Poltatteko parafiini vai steariini kynttilöitä?

  • Viestiketjun aloittaja siinähän se
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole hirveä kynttilänystävä. Partylite-kynttilöitä on komerossa iso erä, joten niitä varmaan.

Tajusin, että kommenttini vaikuttaa hiukan ristiriitaiselta - eli ostin hirmu määrän Partylite-kynttilöitä kutsuilta, kun niitä kehuttiin niin paljon paremmiksi kuin tavalliset kynttilät. Ja vasta vuoden päästä kutsuista aloin tajuta, että tolla kynttilämäärällä mä luultavasti selviän loppuelämäni, kun en oikeasti juuri koskaan polta kynttilöitä. Jos noi joskus loppuvat, niin sitten harkitsen tilannetta uudestaan. :whistle:
 
Molempia. Ja meillä palaa joka ilta kymmenen tuikkua ja joku tuoksu votiivi tai tuikkiva. Kynttilöillä on kiva taloa lämmittää. Tästä ku viel illa pimenee ja synkkenee syttyy viel noi kyttilä kruunut ja lampetit ja muut systemmit.
 
minä
Tavallisissa kynttilöissä on yleensä sekoitettu sekä parafiiiniä että steriiniä joten ööh...molemmat samaan aikaan.:) Olen itse valanut kynttilöitä siksi tiedän tämän, tavallisissa päytäkynttilöissä on 65% steariiniä ja loput parafiinia. Omien kynttilöiden valaminen on hauskaa kokeilkaa ihmeessä!:)
 
Melina
Parafiini on öljynjalostuksen jämätuote, steariini kahden hapon yhdiste. Ainakin parafiini saattaa aiheuttaa hengityselinongelmia herkille ihmisille. Tutustukaapa uutuuteen, soijakynttilöihin. Puhdas luonnontuote ja savuttaakin jopa 90% vähemmän kuin parafiini- ja steariinikynttilät!
 

Yhteistyössä