjassa ja heti perään rinnassa
- palelu iltaisin
- hengästyminen portaissa (töissä pitkät portaat) :)
- huimausta
- päänsärky, yleensä ei päätä särje
- 7. päivänä oviksesta ruskeeta tuhruvuotoa vessakäynnin yhteydessä (kiinnittyminen?)
- 28/28 ja 29/28 vessakäynnin yhteydessä punertavaa vuotoa, siteeseen asti ei tullut

Testipäivänä:
- testasin 30/28 Apteekin testillä = susi, ei viivan viivaa
- uusiksi 31/28 menkkoja ei kuulunut, testi POSITIIVINEN
- muuten sama oireilu jatkuu, nyt rv 4+4

LA 26.9.2014 menkkojen mukaan
 
  • Tykkää
Reactions: Zane
Mulla kierto yleensä 29-31 ja huvikseen testasin kp 32, vaikka uskoin menkkojen alkavan. Testiin pärähtikin plussa vaikka ainoat "oireet" alavatsatuntemukset, joita on myös ennen menkkoja ja rintojen arkuus (eivät edes tavallista aremmat). Siks olinki niin yllättynyt plussasta. Viivanen on edelleen vahvistunut, kun tänään kp 36 tein uuden testin. Näköjään tämä alkuaika voi mennä melko oireettomanakin!
 
Kierto n. 29 päivää ja ovis-plussa kp 13/29 ja ovulaatio kivuista päätellen kp 14/29.

Dpo 5, kurkkukipu, alaselän jomottelua
Dpo 6, kurkkukipu, yksi kova viilto alavatsalla lähellä häpyluuta
Dpo 7, kurkkukipu, iskias kipua selässä ja pakarassa (vasemmalla puolen)
Dpo 8, kurkkukipu, viiltävä kipu syvällä emättimessä, iso valkoinen limaklöntti tuli pyyhkiessä, jomotusta ja sykähdyksiä vas. alavatsalla
Dpo 9, kurkkukipu, jomotusta alavatsalla, iltapäivällä ulkoillessa iskee täydellinen voimattomuus ja haluisin vaan käydä maahan makaamaan.
Dpo 10, kurkkukipu, jomotusta alavatsalla, vv kirkasta ja runsastumaan päin. Sain raivokohtauksen miehelle ihan turhasta eikä ole ollenkaan tapaistani. Päivän mittaan voimistuvaa, menkkamaista jomotusta alaselässä joka säteilee jalkoihin. Tämä viimeinen oire oli ensimmäinen joka oikeasti herätti, että oli tosi outoa ja erilaista aiempiin kiertoihin verrattuna ja nosti toiveet plussasta erittäin korkealle, koska minulla ei normaalisti mitään menkkajomotuksia ole.
Dpo 11, kurkkukipu, vv runsasta ja juoksevaa, kipua nivusissa. Alavatsassa ja emättimessä kovia viiltoja, yhdyntäkipuja.
Dpo 12, kurkkukipua EDELLEEN, jomotusta vas. kyljessä ja pieniä viiltoja alavatsalla ja venytellessä tuntui viiltävää kipua alavatsalla. Aamulla plussa erittäin herkällä testillä :heart:

Olen ymmärtänyt että kurkkukipu ei ole mikään raskausoire ja mutta se on tosiaan jatkunut aina sieltä dpo 5 asti, kurkkukipua erityisesti aamuisin ja iltaisin. Dpo 5 otti oikein päähän kun olin varma että olin tulossa kipeäksi (mulla siis yleensä kurkkukipu flunssan eka oire) kun olin viikonloppuna menossa hääjuhlaan vieraaksi ja olin kaasona. Onneksi pysyin terveenä ja pääsin juhlimaan ;)
 
Näitä on ollut vauvakuumeisena niin kiva lukea, että taidanpa itsekin vastailla kun plussa tuli.

