PULLIP-nukke...mitä öö mistä?

  • Viestiketjun aloittaja taas jotain älytöntä
  • Ensimmäinen viesti
"O.O"
Joo eli ne jotka ei tiedä kauheesti mitään pullipeista niin tässä on teille tietoo:
Pullipit EIVÄT OLE LELUJA, eivätkä herkkyytensä ja hintavuutensa vuoksi sovellu lasten leikkeihin.
Joo tuo oli Mollamaniasta.
Mistä pullipeja saa? No minäpä kerron.
PullipStyle: Hyvät hinnat, mutta voi jäädä tulliin, miksi? PullipStyle on Amerikassa ja Amerikka EI kuulu EU:hun.
Ebay: Vähän huutonetin tyylinen paikka. Voi jäädä tulliin.
PlasticPop: Saksassa, ja luotettava. Ei voi jäädä tulliin.
Huutonet: No kyllä te tiiätte, on suomen perustama.
Mollamania: Kuulemma hidas, ja korkeat hinnat.
Pullipeja VOI saada Anttilasta, MUTTA ne on pullipien kopioita.
Pullipit ovat siksi kalliita, koska niillä on yksityiskohtaiset vaatteet ja niillä on taipuvat nivelet esim. polvet taipuu.
Pullipit ovat noin 0 e-400 e hintaisia.
Pullipejen stock- kroppa on herkkä, ja se voi mennä helposti rikki, mutta ei hätää stock- kropan voi vaihtaa obitsu kroppaan, mutta obitsun kaulatappi ei VÄLTTÄMÄTTÄ kestä pullipien pään painoa, miksi? Obitsu kropan pää on puolet pienempi kuin pullipien pää.
Pullipeja voi niin sanotusti "customoida" vaihtaa peruukkia, silmänväriä, kroppaa yms.

Joo pitkä viesti, ymmärrän ;D
 
Pullip-harrastaja
Pullipin faktoja LYHYESTI:
-Pullip on korealainen keräilynukke, EIKÄ TODELLAKAAN MIKÄÄN LELU
-Pullip on noin 30 cm korkea
-Pullipin hinta vaihtelee 90-160€ välillä
-Euroopassa on VAIN KAKSI PAIKKAA joista aitoja Pullip-nukkeja saa paikan päältä: Ranskassa Jolie Doll ja Saksassa Plasticpopin myymälä
-Pullipilla on silmämekanismi, joka mahdollistaa silmien sulkemisen ja liikuttamisen
-SUOSITUSIKÄRAJA on 15v, mutta huoltajallahan se suurin valta sitten on
-Docolla/Little Pullipit ovat sen sijaan lapsillekin sopivia, mutta niillä ei ole niveliä, silmämekanismia, ja itse nukkekin ylettyy normaali Pullippia vain reiden puoliväliin
-Pääasiassa nukkeja kuvaillaan ja keräillään
-Nukke on ERITTÄIN hauras, joten jos sillä jotain haluat tehdä niin kannattaa hankkia Obitsu- tai Volks- keho nukelle

Nämä tiedot olen itse etsinyt tai kokenut oman nukkeni kanssa
 
Tiedän kyllä.
Eli siis,pullippeja saa suomestakin,Lapista,Mollamaniasta. Tosin siellä ne ovat kalliinpia. Niitä saa myös ulkomailta, esim:plasticpop on luotettava saksalainen kauppa. Pullipstylestä saa myös todella monia pullippeja,daleja ja y.m.s.Yksi pullip netti-kauppa on myös Pullip.net. Pullipeja voi kuvata ja niille voi tehdä uusia vaatteita itse. Kuitenkaan pullip EI OLE LELU, EIKÄ SOVELLU ALLE 16 VUOTIAILLE. Pullip on keräilynukke.
 
