Voin käyttää tähän enintään 300 euroaRiippuu ihan siitä kuinka hyvän maantiepyörän haluaa.
Kalliilla pyörällä on parempi ajaa ja se vaatii ajan mittaan vähemmän huoltoa, koska siinä on laadukkaammat osat.
Esim. tonnilla saa jo ihan hyvän pyörän, jolla todennäköisesti ajaa joka päivä useiden vuosien ajan, ennen kuin tulee tarvetta isommalle huollolle (toki edellyttäen, että pyörän pitää hyvässä kunnossa, eli puhtaana ja kuivana sekä ketjut rasvassa).
PS. Syksyllä olisit saanut pyöräsi selvästi halvemmalla, silloin kun on malliston poistomyynnit.
Unohda koko juttu!Voin käyttää tähän enintään 300 euroa
Onko sinulla siis valmius vuoden päästä käyttää sen pyörän remontoimiseen toiset 300 euroa?Voin käyttää tähän enintään 300 euroa
Voi ollakin. Elän työmarkkinatuella. Voin käyttää pyörään tuon tonnin mutta en koko summaa kerralla. Se käy päinsä että ostan rungon ja muut osat erikseen.Onko sinulla siis valmius vuoden päästä käyttää sen pyörän remontoimiseen toiset 300 euroa?
Käytetty on yleensä sama asia kuin kulunut. Ilman asiantuntemusta voi olla hankala päätellä käytetyn pyörän kuntoa, ja kaikkea ei edes näe päälle päin.Oikea paikka on tietenkin joku tori.fi tai huuto.net. Käytettynä saat parasta vastinetta rahallesi. Pyöräilijöissä on paljon hifistelijöitä, jotka ostavat uusia pyöriä tai osia pyöriinsä ihan vaan siksi kun pitää olla uutta ja parasta. Vanhat saa mahdollisesti pilkkahintaan. Täytyy vain olla perillä siitä minkä kokoisen rungon tarvitsee ja ostaa pois.
Pitkään pyörävarastossa seisseen mummopyörän renkaisiin ei myöskään kannata pumpata kovin paljoa ilmaa ennen pyöräilemään lähtöä. Sellainen rengas joka painuu sisään noin 1,5 cm kun sitä painaa pikkusormella on hyvä ja tarjoaa sopivasti haastetta kuntoilijalle.Miks ei voi ajaa tavan fillarilla?
Siinä se kunto kasvaa kun ajaa normaalilla mummo fillarilla. Suotta se rintaansa röyhistellä kun melkein moottoroidulla fillarilla ajellaan ja leikitään kovaakin kuntoilijaa
Ei ole sama ongelma. Polkupyörä on oleellisesti simppelimpi vehje ja sen korjaaminen on helppoa ja halpaa.Käytetty on yleensä sama asia kuin kulunut. Ilman asiantuntemusta voi olla hankala päätellä käytetyn pyörän kuntoa, ja kaikkea ei edes näe päälle päin.
Sama ongelma kuin käytetyissä autoissa, siis.
Moni käytetyn pyörän ostaja ei tunnista edes sitä, että ovatko pyörät ketjut ja pakka/pakat mahdollisesti pian vaihtokunnossa (= remontti, johon menee minimissään kolminumeroinen summa rahaa). Puhumattakaan vaikka laakereista, vaijereista, vaihtajista, vanteista tai monista muista osista.Ei ole sama ongelma. Polkupyörä on oleellisesti simppelimpi vehje ja sen korjaaminen on helppoa ja halpaa.
Siis pyörän ketjut ja pakka/pakatpyörät ketjut ja pakka/pakat
Kuulostat juuri sellaiselta hifistelijältä, jolta ap:n kannattaa ostaa se viime vuoden mallia oleva 3000 km ajettu kilpapyörä.Moni käytetyn pyörän ostaja ei tunnista edes sitä, että ovatko pyörät ketjut ja pakka/pakat mahdollisesti pian vaihtokunnossa (= remontti, johon menee minimissään kolminumeroinen summa rahaa). Puhumattakaan vaikka laakereista, vaijereista, vaihtajista, vanteista tai monista muista osista.
Jos aikoo sen yhden pyöräilyn lähinnä ajaa, ja muuten antaa pyörän pääasiassa seistä, niin varmaan pärjää ok myös sillä käytetyllä.Nyt joudutte kyllä rauhoittumaan. Ap kysyi neuvoa retkikelpoisesta maantiepyörästä eikä siis ilmeisesti ole aikeissa kilpailla. Youtubesta kun katsoo Pirkan pyöräilyä niin näkee kaikenlaista. Miksei ap pärjäisi jollain käytetyllä, vähän paremmalla alumiinirunkoisella fillarilla?
Millä tavalla se 100 kilometrin matka tekee pyörästä kelvottoman?Jos aikoo sen yhden pyöräilyn lähinnä ajaa, ja muuten antaa pyörän pääasiassa seistä, niin varmaan pärjää ok myös sillä käytetyllä.
Jokainen ajettu kilometri lisää todennäköisyyttä sille, että se hajoaa.Millä tavalla se 100 kilometrin matka tekee pyörästä kelvottoman?
En ole kyllä kertaakaan kuullut että pyörä jättäisi yllättäen tielle, ellei lasinsirun korkkaama rengasta lasketa. Fillarin huonon kunnon pystyy toteamaan varsin hyvin etukäteen ja viat voi siis samalla korjata.Jokainen ajettu kilometri lisää todennäköisyyttä sille, että se hajoaa.
Käytettyjen pyörien ja autojen hajoamistodennäköisyys on huomattava.
Et ole tainnut paljoa pyöräillä.En ole kyllä kertaakaan kuullut että pyörä jättäisi yllättäen tielle, ellei lasinsirun korkkaama rengasta lasketa. Fillarin huonon kunnon pystyy toteamaan varsin hyvin etukäteen ja viat voi siis samalla korjata.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel