PULLIP-nukke...mitä öö mistä?

  • Viestiketjun aloittaja taas jotain älytöntä
  • Ensimmäinen viesti
harrastaja
itse harrastajana tiedän enemman kuin te "normi" ihmiset. Omistan pian 5 nukkea ja kaikki 4 nukkea olen saanut luotettavasti ja turvallisesti kotiin:) Pullipit EIVÄT OLE LELUJA!!! Ne on tarkoitettu keräilyyn ja vitriinissä säilytettäväksi sellaisenaan. Jotkut nukke harrastajat(kuten minä) kustomoivat nukkejaan vaihtamalla nukelle uuden vartalon, silmät ja peruukin. Parhaimmillaan mitä olen nänhyt nuken maksavan oli siinä 2000€ luokkaa, tosin kyseessä oli Limited Edition vuodelta 2007. Hinta haarukka kulkee siinä n.50€-500€ välillä toki jos haluaa Sold Out/Limitedin halvalla saa etsiä kauan. Omani ovat olleet 75€-150€ välillä ilman kustomia. Itse en KADU YHTÄÄN miksi aloitin harrastuksen, sain uusia kavereita ympäri suomea ja kaiken lisäksi nukkeilu voi opettaa sinulle vaikka mitä kuten esim. ompelemalla nukelle vaatteita. Monet harrastelijat pitävät myös blogia tms.
 
harrastaja
itse harrastajana tiedän enemman kuin te "normi" ihmiset. Omistan pian 5 nukkea ja kaikki 4 nukkea olen saanut luotettavasti ja turvallisesti kotiin:) Pullipit EIVÄT OLE LELUJA!!! Ne on tarkoitettu keräilyyn ja vitriinissä säilytettäväksi sellaisenaan. Jotkut nukke harrastajat(kuten minä) kustomoivat nukkejaan vaihtamalla nukelle uuden vartalon, silmät ja peruukin. Parhaimmillaan mitä olen nänhyt nuken maksavan oli siinä 2000€ luokkaa, tosin kyseessä oli Limited Edition vuodelta 2007. Hinta haarukka kulkee siinä n.50€-500€ välillä toki jos haluaa Sold Out/Limitedin halvalla saa etsiä kauan. Omani ovat olleet 75€-150€ välillä ilman kustomia. Itse en KADU YHTÄÄN miksi aloitin harrastuksen, sain uusia kavereita ympäri suomea ja kaiken lisäksi nukkeilu voi opettaa sinulle vaikka mitä kuten esim. ompelemalla nukelle vaatteita. Monet harrastelijat pitävät myös blogia tms.
mun tekstiin pieni lisäys:DD

Pullipin pään sisällä on silmämekanismi joka tekee nukesta kalliin, itse nukke on tehty muovista.
 
Pikku Mursu :3
Olen 10 tyttö ja saan 11 v. synttäri lahjaks pullip Merl Nostalgian! :) Ruinasin sellaista kesästä asti ja olen edelleen aivan hullaantunut. ;) Vanhemmat ei oikein ymmärrä niitten hienouksia, mutta näyttää olevan mielissään siitä, kun olen niin tohkeissani. Tuskin on mulla mikään parin viikon innostus. :p Sanoisin äidelle joiden lapset mankuvat pullippia, että sellaisen voi ostaa (lapsen omilla rahoilla tosin :D), jos lapsi käsittelee tavaroita hellästi. Ja sitten vielä, että kukaan ei kuole jos niillä pikkuisen leikkii! :) Itse en ajatellut leikkiä niillä. Mutta olen nyt puhunut. :)
 
Benjihyppääjä
Itse harrastan nukkeilua. Haluaisin tietää missä tuo kyseinen Anttila on. Ja omasta mielestäni pullipit ovat kauniita ^•^ Mä saan joululahjaksi Merl nostalgian tai Seilan. Mollamania on erittäin luotettava nettikauppa. Tilasin ensimmäisen nukkeni pullip Snow Whiten Mollamaniasta. Pakko vielä sanoa, että feikin pullipin tunnistaa hinnasta, kiiltävästä ihosta, peruukki on yleinsä kiinnitetty kuumaliimalla ja niin EI saa tehdä aidolle pullipille! Feikin pullipin tunnistaa myös siitä että aidolla pullipilla on pienempi nenä kuin feikillä pullipilla. Tulipas pitkä viesti >.<
 
MinäVainJokaEnDissaaPullipeja
Pullipeja saa Suomesta, Rovaniemeltä. Ja käytettynä koko Suomesta. Joku sano että mitä erii niillä voi tehdä kuin Barbieilla. Pullipien kaikki osat kääntyy yms. niinkuin ihmisilläkin. Niitä voi Kustomoida. Barbien silmät saa melkein hinkkaamalla pois, mutta Pullipeissa on tosi monimutkanen silmämekanismi. Katsokaas te, jotka dissaatte, googlesta vähän blogeja ja kuvia, ennenkuin alatte puhuun tollasia.
Google on Ystävä :3
 