Pullip harrastaja
Pullipit ovat korealaisia keräilynukkeja joita ei todellakaan ole tarkoitettu leikkimiseen, valmistajan suositusikäraja on 15+ eikä se ole turhaa, sillä pullipit ovat kalliita (60-250 €) ja herkkiä käsitellä. Pullipeita ei todellakaan mistään anttilasta kyllä saa :)D) jos on kiinnostunut ostamaan pullipin asiaa pitää todella harkita, pullip,dal, taeyang... Ei ne ole mitään leluja oikeasti! Niitä ei hankita päähänpiston tuloksena!!! Jos hankkii pullipin pitäisi olla tietoinen esim. Obitsun vaihtamisesta, silmämekanismin poistamisesta jne. Vaikka et nukkua kustomoisikaan niin asioita on hyvä tietää... On olemassa erikseen little pullipit joita saa 30€ + . Pullippeja ja muita nukkeja voi tilata suomalaiselta jälleenmyyjältä mollamania. Jos haluaa valita laajemmasta valikoimasta suosittelen PullipStylea! Luotettava ja nopea. Omat nukkeni tulivat noin 7 arkipäivässä, jos nukke ei joudu tulliin. Muita luotettavia nettisivuja joista tilata on esim. Plasticpop, Ebay on myös mahdollinen mutta on mahdollisuus, että nuken myyjä "huijaa" . Kehotan siis oikeasti miettimään ennen nuken hankintaa!
 
Pullip keräilijä
1. Pullip on keräilynukke joka maksaa 180-70€ (Omani maksoi 160€ postikuluineen)
2. Pullipin yleinen tarkoitus on keräily ja blogien teko yms
3. Pullip EI OLE LELU!!!!!
4. Pullipin silmien (Eli oikealta nimeltään chipsien) värin voi vaihtaa. (Sekin on sitten asia erikseen)
5. Pullipin hiukset voi vaihtaa.
6. Pullipin alkuperäinen keho (stock keho) Kuuluisi vaihtaa toiseen (Obitsuun) syystä että obitsu on taipuisampi kuin stock keho. Näin vältytään kehon "katkeamiselta"
7. Pullipille voi ostaa lisäosia esim. eri asennoissa olevia käsiä yms.
8. Kaupat:
Mollamania (Täysin suomalainen ja turvallinen nettikauppa)

Pullipstyle (Ei suomalainen mutta turvallinen. eräs ystäväni osti sieltä ensimmäisen nukkensa. Aika harvalla on jäänyt oma nukke tulliin pullipstylestä tilattuaan.

Plasticpop (Saksalainen nettikauppa joka on täysinturvallinen.)

9. Nukkelle voi ostaa/tehdä vaatteita.
10. Älä osta ennen kuin olet lukenut tarpeeksi paljon nukesta!


Toivottavasti oli apua! ;)
 
3 pullipin omistaja
Mitä teirän päässä liikkuu? :D Pullipit eivät ole lelujan vaan 15+ ikäisille,ne ovat aasialaisia keräily nukkeja joita usein valokuvataan.
Hintaa on n. 100-200e ja
nukkeja voi tilata pullip style,mollamania(suomalainen),plasticpop. <-- luotettavia :D
esim. pariisissa on ihan nukke kauppoja :D
 
Nukke hullu?
Moi! Joo mäkin oon hurahtanut, ja kovaa mietin ittelle nukkea, joo eli korjaan mollamania on luotettava, tiedän koska pari ystävääni on tilannut sieltä. Hinnat ovat kyllä suuria, mutta toimitus on turvallinen! Pullip stylestä olen kuullut että on vaara hukkua tullissa? (Eikä sivusto korvaa) onko tämä totta?? Eli ja oon miettiny kausn nukkea, mutta en osaa päättää että pullip vai dal, vai dal jou jou vai dal sakura ja niin pois päin, mutta onko teillä muilla ideoita kuinka saisin päätettyä???
 
Pulliplowe :333?
Siis onko nämä eBay ja tää tämmöset, turvallisia ja luotettavia? Koska haluaisin Pullip nuken kovasti. (Hatsune miku) Että löysin ainakin sen siitä eBaysta.
 
