Raskaaksi keskenmenon jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja taas tätä
  • Ensimmäinen viesti
Lugesteron voi viivyttää menkkojen tai keskenmenon tuloa.. Itselleni annettiin kierron tasaamiseksi Terolutit ja Lugesteronit auttamaan kiinnittymisessä ja matkassa pysymisessä... Ja meidän tapauksessamme ilmeisesti ne pitkittivät keskenmenon tuloa.
 
kahden äiti
Itse tulin raskaaksi heti km:n jälk. eli ei ollut kuukautisia välissä. Olin ollut 12 rv ja jouduin kaavintaan. Lääkäreiden mielestä ei ollut mitään riskejä. Kuitenkin synnytyksen koittaessa istukka jäi kiinni ja menetin 3,5 litraa verta. Itse päättelen että se pureutui liian tiukkaan kiinni keskenmenosta johtuen. En halua pelotella. Tsemppiä kaikille yrittäjille! :)
 
Itselleni gyne sanoi, että yhdet kuukautiset olisi hyvä odottaa ennen kuin yrittää raskautta. Mutta heti perään hän kuitenkin hymyssä suin jatkoi, ettei se ole mikään maailmanloppu jos sattuisi tulemaan raskaaksi aikaisemminkin. Itselläni oli spontaani epätäydellinen keskenmeno, joka hoidettiin loppuun lääkkeiden avulla (tai itse asiassa tyhjentyminen on vieläkin menossa).

Onnea kaikille yrittäjille, toivottavasti pian tavataan tuolla toisella palstalla!
 
Just mietin tätä asiaa kun tänne sivuille tulin lukemaan. Itselläni spontaani km 2vk ja 3päivää sitten. Gyne oli sitä mieltä myös että pitäis odottaa yhen menkat ennen uutta, mutta eipä tässä hirveesti jaksais odotella. Enemmänkin mietin sitä että koskakohan tässä sitten vois raskaaksi tulla. Nyt kun ei tiedä yhtään suuntaa että koskas sitä pitäis yrittää...
Kun mielummin sillon lähipäivinä yrittelee vähän tiheemmin kuin normaalisti =)
 
englantilaisittain
Minulle kerottiin etta yhdet kuukautiset pitaa odottaa koska keskenmenon jalkeen ennen ensimmaisia kuukautisia ei ole ovulaatiota. Infektio riski on suurempi heti kesken menon jalkeen, mutta yhdynnalle ei ole estetta jos kayttaa kondomia.
 
Näköjään ainakin voi tulla raskaaksi keskenmenon jälkeen. Keskenmenostani (tai siis sen lääkkeellisestä tyhjennyksestä) meni 2 kk ennen kuin menkat alkoivat. Tänään 5,5 viikkoa noiden menkkojen alkamisesta sain plussan raskaustestiin. Se siitä lasketun ajan tarkkuudesta sitten. Minulla on nuo kierrot vaihdelleet niin että esikoisen kohdalla laskettua aikaa jouduttiin siirtämään 3 viikkoa eteenpäin ja nytkin varmasti ainakin viikko.
 
minä tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen ilman väli menkkoja ja ikääkin on jo 35 vuotta.
lääkäri sanoi ettei ole mahdollista.. mutta ilmeisesti on kun lapsi mahassa ja viikkoja kasassa huomisen jälkeen 18.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 16:21 Jaana kirjoitti:
niin, mulle taas lääkäri sanoi että odota yhdet kuukautiset ja sitten voi yrittää uudelleen. Kysyin että ai, pitää siis käyttää ehkäisyä ja sitten se sanoikin että ei se mikään katastrofi oo jos raskaaksi tulisi hetikin... piti tauon ja sanoi että itse asiassa kukaan ei vaan koskaan tuu!
:LOL: :LOL:
 
Aika moni on ihmetellyt miksi kielletään tai kehoitetaan odottamaan yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Itse sain km:n elokuun lopussa ja lääkäri selitti minulle syyksi että kohtu on "auki" km:n jälkeen joka lisää tulehdusriskiä huomattavasti. Tulehdus saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa lapsettomuutta. Joten odotettiin kiltisti yhdet kuukautiset. Nyt sitten pidetään peukkuja että tärppäisi uudestaan, käy tosin aika ajoin vähän rankaksi.. Tsemppiä ja jaksamista kaikille teille kohtalotovereille ja voimia yritämiseen!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:
Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?

Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.

Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja englantilaisittain:
Minulle kerottiin etta yhdet kuukautiset pitaa odottaa koska keskenmenon jalkeen ennen ensimmaisia kuukautisia ei ole ovulaatiota. Infektio riski on suurempi heti kesken menon jalkeen, mutta yhdynnalle ei ole estetta jos kayttaa kondomia.
Eikös moni ole kuitenkin tullut raskaaksi heti km:n jälkeen, ennen ensimmäisiä kuukautisia? Ihmesikiämisiä siis..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:
Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?

Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.

Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.