Kierto 27-30 päivää, ovista en ole tikutellut ja muutenkin oltu tjot-tyylillä. Tässä kierrossa oli ilmeisesti joku megaovulaatio, sain kp 14 järkyttävän päänsärky/vatsakipu/pahoinvointikohtauksen ja luulin tulevani kipeäksi. Se meni kuitenkin parissa tunnissa ohi ja sen jälkeen illalla alkoi haluttamaan aivan vietävästi ;) Sama jatkui kp 15, jolloin sitten olimme petipuuhissa (ainut yhdyntä koko kierrossa!!).

Oireet (ovulaation täytyi olla tuolloin kp 15):
Dpo 3: vatsan turvotus
Dpo 4: turvotus jatkuu, yöllä vatsakipua
Dpo 5: turvotus
Dpo 6: toisen rinnan sivu kipeytyi
Dpo 7: rinta kipeä edelleen, alan haistamaan ihmeellisiä hajuja (tällöin alan epäillä että on tärpännyt)
Dpo 9: turvotus jatkuu, illalla vatsaa nipistelee. Rinta ei enää ole arka, mutta hiukset alkaa rasvoittua hirveää vauhtia.
Dpo 10: hiukset rasvoittuu, illalla tuli oikeaan takareiteen muutaman minuutin pistävä kipu (olin lukenut muutamalla plussanneella vastaavaa oiretta ja nyt olin jo aika varma tärpistä)
Dpo 11 (kp 26): aamulla päätin tehdä testin, vaikka sekä kiertopäivät että dpo:t oli aika vähäiset. Haalean vaalea plussahan sieltä tuli <3

Dpo 12 / kp 27 tein päiväpissasta 2,5h pidätyksen jälkeen vahvistuneen selkeän plussan. Testinä molemmissa testauksissa Prismassa 2,25 eur / 2 kpl myytävä Pregcheck-liuskat, joilla en ole ikinä saanut mitään turhia haamuja tms.

Nyt on viikkoja vasta 3+6 joten epävarmaa aikaa tässä eletään. Kolme lasta on ennestään eikä yhtään keskenmenoa, joten koitan olla luottavaisin mielin. Plussaonnea kaikille haaveilijoille :)
 
Päivitin tänne aikanaan ensimmäisen raskauden oireet (löytyvät kesäkuulta 2010) ja laitan toisen ihan vaan siksi että olivat niin erilaiset:LOL:

Taustoina sen verran, että meillä oli ollut toisen lapsen yritystä takana viikkoa vaille vuosi ja olin jo luovuttanut kaiken toivon ovisten seuraamisista yms. ja varannut ajan tutkimuksiin. Tärpännyt kierto oli ylipitkä, jopa minun säännöllisen epäsäännöllisellä kalenterilla. Jälkikäteen laskeskelin että ovis oli ilmeisesti kp 34 (jolloin napsin särkylääkkeen "menkkakipuihin" jotka jäi tulematta).

Ennen plussaa:
*Kova jano (tosin luulin että oli kuivasta ja kuumasta ilmasta työpaikalla)
*Rinnat oli hieman turvoksissa (mutta ei enempää kuin nega-kierroissa)

Järkytys oli melkoinen (vaikka tietenkin iloinen:)) kun ennen gynelle menoa tein viimeisen testin kaapista pois lähinnä "varmistusnegana" ja se näyttikin haamua, joka sitten vahvistui seuraavien päivien aikana. Itkettiin ja naurettiin miehen kanssa molemmat kylppärin lattialla:cry::LOL:.

