Pyytää vai tarjota apua parisuhteessa?

Mitä mieltä olette, tuleeko siis kumppaniltaan pyytää apua ihan arkisissa askareissa vaiko pitäisikö toisen tarjota apuaan? Meillä mieheni kanssa tästä erimielisyyttä. Mieheni on melko laiska mutta jos pyydän häntä auttamaan vaikka psyykkinen kuivumaan laittamisessa niin hän auttaa. Ärsyttää kuitenkin kun koko ajan saan olla pyytämässä. Jos vaikka olen siivonnut ja tehnyt muita kodin askareita koko päivän ja mies maannut tämän ajan sohvalla niin ärsyttää kun ei voi tarjota apuaan vaikka näkee että minulla on kädet täynnä hommaa. Itse olen tottunut pyytämään apua silloin kun en jotakin osaa tai jos olen oikeasti jo ihan piipussa kaikesta työstä. Haluaisin kuitenkin että mieheni tarjoaisi apuaan ennenkuin oon jo lopen väsynyt.
 
Pyydät apua kun tarvitset.

Ehkä mies ei ole kotonaan joutunut tekemään mitään = äiti hoitanut kaiken. Ei ymmärrä sanomatta, että huushollissa löytyy duunia hänellekin.

Miehet ei ole selvänäkijöitä = eivät ymmärrä josset sano mitä haluat.
Kehityskelpoinen mies sinulla, kun tekee jos pyydät :)
 
Meillä oli ihan sama tossa jokunen hetki sitten! Minä tein ja puunasin, viikkasin pyykit, laitoin likaset astiat koneeseen jne. Muutaman kerran kilahdin asiasta että helvettikö mun pitää kaikki tässä torpassa tehdä niin johan alko tapahtumaan! Nyt jos se näkee että teen ja teen niin tulee kyllä avuksi, tai ainakin huutaa sieltä sohvalta että tarvinko apua. Muutaman kerran kehuin hänet lattiasta kattoon kun töistä tullessani oli tehty ruoka ja siivottu :ROFLMAO: Mutta kannattaa sanoa asiasta, täälläkin mammanpojasta koulutettu ihan kelpo yksilö ;)
 

Yhteistyössä