pyöräilykypärä - kun se vaan vaikuttaa niin naurettavalta omassa päässä

  • Viestiketjun aloittaja jotain vain
  • Ensimmäinen viesti
jotain vain
Pyöräilykypärien käyttäjistä tulle ainakin minulle mieleen lapset ja sitten jotkut ammattilaispyöräilijät ja vakavasti pyöräilyä harrastavat erittäin liikunnalliset ihmiset.

Jotenkin vaan sitä tuntee näyttävänsä naurettavalta teeskentelijältä pyöräilykypärä päässään. Että yrittääkö tuo ylipainoinen nainen mukamas esittää jotain huippupyöräilijää, kun on kypärä päässä ja kaikkea.

(ja täytyy kyllä todeta, että kun kerran olen useamman kymmenen vuotta kyennyt ajamaan ilman pyöräilykypärää turvallisesti, niin siinä vaiheessa kun alan olemaan niin vanha ja surkea pyöräilijä, että kypärän tarvitsen, on se pyörän käyttökin syytä lopettaa)
 
ei ymmärrä
Miten naurettavilta näyttävätkään aivot asvaltilla? Päähän ei ole varaosia.

Kuvitteletko olevasi yksin liikenteessä ja ainoan mahdollisen liikeeneonnettomuuden olevan selleinen, että itse tumpeloit pyörän kanssa ja kaadut...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;27160796:
Miten naurettavilta näyttävätkään aivot asvaltilla? Päähän ei ole varaosia.

Kuvitteletko olevasi yksin liikenteessä ja ainoan mahdollisen liikeeneonnettomuuden olevan selleinen, että itse tumpeloit pyörän kanssa ja kaadut...

Tiedän tuon kyllä, ja myönnän että omassa ajattelutavassani on vikaa..

Mutta jotenkin en vaan pääse yli siitä ajatuksesta, että muut ihmiset katselevat ja naureskelevat selkäni takia pilkallisesti, että tuo yrittää muka näyttää urheilulliselta , kun pyöräilee kypärä päässä.

Ja minä en halua olla mikään yleisen naureskelun aihe
 
"vieras"
Tiedän tuon kyllä, ja myönnän että omassa ajattelutavassani on vikaa..

Mutta jotenkin en vaan pääse yli siitä ajatuksesta, että muut ihmiset katselevat ja naureskelevat selkäni takia pilkallisesti, että tuo yrittää muka näyttää urheilulliselta , kun pyöräilee kypärä päässä.

Ja minä en halua olla mikään yleisen naureskelun aihe
Ehkä sinun tosiaan kannattaa lopettaa pyöräily, nyt jo.
 
"mie"
No, osta sellainen vähemmän urheilullinen, pottamallinen kypärä, jos liian urheilulliselta pelkäät näyttäväsi! http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/10/9xrqjlowsdrsxwen.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: bud
"Jenis"
Mä oon kans kypärävammainen ihminen. Oon sitä samaa jääräporukkaa, jonka on varmasti ollut aikanaan tosi vaikea tottua turvavöihin autossa. Kun on ite ajellut 30 vuotta ilman kypärää, on jotenkin liian vanha sitä enää opettelemaan. Joojoo, tyhmää tyhmää. Ei elämästä selviä hengissä.
 
bud
Miten voikaan ihminen ajatella noin oudosti! Oikeesti ketään ei kiinnosta sinun pyöräilysi ja vielä vähemmän se, onko sulla kypärä vai ei. :D Ja ainahan voi hankkia sellaisen ei-niin-sporttisen-näköisen kypärän.
 
"vieras"
Tiedän tuon kyllä, ja myönnän että omassa ajattelutavassani on vikaa..

Mutta jotenkin en vaan pääse yli siitä ajatuksesta, että muut ihmiset katselevat ja naureskelevat selkäni takia pilkallisesti, että tuo yrittää muka näyttää urheilulliselta , kun pyöräilee kypärä päässä.

Ja minä en halua olla mikään yleisen naureskelun aihe
Jos joku nauraa toisen kypärän käytölle, niin kyllä siinä vaiheessa on jo valmiiksi vikaa päässä.

Ihmeellistä skeidaa...
 
-.-
Miten kypärä liittyy urheilullisuuteen? kyllä se pää halkeaa tavallisellaki pyöräilijöillä eikä vaan urheilijoilla tai lapsilla.

Itse aloin käyttämään kypärää kun rupesin arvostamaan itseäni. Ja mulle on sama näyttääkö se hölmöltä jonkun mielestä.
 
"Lissu"
Pyöräilykypärät on kyllä nykyisin niin yleisiä, että kukaan ei katso kahta kertaa jos joku tulee pyörällä vastaan kypärä päässä. Ennemmin katson pitkään jos joku tulee vastaan ilman kypärää, lapset nyt varsinkin.
 
Minäkin olen tuntenut itseni typerän näköiseksi kypärä päässä, mutta opettelin käyttämään sitä, jotta voin sanoa lapsillekin, että kypärää pitää käyttää. Turha selitellä lapselle mitään kypärän turvallisuudesta, jos ei itse pidä.
 
"sus"
Mä olen kypärävammanen. Lapset käyttää AINA kypärää enkä heille pidän asiaa normaalina. Mut omaan päähän. Ei ei ei..
Johtuu varmaan siitä ala-asteen neonvärisestä styroksipotasta johon yläkoululaiset aina löi nyrkillä ohi ajaessa...

