Raskaana vai ei?

Jos kuvittelet, että kyse olisi jotenkin minun mielipiteeni, olet erehtynyt. Selitin tuossa sitä, miksi terveyskeskuksessa niin nihkeästi noita verikokeita myönnetään. Minä aikanani marssin yksityiselle verikokeeseen heti kun testi näytti plussaa, koska minulla ei ollut hinkua ruveta vääntämään kättä terveyskeskuksen kanssa. Mutta ehkä sitten olisi sinullekin pitänyt suositella verikoetta yksityisklinikalla, jotta sinäkin olisit ollut tyytyväinen vastaukseeni.
Olen sitten erehtynyt. Ei tee mieli jankata.

Itsestäni puhuen, halusin ja sain lähetteen varmistavaan verikokeeseen terveyskeskuksesta nyt juuri siksi, että kotitestieni ristiriitaisista tuloksista (jo kohta kuukauden aikana, joka tapauksessa viimeisen pidemmän vaikka niukan vuotelun jälkeen) ei ota erkkikään selvää, epäilen nyt mahdollisesti käytännössä keskenmenoa (tällöin jo tapahtunut) ja olin jo käynyt viikkoja sitten kertaalleen yksityisellä pulittamassa sen kalliihkon verikokeen (jonka tuloshan oli nega). Ja ai niin, kun tämä koko kuvio (eli sekava kierto, r-oireet/haamuplussailut, kierukan ulostulo) sai alkunsa kierukan ollessa paikoillaan, niin lisäriskihän siinä on tilastollisesti juuri kohdunulkoiselle.

Perjantaina otetun verikokeen tulos tulee sitten vasta maanantaina. Sitä odotellessa. Ja mahdollisia kunnon menkkoja, kun nyt näyttää että ainoastaan perjantaina oli tiputtelua. En siis päässyt viihteelle tänä viikonloppuna :notworthy:
 
Noniin soitin itekki terveydenhoitajalle ja meen pe tekeen sinne testiä sitten :D eivät kuulemma tee mitään asialle vielä tai ei lääkärin aikaa saa ellei kuukautiset oo ollut vähintään kuukauden myöhässä :D et aika sellast turhauttavaa odottelua tiedossa nyt sitten.

Mutta hei @Jossitellen saitko vielä verikokeen tuloksia? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jossitellen
Mutta hei @Jossitellen saitko vielä verikokeen tuloksia? :eek:
Huomiselle meni. Ovat terveydenhoitajan kautta lääkäriltä pyydettävän soittoajan takana.

Omasta olosta sen verran, että perjantai-aamusta alkanut omituisen niukka "on-off" vuoto on jatkunut - ajoittaisena - nyt tässä jo neljättä päivää. Olo (ja kropan oireilu) on kaikesta huolimatta kummasti (edelleen) sellainen, että voisin ollakin pieniin päin... Vaikka vaikutti tuo perjantainen tilanne silti (itsestäni) yhden alkion varhaiselta keskenmenolta. (Edeltävänä yönä oli ollut tilanne, jossa tuli kroppaan asennosta johtuvaa painetta alavatsalle, ja tästä seurasi sisuskaluissa epämiellyttävää tunnetta/lievää kipua. Ja aamulla huomattuna siis alkanutta vuotoa.)

'Nuff said, tietty, ennenkuin sitä lisävalaistusta taas asiaan tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Itsestäni puhuen, halusin ja sain lähetteen varmistavaan verikokeeseen terveyskeskuksesta nyt juuri siksi, että kotitestieni ristiriitaisista tuloksista (jo kohta kuukauden aikana, joka tapauksessa viimeisen pidemmän vaikka niukan vuotelun jälkeen) ei ota erkkikään selvää, epäilen nyt mahdollisesti käytännössä keskenmenoa (tällöin jo tapahtunut) ja olin jo käynyt viikkoja sitten kertaalleen yksityisellä pulittamassa sen kalliihkon verikokeen (jonka tuloshan oli nega). Ja ai niin, kun tämä koko kuvio (eli sekava kierto, r-oireet/haamuplussailut, kierukan ulostulo) sai alkunsa kierukan ollessa paikoillaan, niin lisäriskihän siinä on tilastollisesti juuri kohdunulkoiselle.

Perjantaina otetun verikokeen tulos tulee sitten vasta maanantaina. Sitä odotellessa. Ja mahdollisia kunnon menkkoja, kun nyt näyttää että ainoastaan perjantaina oli tiputtelua. En siis päässyt viihteelle tänä viikonloppuna :notworthy:
Jännitysnäytelmä jatkuu... Tai voisi joku 'kirjanoppineempi' pitää sitä seuraavan pönäkän todisteen valossa jo toki, toisaalta, ihan vaikka päättyneenäkin:D

Eli vaikka soittoajan kiireiseltä lääkäriltä olen saanut vasta huomisaamupäivälle, siis kullakseni viimeviikkoisen (pe) hcg-verikokeeni tuloksista, tuli silti mieleen että OmaKanta -palvelussahan tuo voisi jo näkyä - ja niin näkyikin:

Kun taas haamuplussailu ei kyllä mitenkään ole tässäkään nyt vajaassa viikossa (vielä) loppunut. Ennemminkin 'levinnyt' Clearblue -tikuista (haamuilleet jo kuukauden) rfsu-liuskoihinkin (sain huomata tänään).




Kaikissa näissä kotitesteissä sitten vika?
 
