Poika ja baletti

Meidän poika 9v, on aivan hurahtanu balettii, jossa on nyt muutaman kerran käyny. Itekkin aluksi koitin sanoa, että se on tyttöjen juttu, mutta lujatahtoisesti poika tahtoi koittaa ja on nyt ryhmän ainoa poika =)
Opettaja kehuu luonnonlahjakkuudeksi voiman ja hyvän kehon hallinnan takia (sisko saa kehuja notkeudesta ja vartalon rakenne sopii lajiin, mutta kun se sisu puuttuu...)
Oikeastan nyt mä olen tajunnu, etä on ihan omituista pitää balettia tyttöjen lajina, koska se vaatii hirveästi fyysistä voimaa!
Ja toinen juttu on, että jännää mistä noi tuntemukset "tyttöjen juttu" ja "poikien juttu" syntyy.
Mieskin tuumi, että järki sanoo, jotta on hieno että pojalla on harrastus josta nauttii ja saa onnistumisen tunteita ja positiivista palautetta, mutta silti ajatus esim. opiston päätösesityksessä ainoana poikana huomiota saavasta pojasta ei välttämättä herätä samanlaista "tuo on minun lapsi" ylepyttä, mitä aiheuttais, jos tyttö olisi erityisen lahjakas.
 
wert
kun itse tanssin aikoinaan,niin kyllä siellä oli joskus poikiakin. isoissa kaupungeissa on enempi poikia tanssimassa kuin pienemmissä. eli poikasi ei suinkaan ole ainut poika joka tanssii balettia =) Onhan tuolla huipullakin vaikka kuinka mies tanssijoita, siis balettitanssijoita. Näytöksissä meillä oli aina pääosassa sekä tyttö että poika, tai siis nainen ja mies.

Harva poika vaan taitaa tykätä moisesta etenkin jos siellä ei ole muita poikia
 
nii
Upeaa kun poikasi on löytänyt noin mahtavan harrastuksen. Itse tanssineena ihmettelen myös miksi se on sellainen tyttöjen laji. vaikka se on kyllä todella raskasta ja voimaa vaativaa :)
 
äiti
kyllä se valitettavasti on vähän hinttimäistä. ja pelko että jossain vaiheessa melko varmasti joutuu koulukiusatuksi.
mulla 3 poikaa ja olen vitsaillu että alottasitteko baletin niin kamala mikä vastustus ja huuto, että he ei mitään tyttöjä :D
harrastavat sit jalkapalloa ja karatea
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
 
julma maailma
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kyllä se valitettavasti on vähän hinttimäistä. ja pelko että jossain vaiheessa melko varmasti joutuu koulukiusatuksi.
mulla 3 poikaa ja olen vitsaillu että alottasitteko baletin niin kamala mikä vastustus ja huuto, että he ei mitään tyttöjä :D
harrastavat sit jalkapalloa ja karatea
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
niimpä. minusta hienoa että poika on kiinnostunut mutta varmasti saa kuulla vielä siitä koulussa ja kaveripiirissä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kyllä se valitettavasti on vähän hinttimäistä. ja pelko että jossain vaiheessa melko varmasti joutuu koulukiusatuksi.
mulla 3 poikaa ja olen vitsaillu että alottasitteko baletin niin kamala mikä vastustus ja huuto, että he ei mitään tyttöjä :D
harrastavat sit jalkapalloa ja karatea
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
Joo, Joonas Hytönenkin on niin hinttimäinen :D
onneks mun mies on niin fiksu, että tajuaa rohkeuden tehdä asioita sen mukaan mitä itse haluaa olevan suuri lahja elämässä ja hyväksyy sen lapsilta, eikä pakota mihinkään "näin kuuluu tehdä" muottiin tunteiden perusteella. Aikuisen pitää pystyä käyttämään järkeään tuollaisissa ratkaisuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
Juntti! :eek: :eek: :eek:



LisaMarie, sun pojalla on hieno harrastus! Näen päivittäin mun työpaikalla näitä nuoria balettikoululaisia, ja heissä on jonkinlaista "sisäistä hienostuneisuutta", tai miten sen nyt sanois. Osaavat kantaa kroppansa kauniisti! Kannusta poikaa, että jaksaa sitten sellaisinakin päivinä lähteä treenaamaan kun "coolimmat" jääkiekkoilijakaverit aukovat päätään...