Kaksi gynekologia, yksi terveydenhoitaja ja useampi kätilö kaikki vakuuttivat että ei ole mitään riskejä. Gynekologeista toinen, Naistenklinikan guru, selitti että lähinnä suositellaan odottelemaan niitä kuukautisia jotta raskausviikot olisi helpompi laskea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Aika moni on ihmetellyt miksi kielletään tai kehoitetaan odottamaan yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Itse sain km:n elokuun lopussa ja lääkäri selitti minulle syyksi että kohtu on "auki" km:n jälkeen joka lisää tulehdusriskiä huomattavasti. Tulehdus saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa lapsettomuutta. Joten odotettiin kiltisti yhdet kuukautiset. Nyt sitten pidetään peukkuja että tärppäisi uudestaan, käy tosin aika ajoin vähän rankaksi.. Tsemppiä ja jaksamista kaikille teille kohtalotovereille ja voimia yritämiseen!!!

Mä en tähän jaksa uskoa oikein. Kohtu sulkeutuu viimeistään kun vuoto loppuu. Yhteneväiset ohjeet kaikkialla sanovat että juuri jälkivuodon loputtua voi olla yhdynnässä koska tulehdusvaaraa ei silloin enää ole. Tämän jälkeen ohjeet sitten vaihtelevatkin paikasta toiseen mutta itse siis uskon että kyse on juuri tuosta lasketun ajan määrittämisestä sekä siitä että annettaisiin "pääkopan" parantua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:
Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?

Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.

Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.

Kaksi gynekologia, yksi terveydenhoitaja ja useampi kätilö kaikki vakuuttivat että ei ole mitään riskejä. Gynekologeista toinen, Naistenklinikan guru, selitti että lähinnä suositellaan odottelemaan niitä kuukautisia jotta raskausviikot olisi helpompi laskea.
Eipä se luonto vain tunnu aina läheskään hoitavan tehtäviään :( Muutenhan kenellekään ei tapahtuisi keskeytyneitä keskenmenoja. Itselläni elimistö on aina pitänyt viimeiseen asti kiinni jo kauan aikaa keskenmenneestä raskaudesta ilman mitään merkkiä. Ja minä toistuvista km:sta kärsineenä tuijottelen aina uusimpia tutkimustuloksia ja olen jutellut monien lääkärien kanssa tilanteesta ja kaikki ovat olleet sitä mieltä etä riskejä on tosiaan enemmän niissä raskauksissa jotka ovat alkaneet liian aikaisin km:n jälkeen. Olisikin tosi helppoa jos luonto aina hoitaisikin asiat parhainpäin, mutta niin se ei vain tunnu menevän :'(
Mutta itse haluan nykyään suoda raskauksilleni mahdollisimman hyvän "maaperän" joten olen käynyt km:n jälkeen paljon Refleksologisissa hoidoissa että hormonitasapaino ja kohtu palautuisi mahdollisimman hyvin Km:sta ja pidimme viimeksi kyllä vähän pakostakin 2 kiertoa taukoa yrityksessä koska minulle tehtiin kokeita ja yritettiin selvittää syytä näihin menetyksiin.
Ja huomasin että 1 yk kun kävin ultrassa ennen ovista oli tilanne tosi huono, limakalvo oli todella ohut. Sitten kun oli yk2 meneillään tilanne oli jo ihan eri ja siitä napsahtikin plussa testiin ja nyt rv 8+6 meneillään ja eilen ultrassa kaikki hyvin. Eli uskon että tällä kerralla oli maltti todellakin valttia ja on oikeasti jo mahdollisuuksia että tämä raskaus voi jopa onnistuakin :)
Mutta jokainen toki saa tehdä mitä haluaa km:n jälkeen, tämähän on vain minun ja meitä hoitaneiden lääkäreiden mielipide :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:
Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?

Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.

Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.

Kaksi gynekologia, yksi terveydenhoitaja ja useampi kätilö kaikki vakuuttivat että ei ole mitään riskejä. Gynekologeista toinen, Naistenklinikan guru, selitti että lähinnä suositellaan odottelemaan niitä kuukautisia jotta raskausviikot olisi helpompi laskea.
Eipä se luonto vain tunnu aina läheskään hoitavan tehtäviään :( Muutenhan kenellekään ei tapahtuisi keskeytyneitä keskenmenoja. Itselläni elimistö on aina pitänyt viimeiseen asti kiinni jo kauan aikaa keskenmenneestä raskaudesta ilman mitään merkkiä.
Kurja juttu :( Mutta siis kyllä ne keskeytyneetkin keskenmenot todennäköisesti lopulta menisivät loppuun asti ja vuotaisivat ulos, ne vain yleensä nykyisin huomataan niin aikaisessa vaiheessa. Oli minullakin alkio kuolleena kohdussa nelisen viikkoa ennen kuin tuli ulos. Loppujen lopuksi aika moni synnytykseen ja raskauteen liittyvä asia hoituisi ilman interventioita jos vain annettaisiin kropalle aikaa tehdä asiat omaa tahtiaan, meni siihen sitten päiviä tai viikkoja :)

Ja täytyy sanoa että jos olisi tullut toinen keskenmeno heti perään niin olisin varmaan pitänyt vähän taukoa ennen seuraavaa raskautta.

