Poika potkaisi eilen koiraa.

Meidän kaksivuotias istui rattaissaan kaupan edessä, minä ja tyttö juteltiin tuttavan kanssa, kun joku fiksu koiranomistaja antoi koiransa tulla nuuskimaan meidän poikaa, sillä seurauksella että rekku sai monosta kuonoonsa.
Toruin tottakai poikaa, mutta sanoin myös koiranomistajalle että olisi ihan fiksua pitää koiransa lähellä, eikä päästää sitä ventovieraiden lasten luo lupaa kysymättä...mun lapset kyllä tykkää koirista mutta kumpikaan ei pyytänyt koiraa tulemaan luokseen tms, ja sälliä vissiin ketutti kun monotti koiraa. Eli heilautti jalkaansa joka osui koiraan, ei siis noussut rattaista pois ja vetäissyt karatepotkua tms.
Omistaja oli vissiin vähän käärmeissään, mutta mun mielestä koiria ei saa päästää lasten luo nuuskimaan. En minäkään päästä lapsiani koskaan koiran luo ellen kysy ensin lupaa siihen koiran omistajalta...
Me siis seistiin paikallaan, ja tämä ventovieras koira omistajineen kävelivät meitä kohti ja ukko päästi koiransa tunkemaan kuononsa mun rattaissa istuvaan poikaani. Koira oli kilometrin mittaisen flexin toisessa päässä ja mies toisessa. Kaupan parkkiksella, missä liikkuu paljon ihmisiä ja autojakin.
Mitä mieltä? :xmas:
 
joo
No lapset voi olla niin arvaamattomia et en päästä ikinä koiraani lähelle. Ja saattaahan lapsi pelätäkin koiraa, mistä sen vieraiden lapsista tietää. Ei ikinä päästetä niitä koiria tai lapsia toistensa lähelle ilman lupaa! Koskaan ei tiedä kumpi pelkää kumpaa.
 
No eihän tuo ole koiranomistajalta oikein.
Mulla taas keitti yli kun olin koirien (3kpl) kanssa lenkillä ja kävelytiellä seisoi kaksi naista lapsineen. No väistivät meitä sitten niin, että toinen meni toiseen reunaan ja mulle jäi sellanen puolen metrin rako siihen väliin ja siitä piti taiteilla koirien kanssa :headwall:
 
minäkin
Omistaja on vastuussa lemmikistään. Ei missään nimessä sais päästää kysymättä kiinni keneenkään outoon ihmiseen, lapseen tai aikuiseen, jos vaan voi välttää.

Hyvä kuitenkin et teit asiallisesti pojallekin selväksi ettei oo suotavaa mätkiä eläimiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Omistaja on vastuussa lemmikistään. Ei missään nimessä sais päästää kysymättä kiinni keneenkään outoon ihmiseen, lapseen tai aikuiseen, jos vaan voi välttää.

Hyvä kuitenkin et teit asiallisesti pojallekin selväksi ettei oo suotavaa mätkiä eläimiä.
Tottakai toruin poikaa. Ei tuo raasu vaan aina ymmärrä tai muista, kun vasta täytti 2 v. Ja purkaa kiukkuaan fyysisesti, koska ei osaa puhua ja ilmaista itseään sanoin. Yleensä rakastaa koiria ja silittää meidän naapuruston rekkujakin nätisti, halii niitä joita saa halia (muutama on ihana löllykkä :heart: ), taluttaa koiria, jne. Ehkä hän pelästyi sitä, kun vieras koira tuli yhtäkkiä lähelle tms.
 
Täällä muuten aika usein antavat koiriensa tulla suunnillee suuhun asti, ei todella oo mielessä käyny että jos joku ei jostain syystä siitä tykkää. Poika pelkää hirveesti koiria ja aina on sanottava omistajalle että ei kiitos lähemmäks. enkä minäkään kyllä tykkää että jonkun vieraan koira syöksyy nuuhkimaan kun ei yhtään tiedä koko koirasta.
 
WTF
täysin samaa mieltä, et koiranomistajat vois pitää huolen ettei koira mene kenenkään lähelle, tiedätte mitä tarkoitan, sanat ei vaan menny niinkö meinasin... mistä sitä tietää kuinka paljon joku pelkää esim. koiria!
mä en ainakaan päästä omaa koiraani kenenkään lähelle, ilman lupaa... enkä siis halua sitä meillekkään tehtävän.
mut toi on niin yleistä...
 
