Poppakonsteja synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein!?

  • Viestiketjun aloittaja adalmiina
  • Ensimmäinen viesti
Kaikkea on nyt kokeiltu, akupunktiota, kovaa saunomista päivästä toiseen, siivoamista ja liikkumista ylipäänsäkkin, nännien hieromista huoh... seksi ainut mitä en ole kokeillut, mutta mitenpä sitä sinkkuna kokeiliskaan :whistle:
Uskon nyt kyllä että mikään poppakonsti ei tepsi.
 
Ei auttanut mikään. Kaikkea mahdollista koitettiin: siivousta, seksiä, saunaa, lenkkeilyä, akupunktio kohtien hierontaa, nännien hierontaa, kävelyä 7.kerrokseen, lepäämistä... Tyttö syntyi vasta käynnistyksellä rv 42+2 :whistle:
 
En usko että mikään auttaa, ellei synnytys olisi muutenkin käynnistymässä seuraavien vuorokausien sisään. Nimimerkillä erittäin turhautunut, kaikkea kokeillut rv 40+2. Mutta toki kaikkea turvallista kannattaa kokeilla, ajanvietteeksi jos ei muuten. Ei haittaa yhtään että kämppä kiiltää jne.. :D
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
En usko että mikään auttaa, ellei synnytys olisi muutenkin käynnistymässä seuraavien vuorokausien sisään. Nimimerkillä erittäin turhautunut, kaikkea kokeillut rv 40+2. Mutta toki kaikkea turvallista kannattaa kokeilla, ajanvietteeksi jos ei muuten. Ei haittaa yhtään että kämppä kiiltää jne.. :D

Näinhän se on. Kaikkein hulluin "keino" on tuo risiiniöljyn nauttiminen, se voi oikeesti vaarallista vauvalle. :eek: En tajua miten joku äiti voi olla niin torvi että riskeeraa vauvansa hyvinvoinnin. Menis mileuummin itkemään läkärille että pää hajoaa, niin pääsis käynnitykseen. :xmas:

Muok. edellisistä kerroista viisastuneena nyt aion maata jalat seinällä viimeiset 2 viikkoa ja kerätä voimia synnytykseen, enkä uuvuta itteäni millään turhilla keinoilla. koska sit on niin poikki synnytyksessä ettei jaksa mitään.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
useampikin tuttuni on risiiniöljyä kokeillu ja on tehonnut
Joo en mä sen tehoa epäilekään, se saattaa olla liiankin tehokas, ja aiheuttaa sen että vauva kakkaa lapsiveteen ja saa siitä tulehduksen. (ynnä muita kauhuskenaarioita joita en tässä viitsi luetella).Tyhmää sanon minä. On kumma jos mammioilla ei sisu riitä odottaa sitä muutamaa päivää. Kannattaisko sit harkita koko touhuun ryhtymistä, kun elämä ei pienen lapsen kanssa muutenkaan suju juuri niin kuin itse haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
useampikin tuttuni on risiiniöljyä kokeillu ja on tehonnut
Joo en mä sen tehoa epäilekään, se saattaa olla liiankin tehokas, ja aiheuttaa sen että vauva kakkaa lapsiveteen ja saa siitä tulehduksen. (ynnä muita kauhuskenaarioita joita en tässä viitsi luetella).Tyhmää sanon minä. On kumma jos mammioilla ei sisu riitä odottaa sitä muutamaa päivää. Kannattaisko sit harkita koko touhuun ryhtymistä, kun elämä ei pienen lapsen kanssa muutenkaan suju juuri niin kuin itse haluaa.

Hei,
juu, näin on minunkin käsittääkseni eli risiiniöljyä ei kyllä enää saisi suositella. Voi tosiaan aiheuttaa synnytyksen käynnistymisen liian vauhdikkaasti jonka seurauksena vauva voi mm. kakata lapsiveteen ja saada sitä kautta tulehduksen tai supistukset voivat olla niin rajuja että pahimmassa tapauksessa istukka irtoaa ennen aikaisesti tai jopa kohtu repeää. En nyt tiedä, kuinka todennäköistä tuollainen on, mutta riskit ovat varmasti olemassa jos oikein rajuna käynnistyy.
 
vauvamasu 3kk
ainakaan ei tarvi muuta kuin imuroida vähään aikaan synnytyksen jälkeen.

villi ideani: kokeilkaa näin. mies istuu sohvalla, ojentaa sulle kätensä tueksi, sinä pompi siinä edessä jumppapallon päällä, turvallisesti kuitenki, ei hurjia liikkeitä.

ja oisko lattialla venyttelystä/joogasta apua?

kesällä; aja ruohoa!
 
Täällä ei ainakaan auttanut yhtään mikään. Ei kolmet ässät, ei akupisteiden painelut, ei lepäilyt ei mitkään. mitään lääkkeitä (suolen tyhjennyksiä yms) en kokeillut mutta muut mekanismit kyllä. Lopulta synnytys käynnistyi kun sitä vähiten odotti (rv 41+3). vielä sairaalaan mennessä sanoin että eiköhän ne vielä takaisin lähetä mutta ei lähetetty kun olin jo 4cm auki :D
 
pur
ns imetyshormoonin lisääminwen elimistössä antais ärsykettä vauvan syntymiselle. Tähän auttais fenkoli ja kumina, itkevien vauvojen läheisyys...

mun hormoonihermot ei kyl kestä tota itkemistä yhtään. koirakin ku vikisee ain ulos mentäessä mä oon ihan hermoraunio, no ehkä se sit auttaa synnytyksen käynnistymises ;D
 
Itse katselin aikoinaan Faktalta tulevaa vauvatalo ohjelmaa...siellä naiset synnyttävät luonnollisesti ja synnytykset myös odotetaan alkavaksi omaan aikaansa...eräällä äidillä oli sitten jo lähes 2 viikkoa muistaakseni yli LA:n ja pääkätilö käski pistää kummallekkin rinnalle rintapumput( sähkökäyttöiset ).

Rintojen stimulointi voimakkaasti kasvattaa oksitosiinin määrää luonnollisin keinoin veressä ja saa aikaan supistuksia. Nainen synnytti samana yönä muistaakseni.
Tämä sama supisteluhan on tuttu juttu jo imettäneille äideille synnytyksen jälkeen...imettäessä kohtu supistelee ja palutuu normaali kokoon, joten luulsiin tässä olevan perää.

Tämä yhdistettynä akupisteisiin, 3xs ja rohtoihin...luulisi jotain edistystä ainakin tapahtuvan :D
 
felicia
En kyllä suosittele tätä kenellekään kokeilemaan jos ei ole tarvetta muuten, mutta minulla
käynnistyi synnytys kolmen päivän canestan-kuurin jälkeen. Hiivatulehdus oli ja hoidin sitä
voiteella. Poika syntyi viikolla 39, synnytys meni ihan hyvin. Muut lapseni ovat aina menneet
yli la:n reippaasti.
 
Minä kokeilin rintapumppua... ke-iltana ja torstaina, perjantaina puolilta päivin alkoi kipeet supparit ja illalla oli poika sylissä. Viikkoja tuolloin tasan 39. Paha sanoa oliko vaikutusta vai olisiko tullut muutenkin.
 

Yhteistyössä