:)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja julma maailma:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
/quote]

niimpä. minusta hienoa että poika on kiinnostunut mutta varmasti saa kuulla vielä siitä koulussa ja kaveripiirissä..

No se oppi kyllä valitettavan äkkiä, että siitä ei kannata puhua :|
Ja kun muutaman vuoden jaksaa jatkaa, niin kaikki kaverit ovat kateudesta vihreitä, kun hänellä on niin monta tyttöä "pyörimässä ja hyörimässä" rakastuneina ympärillään. Eli flaksi käy, mikäli niin haluaa :) Itse aikoinani harrastin ratsastusta ja kaikki tallin tytöt olivat rakastuneita niihin pariin tallilla pyörivään poikaan ja uskon, että aika sama juttu lienee siellä baletin puolellakin.

Eli parhaiten nauraa se, joka viimeksi nauraa, tsemppiä pojallesi harrastukseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just joo... Ja kaikki tytöt, jotka haluavat pelata lätkää tai futista päätyvät rekkalesboiksi... |O
On muuten kummallista, että tyttö joka harrastaa poikien lajia on vaan reipas ja tasa-arvoinen, mutta poika joka harrastaa jotain ei niin yleisesti poikien suosiossa olevaa on jotenkin outo. Mites toi nyt on tasa-arvoista, että tytöillä on isompi vapaus tehdä poikien juttuja kun pojila tyttöjen juttuja :eek: ??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kyllä se valitettavasti on vähän hinttimäistä. ja pelko että jossain vaiheessa melko varmasti joutuu koulukiusatuksi.
mulla 3 poikaa ja olen vitsaillu että alottasitteko baletin niin kamala mikä vastustus ja huuto, että he ei mitään tyttöjä :D
harrastavat sit jalkapalloa ja karatea
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
Vitsailet varmaan :) Koko tekstisi oli hassu ja lapsellinen. Ilmeisesti oli tarkoitus loukata ap:ta.
 
poika tekstiilitöissä
Mutta miksi pitäisi aina toimia niin kuin odotetaan tai oletetaan, miksei voi toimia niinkuin oikeasti haluaa? Maailma olisi paljon parempi paikka,jos voisimme heittää ennakkoluulot pois.

Minun poikani (12-v) inhosi koulussa puutöitä. Ehdotin sitten, että mitä jos vaihtaisit puutyöt tekstiilitöihin. Näin hän sitten teki. Ajattelin, että mitenhän mahtaa käydä, kun hän havaitsee olevansa ainut poika tyttöjen joukossa. Mutta eipä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Poika käy tunneilla todella mielellään ja on töistään innostunut. Toivottavasti into jatkuu.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just joo... Ja kaikki tytöt, jotka haluavat pelata lätkää tai futista päätyvät rekkalesboiksi... |O
On muuten kummallista, että tyttö joka harrastaa poikien lajia on vaan reipas ja tasa-arvoinen, mutta poika joka harrastaa jotain ei niin yleisesti poikien suosiossa olevaa on jotenkin outo. Mites toi nyt on tasa-arvoista, että tytöillä on isompi vapaus tehdä poikien juttuja kun pojila tyttöjen juttuja :eek: ??
Sori, mutta noi tollaset hintti-kommentit ovat vaan niin ala-arvoisia! Sivistymätöntä väkeä kerta kaikkiaan. Voittehan pojan kanssa katsoa sen Billy Elliott -leffan, perustuu vissiin tositapahtumiin.

Hieno harrastus, kehittää koordinaatiota, rytmitajua ja fyysistä kuntoa. Usko vaan itse lapseesi ja tue häntä!
 
Tanssijan sisko
Veljeni aloitti tanssiharrastuksensa minua seuratan satubaletissa. Sen jälkeen harrasti mm. jazz-balettia ja kansantanssia. Samaan aikaan harrasti myös jalkapalloa ja jääpalloa. Eri lajit tukivat toisiaan. Veljellä on uskomaton koordinaatiokyky ja kehon hallinta. Ulkomuodoltakaan kroppa ei ole hullumpi. Tällä hetkellä hän on tanssinopettaja ja onnellisesti kihloissa mukavan tytöt kanssa!

Ei harrastus kenestäkään homoseksuaalia tee. Höpö, höpö!
 
