Raskaana ja tuntuu että kaikken pitää lisätä suolaa! Onko muilla ollut?

  • Viestiketjun aloittaja ääääääh
  • Ensimmäinen viesti
ääääääh
Tiedän että on pahasta mutta mikään ei maistu miltään :/

Alkoi kuukautisia odotellessa: mikään ei maistunu miltään, leipiinkin piti lisätä suolaa päälle (tästä aloin epäillä että ehkä menkkoja ei tulekaan)



 
Utelias Vili
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias Vili:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Juuh...etenkin ekassa raskaudessa oli niin. Lisäsin suolaa sapuskoihin niin että hampaissa rutisi :xmas:
Ootko muuten nyt raskaana? Muistelin vaan, että sitä pohdit tässä jokin aika sitten...
EN :D, onneksi! Ke testasin ja negaa tuli, luojan kiitos.
Ok, kiitos tiedosta:) Ja anteeksi uteliaisuuteni.
 
Mä olin kauhea suolahirmu raskausaikana :LOL: En uskaltanu edes neuvolassa mainita miten paljon suolaa söin :xmas: Ei tullu yhtikäsyhtään turvotusta niin ei kai se kauheasti haitannu :snotty: Jotkut on sitä mieltä, että suolanhimo viittaa mineraalipuutostiloihin, kuten laasti/kipsihimokin :)
 
"kiinnostunut"
Teillä, joilla oli kova suolan himo, oliko raskauspahoinvointia?

Nimittäin tässä nettiä selailleena olen miettinyt raskauspahoinvoinnin ja suolanpuutteen yhteyttä. Vaikka sanotaankin, että suolaa ei saisi ottaa ja se turvottaa jne... Ehkä tämä kehoitus aiheuttaakin kasvavissa määrin yhä useammille sitä pahoinvointia.

On myös väitteitä, että mineraalipitoinen suola on ylivertainen kun sitä verrataan normaalin kaupan ruokasuolaan joka on lähinnä natriumia. Moni on myös kertonut, että merisuolakide suussa auttaisi pahoinvointiin, rytmihäiriöihin, turvotukseen jne... Ja suola on erittäin tärkeää, jotta keho toimii (nestetasapaino...).

Tämmöstä vain mietin, eli etsin jotain yhteyttä edellä mainittujen asioiden välille.
 
"vieras"
[QUOTE="kiinnostunut";24157333]Teillä, joilla oli kova suolan himo, oliko raskauspahoinvointia?
[/QUOTE]

Oli kovaa pahoinvointia niin että alussa ei tehnyt mieli mitään jsyötävää a sitten kun pahoinvointi helpotti hieman, teki mieli jatkuvasti suolaista.
 
"vieras"
Meillä mies huomas et ruuat alko olla niin suolasia että niitä ei pystynyt enään "normaali ihminen" syömään.. ite en maistanut liika suolaa ja tungin suolaa varmaan ämpäritolkulla joka ruokaan xD
Ihmettelin aina ku oon laittanut suolaa litratolkulla ja se ei vieläkään maistu.. lisää vaaan..
 
Ihan normaaliruoka ei pitäny olla kauhean suolasta, mutta sit jotku satunnaiset... Kuten tykkäsin syödä ranskalaisia perunoita ja uittaa ne suolassa.
Suola oli onneksi terveellistä ruususuolaa. :)
Edelleenki jotku syömiset pitää olla suolaisia...esim karjalanpiirakan päälle kunnolla voita + reippaasti suolaa. :p
Pahoinvointia oli, yli puolenvälin mutta suhteellisen lievää kuitenki enimmäkseen.
Verenpaineet pysy koko ajan hyvänä, turvotusta tuli sit loppupuolella.
 

Yhteistyössä