Poliisi on kovin huolissaan siitä mitä Hämeenlinnan murhasta kirjoitetaan somessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tämä on juuri tätä. Joku kaikkitietävä ja -oikeutettu persu haluaa tietää jotain, niin heti maailman pitää olla polvillaan. Lue ketju, niin tiedät, mistä puhutaan. Tämä nyt on viimeinen kerta, kun vastaan kysymykseesi. Jos vastaus ei miellytä, niin mene itkemään muualle.
Ihan vain kiinnostaa, että onko täällä paneteltu tai levitelty valheita? Taisi olla niin, että kysymys ei sinua miellyttänyt.
 
Eiköhän tässä ole kyse vain tällaisen ilmiön vaikutuksesta, mitä on pyöritelty muutama vuosi. Ilmiö on siis populismi. Aika ikävää haukkua poliisia siitä, ettei vastaa kaikenlaisiin kysymyksiin, mitä esitetään piilossa netissä. Ihan kuin minä vaikka alkaisin tinkaamaan sinulta, että miksi naapurisi tuuletti mattoja parvekkeella.. mutta en kysy sitä sinulta suoraan, vaan kirjoitan sen facebookryhmän sivulle.
Et tainnut saada kiinni mun jutusta...
 
vierailija
Et tainnut saada kiinni mun jutusta...
Ymmärsin, että se on poliisin uskottavuus. Poliisilla ei ehkä ole resursseja vahtia kaikkea nettikeskustelua ja ottaa kantaa. Kuten aiemmin kirjoitin, vajaavaiset tiedot on myös epäluotettavia.
Sitäpaitsi olisi parempi, että ihmiset nyt sen verran vainajaa kunnioittais, että tajuais olla mässäilemättä juoruilla ilman poliisiakin.
 
vierailija
Suomessa puututaan kovalla kädellä suomalaisten vihapuheisiin ja rasistisiin kielellisiin ilmaisuihin. Onko poliisit saati muu taho selvittänyt keskusteluja, joita käydään netissä esim. Arabiaksi, tuskin.

En itse edes halua tietää, miten ja millä tiedoilla tämäkin murheellinen tapaus on levinnyt maahanmuuttajien kautta maailmalle. Suomalainen uhri ei saa heidän teksteissään sen enempää sääliä kuin tekijä ymmärrystä suomalaisten puheissa.
 
vierailija
"Tutkinnassa on jo voitu sulkea pois muiden henkilöiden osuus eli kenenkään ulkopuolisen ei epäillä osallistuneen tekoon tai myötävaikuttaneen siihen."
Jos ei oltaisi älyllisesti epärehellisiä niin myötävaikuttajia olisi aika liuta
 
vierailija
Just poliisille pitää antaa tutkintarauha.Montas kuukautta polpo tutki Oulun groomingjengiä eikä pukahtanut sanaakaan ennenkuin Lokka toi asiat julkisuuteen lasten vanhempien vihjeistä.Tämäkin olisi kaikessa hiljaisuudessa hyväksytty ilman Junesta piste.
 
Ei kai kyse ole mistään yhtälönratkaisusta. Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Murha on väärin ja valheellisen informaation levittäminen on väärin. Murha on pahempi, kyllä, mutta ei omaa idioottimaisuutta voi perustella sillä, että se on vähemmän väärin.
Kukaan ei ole väittänyt, että omaa idioottimaisuutta voisi perustella sillä, että se on vähemmän väärin.
Sensijaan täällä todettiin, että valheellisten tietojen levittäminen on pahempi asia kuin tapahtunut rikos, eli murha.
 

Yhteistyössä