Yksi ehdottomasti karismaattisimpia miehiä ketä tiedän on Kenneth Greve, tanskalainen Suomen Kansallisbaletin uusi johtaja. Ja on tanssinut pitkään itsekin! Koko huone aivan säteilee kun tyyppi on paikalla :D
http://www.ballet-dance.com/200611/articles/RDB_Greve20060520.html
 
ee
Johtuu näemmä aikuisista, että lapsia tullaan kiusaamaan. Kun jo äidit ja isät täällä "hinttimäiseksi" jotakin kutsuvat niin ei ihme jos heidän lapsensa sitten muita kiusaavat. Ja mitäs pahaa hinteissä (homo?) on?
No kenties tällaisten omat vanhemmat ovat "hintitelleet" heitä lapsena, siis tällaisten aikuisten vanhemmat jotka nyt tässä ketjussakin menettävät kasvonsa siitä että oma poika paljastuu baletista pitäväksi tai kenties isona homoksi.

On se rankkaa kun jonkun isä menettää kasvot kelle? Itselle? Siitä kun poika tanssii. Huoh
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sori, mutta noi tollaset hintti-kommentit ovat vaan niin ala-arvoisia! Sivistymätöntä väkeä kerta kaikkiaan. Voittehan pojan kanssa katsoa sen Billy Elliott -leffan, perustuu vissiin tositapahtumiin.

Hieno harrastus, kehittää koordinaatiota, rytmitajua ja fyysistä kuntoa. Usko vaan itse lapseesi ja tue häntä!
Mikäs toi leffa on? Mä olen ihan urpo leffojen suhteen :ashamed:
Mutta kun toi tyttökin tahtoo vähän huomautella osta baletti-homasta pojalle...sille tekis hyvää nähdä ihan aito baletti esitys, jossa tansii myös miehiä.
Mutta pakko kai se on uskoa, että poika on lahjakas, koska pääsi suoraan nyt 4. kautta aloittavien ryhmään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Yksi ehdottomasti karismaattisimpia miehiä ketä tiedän on Kenneth Greve, tanskalainen Suomen Kansallisbaletin uusi johtaja. Ja on tanssinut pitkään itsekin! Koko huone aivan säteilee kun tyyppi on paikalla :D
http://www.ballet-dance.com/200611/articles/RDB_Greve20060520.html
Tuosta olikin pieni juttuu uudessa Annassa.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sori, mutta noi tollaset hintti-kommentit ovat vaan niin ala-arvoisia! Sivistymätöntä väkeä kerta kaikkiaan. Voittehan pojan kanssa katsoa sen Billy Elliott -leffan, perustuu vissiin tositapahtumiin.

Hieno harrastus, kehittää koordinaatiota, rytmitajua ja fyysistä kuntoa. Usko vaan itse lapseesi ja tue häntä!
Mikäs toi leffa on? Mä olen ihan urpo leffojen suhteen :ashamed:
Mutta kun toi tyttökin tahtoo vähän huomautella osta baletti-homasta pojalle...sille tekis hyvää nähdä ihan aito baletti esitys, jossa tansii myös miehiä.
Mutta pakko kai se on uskoa, että poika on lahjakas, koska pääsi suoraan nyt 4. kautta aloittavien ryhmään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Billy_Elliot
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sori, mutta noi tollaset hintti-kommentit ovat vaan niin ala-arvoisia! Sivistymätöntä väkeä kerta kaikkiaan. Voittehan pojan kanssa katsoa sen Billy Elliott -leffan, perustuu vissiin tositapahtumiin.

Hieno harrastus, kehittää koordinaatiota, rytmitajua ja fyysistä kuntoa. Usko vaan itse lapseesi ja tue häntä!
Mikäs toi leffa on? Mä olen ihan urpo leffojen suhteen :ashamed:
Mutta kun toi tyttökin tahtoo vähän huomautella osta baletti-homasta pojalle...sille tekis hyvää nähdä ihan aito baletti esitys, jossa tansii myös miehiä.
Mutta pakko kai se on uskoa, että poika on lahjakas, koska pääsi suoraan nyt 4. kautta aloittavien ryhmään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Billy_Elliot
mä tajusin just, että olen nähny ton! Toi tuli telkkarista joskus! Voiskin ettiä sen jostain ja kattoa muksujen kanssa.

