Pyörryttääkö muita raskaana ollessa?

On aika surkea olo, kun tuntuu ettei pystyis oikein muuta kuin istuun :( . Mulla menee näin aina aamusta aika pitkälle iltapäivään... Helpottaa vasta kun raskaus on selkeesti yli puolen välin. Mä oon muutaman kerran ihan pyörtynyt, joten pelkkä tunne se ei ole. Nyt osaan jo ajoissa mennä istuun tai pitkäkseen, kun olo menee riittävän huonoksi.

Onko mitään keinoja saada tätä pyörrytystä vähemmälle??
 
joo muakin huimas aina väilillä n. puoliväliin asti, ootko tarkistanu hemogobiinin? että jos pitäis lisärautaa syödä, mulla ei auttanu kyllä sekään. varsinkin jos oli kuumatai huono ilmanlaatu, rupes huimaamaan
 
Nyt alkaa paha olo helpottaa, kun viikkoja 16+, mutta tää pyörrytys ei helpota. Just kuuma ilma on tosi paha tai jos joudun oleen pitkään sisällä. En mä erityisemmin ole asiaa selvittänyt. Aina mulla on ollut alhaiset paineet, mutta neuvolassa sanovat sen olevan vain hyvä :/ .
Seuraavan kerran neuvola vasta 2 viikon päästä. Nyt näin kesällä antavat uudelleen synnyttäjille vähän harvakseltaan näitä aikoja, kun edellis kerrasta on aikaa jo 1½kk :headwall:
 
Täälläkin verenpaineiden alhaisuus aiheutti huimausta.
Onneksi vaiva on sen verran tuttu ettei koskaan päässyt pyörtymiseen asti menemään kun ajoissa osaa ottaa suolaa.

Itsellä ainakin kätevä niksi verenpaineiden kanssa on se että syö tarpeeksi suolaa päivänmittaan(varsinkin lämpiminä päivinä) ja laukussa aina varalta mukana pari niitä pikaruokapaikoista saatavia pieniä suolapusseja ja pullo vettä. Huippauksen sattuessa suolaa suuhun ja vettä perään ettei nestetasapaino pääse heittämään sen suolan takia. :)
 
Tuo suola toimii siis silloin jos on kyse alhaisesta verenpaineesta. Alhaisesta verensokerista johtuvaan huimaukseen taas auttaa sokeri(esim vaikka suklaata laukussa mukana) tai hunaja.

Minulla on suvussa todella alhaiset verenpaineet ja olen kärsinyt alhaisten verenpaineiden aiheuttamasta pyörtyilystä ihan lapsesta asti ja siihen tuo suola-niksi auttaa. :)
 
Jep. Sama juttu ja tota kesti sinne reilusti puolen välin. Siksipä olinkin saikulla koko raskauden ekaa kuukautta lukuunottamaat. Hb oli niin huono vaikka rautaa söin. Alimmillaan 78. Miulla todettiin raskaudenaikanen anemia.
Tässä suunnitteilla kakkonen niin jo ihan valmiiks hirvittää ajatus et jos tää toinen raskaus on samanlainen, sit ei taas kykene kauheesti mitään tekemään kun se heikko olo kestää pitkälle iltapäivään.
Niin ja miul oli myös alhainen verenpaine, siihen vaivaan söinkin lakuja :p
 
Mä olin raskausaikoina (esikoista odottaessani etenkin) taju kankaalla milloin missäkin. Ruuhkabussissa ja Hesburgerissa esimerkiksi :ashamed:

Tosi alhainen verenpaine (kiskoin kaksin käsin salmiakkia, käytin suolaa, ei apua) ja alhainen hemoglobiini olivat kai syynä. Hemppa saatiin nousemaan vahvoilla rautatableteilla, mutta verenpaine pysyi alhaalla loppumetreille asti.
 
Mua on pyörryttänyt joka raskaudessa. Onneksi ainoastaan kerran on silmissä mustunut ja tuuperruin polvilleni. Silloin ulkoilin esikoisen kanssa. Mutta se jatkuva huimaus on ollut ongelmana.
Hb´t on olleet ok, enkä ole kärsinyt alhaisesta verenpaineesta. Neuvolassa ei ole osattu sanoa miksi mua on huipannut.
Varsinkin jos olen ollut jossain missä ilmanlaatu on ollut huonoa niin jo on alkanut huimata.
 
"Kiki"
Miulle Lääkäri määräsi jotain maohaavanlääkettä ja auttoi heti...hän epäili että jos olisi joku vuotava haava ja sikis pyörtylen. lähetti jopa uuden ultran, mutta ei näkynyt mitään onneksi. reilut viikon aikan pyörrytti jo 6x onneksi ei tapahtunut itselle eikä vauvale mitään. koko viikko jo ollut, ihana energinen olo nyt.
 
"äippäliini"
Kokemusta on. Onko sinulla alhaiset verenpaineet. jos on nii minulle annettiin neuvoksi salmiakki, sipsit ym missä on suolaa. jos sinulla ei ole vernepaineet alhaalla niin sitten en suosittele. myöskin käskettiin juoda vettä. jos olet unohtanut juoda kunnolla ja on alhaiset verenpaineet niin alkaa myös se pyörryttämään. ja kun puhun alahisista verenpaineista tarkoita siinä 100/60-70 paikkailla. itselläni oli alhaisimmillaan kun olin viimisilläni 90/55 mutta kaikkeen tottuu....
 
"vieras"
On aika surkea olo, kun tuntuu ettei pystyis oikein muuta kuin istuun :( . Mulla menee näin aina aamusta aika pitkälle iltapäivään... Helpottaa vasta kun raskaus on selkeesti yli puolen välin. Mä oon muutaman kerran ihan pyörtynyt, joten pelkkä tunne se ei ole. Nyt osaan jo ajoissa mennä istuun tai pitkäkseen, kun olo menee riittävän huonoksi.

Onko mitään keinoja saada tätä pyörrytystä vähemmälle??
raskausmyrkystys lähtee sillä että verenpaineet koholla! näätkö tähtiä ei kaikki nää! mutta huippaa. Se voi kyllä huonosta raudan puuttesta. Kaks mitkä huippaa johtuu verenpainen ja huono verenhemoglopia! En osaa kirjottaa mutta varmaan älysit!
 
Mulla kanssa ollut tuota ed ja tässä nykyisessä raskaudessa. Viime raskaudessa putos hempat anemian puolelle ja olen siksi olettanut, että johtui siitä, mutta nyt viime neuvolassa (rv 15-16 taisi olla) todettiin hempat ihan hyviksi. Verenpaine oli viimeksikin alhainen joten siihen suuntaan alan kallistua. Itsellä on myös voimat ihan veks eli vetoa ei löydy seisoskeluun / liikkumiseen kovin paljoa vaan istumaan/makaamaan pitää välillä päästä ihan vauhdilla ennenkuin lähtee jalat alta.. Nyt 19. Viikko ja odottelen josko tämö tästä helpottaisu puolivälin jälkeen tmv. :/
 
....
[QUOTE="vieras";28239681]raskausmyrkystys lähtee sillä että verenpaineet koholla! näätkö tähtiä ei kaikki nää! mutta huippaa. Se voi kyllä huonosta raudan puuttesta. Kaks mitkä huippaa johtuu verenpainen ja huono verenhemoglopia! En osaa kirjottaa mutta varmaan älysit![/QUOTE]

Helena lienee jo synnyttänyt.
 

Yhteistyössä