Ärsyttävin koira- tai pikemminkin koiranomistajakokemus oli sellainen, kun esikoinen oli vauva ja oltiin äitini kanssa kävelyllä. Työnsin vaunuja, ja yhtäkkiä meidän takaa ryntäsi iso saksanpaimenkoira joka hyppäsi ensin äitiäni vasten (äitini on allerginen eikä juuri sakemanneista tykkää ) ja sitten mua & vaunuja vasten. Oli kilsan mittaisessa flexissä kiinni ja omistaja huuteli sieltä kymmenien metrien päästä että "se on ihan kiltti". Joo, epäilemättä olikin, mutta kyllä meitä silti vitutti että vaatteissa ja vaunuissa oli kuraisia tassunjälkiä... |O .
Sanoin sehverin omistajalle, että tekisi mieli lähettää pesulalasku sulle mutta en taida jaksaa, ja ihan vaan tiedoksesi että vaikka sun koira olisi kuinka kiltti, ei kaikki arvosta kovinkaan korkealle sitä että päästät sen juoksemaan toisten kimppuun ja hyppimään.
Eikä muuten sanallakaan kieltänyt koiraansa hyppimästä :whistle: . Ja ilmiselvästi loukkaantui kun koki, että hänen koiraansa mollattiin, vaikkei siitä ollut kyse. Idiootti mikä idiootti, ikävää vaan koiran kannalta että sillä on omistaja joka ei hallitse hommaansa.
Koiralle en voinut olla vihainen (ihana virnuileva naama sillä oli, kieli roikkui polvissa =) ) mutta omistajalle kyllä.
 
eilen bussissa en ollu tarpeeks tarkkaavainen..dösään tuli nainen boxerin kanssa eikä kattony yhtään mihin se koira meni,poika nukkui rattaissa ja se koira yritti kammeta sinne :eek:
ei olis varmaan huomannu edes jos en olis sille karjassu että ottaa sen koiransa helvettiin siitä.istui siis meistä 3penkkirivin päässä ja koiralla oli siis flexi.
nainen vaan tuijotti mua kun lehmä avointa hakaa eikä sanonu mitään,mulkoili vaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
täysin samaa mieltä, et koiranomistajat vois pitää huolen ettei koira mene kenenkään lähelle, tiedätte mitä tarkoitan, sanat ei vaan menny niinkö meinasin... mistä sitä tietää kuinka paljon joku pelkää esim. koiria!
mä en ainakaan päästä omaa koiraani kenenkään lähelle, ilman lupaa... enkä siis halua sitä meillekkään tehtävän.
mut toi on niin yleistä...
vaikka itsekkin olen entinen koiranomistaja niin uskallan väitää että vlitettavan usein koiraihmiset kun niin raskatavat lemmikkejään,eivät tule ajatelleeksi että jotkut eivät niistä pidä...

"kun meidän -hössöhössö-on niiiiiiiin ihana ja kiltti",ei tarkota sitä että kaikki pitäisivät hössönhössöstäsi :kieh:

meilläkin oli oikeen ihana hössörottis ja iso poika olikin.en koskaan psäästäny sitä ihmisten lähelle,enkä olis päässytkään koska kaikki lähti aina karkuun.saatiin olla rauhassa ja annettiin muidenkin olla.

meidän koirapoika pelkäsi,niin hassulta kun se kuulostaakin,pieniä kimeä äänisiäkoiria..ja arvatkaa tunkiko ne perhoskoiran omistajat AINA meidän seuraan ja se pirun pikkukoira piti aina raahata iishn viereen,hitto että meidän "juholla" nous karvat aina psytyys ja se lähti karkuun kun tämmönen pikkuhirviä avas suunsa
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
täysin samaa mieltä, et koiranomistajat vois pitää huolen ettei koira mene kenenkään lähelle, tiedätte mitä tarkoitan, sanat ei vaan menny niinkö meinasin... mistä sitä tietää kuinka paljon joku pelkää esim. koiria!
mä en ainakaan päästä omaa koiraani kenenkään lähelle, ilman lupaa... enkä siis halua sitä meillekkään tehtävän.
mut toi on niin yleistä...

