Poikani nimi on Veeti, ja olen pahoittanut mieleni nettikirjoittelusta..

  • Viestiketjun aloittaja evelynn
  • Ensimmäinen viesti
evelynn
Eli lapsen saatuani en lukenut mitään palstoja, ja olin siinä uskossa, että "ei nimi miestä pahenna", ja muut arvostaa toisten valintoja, koska jokainen valitsee omasta mielestä parhaimman nimen lapselleen. No olen lueskellut nimikeskusteluja ja siellä haukutaan poikani nimeä (suorastaan yökötellään). Tämä tuntuu todella pahalta. Esim. tuossa "mitä kaverisi lapsen nimeä et antaisi ikinä omallesi", niin moni sanoo veetin. Tulen ihan vainoharhaiseksi: onko ne mun tuttuja, jotka täällä haukkuu poikani nimeä? :(
 
No saahan jokaisella oma mielipiteensä olla ja totta on se, että netissä asioista kirjoitetaan positiiviseen ja negatiiviseen sävyyn paljon avoimemmin.

Itse tykkäät kuitenkin poikasi nimestä ja se on tärkeintä, eikös? Ei kaikki voikkaan tykätä samoista, koska mielipiteitä on yhtä monta kuin on ihmisiäkin.
 
Ei ole. Minä haaveilin pitkään Veetistä ja Viivistä. Pojastani tuli kuitenkin Eelis :) Ja tuo kaunis vanha nimi Eelis on täällä lytätty aivan maahan, kuinka se on lähiönimi yms. Höpöhöpö. Jos joku ei tykkää, niin voivoi.
 
"äiti"
Jokaisella on omat mielipiteensä...ei veeti sieltä pahimmasta päästä ole, toiset tykkää toiset ei ja ihan sama se on joka nimen kohdalla. Itse en pidä erikoisista nimiväännöksistä kuten jemina, mea, mio....en silti arvostele ihmistä nimen perusteella sehän nyt olisikin täysin typerää. eli ei nimi miestä tosiaan pahenna vaan teot.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";24992309]Jokaisella on omat mielipiteensä...ei veeti sieltä pahimmasta päästä ole, toiset tykkää toiset ei ja ihan sama se on joka nimen kohdalla. Itse en pidä erikoisista nimiväännöksistä kuten jemina, mea, mio....en silti arvostele ihmistä nimen perusteella sehän nyt olisikin täysin typerää. eli ei nimi miestä tosiaan pahenna vaan teot.[/QUOTE]

Jeminahan on vanha suomalainen nimi :)
 
"xxx"
noista nyt on ihan turha pahoittaa mieltään. Nimiä on niin paljon että onkin täysin mahdotonta pitää kaikista. On meilläkin tuttavapiiirissä paljon nimiä mitä en omille lapsilleni antaisi. Oikein hyviä nimiä ne silti ovat käyttäjilleen.

toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, eiköhän se sama koske nimiäkin, Asumismuotoa, autoa, lemmikkejä, vaatteita. Näistä nyt on turha pahoittaa mieltään, varsinkaan mitä netissä sanotaan.

Toki jos tuttu tulisi suoraan haukkumaan päin naamaa lasteni nimiä, kotiamme tms niin loukkaantuisin.
 
alkuperäinenkirjoittaja
Onhan se selvää, että kaikki ei TYKKÄÄ. Mutta mun mielestä sellainen yököttely, halveksunta ynnä muuta menee yli. Tuntuu kamalalta, että ihmiset on noin ilkeitä, kenties selän takanakin. En IKINÄ haukkuisi muiden lasten nimiä.. kavereiden lasten nimien haukkuminen varsinkin on ihan kamalaa, miten joku voi tehdä niin?
 
"vieras"
Yksi perimmäinen kysymys on, pitääkö lapsi itse nimestään. Sehän on lapsen nimi, ei vanhempien. On ikävää olla koulukiusattu sen vuoksi, että vanhemmat ovat saaneet toteuttaa omia mielitekojaan ja mielikuvitustaan. Tämä yleisesti nimenannosta.
 
"Sanna"
Mitä väliä on muiden mielipiteillä, jos kerran itse tykkäät? Yksi tykkää ja toinen taas ei. Sellaista nimeä ei ole olemassakaan, josta kaikki tykkäisivät.

Minä kyselin aikoinaan tällä palstalla, mitä mieltä ollaan antamastani harvinaisesta tytön nimestä. Osa haukkui nimen, mutta osa tykkäsi. Mieleeni jäivät vain ne kehut. Omasta mielestäni tytöllä on maailman kaunein nimi, eikä sitä muiden mielipiteet muuksi muuta. Myös lapsi itse tykkää nimestään, olen kysynyt sitä häneltä.
 
tn
Niin kuin joku tossa kirjoittikin, niin kaikista nimistä joku tykkää ja joku toinen taas ei. Jos pahoittaisin mieleni kaikista elämääni liittyvistä "palsta-arvosteluista", niin paha mieli olisi koko ajan :D Jonkinlaista suodatinta ja tervettä itsetuntoa vaaditaan nettikirjoitteluja lukiessa.
 
