Raskaana olevat, miten kestätte helteet?

  • Viestiketjun aloittaja Tukala olo
  • Ensimmäinen viesti
Tukala olo
Miten te raskaana olevat olette kestäneet helteet, varsinkin te joilla alkaa rv 30 lähestyä tai olette jo sen ohittaneet?

Minulla nyt rv 29 menossa ja on todella hankala sekä tukala olo. Happi meinaa loppua ja väsyttää jatkuvasti. Kävelyvauhti on hidastunut entisestään ja portaiden nouseminen on tuskaista. Vielä pari viikkoa sitten siivoaminen oli helpompaa.

Miten olette helpottaneet oloanne helteillä? Entä millä viikoilla teillä yleensä alkanut tukala olo?
 
Kamalaa se oli. Kotona oli tuuletin jatkuvasti ja paljon uitiin. Mää olin helleaikaan jossain rv 30 ja se oli jo tukalaa kyllä. Join paljon kylmää ja otin viileitä suihkuja. Mulla oli ulkona sellanen afrikkalainen raskausmekko. Ohutta puuvillaa ja tilava ettei hinkannu mistään. Maha jo ahisti ni vaatteiden piti olla mahollisimman ilmavia. Selvisi siitä vaikka se olikin tuskaa.
 
hfhdfh
Tuulettimen avulla, mies haki anttilasta ison tornituulettimen 79e ja on melko hiljainen, olen nukkunutkin se päällä että saa hiettä nukkua. Nim. sähkölaskua odottaessa. Ja sitä vauvaa....
 
6x
Hyvin, ihanaa kun ei tarvitse kuin laittaa maximekko tms päälle ulos. Ahdistaa pelkkä ajatuskin kun joutuu taas vetää housuja ja takkia päälle ettei jäädy! :( Ihme kyllä, ei yhtään turvotustakaan, nähtävästi tulee juotua vettä niin paljon.
Rv 27
 
"..."
Mullakin on ihmeen hyvä olo. Pari viikkoa sitten oli pahempi olo, mutta kai näihin helteisiinkin tottuu... Vissyvettä oon juonut paljon, tuntuu auttavan. Ihan kauheasti ei ulkohommia viitsi tehdä, mutta kyllä ton esikoisen (3v) kanssa tulee vielä kävelemässä käytyä. Tai siis tyttö ajaa pyörällä ja meikä paahtaa kävellen perässä minkä pystyy :)
 
rv39+3
Kyllä tuntuu, että kuolema kohta korjaa, on huono-olo kokoajan ja nestettä kertyny niin, että iho on äärimmilleen kiristyny, ja vielä päälle kovat liitoskivut :( Juominen ei enää auta nesteenpoistossa ollenkaan.
 
"Tiina"
Miten te raskaana olevat olette kestäneet helteet, varsinkin te joilla alkaa rv 30 lähestyä tai olette jo sen ohittaneet?

Minulla nyt rv 29 menossa ja on todella hankala sekä tukala olo. Happi meinaa loppua ja väsyttää jatkuvasti. Kävelyvauhti on hidastunut entisestään ja portaiden nouseminen on tuskaista. Vielä pari viikkoa sitten siivoaminen oli helpompaa.

Miten olette helpottaneet oloanne helteillä? Entä millä viikoilla teillä yleensä alkanut tukala olo?
Helposti, kun ei ollut vielä muita lapsia. Kesä 2006 oli melko kuuma. Kesä 2009 oli jo hankala, ku jaloissa pyörii parivuotias.
 
[QUOTE="Tiina";30148436]Helposti, kun ei ollut vielä muita lapsia. Kesä 2006 oli melko kuuma. Kesä 2009 oli jo hankala, ku jaloissa pyörii parivuotias.[/QUOTE]

Mun esikoinen syntyi elokuussa 2006 ja olin kuolemaisillani koko kesän :D
Kuopus syntyi lokakuussa 2009 ja kesä oli helpompi koska en ollut viimeisilläni raskaana.

Nyt rv38+2 ja päivisin ei jaksa muuta kuin löhötä, ellei sitten ole ihan pakko tehdä jotain.
 
tässähän tää, päivä kerrallaan, taapero on istunut paljon kahluualtaassa ja itsekin olen sinne välillä ängennyt, sori vaan naapurit :D yöt meinaa olla tuskaa, kun on muutenkin kuuma, sitten ei löydy asentoa ja on joka paikka nihkeä ja hikinen ja sitten kun asento löytyy ni pitää mennä kuselle :D nyt rv 30 tasan.. toisaalta kesäaika siitä ihana aika olla paksuna, ettei oikeesti tartte ku tän yhen hameenloippanan vetää päälleen, ei hierrä ei kierrä
 
"..."
Mulla taas tää kesä ollut helpompi kun on tuo esikoinen, joka on pakottanut liikkumaan. 2010 kun tyttöä odotin oli vähintään yhtä kuuma, eikä kukaan "pakottanut" liikkeelle -> olo oli ihan kamala ja nestettä kertyi. Nyt rv 32, silloin 2010 tähän aikaan "vasta" 28.
 
Tsssss
Nyt rv 34 menossa ja vielä pari viikkoa töitä ennen äitiyslomaa. Olen ihan poikki, väsynyt ja nuutunut. En saa nukuttua. Heikottaa ja huono olo vaikka juon vähintään 3L vettä/vichyä päivässä. Ruoka ei maistu. Joka paikkaan sattuu ja kaikki on hiessä. Supistuksia. Lenkille en ole pariin viikkoon jaksanut raahautua, hyvä kun töissä ja kaupassa jaksaa käydä... En siis kuitenkaan kitise muille kuin miehelle tästä, töissäkin hymyilen koko päivän vaikka vituttaa mutta näin anonyymisti voin valittaa.
 
Trilla
Hyvin, täytyy olla tosi onnellinen. Nyt rv38, ei ongelmia. Jaksan edelleen käydä salilla, uimassa ja sauvakävelemässä. Lasten kanssa käyn myös pyöräilemässä. Vettä kuluu ja välillä on todellakin syytä olla sisällä. Mutta ei vaivaa helteet juuri ollenkaan.
 
Lokaheppu
Mulla on ollut supisteluja rv 24 lähtien,nyt on menossa 30+5 ja supistukset on pahentuneet! Luulen,että helteillä osuutta asiaan! Sen verran pahaksi meni viime yönä,että sairaalaan tultiin ja supistuksen estolääkettä sain... Huolestuttaa!
 

Yhteistyössä