Vekkuleita ne ovat! Mun tytöillä on kaksi. Toinen ostettu (Mollamaniasta) uutena ja toinen jostain käytettynä. Lisäksi on hankittu peruukkeja sekä uusina että vanhoina ja käsiä ja silmiä ja ties mitä. Sit nuo pukevat niitä ja raahaavat milloin minnekin ja kuvaavat ja toki on oma blogi missä sit kuvat esitellään muillekin. Ja mummu on kutonut karvatakkia ja ommellut mekkoja ja muita.

Harrastuksena ookoo ja kokonaisuudessaan jopa edullinen :)
 
Nuoripullipkeräiliä
No niin ensinnäkin pullipit ei ole mitään barbeja. Toisena mollamania on luotettava ja siellä on tosi paljon nukkeja esim jos kirjoitatte googleen (pullipin nimi) mollamania niin löytyy kyllä. Kolmantena mielestäni pullippia voi pitää nuoremmatkin kuin 15 vuotiaat jos on lukenut aiheesta ja tietää ettei se ole mikään barbi vaan arvokas nukke ja itse olen tätä mieltä sillä olen 10 v (täytän 11 kohta) ja itselläni ei ole mennyt rikki tai vastaavaa kannattaa lukea aiheesta siis eipä muuta kuin heippa!
 
"anonyymi"
[QUOTE="ihmetteliä";30702977]tietääkö joku miten saada obitsun ja peruukkeja niiku ehk 15-25€?? pliis vastakkaa jos tiiätte ku mä saan pullipin ja tartten apuu oon nii noobi????[/QUOTE]

Mollamaniasta kannattaa katsoa ;)
 
Tulis
Voi hyvänen aika.... Pullip ei ole pelkästään aasialainen, vaan tarkemmin japanilainen/etelä-korealinen KERÄILYNUKKE, jota ei ole tarkoitettu leikkeihin. Toki moni nukkeilua harrastava (kuten minä), voi puhua sille ja pitää sitä aitona olentona. Yleensä niitä kuvaillaan. Mutta ne eivät TODELLAKAAN ole isopäisiä rumiluksia. Ja suomalaisesta nettikaupasta, Mollamaniasta, löydät kyllä Pullippeja ja sehän ei ole ulkomaalainen, vai miltä näyttää?

Tässä tietoa tiedottomille:
Pullip on noin 27 cm pitkä keräilynukke jonka on luonut eteläkorealainen Cheonsang Cheonha vuonna 2003. Pullippeja markkinoi ensin japanilainen Jun Planning, mutta vuodesta 2009 lähtien niitä on markkinoinut korealainen Groove. Pullipit eivät ole leluja, vaan keräilyyn ja kuvaamiseen tarkoitettuja nukkeja!

Pullipilla on silmämekanismi, jonka avulla silmiä voi liikuttaa katsomaan oikealle ja vasemmalle, sulkea ja avata takana olevien tappien avulla. Nuken nivelet liikkuvat ihmisen tavoin. Pullip on myös vähän taipuvampi, kuin ihminen. Pullippien vaatteita, peruukkeja ja silmien iiriksiä eli silmäsiruja (eyechips), sekä meikkejä voi vaihtaa, eli kustomoida tarpeellisten tavaroiden avulla. Nuket tulevat automaattisesti meikin kanssa, toisin kuin BJD-nuket, eli jos haluaa nukelleen uniikin meikin, alkuperäinen täytyy ensiksi hioa tai "pestä" pois esimerkiksi isopropyylialkoholilla, jota saa apteekeista. Osa harrastajista käyttää asetonitonta kynsilakanpoistoainetta. Pullip-nimi on koreaa ja tarkoittaa lehteä.

Pullipin kallis hinta johtuu siitä että tietysti jokaisella Pullipilla on oma nimi ja erilainen asu, hiukset, meikki ja laatikko, mutta jotkin nuket esittävät esimerkiksi jotakin manga-, anime-, vocaloid- tai elokuvahahmoa, mutta ne ovat lisenssin takia hieman kalliimpia kuin normaalit nukkejulkaisut. Pullipien hinnat vaihtelevat 90 ja 400 euron välillä, käytetyn nuken voit saada jopa 30-70 eurolla. On myös olemassa Little Pullip, joka on huomattavasti halvempi, kuin iso Pullip. Little Pullip maksaa käytettynä 20€-50€ Little Pullip maksaa uutena n. 50€-90€

Pullipin voit tilata Mollamaniasta, mutta jos tullimaksut eivät sinua haittaa, suosittelen PullipStyleä, Plasticpopia, Amazonia tai MIO:a.