Pullip <3
Moi! Eli oon jo todella pitkään haaveillut pullipin ostoa. Oon harkinnut ostaa sellaisen Pullip Stylesta. Eli ne jotka sieltä ovat pullipin joskus ostaneet, niin kuinka kauan sen saapuminen kesti? Ja kuinka paljon pullip yhteensä siis maksoi kun tullimaksut ja muut kuljetusmaksut oli maksettu?
 
itkevä mursu
:| Siis nyt multa menee ihan yli. Miksi kukaan haluaa maksaa heikoksi mainostettuja nukkeja törkeään hintaan? Ulkoisesti noi nyt on ihan samaa shaissea kuin kaikki leluiksi tarkoitetutkin nuket. Niin että miksi? Voiko noilla tehdä jotain, mitä ei halvoilla nukeilla tehdä?
LUOKKAANNUIN TUOSTA TEKSISTÄ.
1. pullipeilla voi kuvata ja laittaa kuvat blogiin.
2. pullippeja voi kustomoida(Iteoonkustomoinuekannukkeni)
3. peruukin, chipit, vartalon, vaatteet, meikin ja lähes kaiken voi vaihtaa mieluiseksi
4. harrastuksen parissa voi löytää uusia kavereita
5. PULLIPIT EI OO PASKAA!!!!! NE ON TOISTEN HARRASTUS JA SEN TAKIA EI SAA TOISIA SYRJIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6. HARRASTAN NUKKEILUA JA SE ON KIVAAAAA!!!!
7. nukkeja voi ostaa: luts, mollamania, pullipstyle, amazon, ebay, mimicollection, joliedoll, plasticpop ja monia muita netti kauppoja. EI SAA ANTTILASTA. NE ON VÄÄRENNÖKSIÄ JOTKA TUNNISTAA KIILTÄVÄN PINNAN JA HINNAN ANSIOSTA JA PAKETIN SISÄLLÄ ON KERÄILY KORTTI. PAKETISSA LUKEE GROOVE Inc. JA PULLIP/DAL/TAEYANG/ISUL/BYUL/YEOLUME/NAMU
8. pullipit maksaa 60-2000€(riippuu mistä ostaa)
9. jos ostaa nuken rahat voi säästää ite.
10. oon nukkeilu 5kk ja omistan jo 4 nukkea kaikki ostin ite kärsivällisyydellä ja maltillisella mielellä.
11. ite ootte rumia ketkä haukkuu pullipejaa rumiksi
12. PULLIPIT EIVÄT OLE LELUJA VAAN KERÄILYNUKKEJA.
13. LAPSI TIETÄÄ ITSE OSAAKO KÄSITELLÄ NUKKEA OIKEIN
14. pullipilla on silmämekanismi joka tekee nukesta hintavan
15. pullipit ovat BLD:tä ei Ball Jointed Doll
16. nuket voivat kehittää taitoja esim: kun tekee vaatteita nukeille niin voi kehittyä ompelemisessa. sosiaaliset taidot kehittyvät. tarkkuus kehittyy kustomoidessa
17. OLEN SAARNANNUT SEN VERRAN PALJON ETTÄ TE JOTKA ETTE NUKKEILE NIIN: HARRASTUKSEN TAKIA EI SAA HAUKKUA/SYRJIÄ!!!!!!!!!!!!
18. itkevä mursu on puhunut:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja itkevä mursu;29752735:
LUOKKAANNUIN TUOSTA TEKSISTÄ.
1. pullipeilla voi kuvata ja laittaa kuvat blogiin.
2. pullippeja voi kustomoida(Iteoonkustomoinuekannukkeni)
3. peruukin, chipit, vartalon, vaatteet, meikin ja lähes kaiken voi vaihtaa mieluiseksi
4. harrastuksen parissa voi löytää uusia kavereita
5. PULLIPIT EI OO PASKAA!!!!! NE ON TOISTEN HARRASTUS JA SEN TAKIA EI SAA TOISIA SYRJIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6. HARRASTAN NUKKEILUA JA SE ON KIVAAAAA!!!!
7. nukkeja voi ostaa: luts, mollamania, pullipstyle, amazon, ebay, mimicollection, joliedoll, plasticpop ja monia muita netti kauppoja. EI SAA ANTTILASTA. NE ON VÄÄRENNÖKSIÄ JOTKA TUNNISTAA KIILTÄVÄN PINNAN JA HINNAN ANSIOSTA JA PAKETIN SISÄLLÄ ON KERÄILY KORTTI. PAKETISSA LUKEE GROOVE Inc. JA PULLIP/DAL/TAEYANG/ISUL/BYUL/YEOLUME/NAMU
8. pullipit maksaa 60-2000€(riippuu mistä ostaa)
9. jos ostaa nuken rahat voi säästää ite.
10. oon nukkeilu 5kk ja omistan jo 4 nukkea kaikki ostin ite kärsivällisyydellä ja maltillisella mielellä.
11. ite ootte rumia ketkä haukkuu pullipejaa rumiksi
12. PULLIPIT EIVÄT OLE LELUJA VAAN KERÄILYNUKKEJA.
13. LAPSI TIETÄÄ ITSE OSAAKO KÄSITELLÄ NUKKEA OIKEIN
14. pullipilla on silmämekanismi joka tekee nukesta hintavan
15. pullipit ovat BLD:tä ei Ball Jointed Doll
16. nuket voivat kehittää taitoja esim: kun tekee vaatteita nukeille niin voi kehittyä ompelemisessa. sosiaaliset taidot kehittyvät. tarkkuus kehittyy kustomoidessa
17. OLEN SAARNANNUT SEN VERRAN PALJON ETTÄ TE JOTKA ETTE NUKKEILE NIIN: HARRASTUKSEN TAKIA EI SAA HAUKKUA/SYRJIÄ!!!!!!!!!!!!
18. itkevä mursu on puhunut:D
Hnngghhh, tässä tulee facepalmattua hartsinukkeharrastajana.. Ei ihme että nukkeharrastajia katsotaan vinoon.
Joo, pullipeissa on omat juttunsa. Samoin BJDssä. Mutta syrjimistä.. No, itse voin kyseenalaistaa vaikka pakkomielteisen sählynpelaamisen, ja minulla on siihen oikeus, eikä se ole syrjimistä.