 
ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just joo... Ja kaikki tytöt, jotka haluavat pelata lätkää tai futista päätyvät rekkalesboiksi... |O
On muuten kummallista, että tyttö joka harrastaa poikien lajia on vaan reipas ja tasa-arvoinen, mutta poika joka harrastaa jotain ei niin yleisesti poikien suosiossa olevaa on jotenkin outo. Mites toi nyt on tasa-arvoista, että tytöillä on isompi vapaus tehdä poikien juttuja kun pojila tyttöjen juttuja :eek: ??
Juuri tätä minä olen kritisoinut voimakkaasti! Tänä päivänä tytöt saavat olla mitä ovat, saavat harrastaa mitä haluavat eikä kukaan pidä heitä outoina. Näin sen tietenkin pitääkin olla. Mutta auta armias jos poika haluaa tehdä jotain muuta kuin "pojalle sopii" niin poikahan on hinttari, outo, tyttömäinen, koulukiusattu ja ties mitä. Voi vee sanon vaan "aikuisia" jotka noita viisauksia suustaan päästää!!! Ainoa, millä poika voi saada "oikeutuksen" harrastukselleen, on olla äärettömän hyvä, kilpailla lajissaan ja voittaa mestaruuksia. Kun kaunoluistelua harrastava serkkuni (poika) voitti euroopan mestaruuden (tai joku kansainvälinen kisa se oli), vasta silloin voitiin puhua ihan ääneen hänen harrastavan lajia.

Koskahan tämän maailman pojat saavat tasa-arvon tyttöjen kanssa :attn:.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ja mies ei kyllä IKINÄ antas poikien mennä balettiin, menettäshän se jo kasvonsa jos ukot kysyis mitä sun poika harrastaa

sori vaan
No on sen kasvojen menetys kyllä sitten pienestä kiinni. Oikeasti, äidit, ettekö antaisi poikienne harrastaa balettia, koska TEITÄ (tai lasten isiä) hävettää??!
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just joo... Ja kaikki tytöt, jotka haluavat pelata lätkää tai futista päätyvät rekkalesboiksi... |O
On muuten kummallista, että tyttö joka harrastaa poikien lajia on vaan reipas ja tasa-arvoinen, mutta poika joka harrastaa jotain ei niin yleisesti poikien suosiossa olevaa on jotenkin outo. Mites toi nyt on tasa-arvoista, että tytöillä on isompi vapaus tehdä poikien juttuja kun pojila tyttöjen juttuja :eek: ??
Juuri tätä minä olen kritisoinut voimakkaasti! Tänä päivänä tytöt saavat olla mitä ovat, saavat harrastaa mitä haluavat eikä kukaan pidä heitä outoina. Näin sen tietenkin pitääkin olla. Mutta auta armias jos poika haluaa tehdä jotain muuta kuin "pojalle sopii" niin poikahan on hinttari, outo, tyttömäinen, koulukiusattu ja ties mitä. Voi vee sanon vaan "aikuisia" jotka noita viisauksia suustaan päästää!!! Ainoa, millä poika voi saada "oikeutuksen" harrastukselleen, on olla äärettömän hyvä, kilpailla lajissaan ja voittaa mestaruuksia. Kun kaunoluistelua harrastava serkkuni (poika) voitti euroopan mestaruuden (tai joku kansainvälinen kisa se oli), vasta silloin voitiin puhua ihan ääneen hänen harrastavan lajia.

Koskahan tämän maailman pojat saavat tasa-arvon tyttöjen kanssa :attn:.
Saman olen huomioinut. Eräs tuttavamies on cheerleaderi. Aika paljon on saanut kestää paskan puhumista. Nyt on MM-pronssi taskussa, ovat suut vaienneet.

Ei ole naisten tai miesten lajeja, kuten ei ole poikien tai tyttöjen värejäkään tms. Antakaa lapsen olla oma itsensä! Miten paljon mielenterveyttä tuhotaankaan ahtamalla kaikki samaan muottiin!?!?
 
Tanssijapojat on niin.... NAM! :p

Jokunen vuos takaperin olin VNF:n tanssilinjalla ja siellä oli kaks poikaa; toinen ei ollu ikänään tanssinu, mut oli sirkuslainen ja niin taitavaa kaveria saa hakea! Vei kaikki soolot!

LisaMarie, menisitte porukalla kansallisbalettiin kattomaan jonkun oikeen klassikon, tyyliin Joutsenlammen, Romeon ja Julian, Pähkinänsärkijän... Saa muksuille varmasti vielä lisää inspistä!

Ja joo, baletti on tosi tyttöjen juttu: 1700-luvulle asti VAIN MIEHET sai tanssia balettia, jopa nais-roolit! ;)
 

Yhteistyössä