Suodattakaa, hyvät ihmiset, suodattakaa...

Jos jonkun random nettityypin mielestä sun lapsesi nimi on kamala, niin mitä väliä? Pääasia että itse tykkäätte, ja ettei oikeassa elämässä auota päätä nimen takia.
 
"mamacita"
siis niiden ihmisten lisäksi jotka nimestä eivät pidä on varmaan paljon ihmisiä jotka pitävät. he eivät vaan näe mitään syytä jauhaa asiasta nettipalstoilla joten silmiisi osuvat siksi nämä haukkumisketjut.
 
[QUOTE="vieras";24992372]Yksi perimmäinen kysymys on, pitääkö lapsi itse nimestään. Sehän on lapsen nimi, ei vanhempien. On ikävää olla koulukiusattu sen vuoksi, että vanhemmat ovat saaneet toteuttaa omia mielitekojaan ja mielikuvitustaan. Tämä yleisesti nimenannosta.[/QUOTE]

Harvemmin sitä 2kk ikänen vielä osaa sanoa tykkääkö siitä vai ei !
 
"toinen"
Meillä myös pojan nimi Veeti, se oli ensimmäinen nimi johon molemmat rakastui, eikä mikään muu nimi tuntunut enää miltään, se vain loksahti!
Pidän edelleenkin Veeti nimestä, en tiedä miksi ihmisille on tarttunut negatiivinen mielikuva ko. nimestä. Meidän Veeti on herttainen ja kohtelias.

Eikös Veeti nimi olekin ollut top 10 nimilistassa viimeisten vuosien aikana, eli todella moni on nimennyt lapsensa veetiksi, joten en usko, että kovin paskasta nimestä on kyse :)
 
jjjuu
[QUOTE="vieras";24993080]Rautainen oivallus. Siksi se asettaakin vanhemmille aika paljon vastuuta. Jossakin määrin taitaa olla myös niin, että vanhempien ikä vaikuttaa siihen, millaisia nimiä annetaan. Tässäkin näkyy ihmisen kypsyminen iän myötä.[/QUOTE]

Aha. No minkälaisia nimiä antaa nuoret vanhemmat, entä kolmekymppiset, entä nelikymppiset? Kerro ihmeessä asiantuntija.

Melkein mistä tahansa nimestä muuten keksii kiusattavaa. Esim. serkkuani Villeä haukuttiin dilleksi jne..

Jos ei nimestä, niin sitten ulkonäöstä. Paras on kuulkaa kasvattaa lapselle sellainen itsetunto, että ei ihan pienestä hätkähdä. Lapset keksii kiusattavaa melkein mistä vaan (nimi, vaatteet, koti, eleet, ilmeet jne..)...
 
Oli se lapsen nimi ihan mikä vaan, niin siitä keksitään mitä ihmeellisimpiä sanamuunnoksia. Jos ei etunimestä niin kyllä sitten ainakin sukunimestä. Jotkut voivat muodostua kutsumanimiksi loppuelämäksi, joistain varmaan aika kultaa muistot.
Mutta edelleenkään en ymmärrä tätä nimien haukkumista jos se ei itseään miellytä. Tökerä käytöstä. Mulle on ihan sama minkä nimen kukin antaa lapselleen, ei ole mun asia arvostella.
Tiedän toki yhden äidin joka lastensa heidän omille lapsilleen antamia nimiä alkoi jo ristiäisissä arvostella. Ihmetteli että miksi nyt tuollaisen, miksi ilman i:tä, miksi noin töksähtävä, ei tuo nimi näytä sointuvan toisen nimen kanssa, ei ole sisaruksilla yhteneväiset nimet ja tätä rataa... Ei olisi helppoa olla tuossa perheessä miniä/vävy..:(

Ja tässä kohtaa on vaan hyvillään että omat vanhemmat ja appivanhemmat pitivät suunsa kiinni kun kuulivat ristiäisissä ekaa kertaa poikiemme nimet.

Itse en jaksa paljon miettiä mitä muut ajattelevat poikiemme nimistä, olen tyytyväinen valintoihimme ja kasvatamme poikamme pitämään nimiään heille oikeina.
 
Beep
Veeti Kallio, suosittu naisten keskuudessa, eikö?

Veet karvanpoistoaine.

:LOL:


Mä en oikeasti ymmärrä miten nimistä jaksetaan ilkkua, niitä edes miettiä. Eikö ole oikeasti mitään tähdellisempää mietittävää. Ne on vain nimiä hei! Sanoja. Tsiisus.
 

Yhteistyössä