Raskaaksi 2020, mutta entäs korona?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin haaveillut tulevani raskaaksi 2020 ja saavani ehkä sitten lapsen 2021 mutta nyt tämä koronatilanne on alkanut mietityttää. Miettiikö kukaan muu koronaviruksen vaikutuksia raskauteen? Aiotteko jatkaa yrittämistä ihan normaalisti vai laitatteko tauolle? Muta pelottaa raskaus ja korona yhdistelmänä jonkun verran ja siksi on aika epätietoinen fiilis nyt tästä kaikesta, vauvakuume olisi kuitenkin kova... :( Mitä raskaudesta ja koronasta tällä hetkellä edes tiedetään?
 
vierailija
Muakin mietityttää kovasti tää koronatilanne ja raskaus. Itse haluaisin jatkaa yrittämistä mutta mies on epävarma ja haluaa odottaa että ainakin vähän nähdään mihin tämä kokonaistilanne edistyy ennen kuin jatketaan raskauden miettimistä. Olis kiva kuulla muidenkin mietteitä. Oon pohtinut kovasti laskeeko tää syntyvyyttä entisestään vai tuleeko 2021 kenties paljonkin ns. koronakaranteenivauvoja :D
 
vierailija
Mä sain keskenmenon alkuvuodesta ja se oli niin rankkaa että me aiotaan kyllä jatkaa raskauden yrittämistä ihan normaalisti koronasta huolimatta. Toivon todella että tulen raskaaksi 2020 vaikka mikä olis :( Ei kaikki elämä voi pysähtyä siksi että maailmassa on kriisi
 
  • Surullinen
Reactions: Jonsku88
Kyllä meillekkin sais lapsi tulla jos olis yritys käynnissä koska meillä ainakin on ollut niin paljon haasteita lasten saamisessa lapsettomuutta varmaan 10v kaikestaan epäonnistuneet lapsettomuushoidot keskenmeno ja nyt sitten toinen lapsi tulossa
 
vierailija
Meillä ei mitään haasteita lapsen saantiin liittyen oo tiedossa vielä ainakaan. Yksi lapsi jo on ja toisesta haaveilen mutta kovasti on epävarma olo tän kaiken takia ja miehellä vielä pahempi :( Pelkää jo työttömyyttä ja muuta mutta itse ajattelen että näitä hedelmällisiä vuosia ei loputtomasti ole jäljellä (oon jo 34) että onko sitten viisasta tällaisen asian takia ainakaan ihan hirveän pitkälle lykätä...? Hirmu vaikeita asioita
 
Hei! Meillä lapsettomuustausta. Hoidot lykkääntyy tämän tilanteen takia, mutta raskauden yrittämistä luomuna ei ole meiltä kielletty. Olisihan se ihme, että nyt luomuna onnistuisi, mutta kyllä onnistumista toivomme, emmekä käytä ehkäisyä. Ehkä jos ei olisi vaikeuksia raskaaksi tulemisen kanssa, voisin lykätä parilla kuukaudella yrityksen aloittamista ja seurata tilannetta.
 
vierailija
Moi Minttuni! Onpas kurjaa, että hoidot lykkääntyvät :( Tiedätkö, mihin asti hoitojen aloitus venyy? Tai varmanahan se elää tämän tilanteen mukana...? Ehdottomasti jatkaisin tuossa tilanteessa luomusti yrittämistä. Onko teillä sitä pitkään takana? Toivottavasti pääsette aloittamana hoidot kuitenkin pian ja tää koronatilanne olisi ylipäätään pian ohi.

T. aloittaja
 
@Lilia2020 just luin saman jutun (y) Ehkä harkitsisin tosiaan aloittamisen lykkäämistä, jos ei ole tietoa haasteista raskaaksi tulemisessa.

Aloittajalle, vielä ei tiedetä, kuinka pitkään menee. Tilannetta seurataan. Aiempia hoitoja ei ole vielä tehty, tutkimukset oli loppusuoralla. Reilu vuosi on siitä, kun ihan tosissaan aloitettu yrittäminen. Tsemppiä sinne pohdintoihin (y)
 
vierailija
Olen itse raskaana rv:17 ja en uskalla katsella tulevaa vaaleanpunaisten lasien läpi. Pelottaa ja ahdistaa. Kukaan ei osaa varmuudella sanoa mitä vaikutuksia Koronalla on sikiöön tai raskauden kulkuun. Olen linnottautunut kotiin ja saikutan menemään, vaikka pystyisin kyllä töissä käymään. Suorastaan vituttaa tämä koko homma. Jos olisin nyt suunnittelemassa raskautumista niin todellakin lykkäisin suunnitelmia. Hedelmöityshoidot lopetetaan toistaiseksi, koska tämä Korona on vielä tuntematon meille kaikille. Eiköhän me sitten tiedetä enemmän kun syntyy lapsia joiden äidit on sairastaneet tämän taudin. Kaikki tämä niiden ihmisten takia jotka elävät kuin elukat!
 
Salaraskaus
#14 ymmärrän huolesi. Minulla on menossa rv 18, ja korona pelottaa ja ahdistaa minuakin todella paljon. Kamalaa tämä epätietoisuus, kun ei voi vielä tietää, että miten tauti vaikuttaa raskauteen. Pelottaa sikiön puolesta todella paljon :( Itsekin olen pääasiassa kotona ja yritän parhaani mukaan olla saamatta tartuntaa. Koiran kanssa on kyllä pakko lenkkeillä, mutta ohitan muut ihmiset mahdollisimman kaukaa. Kyllä ärsyttää, että piti tulla tällainen pandemia juuri nyt, kun on vihdoinkin raskaana vaikeuksien jälkeen! :(
 
vierailija
#14 Ei tarvitse silti puhua noin rumasti muista ihmisistä. Turha syyttää yksilöitä, joilla tietoa asioista tuskin on. Kyllä vika on yhteiskunnassa ja valtiossa, joka ei puutu vaikka asiasta on varoiteltu jo vuosia. Noh, nyt menee ohi aiheen...

Mua silti hirvittää se, että tässä voi mennä vuosiakin. Mahtaako käydä niin että pitää sitten haudata koko haave :'(
 

Yhteistyössä