Plussan jälkeen:
*Jäätävä väsymys
*Rinnat kasvoivat parissa viikossa 2 kuppikokoa
*Aamupahoinvointi ja iltaoksentelu alkaen rv 6-7
*Hirveä suolaisen himo
*Kasvot ja rintakehä tulivat täyteen sellaista pientä nyppyä

Tämä toinen raskaus oli niin erilainen kuin vain voi olla ekaan verrattuna, jolloin mulla oli kaikki mahdolliset oireet jo viikkoa ennen plussaa ja oli vain sellainen "olo". En sitten tiedä että onko ero siinä että ensimmäisestä syntyi poika ja tämä toinen oli tyttö (nyt jo 1v.). Että näin erilaiset voi samankin ihmisen raskaudet olla:D
Tsemppiä kaikille plussaa toivoville ja sen jo saaneille!
 
vierailija
Ennen testiä
dpo 7 ja 8 yllättävät itkukohtaukset täysin hupsuista asioista. Ei tyypillistä minulle!! Tästä osasin arvata.
dpo 10 ja 11 koin järkyttävää v*tutusta ja räiskyviä tunnemyrskyjä jotka myöskään eivät kuulu arkiminääni. Silloin olin varma. Sitten siitä alkaen
-koko päivän jatkuva väsymys,
-Joka aamuinen darra.
-Herkät nännit. Ajoittain rinnat kipeät ja välillä ei mitään.
-Palelua ja sitten yhtäkkiä onkin tosi kuuma.
-Hengästyn pienestäkin mikä on tosi outoa kun olen hyvin urheilullinen.
-En jaksa treenata. Yhtään.
-Ajoittainen veren maku suussa, kuivat limakalvot.
-Ruokahaluttomuus. Mitään ei tee mieli mutta kun alan syödä, nälkä onkin pohjaton.
-Ummetus! Tämä on itselle outoa.
Dpo 10 Pregcheck liuska nega.
dpo 12 Aamulla suht voimakkaita "menkkakipuja" herätessä. Pregcheck liuska nega/viivanpaikka.
dpo 13 ja 14 uudet pregcheckit ja yhä masentavat viivanpaikat. Olin täysin varma että olen raskaana, enkä voinut käsittää MIKSI se ei näy testissä jos oireet on näin selvät??! Kuulemma Pregcheck on hyvin epäherkkä testi. En itse käytä niitä enää koskaan.
Dpo 14 hain apteekista Clearbluen early detection-testin ja tein keskellä päivää ja sain kuin sainkin ihan paljain silmin erottuvat viivat :) <3

Nyt testipäivänä
rv 4+0 oireet jatkuvat samanlaisina.
Väsymys ja aamuinen darra, rinnat, ruokahaluttomuus. Juuri ennen testiä menkkakivut ja tunne, että ne alkaa. Tunnemyrskyjä ei onneksi ole nyt ollut.
Vatsatuntemuksia ei tänä aikana ole mainittavan paljon ollut. Ajoittain jotain pientä mutta ei sellaista, että niistä olisin osannut arvata.
 
Oireet ennen r-testiä
- yksittäinen isompi vihlaisu alavatsassa
- rinnat turvonneet ja arat, eri tavalla kipeät ja pidempään kuin menkkoja ennen
- vatsa kovalla, ei tyypillistä
- leposyke noussut n. 15-20 normaalista (alhainen luonnostaan)
- jatkuva jano, vesi maistui taivaalliselta (sama 1. raskaudessa)
- hajuaisti tarkentunut
- Unettomuus aamuöisin tai varhain aamusta, jopa ylivirkeys

Oireet testipäivänä
- Väsymys
- Leposyke koholla edelleen


Oireet sen jälkeen
- Väsymys
- Leposyke koholla
- Turvotus vatsassa, pahenee iltaa kohden
- Etova, krapulainen olo pitkin päivää
- Rinnat kasvaneet ja kipeät, nännipihat laajentuneet ja tummuneet
- Tihentynyt virtsaamistarve
- Kuuma, lämpimältä tuntuva iho
- Näläntunne entistä pienemmin ruokavälein, jopa alle 2h välein
- Jano edelleen kokoajan
- Menkkamainen juilinta alavatsalla, yhtenä iltana enemmän/pidempään mutta meni ohi
- Lisääntynyt valkovuoto
- Ylämäessä tai portaissa hengästyminen vaikka hyvä peruskunto alla
- Syvempi uni, myös päivällä päiväunilla
- Nukahtamisvaikeudet ja/tai aamuyön valvominen
 
