pyllyn pyyhkiminen, perunoiden kuoriminen ym

En vielä :) . Lapset 4,5v, 2,5v ja 1v3kk. Esikoisen kanssa kai voisi jo tuota nauhojen solmimista ja pyllyn pyyhkimistä alkaa treenaamaan. Meillä kun vielä pestään peppu kakan jälkeen (siis käsisuihkulla) =) . Perunan kuorimista harjotellaan sitten lähempänä kouluikää, kun pysyy haarukka ja veitsi molemmat kädessä oikeaoppisesti.
 
Meillä aloiteltiin eskaria edeltävänä kesänä harjoittelut. Kyllähän pylly pitäisi eskarissa osata pyyhkiä ongelmitta. Perunat kuorimisen opetin ennen koulun alkamista. Eskarissa taidettiin opettaa rusetin tekoa
 
nuupeli
Meillä 4,5 -vuotias harjoittelee pyllyn pyyhkimistä, tosin lopputulos pitää tarkistaa. Kengän nauhoihin hän osaa tehdä yhden solmun ja se saakin riittää toistaiseksi. Perunat saavat odottaa kouluikää. =)
 
Liliana79
No pyllyn 4-vuotias pyyhkii jo itse, paitsi ison hädän sattuessa käymme auttamassa. Perunoita ei ole vielä kuorinut, mutta veistä ja haarukkaa jo käyttää syödessään sujuvasti. Kengännauhojakaan ei vielä ole solminut, vasta opettelee pukemaan sujuvasti: sukkahousut oikein päin, kengät oikeaan jälkaan, napit ja vetskarit kiinni jne.
 
pyllyn pyyhintää poika(4,5v) saa tehä ,mut tarkistan aina loppu tuloksen,raakoja pottuja osaa kuoria kypsät jättää vielä äidin/isin kuorittavaksi,kengän nauhojen solmimista en ole opettanut vaikka solmun osaa naruun tehdäkkin, jos ei ole kengässä kiinni ,mummu vissiin opettanut
 
Kolmen kopla
Esikoinen aloitti pyllyn pyyhkimisen itse 3.5v kun lähti päiväkotiin ja he oliva tosi ihanan akatiivisia ja tyttö oppi hommat tosi nopeesti. Perunoita on kuorittu vaihtelevalla menestyksellä samasta iästä lähtien. Kengännauhat oppi solmimaan itse 6v, kun itse tahtoi oppia ja pyysi opettamaan
 
Meillä karvan alle 5-vuotias neiti pyyhkii itse pyllynsä ja on siinä jo tosi taitava. Pöydässä käyttää haarukka ja veistä ja voitelee leipänsä itse, mutta ei vielä kuori perunoita. Useinmiten meillä onkin jo valmiiksi kuorittuja :ashamed: Kengännauhoilla en kanssa pidä vielä mitään kiirettä, eskari aikana ajattelin, jos ei ennen itse kiinnostus herää.
 
päiväkodissa
Päiväkodissa, jossa minä työskentelin oli perunan kuorimis harjottelupäiviä 3v. alkaen, pyllyn pyyhkimistä harjottelivat 4v. ja kaikki näistä pitäis hallita ennen kouluun menoa =)
 

Yhteistyössä