Toivottavasti nyt ymmärsitte tai saitte käsityksen, miksi Pullip ei ole vain se turhamainen pallopää ;)
 
Tulis
Ja vuelä lisäys, että jos lapsi on mielestäsi tarpeeksi kypsä ja todistanut käsittelykykynsä nukkejen parissa, niin tämä on valmis saamaan Pullipin. IkäSUOSITUS on 15 vuotiaille, mutta suositukset eivät täsmää, jos lapsi on hellä nukkejen kanssa :)
 
vierailija
Hei, meidän tyttömme on tahtonut kyseistä nukkea 10-vuotiaasta asti, hän on nyt 12-vuotias ja edelleen hurahtanut pullippeihin. Viitsivitsi, minähän se olen ja vanhempani pitäisivät minua todella tyhmänä, jos kertoisin tahtovani yli sadan euron nuken. Haittaakse?

Tiedoksi vielä niille, jotka tahtoisivat pullipin, mutteivat tiedä mistä sellaisen pitäisi ostaa ja niille, jotka haluaisivat tietää jotain pullipeista.
Pullipit ovat aasialaisia keräilynukkeja, eli niitä ei ole tarkoitettu leikkitarkoitukseen. Niitä ei siis saa anttilasta, eivätkä ne ole todellakaan barbienuken veroisia, jos joku järjen jätteläinen ole sitä saanut taottua pääkoppaansa.

Itse asiassa pohjoismaiden ainoa pullippien jälleenmyyjä on Mollamania. Pullippeja saa kuitenkin mm. myös Pullipstylestä, Plasticpopista, Amazonista ja eBaysta. Viimeiset vaihtoehdot ovat ulkomaalaisia, mutta kaikkien pitäisi olla aivan luotettavia sivustoja. Mahdollinen tullivaara löytyy kuitenkin osalta näistä ulkomaalaisilta sivuilta.

Hinta hipoo pilviä - 80 eurosta noin 120 euroon, mutta rajoitetut erät nousevat jopa moneen sataan euroon riippuen tietenkin miten suuri erä on myynnissä - erityisesti silmämekanismin takia, silmät voi laittaa kiinni ja niitä voi liikuttaa sivuille pään takana olevista tapeista. Stock - eli alkuperäistä - kroppaa on käsiteltävä varoen, sillä se on hyvin helposti rikkoutuva. Siinäpä yksi tärkeimmistä syistä, miksei ko. nukkea ole tarkoitettu leikkimiseen.

Myynnissä on myös pienempiä suunnilleen 11 senttimetrin pituisia Little Pullippeja, joiden hinta liikkuu useinmiten 30€-50€ paikkeilla. Niiden jalat taipuvat 45 asteen kulmaan, eivätkä niiden silmät mene kiinni. Molemmankokoiset nuket voi kuitenkin customoida eli muokata omanlaisekseen. Normaalilla eli 30 senttimetrin kokoiselle pullipille saa paljon helpommin kuitenkin custom-materiaalia, kuten silmät, peruukkeja ja kropan. Kroppa kannattaa vaihtaa, jos valokuvaa nukkejaan ja tahtoo erilaisia asentoja. Laadukkaimmat kropat ovat Volks ja Obitsu, muita onkin aika vaikeaa etsiä.

No johan tuli romaani, mutta toivottavasti tästä oli apua. Kiitos. (--:

Korjaan sanomaasi hintaa;
Niitä on käytettynä halvempiakin, mutta niiden hinta on mielestäni yleensä 100-500, olen nähnyt niitä myös tonnilla. Sori jos oon väärässä ;D
 
vierailija
No niinpä! Eikä noilla voi edes leikkiä. Mua niin ärsyttää nää turhuudet ja isopäiset rumilukset joita pitäis ostaa ja joilla on aina vaan lisää hintaa!
Ne ei oo turhuuksia eikä mitään isopäisiä rumiluksia vaan Korealaisia keräily nukkeja. Niillä voi kyllä leikkiä mutta varoen. Itse en suosittele stock keholla leikkimistä (nuken alkuperäinen keho) mieluiten obitsulla (toisen lainen keho joka pitää erikseen vaihtaa ja on tarkoitettu erilaiselle nukelle kuin pullip) niiden hinta ei lisäänny. Ne joita on valmistettu vain rajoitettu määrä ovat kalliimpia kuin esim. nuket jotka eivät ole niin suosittuja. Käytettynä niitä voi saada jopa 70€ eli todella halvalla nuken alkuperäiseen hintaan.
 