Oireet ennen plussaa:

Mielialanvaihtelut, itkyherkkyys. Ei myöskään näkynyt finniä, joka yleensä tulee noin viikko ennen menkkoja.
noin dpo 7-8 tunsin voimakkaan vihlaisun alavatsalla pari kertaa.
dpo 9 alkoi niukka menkkamainen vuotelu
En uskonut olevani raskaana, ajattelin että taas yks negakierto menossa ja menkat alkamassa etuajassa.

dpo10 eka testi Clearblue early detection, johon haalea haamu. Kuulin, että kyseinen testi antaa vääriä haamuja/viivanpaikkoja, joten en luottanut tulokseen.
dpo10-12:
menkkamaista niukkaa vuotoa, verta ja hyytymiäkin, joten epäilin että joko plussa oli väärä tai kyseessä kemiallinen.
Tuon haalean haamun jälkeen oireina väsymystä, lisääntynyt nälkä ja ajoittain kuvotusta. Mutta ajattelin, että johtui siitä kun söin epäterveellisemmin ja enemmän hiilareita ja makeaa.
dpo 14 tein Clearbluen normitestin, selkeä vahva plussa!

Oireet plussan jälkeen:
ollut kuvotusta enemmän ja vähemmän, vaihtelee päivittäin, joskus hyviä päiviä, joskus enemmän kuvotusta, oksentaa ei oo tarvinnut. Jatkuva nälkä, joka nyt pahentunut ajan myötä. Rinnat alkanut kipeytyä joskus 4+2 jälkeen, mutta melko lievää arkuutta edelleen. Turvotusta erityisesti iltaisin. Matkapahoinvointi bussissa. Mielialanvaihtelut, tunteet satakertaiset, erityisesti jos tulee pienikin vastoinkäyminen, saatan purskahtaa itkuun. Myös suutun helposti. Alavatsalla semmoinen jännä olo, että siellä on jotain. Ei kipua, enemmänkin semmonen hyvin lievä paine, niin kun joku painaisi siihen. Nyt menossa 5+3 :love:
 
vierailija
Tänään dpo17 plussanneena kirjaan oireet edell. 2 viikolta:
PAS dpo3 KP 14
Dpo 4-6 ei erityistä
Dpo 7 vihlaisu
Dpo 8 kohdun pinkeys ja menkkakivut
Dpo 9 menkkakivut, pieni ruskehtava valkovuotoköntti, unettomuutta, pissattaa
Dpo 10 vahva uni että raskaana, unettomuutta ja pissattaa paljon
Dpo 11 ei muutakuin ihan kamala hermoromahduskiukuttelukohtaus illalla..
Dpo 12 Kova flunssa päälle, muuta ei oikein enää huomannut sen takaa
Dpo 13-14 ei erityistä
Dpo 15 nuha kuivumaan päin ja tuoksut tosi voimakkaita, kova jano ja pissahätä jatkuu
Dpo 16 etovaa oloa, mutta ajattelen sen johtuvan lugesteronista PASin yhteydessä,
Dpo 17 testaan aamulla ohjeen mukaan (2 vk siirrosta) ja huono olo on voimakasta jo illalla, koko ajan pitää syödä jotain

Minusta ei ole vielä ollut erityisen voimakkaita oireita mutta tänään tämä pahoinvointi tuli aika puun takaa. Lugesteron voi aiheuttaa etovaa oloa ja turvotusta ja mitä lie. Rinnat ovat hiukan vaan täydemmän oloiset, sekin voisi teoriassa johtua lugesteronista.
 

Yhteistyössä