Mutta periaatteessa, noita kaikkia asioita voi tehdä vaikka barbeilla. Niitäkin voi customoida, niille tehdä vaatteita ottaa kuvia. Erilaisuus tulee siinä, miten paljon asiaan haluaa panostaa. Pullipit ovat oma osa-alueensa, ja ovat arvokkaampia koska ovat ns. keräilynukkeja, joissa on parempi laatu kuin barbeissa jne. Voit tietysti saada samalla hinnalla customoidun, todella laadukkaan barbinkin. Pullipit ovat onneksi halvempia kuin hartsiset BJDt, joiden hinta nousee materiaalin ja koon vuoksi yleensä korkeammaksi. Näilläkin voi tehdä samoja asioita kuin edeltävillä. Argumentti "itte oot ruma" antaa sinusta hyvin inhottavan kuvan, koska mielipiteitä saa olla. Itse en pidä pullippien ulkonäöstä, mutta se ei ole minun ongelmani jos joku muu pitää.

Meitä harrastajia on suomessa paljon, ja kannattaa käyttää googlea löytääkseen asiaanliittyviä keskustelufoorumeja.
 
Pullip harrastaja
Toki mä ymmärrän ettei jotku oo perehtyny Pullippeihin sen kummemmin, mutta MITEN HEMMETISSÄ pullippeja voi vaan katella Anttilassa ja sanoa että hinta on jotain Barbien luokkaa? Pullippeja ei saa Suomesta (tarkoitan nyt mitään Anttiloita tai muitakaan sen tapaisia kauppoja). Aasian puolella on sitten asia erikseen, kun joka nurkassa on kauppa joka myy Pullippeja.
Vanhemman on arvioitava oman lapsensa kypsyys, ennenkun antaa ostella satasen arvoisia nukkeja. Huomatkaa ettei ne ole leluja.
Jos kuitenkin sen nuken päättää ostaa suosittelisin nuken tilaamaan Mollamaniasta, joka on suomalainen Pullippien ja Blythejen jälleenmyyjä. Muita hyvia paikkoja josta tilata on mm. Pullip Style, Plastic Pop ja muita :)
 