Mutta tsemppiä tällä kertaa - kyllä se vielä onnistuu :heart:
 
Mulle tehtiin lääkkeellinen keskenmeno 3.6. Silloin piti olla 12.viikon ultra mutta huomattiinkin, että alkio oli kuollut viikolla 8+4. Lääkäri kysyi haluanko tehdä tyhjennyksen kotona vai osastolla. Menin osastolle ja sain ensin kipulääkkeet ja sen jälkeen tyhjennyslääkkeet. Vasta kolmansilla tyhjennyslääkkeillä tuli istukkakin ulos. Olin osastolla koko päivän.

Käskivät olla ilman yhdyntää jälkivuodon ajan ja sen jälkeen käyttämään kumia ekoihin menkkoihin asti tulehdusriskin takia. Sen jälkeen voisi yrittää uudelleen. 23.6 on jälkitarkistus.

Sain sairaalasta vain kaksi päivää sairaslomaa mutta koska kivut alkoivat uudelleen päivä tyhjennyksen jälkeen, hain pari päivää lisää saikkua. Tyhjennys sujui hyvin ilman suurempia kipuja, väsynyt olin ja pökerryksissä kipulääkkeistä. Antoivat yhteensä 4 panacodia ja vielä injektiona kipu- ja pahoinvointilääkettä. Koko päivä juomatta ja syömättä.

Sanoivat myös että hyvä oottaa ekat menkat ennen uudelleen yrittämistä, jotta kohdun limakalvo ehtisi palautua eikä sen takia tulisi uutta keskenmenoa.

Nyt kaks päivää tyhjennyksen jälkeen alkaa olla vuoto niukkaa. Olisiko jo loppumassa? Miten te kellä vuoto kestäny viikkoja, onko tullut miten paljon vuotoa?
 
Hei
en tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysyn kuitenkin
Eli olin kaavinnassa aika tarkalleen tasan viikko sitten ja lääkäri sanoi että yksi kierto täytyy odottaa että voi yrittää uudestaan raskautta,noh eilen loppui kaavinnan jälkeinen vuoto kokonaan ja me sitten ukon kanssa pupuiltii
käytimme kumiukkoa jonka huomasimme vasta lopussa hajonneen ..siis kaikki meni sinne mihin piti..

Onko kellään kokemusta vastaavast että ei ole odottanut sitä ekaa kiertoo vaan aloittanut heti kaavinta jälkeisen vuodon jälkeen yrittämisen..ilman suojaa tietty.. onko tärpännyt ja kaikki mennyt hyvin vai menikö kesken..
Anteeksi omanapaisuus mutta mietityttää :headwall:
 
Itselläni todettiin alkuvuodesta keskeytynyt keskenmeno viikolla 12, sikiön koko vastasi noin viikkoa 8 ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Odotettiin vain jälkivuodon loppumiseen, tosin menkat tulikin siitä jo parin päästä. Ensimmäisestä kierrosta menkkojen jälkeen tärppäsi :)

Minulle sanottiin sairaalassa, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen pitäisi odottaa yhdet menkat nimenomaan sen lasketun ajan määrittämisen takia, kun on silloin helpompaa, mutta että ei ole katastrofi jos raskaus alkaa jo aiemmin. Sanottiin myös, että kaavinnan jälkeen taas pitää odottaa yksi kierto, koska limakalvo voi olla heikossa kunnossa ja vaarana on se, että istukka kasvaa liian syvälle jos raskaus alkaa.
 
jenkkivaimo
Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno np-ultrassa viime perjantaina. Sikiö oli kuollut pari viikkoa aiemmin. Sain tyhjennyslääkkeet kotiin, koska niin halusin. Otin ne eilen aamulla, ja mulla kesti 7 h ennen kuin vuoto alkoi. Sikiö tuli kokonaisena ulos muutama tunti myöhemmin. Missään vaiheessa kivut ei olleet niin kovat, että olisin tarvinnut yhtäkään kipulääkettä, ja sikiön "synnyttyä" nekin vähät kivut katosivat kokonaan. Vuoto jatkuu vielä, mutta on vähentynyt normaalin kuukautisvuodon kaltaiseksi.

Mulle sekä kätilö että lääkäri sanoivat NKL:lla, että voi odottaa ekoihin menkkoihin ennen kuin aloittaa yrityksen, mutta että se ei ole mitenkään pakollista. LA:n laskemista vaan helpottaa. En usko, että odotetaan niitä kuukautisia, jälkivuodon tulee tietty loppua että tulehdusriski katoaa.
 
mulle tehtiin kaavinta 2/10 ja ekat menkat tulivat siitä n. 6 viikon päästä. Nyt sitten odotellaan niitä toisia mutta mulla on kyllä niin vahvat raskausoireet että tuskin niitä menkkoja edes tulee. Me odotettiin se yksi kierto ja ihan hyvä koska mun keskenmeno oli todella kivulias ja raskas. Sairaalassa olin muutaman päivän, lääkkeellisesti ei lähtenyt tyhjenemään joten tehtiin se kaavinta.

Tänään tein testin mutta siellä ei näkynyt mitään, mutta toki mulla on nyt vasta kp 25.
 

Yhteistyössä