"kun meidän -hössöhössö-on niiiiiiiin ihana ja kiltti",ei tarkota sitä että kaikki pitäisivät hössönhössöstäsi
:kieh:
Tästä tuli mieleeni eräs keväinen eväsreissu, kun esikoinen oli n. 4v. ja söi puunrungolla leipää...rungon toiseen päähän tuli about 5kymppinen pariskunta joilla oli semmonen vanhemmanpuoleinen rekkukin mukana, ihanasti irrallaan ja oikein rakastettu, semmonen mussuntussu perheenjäsen..huomas sitten esikoisen eväät ja pyrki ihan väkisin suunnilleen suusta nappaamaan leivän. Omistajapariskuntaa nauratti heidän höpselitöpseli piskinsä ja tyttö oli kauhuissaan.... :/
Ei ollut koiranomistajilla sen vertaa eläytymiskykyä et olisivat huomanneet et tyttö pelkäs. Noh, eihän se koira mikään tuhmeliini ollut mut tuli iholle ja se riitti!
 
vieras
Väärin minustakin!
Itse en päästä koiriani vieraiden lasten taikka aikuisten luo.

Mutta en missään nimessä tykkää siitäkään, että vieraat lapset tulee meidän koirien luo, lapsille kun ei voi niin suoria sanoja sanoa, mutta kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa, ettei vieraiden koirien lähelle mennä. Vanhemmilla on myös vastuu, jos lapsi "hyökkää" vieraan koiran luokse (liian lähelle, koskettamaan ilman lupaa tms.) ja koira esim. ärähtää ja näykkäisee lasta. Toinen koiristamme pelkää riehuvia lapsia. Eli sama pätee sekä koiriin että lapsiin.
 
finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Enpä laskis omaa koiraani. Eihän sitä tiedä, jos lapsi tai vaikka aikuinenkin on allerginen tai tosiaan esim. pelkää koiria...
En mäkään päästäs omaa hurttaani, mut tuskinpa koirakaan tosta trumaa sai, jos poikasi tosiaan "heilautti jalkaansa" koiraa päin. Eri asia jos todella potkaisi. Meillä on lasten potkima koira ja sillä on traumoja. nykyään se on lapsivihaaja. Mutta ei ne traumat synny ihan kerrasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
täysin samaa mieltä, et koiranomistajat vois pitää huolen ettei koira mene kenenkään lähelle, tiedätte mitä tarkoitan, sanat ei vaan menny niinkö meinasin... mistä sitä tietää kuinka paljon joku pelkää esim. koiria!
mä en ainakaan päästä omaa koiraani kenenkään lähelle, ilman lupaa... enkä siis halua sitä meillekkään tehtävän.
mut toi on niin yleistä...

"kun meidän -hössöhössö-on niiiiiiiin ihana ja kiltti",ei tarkota sitä että kaikki pitäisivät hössönhössöstäsi
:kieh:
Tästä tuli mieleeni eräs keväinen eväsreissu, kun esikoinen oli n. 4v. ja söi puunrungolla leipää...rungon toiseen päähän tuli about 5kymppinen pariskunta joilla oli semmonen vanhemmanpuoleinen rekkukin mukana, ihanasti irrallaan ja oikein rakastettu, semmonen mussuntussu perheenjäsen..huomas sitten esikoisen eväät ja pyrki ihan väkisin suunnilleen suusta nappaamaan leivän. Omistajapariskuntaa nauratti heidän höpselitöpseli piskinsä ja tyttö oli kauhuissaan.... :/
Ei ollut koiranomistajilla sen vertaa eläytymiskykyä et olisivat huomanneet et tyttö pelkäs. Noh, eihän se koira mikään tuhmeliini ollut mut tuli iholle ja se riitti!

|O

tuosta taas tuli mieleen se kun olin illalla pimeellä viemässä tuota meidän rotikkaa pihalle ja entsen talon lähellä oli semmonen aukea peltotyyppinen alue.no käveltiin hissukseen koiran kanssa siinä ja yhtäkkiä jostain juoksi labradorin noutaja.Huusin ihan täysiä sinne pimeyteen että voitko tulla ottamaan tän sun koiras kiinni ettei tarvii päästää omaa vapaaks.
(pakkohan siinä olis ollu omakin päästää jos tää labbis olis tullu siihen viereen hillumaan).sieltä puskantakaa tuli semonen vanhempi nainen ja rupes mulle huutamaan että "älä ana sen koiras tappaa meidän hössöntössöä!"
ei ollu muuta vaihoehtoa kuns anoa etä ota se koiras kiinni tai voi käydä huonosti.(meidän poitsu oli ihan raivon vallassa ja näytteli hampaita)
sitten vielä lisäsin että antaa olla viimenen kerta kun täällä pitää koiraa vapaana,koirapuistot on kaupungeissa sitä varten ja muuten koira hihnaan.
sain hirveet haukut :ashamed:

ja helsingissä tämä,eikä edes missään taajamass avaan p-huopalahdessa.
 

Yhteistyössä