Ehkä mä vielä jonain päivänä hankin hienon oman kypärän.
 
"vieras"
Minä myös tunnen itseni todella typeräksi kypärä päässä. Ja hiukset lässähtää, (normaalisti kohotettu) otsis tunkee naamalle, kypärä tuntuu epämukavalta. Näytän naurettavalta. Ja siitä huolimatta laitan sen päähäni joka ikinen kerta kun pyöräilen, koska olisi aika kamalaa jos jättäisin lapseni äidittömäksi (tai edes hoitaisin lapseni äidin eli itseni sairaalakuntoon) tuollaisten syiden takia. On joo naurettavaa marttyyriäitiyttä että käytän kypärää omassa päässäni lapsen vuoksi, mutta niin se vain on. Ennen en viitsinyt, lapsen synnyttyä on ollut itsestäänselvyys.
 
"Lilli"
Mulla on vähän sama ongelma, paitsi että pidän väkisin kypärää päässä lasten takia. Mutta nolottaa aina hitosti.
Me asutaan maalla ja täällä ei vanhemmat vahdi edes lastensa kypärän käyttöä, joten varmasti naapurit naureskelee että tuo tuossa nipottaa tai yrittää päteä.. Mutta, käytämpä kuitenkin ja meillä lapsetkin käyttää nurisematta, koska ovat fiksuja ja ymmärtävät kun olen heille asian selittäny..
 
Tuleva pottapää
Jännä lukea tällaista, kun juuri tänään ostin itselleni pyöräilykypärän. En ole käyttänyt kypärää sitten ala-asteen, mutta nykyään joudun pyöräilemään kaupungissa ja osan matkaa pyöräilijöiden kaista menee ihan autotien vieressä. Hirvittäisi lähteä tuonne ilman kypärääkään.

Minua ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat kypärän käytöstäni. Kestän sen, että näytän hölmöltä, kunhan tunnen oloni turvalliseksi. Hiukset tosin lyttääntyy kypärän alla, mutta minulla on muutenkin sellainen hiuslaatu, että hiukset ovat aina muutenkin huonosti, joten ei silläkään ole kauheasti väliä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva pottapää;27160950:
Jännä lukea tällaista, kun juuri tänään ostin itselleni pyöräilykypärän. En ole käyttänyt kypärää sitten ala-asteen, mutta nykyään joudun pyöräilemään kaupungissa ja osan matkaa pyöräilijöiden kaista menee ihan autotien vieressä. Hirvittäisi lähteä tuonne ilman kypärääkään.

Minua ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat kypärän käytöstäni. Kestän sen, että näytän hölmöltä, kunhan tunnen oloni turvalliseksi. Hiukset tosin lyttääntyy kypärän alla, mutta minulla on muutenkin sellainen hiuslaatu, että hiukset ovat aina muutenkin huonosti, joten ei silläkään ole kauheasti väliä.
Et sinä mitään hölmöltä näytä:)
 
minä,
Jotenkin vaan sitä tuntee näyttävänsä naurettavalta teeskentelijältä pyöräilykypärä päässään. Että yrittääkö tuo ylipainoinen nainen mukamas esittää jotain huippupyöräilijää, kun on kypärä päässä ja kaikkea.

(ja täytyy kyllä todeta, että kun kerran olen useamman kymmenen vuotta kyennyt ajamaan ilman pyöräilykypärää turvallisesti, niin siinä vaiheessa kun alan olemaan niin vanha ja surkea pyöräilijä, että kypärän tarvitsen, on se pyörän käyttökin syytä lopettaa)
Olisko tuollainen kypärä hyvä, toimii vähän samaan malliin kuin auton turvatyynyt. Normaalisti piilossa :)
Hövding Invisible Bike Helmet Inflates On Impact VIDEO - YouTube
 
Onko sulla pikkasen huono itsetunto, jos kuvittelet muiden katsovan pilkallisesti aikuista kypärä päässä?
Eiköhän sitä kypärätöntä enemmän vinoon katsota. Mua hävetti kun pyöräilin kerran ilman kypärää, tunsin itseni typeräksi. Ihan syystäkin.
 
kypärätön
mä sain hillittömän naurukohtauksen ku rupesin edes miettimään ittelleni pyöräilykypärää päähän :D joku pirtee punanen. Ei helvetti on se niin urpon näkönen et parempi vaan ku en edes pyörää omista. Vittu mä sillä kehtais ees kauppaan mennä :D polkee parkkiin ja menee kaupaan, kas liiskatukka hikiniska
 
Saraldo
Ei ne pelastusliivitkään kovin söpöltä näytä, mutta onneksi suurin osa pitää niitä kuitenkin itsestään selvänä, kun vesille lähdetään. Ja jos kypärän ulkonäköä ajatellaan, niin mopokypäräthän ne vasta hassun näköisiä ovat. Silti kukaan teistä ei (toivottavasti) ajaisi mopoa/moottoripyörää ilman kypärää.
 
"Vieras"
Minustakin kypäränyttöpakko aikuisilla tuntuu turhalta holhoukselta. Yhtälailla pitäisi kävelijöidenkin käyttää kypärää ryhmien autoilijoiden varalta. Lasten kanssa liikkuessa käytän kypärää, mutta yksin liikkuessa jätän herkästi kotiin.
 

Yhteistyössä