Ragdoll / PyhäBirma

Hei vaan!

Onko palstalaisista kenellekään Ragdol tai PyhäBirma-rotuista kisua?
Olen aina ihastellut näitä ja nyt on vakavassa harkinnassa mahdollisesti Ragdoll kolli. ;)

Hintaahan moisella otuksella on kyllä ihan ruhtinaallisesti (500-1000e), mutta hintahan ei tokikaan ole sitten kompastuskivi, jos saa sukutaulullisesti upean otuksen!

Olen lähinnä kiinnostunut näyttelykastraatista. Kokemuksia...
Miten tulee lasten kanssa juttuun???

Tilannehan on meillä se, että toukokuussa meidän iki-ihana malinois-narttumme jouduttiin laittamaan Sateenkaaren toiselle puolelle(eutanasia, aivokasvain). Nyt mietimme joko kissaa (rotuna siis Ragdoll tai PyhäBirma) TAI jotain pikkukoiraa...
Malinois on aivan UPEA rotu, mutta tässä elämänvaiheessa minun aika ei riitä niin vaativalle koiralle. Sen otan sitten, kun nuorimmainen saa vähän ikää ja pääsen taas PK-harjoituksiin/kisoihin. ;)

Mutta meillä on aina ollut koira, joten ilman nelijalkaista Ystävää koti tuntuu niin "hiljaiselta".
Kissaihmiset, kertokaahan mielipiteitä!!! :whistle: :whistle:
 
Naapurissa asustaa Ragdoll ja aivan ihanalta kissalta vaikuttaa. On isokokoinen ja tosi ihmisystävällinen. Antaa lasten taluttaa hihnassa ulkona ja vieraatkin saavat rapsutella mielin määrin. Kaverillani taasen on Birmoja ja niihin pätee kyllä sama. Aivan ihania ovat! Itselläni on eläinsuojeluyhdistyksestä haettu 'ihan tavallinen' kolli. Mutta niin ihana sekin! Etkö voisi harkita ottavasi koditonta kissaa itsellesi? Tekisit hyvän työn samalla kun saat itsellesi ihanan kaverin.
 
Meillä on Pyhiä Birmoja. Lämpimästi voin suositella! Ovat todella ystävällisiä ja sosiaalisia kissoja. :heart: Niissä on vain yksi paha puoli... Kun otat birman, se vie sydämesi mukanaan ja hetken päästä niitä on monta... =)
 

Yhteistyössä