raskaana menkoista huolimatta?

  • Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti
Jenni
Oisko mahollista et olisin raskaana, mulla alko menkat 3 päivää liian aikasi ja sit ollu koko tän viikkoo aamupahoinvointia oksettaa ja kuvottaa aamuisin ja ei tuo ruoka oikeen maistu vaik normaalisti ennen menkkoja voisin syödä vaikka hevosen ja muutenkii oon ollu melko väsyny. Oon kyl syöny pillereitä kolme vuotta mut nyt on sattunu muutaman kerran silleen et on pilleri unohtunu ottaa.. Testin tein tuossa eilen päivällä ja negaa näytti, ainakin vielä..:S
 
Mimmi
Olen vasta 17 vuotta ja nyt vähän pelottaa... Pelästyin tossa pari viikkoa sitten kun menkat oli 4 päivää myöhässä (yleensä alkaa ajoissa), mutta sitten alko menkat ja luulin että ei huolenhäivää. Ei sit ollu ihan normaalit menkat ja nyt on ilmenny kaikenlaisia oireita. Monena aamuna on ollu niin paha olo että en oo menny kouluun, ja sitten päivällä on taas normaali.
Tiedän että ei oo ihan mun ikäsille tarkotettu palsta...
 
Krisse
Heips!
Haluaisin nyt kysyä muiden mielipiteitä.. Eli jätettiin kesäkuussa ehkäsypillerit pois ja vauva olis kovasti toiveissa ja paljon ollaan yritettykkin :) ollaan nyt oltu siis 1kk vasta ilman ehkäsyä. Ekat luomumenkat alkoi jo 21 päivän päästä edellisistä, eli kierto on melko lyhyt?! Mulla nyt siis menkat, mutta kuitenkin paljon raskausoireita tai sit vaan kuvittelen..väsymystä, oon tosi herkkä itken ihan ilman syytäkin jopa, nenä tukossa ja kurkku tosi kipee hyvä kun ääntä lähtee aina aamusin, aivastelen pitkin päivää ja usein tarvii käydä vessassa. Mulla ei oo mitään pahoinvointia, välillä vaan tulee kuvottava tunne muttei muuta ja ruokahalukin ihan suht normaali. Voinkohan olla raskaana vaikka nyt menkat? Nää on erilaiset kun ennen, tosi kivuttomat ei yhtään alaselkä eikä vatsakipuja, kun ennen ties jo monta päivää ennen koska on alkamassa kun rupes kivun tuleen?! Kysmys kuuluukin koska mun kannattaa tehdä testi, että se näyttää jotain jos nyt olisin raskaana? Kiitos jos joku viitsii vastata! :)
 
Krisse
Niin ja nyt lähiaikoina on ollut kovaa päänsärkyä ja mulla ei yleensä särje ikinä päätä. joka päivä oon buranan joutunu ottaan :( voi olla et nää helteetkin tekee sen mistä sitä tietää!
 
hämmästynyt
Minua hieman ihmetyttää, kun tein testin päivää ennen ku menkkojen piti alkaa. Tuli ns."haamuviiva". Seuraavana päivänä alkoi ruskea tuhru vuoto, ja se muuttui sitten taas seuraavana päivänä ihan vereksi. Vuoto kuitenki jatkuu ja tein uudelleen raskaustestin tänään positiivinen oli ja viiva ihan selkeä. Miten tämä on mahdollista? :O
 
saukkko
Heips!
Haluaisin nyt kysyä muiden mielipiteitä.. Eli jätettiin kesäkuussa ehkäsypillerit pois ja vauva olis kovasti toiveissa ja paljon ollaan yritettykkin :) ollaan nyt oltu siis 1kk vasta ilman ehkäsyä. Ekat luomumenkat alkoi jo 21 päivän päästä edellisistä, eli kierto on melko lyhyt?! Mulla nyt siis menkat, mutta kuitenkin paljon raskausoireita tai sit vaan kuvittelen..väsymystä, oon tosi herkkä itken ihan ilman syytäkin jopa, nenä tukossa ja kurkku tosi kipee hyvä kun ääntä lähtee aina aamusin, aivastelen pitkin päivää ja usein tarvii käydä vessassa. Mulla ei oo mitään pahoinvointia, välillä vaan tulee kuvottava tunne muttei muuta ja ruokahalukin ihan suht normaali. Voinkohan olla raskaana vaikka nyt menkat? Nää on erilaiset kun ennen, tosi kivuttomat ei yhtään alaselkä eikä vatsakipuja, kun ennen ties jo monta päivää ennen koska on alkamassa kun rupes kivun tuleen?! Kysmys kuuluukin koska mun kannattaa tehdä testi, että se näyttää jotain jos nyt olisin raskaana? Kiitos jos joku viitsii vastata! :)
Voi johtua ihan siitäkin, että pillereiden lopettamisesta on niin lyhkänen aika. Itsellä oli kans vähän samanlaisia oireita/tuntemuksia aikanaan kun lopetin. Mutta testillähän se selviää :) Onnea kuitenkin, jos positiivistä näyttää :)
 
"rintin"
ovulaatiosta aikaa ja ens viikolla olisi oikea aika alkaa menkat. Nyt ruskeaa vuotoa ja vähän maha kipeä...rinnat arat jne....voisiko olla vielä toivoa että raskaana???
 
