Pottailun aloittaminen kun on pikkuveli kohta tulossa

Poika on nyt 1,5 v ja varmaan alkaisi olla hyvä aika aloittaa pottailu, mutta
tilanne on sellainen että 6 viikon kuluttua on pikkuvelin laskettu aika. Kannattaako
pottailua aloittaa nyt vai vasta kun veli tuloon on ehditty tottua?

En ole ihan varma mitkä valmiudet muutoin olisi pottailuun.. kakka tulee yleensä
jonkun ruuan jälkeen, muttei aina samaan aikaan. Sanoo kuitenkin kakka kun
hätä iskee, eli sinänsä ehtisi juosta potalle.

Potta on hankittu ja siinä on istuttu, mutta vielä ei olla sitä kokeiltu.
Tuolla vanhempainnetissä oli juttua, ettei pottailua kannata aloittaa kun on isoja
muutoksia tulossa lapsen elämään..

Onkos täällä jollain kokemusta pottailun aloituksesta samaan aikaan kun vaavi on tulossa
taloon?
 
Meillä esikoinen oli 1 v 4 kk, kun pikkusisko syntyi. Pottailtu oli jo jonkin aikaa ja se sujui hyvin, kakka tuli pottaan ja pissalla käytiin aina ruoan jälkeen ja välillä vaipat kuivia.
Kun pikkusisko syntyi, nii esikoinen ei halunnut potalle, enkä pakottanut häntä potalle (kakalla kyllä kävi edelleen) ja pottailussa tuli takapakkia. Ja itsekin olin sen verran väsynyt, että ei jaksanut pottailu, kun esikoinen ei siitä enää kiinnostunut. Meni n. 2 kuukautta ja sitta taas pottailu alkoi kiinnostamaan ja pian siitä oltiinkin jo päiväkuivia.

En tiedä onko siitä mitään haittaa, vaikka sen pottailun nyt alottaisikin. Jos vauvan syntymän jälkeen ei pottailu suju, nii pitää siinä sitten tauon ja jatkaa pottailu sitten taas hieman myöhemmin.
 
meillä tytto oli vajaa 1v9kk kun rupesin kotona jättämään vaippaa pois pikkuhiljaa enemmän , ja kuukauden päästä oli laskettu aika..muutaman kerran kakkasi pikkareihin kun vauva oli syntynyt tai pissasikin, mutta olisin kuvitellut taantuman olevan kovempi..hankalinta oli vauvan synnnyttyä ku aina tuli pissahätä just kun aloitin vauvan imetyksen..tsemppiä pottailuun!
 
Meillä tyttö on nyt 1v3kk ja oon potattanut muutaman kuukauden häntä. Meille on kans tulossa
pikkusisarus kesällä joten olen ottanut sen pottailun lähinnä "istuu että tottuu" ajatuksella.
Laitan hänet potalle aamulla kun herätään ja päikkäreiden jälkeen. Voisin kertoja lisätä
jos lapsi "tuntuisi" innokkaalta, mutta itse ajattelen että on helpompi edes esitellä
koko potta nyt kuin sitten kun elämässä on paljon muutakin uutta...
 

Yhteistyössä