Nukkeharrastaja
Pullipit, dallit ja kaikki sen tapaset nuket ON KERÄILY NUKKEJA! Ne ON TARKOTETTU NOIN 15 VUOTIAALLE, EIKÄ PIKKU IPANALLE LEIKITTÄVÄKS! Tuliko nytten selväks? EIKÄ TODELLAKAAN NIITÄ SAA MISTÄÄN ANTTILASTA! NIITÄ MYYDÄÄN VAAN MOLLAMANIASSA, JA KÄYTETTYNÄ NETISSÄ!
 
12 vuotias ja nukkeillut
Pullip on siis keräilynukke joka ei ole lasten lelu tai barbi, eikä saa Anttilasta. Suosittelisin Mollamaniaa, josta otsekin tilasin.On olemassa myös little pullippeja, mutta nekin maksavat jotain 30€. "Aidot" pullipit ovat kieltämättä todella arvokkaita ja maksavat helposti yli 100 €. Nukkeilu on harrastuksena monipuolinen, sillä siihen liittyy voimakkaasti miniatyyri-kokoisten vaatteiden ompelu/neulominen/... , valokuvaus ja kustomointi = tuunaus (en tiiä miten kirjotetaan) . Mutta, kun tässä mietin, että mihin vanhempani haluaisivat että käytän rahani tai missä vietän aikaani, niin haluaisivatko he, että ostan energiajuomaa ja oleilen parkkihalleissa vai ostanko kangastilkkuja ja ompelen niistä pieniä vaatteita ja valokuvaan herraisen näköistä keräilynukkea?? (Juu... Oli tuo ehkä hieman kärjistetty mielipide mutta miten sen nyt ottaa..)
 
aaargh
HALOO! Pullip on keräilynukke joka EI OLE LELU! Sitä ei suositella alle 15 vuotiaiden käyttöön. Pullippeja saa Suomestakin. Kahdesta kaupasta. Mollamaniasta, ja Amaidolls nimisestä blogikaupasta ainakin pitäisi saada!:) On myös muita kauppoja(ulkomailla): Pullipstyle(Amerikkalainen pullip kauppa.Nukkeja paljon, oheistavaraa vähän), Plasticpop(Saksalainen pullip kauppa.Nukkeja ja oheistavaraa, molempia suht koht paljon), Ebay(Ei kylläkään pelkästään pullip kauppa, mutta saa myös paljon pullippeja ja oheistavaraa HALVALLA), Pullip.net(Korealainen pullip kauppa, ei enempää tietoa) ja Jolie doll(Ranskalainen pullip kauppa, sen toimipiste sijaitsee Ranskassa, Pariisissa). On niitä muitakin mutta tossa muutama mitkä ainakin ovat luotettavia:3. Ja vielä tähän loppuun haluan sanoa... PULLIPPEJA EI SAA ANTTILASTA! Monesti pullipin kaltaiset nuket, esimerkiksi barbiet tai brazy nuket, saatetaan sekoittaa pullippeihin. Kuitenkin pullip on aivan eri asia. Hintaluokkakin on enimmikseen 60-500€ välillä. Jotkut pullipit ovat sold out/limited edition- nukkeja, eli niitä on tehty vain yksi erä, joten niitä ei saa kun vain noin 500-1000€. Useimmat nuket ovat kuitenkin normi pullip-hintaluokkaa. Vain oikeat pullip-nukke KERÄILIJÄT ostavat sold out/limited edition nukkeja.Vaikka kukahan ketään estää ostamasta sellaista;). Anteeksi näin pitkä viesti, halusin vain selventää asiaa joillekkin. Aloita pullip-harrastus vasta, kun olet tietoinen MIKÄ ON OIKEASTI PULLIP!
 

Yhteistyössä