Toiveissa masuasukki..
Heipsis kaikille!

Jätimme ehkäisyn pois kolme kk sitten ja masuasukki olisi kovin toiveissa. Olen nuorempana ollut kuin kävelevä munasolu, tuntui että ajatuskin hedelmöitti minut. :) Olin 17 vuotiaana raskaana pilllereistä ja niiden välissä kolmista kuukautisista huolimatta, ilman oireita, kunnes oksensin ja menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, jolloin selvitettiinkin että olen raskaana 12+3 (selvisi siis vasta ultrassa, luultiin että n. vkolla 5) (tosin näin vanhempana vuosien jälkeen (tästä nyt 6 vuotta aikaa) olen tajunnut että osa taisi olla oireita, mutta ei silloin osannut edes epäillä, koska käytin pillereitä), eli siis kaikki tuntuu olevan mahdollista henkilöstä riippuen..

Mutta siis, aihe jonka takia lähdin tänne kirjoittelemaan ja toivoisin kohtalotovereilta ... Olen oireillut viime kuukautisten jälkeen lähes kaikin mahdollisin alkuraskauden oirein. Tein pari viikkoa sitten testin, mutta liian aikaistahan se varmasti oli, koska negaa näytti. Edellisten kokemusten perusteella tosin ajattelin että jospa taas olen... Tein testin viikko sitten uudestaan ja näytti jälleen negaa.. Pettymys aina suuri, kun kärsii jatkuvasti, eikä testiin tulekaan kahta viivaa. Paha olo, kokopäiväinen kuvotus, nipistely, rinnat kuin ilmapallot ja särkevät, vatsan pingotus, lisääntynyt pissahätä, mieliteot ym, viittaisivat kuitenkin alkaneeseen raskauteen. Kuukautiset alkoivat eilen kaksi päivää myöhässä ja PALJON niukempina (vuodan aivan järkyttävästi normaalisti), mutta verenä, tosin ekana päivänä vaaleanpunaista nestettä ja rusehtavaa..

Ehkä haen testin vuodon loputtua ja toivon parasta....
 
Nuori nainen
Mull on ny joku n. 2kk ollu melkei joka pv pahoinvointia, se on useimmiten ollu aamuisin, mut välil muihinki päivänaikoihi. 2x menkat on tullu iha normaalisti, mut en ymmärrä tota jatkuvaa pahoinvointia, päänsärkyä, housut on ollu mull kans märkinä valkovuodosta useasti ja rinnat on aristelleet jo pitkään. Alkoholii ei kans tee yhtää mieli, vaik ennen on kyll tykänny pari ottaa. Lisäksi kuumeista oloa on ollu ja töistäkin on pahoinvoinnin takia joutunut välillä pois jäämään. Testin oon tehny 2 kertaa ja se on näyttäny negatiivista molemmilla kerroilla. Silti jotenkin melko vahva usko raskauteen.
 
Ainoa täysjärkinen?
Nyt oikeasti, aikuiset ihmiset.

Aloittaja kysyy, että ONKO JOKU OLLUT RASKAANA KUUKAUTISISTA HUOLIMATTA ja te nerot täytätte koko ketjun "oli menkat mut ne oli tällä ja tällä tavalla oudot ni olenkohan niinku raskaana?????????????????"
Helevetti mistä ihmeestä me sitä tiedetään, mene kauppaan ja osta testi. Ja toivo ettet ole raskaana, sillä jos et osaa edes noin pientä asiaa omatoimisesti hoitaa, niin miten ihmeessä muka voisit ottaa vastuun avuttomasta lapsesta.

Nyt jotain rajaa noihin vauvafriikkailuihin. Vauvakuumeeksi ei voi enää sanoa, sen verran karkaa käsistä koko juttu useimmilla.
 
Kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja Ainoa täysjärkinen?;28132868:
Nyt oikeasti, aikuiset ihmiset.

Aloittaja kysyy, että ONKO JOKU OLLUT RASKAANA KUUKAUTISISTA HUOLIMATTA ja te nerot täytätte koko ketjun "oli menkat mut ne oli tällä ja tällä tavalla oudot ni olenkohan niinku raskaana?????????????????"
Helevetti mistä ihmeestä me sitä tiedetään, mene kauppaan ja osta testi. Ja toivo ettet ole raskaana, sillä jos et osaa edes noin pientä asiaa omatoimisesti hoitaa, niin miten ihmeessä muka voisit ottaa vastuun avuttomasta lapsesta.

Nyt jotain rajaa noihin vauvafriikkailuihin. Vauvakuumeeksi ei voi enää sanoa, sen verran karkaa käsistä koko juttu useimmilla.
No esimerkiksi itselläni on sellainen tilanne että kaipasin vahvistusta epäilyksilleni (olen lähdössä apteekkiin ostamaan testiä) ja kipaisin nopeasti Googlessa katsomassa onko tällainen ylipäänsä mahdollista. Ei sitä tarvitse ottaa niin kamalan vakavasti, ja uskon että kaikki täällä joka tapauksessa ovat sitä testiä joka tapauksessa tekemässä.
Kyllä naiset on tosiaan aika vauhkoja, ainakin sinä. Taidat olla itsekin raskaana, hiukan outoa että ylipäätään tänne ketjuun olet ylipäätään eksynyt;)
 

Yhteistyössä