Poppakonsteja synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein!?

  • Viestiketjun aloittaja adalmiina
  • Ensimmäinen viesti
No vyöhyketerapeutti neuvo hieromaan pikkuvarpaitten sisäpuolta, tai painelemaan tavallaan pikkuvarpaan ja vierustoverin välistä pikkuvarpaita. Olipa hankala selittää =) meillä ainaski toimi se yhdistettynä 3 s:sään vuorokaudessa... oli vaan hirmusen kivuliasta muistaakseni...
 
kiitos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2006 klo 15:38 Heitukka kirjoitti:
No vyöhyketerapeutti neuvo hieromaan pikkuvarpaitten sisäpuolta, tai painelemaan tavallaan pikkuvarpaan ja vierustoverin välistä pikkuvarpaita. Olipa hankala selittää =) meillä ainaski toimi se yhdistettynä 3 s:sään vuorokaudessa... oli vaan hirmusen kivuliasta muistaakseni...
Kiitos hei, tässäpä vinkki mitä aion itse kokeilla :wave:
kun en jaksa moniin muihin konsteihin uskoa...
ainakin tämä voisi perustua johonkin niihin "pisteisiin"... katsotaan..
 
Odotuspuolella oli jokin aika sitten keskustelua saako dildoa + värinää käyttää raskausaikana... "Viisaammat" olivat sitä mieltä, että kumpaakaan ei saa käyttää, koska kuulemma lyhentää kohdunkaulaa & avaa paikkoja... =) Olisiko tässä yksi poppakonsti lisää... ;)
 
Vasemmassa jalassa kantapäässä olevan luun alapuolella on minulla yleensä raskausaikana kipeä kohta. Sitä kun hieroo ihan voimakkaasti,voi aiheuttaa supistuksiA. Minulla ainakin auttoi. Tosin en uskaltanut jatkaa hieromista niin kauan,että synnytys oikeasti olisi alkanut. Yksi ystäväni kertoi,miten hänen miehensä hieroi kipupistettä iltaisin pari tuntia kerrallaan ja kolmantena iltana kesken hieromisen meni lapsivedet.
 
Molemmissa jaloissa on sellaset pisteet mitä ei sais edes alkuraskaudesta hieroa. Nämä kohdat löytyvät pohkeiden ulkosyrjältä. Siittä kun rupee polven alapuolelta menemään pohjelihasta pitkin alas päin. Tarkkaa kohtaa en osaa sanoa mutta itsellä ovat aika kipeitä kohtia. Kahden edellisem raskauden aikana mies ruvennut hieromaan näitä pisteitä ja on kyllä aiheuttanut likistyksiä. Mutta on niin yksillöllistä mikä konsti kenelläkin toimii =)
 
Luin jostakin lehdestä,että jotkut juovat ruokaöljyä niinpaljon,että saavat rajun ripulin itselleen. Mahatautihan voi aiheuttaa supistuksia.
Itse en kyllä hankkisi keinotekoista ripulia juuri ennen synnytystä,voimathan siinä menee,ja varmasti niitä voimia tarvitaan synnytyksen aikana.
 
aivan 100% varma keino on akupainanta jota mies voi tehdä tulevalle äidille ja sen lisäksi risiiniöljyä 3 ruokalusikallista...kannattaa käyttää akupainantaa myös synnytyksen aikana, se nopeuttaa synnytystä ja lievittää kipua.
 
Eli istumaan vaan illaksi ja yöksi saunaan ja samalla siivota saunaa,pestä vaikka lauteita ja sitten juoda ja syödä näitä,mitä mainittu välistä ja välillä pyytää miestä mukaan;) eiköhän se siitä:D
 
Mitä kohtaa täytyy painella ihan tarkalleen.
Neuvolassa mua kehotettiin koittaa turvallisia kotikonsteja saada synnytys käyntiin. Toi akupainanta kuullostaa hyvältä.
Muita konsteja?
Kohta lähen lenkille ja sitten saunaan ja illalla ehkä.....
Mulla viikkoja 38 ja vauva on kuulemma aikast iso et kattellaan ens viikkoon ja sit täytys jo olla tositoimissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 16:45 tiitiäinen kirjoitti:
Mitä kohtaa täytyy painella ihan tarkalleen.
Neuvolassa mua kehotettiin koittaa turvallisia kotikonsteja saada synnytys käyntiin. Toi akupainanta kuullostaa hyvältä.
Muita konsteja?
Kohta lähen lenkille ja sitten saunaan ja illalla ehkä.....
Mulla viikkoja 38 ja vauva on kuulemma aikast iso et kattellaan ens viikkoon ja sit täytys jo olla tositoimissa.
Mulle myös neuvolassa sanottiin, että vois koittaa konsteja kun vauvalla kokoa.
tässä osoite siihen akupainanta sivuille.
Itse pyysin miestäni koittamaan ja nyt tulee supistuksia mutta ei vielä aikanaan niin kamalan kipeitä, en sit tiedä auttoiko.


http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
 
Joo, minäkin olen saanut neuvoja, että jalkapohjien painelu/hieronta, kuten myös polvitaipeen puolelta painelu voi käynnistää synnytyksen. Myös sitten sellainen itsensä ravistelu seisoaltaan, että joustaa polvista voimakkaasti alaspäin ja on ihan rento - kuulemma tällainen liike painaa vauvaa alaspäin.
 
En tiedä onko apua jos synnytys ei ole vielä käynnissä, mutta peräruiske vois auttaa. Mulla ainaki synnärillä epäsäännöllistensupistusten alettua peräruiske on nopeuttanu synnytystä. Viimeksi heti peräruiskeen jälkeen alkoi kunnon supparit muutaman minuutin välein. Just hetkeä ennen 30 min käyrälle ei tullu yhtään "oikeaa" supistusta.
 

Yhteistyössä