vierailija
Jaa a? Että pullippeja saa muka anttilasta? Ei hemmetti, pullipit ovat tarkoitettu vitriinille laitettavaksi tai sitten ihan vaan kuvattavaksi johonkin blogiin tai jtn. NIILLÄ EI OLE TARKOITUS LEIKKIÄ! Soveltuvat yli 15 vuotiaille, ja kannattaa todella harkita, ettei kiinnostus lopahda heti kahden viikon päästä. Mollamaniasta saa nukkeja, itse harkitsen ostavani sieltä tai sitten Pullipstylestä. Onnea kaikille pullipin omistajille :)
 
vierailija
Pullipit eivät ole leluja!
Eikä ne todellakaan ole tarkoitettu leikkeihin/minkään 8v pikkulapsen käsittelyyn.
Ne ovat arvokkaita ja usein ja toivottavasi kaikilla myös laadukkaita, nyt jos joku siellä näytön toisella puolella on sillee "HAH! Sanoit just että ne siis voi olla laaduttomia" niin ei, en tarkoittanut sitä, vaan sitä että jos joku tilaa nukkensa käytettynä, ulkomailta eikä vaikka miitissä, muulta nukkeilialta, niin se ei olisi rikki/myyjä huijaisi että ei hänellä myytävänä mitään nukkea oikeasti ole.
Ja jos sinua hinta pännii niin otappa kuule yhteys pullip-yhtiöön ja tee raportti.
Ja voin vinkiksi sanoa että ei ne sitä hintaa yhden valituksen takia muuta ;)
Ja ihan näin btw pullipeja EI TODELLAKAAN myydä missään anttilassa. Niitä ei saa edes mistään SUOMEN kaupoista. Ja niille ketkä haluaa tietää pullipeista jotain kannattaa käydä wikipediassa lukemassa "pullip" aiheinen teksti
 
kohta pullipin omistaja
ite oon 11.v ja oon keränny rahaa pullippiin melkein 6kk ja iskä on vihdoin suostunu tilaan mulle sellasen!!!!! :D me tilattiin se mollamaniasta eilen ja sillä kuulemma kestää tulla 1-4 päivää onko kellään kokemusta mollamanian tilauksista? =w= ite oon etsiny koko rahan keräys ajan tietoa pullipeista ja kaikkialla sanotaan että ikäraja on 15.v ja että voi ostaa jos osaa pitää huolta ja mä ainaki uskon että kukaan ei oo nii tyhmä että menis poikkaseensen kehon, mutta vahinkoja sattuu joten en moiti ketään mutta munkaan mielestä niillä ei kannata tai saa leikkiä. ja mä tiedän niistä kuitenkin sen verran että niitä ei saa mistään Anttilasta!!!! ja että niitten naamaan ei saa laittaa mitään öljy pitoista ainetta!!!! Tiedän myöskin että niitten hinta on suunnilleen 80-200€ mutta on myös niitä jotka ovat esim Sould out (loppuun myyty) tai limited edition (tehty vain rajoitettu määrä) ja niitten hinta on suunnilleen 300-600€. on myös yksi nukke joka on tehty vuonna 2007 ja sen hinta on 1000€ liekö enemmänkin?? syy on se että kun se julkastiin niin se myytiin vain parissa tunnissa loppuun:eek: paikkoja mistä hankkia pullip ovat esim. Mollamania, pullipstyle ja eBay. on paljo muitakin paikkoja mutta tässä oli muutama:D :) ennen hankkimista kannattaa miettiä minkä pullip perheen jäsenen ottaa(dal,pullip,isul,tayeng vai min version pullipista tai dalista) pullipit ovat niin hintavia koska niiden meikkaus tehdään käsin ja niilä on myös silmämekanismi.silmämekanismin avulla pullippien silmät liikkuvat sivuille ja kiinni, mutta osalla nukeista silmät eivät pysy kiinni ellei niitä pidä koska ne ovat niin vanhoja malleja. vuodesta 2009 silmissa on ollut lukitus:) pullippien silmiä,kehoja,käsiä ja peruukkeja voi vaihtaa!! pullipin mukana tulee keho mutta jos aikoo asetella omaa pullipia eri asentoihin kuvia varten niin kannattaa hankkia obitsu merkkinen keho mutta koska obitsu-nukkejen päät ovat puolet pienempiä ja samalla myös kevyempiä niin obitsu-kehon kaulatappi voi katketa:eek: Pullip on todella monipuolinen nukke!!!! sille voi tehdä vaatteita,sitä voi kuvata, sen voi meikata uudestaan tai vaihtaa sen osia siitä voi myös tehdä vlogin tai siitä voi tehdä videoita:D:) kertokaa jos joku näistä tiedoista ei pidä paikkaansa koska olen vain löytänyt nähä tiedot netistä/kuullut kavereilta jotka Myös keräilevät pullipeja:) älkääkä ihmetelkö kirjoitus virheitä:D T:kohta pullipin omistaja:) tuli aika pitkä viesti/kommentti:D
 

Yhteistyössä