@janniew
Kiitos kommentistasi, että sinäkin tuossa näet sen haamusen♡

Mutta se vaan, että virallisten oppien ja ohjeiden mukaan tuon verikokeen tuloksen pitäisi olla _aina_ luotettavampI kuin edes mikään virtsatesti. Varsinkin jos vielä alta vuorokauden sisään testiajankohdasta olisi testattava vielä ollut lähemmäs seitsemännellä viikolla (n. 6+0) raskaana ja tullutkin juuri äskettäin se keskenmeno. Tai en tiedä, häviäisikö mukamas 'hormonijäljet' ensin tyyliin tyystin verenkierrosta, mutta päätyisi kuitenkin haamuplussia aiheuttavassa määrin vielä monen päivän ajan virtsaan?

Kummastuttaa, kun nämä (mahdolliset) raskausoireilutkaan ei ole kyllä itseltäni hellittäneet, nostamassa päätään vaikuttaisi olevan erityisesti se klassinen pahoinvointi!

Nyt en vaan usko, että saan näillä verikoetuloksilla ainakaan kunnalliselta mitään ultrausaikaa, mikä varmaan olisi lopullisen mielenrauhani kannalta enää ainoa "toimenpide"vaihtoehto käytännössä harkittavaksi. :(
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkihan nuo kuvat ovat negoja (ei niissä ole ensimmäistäkään haamua) ja alle kahden tulos verikokeessa on varma nega. Alle viisi on normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana, ja tuo sinun alle kaksi ei jätä mitään epäselväksi. Ja jos veressä on noin vähän raskaushormonia, ovat kaikki oireesi psykosomaattisia, eli ne eivät johdu hormoneista, koska verestäsi ei oireita aiheuttavaa hormonia löydy. Sehän on nyt verikokeellakin todistettu.

Kannattaako sinun nyt oikeasti ruokkia kuvitelmaa raskaudesta, kun yhtään positiivista testiä ei ole tullut? Tiput vain korkeammalta siinä kohtaa kun täti kolkuttaa ovella.
 
Kaikkihan nuo kuvat ovat negoja (ei niissä ole ensimmäistäkään haamua) ja alle kahden tulos verikokeessa on varma nega. Alle viisi on normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana, ja tuo sinun alle kaksi ei jätä mitään epäselväksi. Ja jos veressä on noin vähän raskaushormonia, ovat kaikki oireesi psykosomaattisia, eli ne eivät johdu hormoneista, koska verestäsi ei oireita aiheuttavaa hormonia löydy.

Kannattaako sinun nyt oikeasti ruokkia kuvitelmaa raskaudesta, kun yhtään positiivista testiä ei ole tullut? Tiput vain korkeammalta siinä kohtaa kun täti kolkuttaa ovella.
Viimeiset kunnon kuukautiseni olivat alkaen 4.4. Ja sitten on ollut jotain muuta jo kahdesti, mutta kutsutaan niitäkin nyt sitten menkoiksi.

Ei sen puoleen, saisi se tätikin tulla taas jos kehtaisi tehdä sen selkeästi.

Ps. Arvelinkin että saisin kyllä kuulla jos en sinulta, niin joltain muulta, maalaisjärjellä varustetun 'kunniani'. :'D

Odotellaan nyt sitten luonnon kulkua taas.

Huoh, oispa kaljaa.
 
Ei tässä mistään kunniasta ole kyse. Minäkin olin lapsettomuushoidoissa, ja heti ensimmäisen kierron jälkeen tajusin, että siinähän sekoaa, jos alkaa heti kuvitella että nyt tärppäsi. Oireita on todella helppo kuvitella itselleen, jos haluaisi olla raskaana. Vähän niin kuin päänahka alkaa heti kutisemaan, jos joku mainitsee täit. Ihmismieli vaan on niin tehokas, ja sen vuoksi siihen ei pidä ollenkaan lähteä mukaan.
 
tulipas sieltä tekstiä tiukasti ja varmasti :D kyllä mun mielestä se asia on hyvä selvittää jos mieltä painaa, että onko vai eikö varsinkin jos kuukautiset eivät ole tuulleet kunnolla edellisten jälkeen ja keho viestitää mitä sattuu. Mun äitillähän esimerkiksi tuli niukkoja 'kuukautisia' odottaessaan mua ja ne oireet mitä hänellä oli niin luuli johtuvansa näistä 'menkoista' kunnes siiten meni lääkäriin tutkittavaksi niiden takia. Että vaikka se onkin totta, että oireta voi kuvitella niin ei sekään poissuljettu ole etteikö raskaana olisii. Uskoo siihen sitten mitä lääkäri itse sanoo ja siitä sitten eteenpäin :)
ja edelleen sitä mieltä että liuskassa näkyy haamu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jossitellen
Ei tässä mistään kunniasta ole kyse. Minäkin olin lapsettomuushoidoissa, ja heti ensimmäisen kierron jälkeen tajusin, että siinähän sekoaa, jos alkaa heti kuvitella että nyt tärppäsi. Oireita on todella helppo kuvitella itselleen, jos haluaisi olla raskaana. Vähän niin kuin päänahka alkaa heti kutisemaan, jos joku mainitsee täit. Ihmismieli vaan on niin tehokas, ja sen vuoksi siihen ei pidä ollenkaan lähteä mukaan.
Olen pahoillani, että lapsettomuushoitoja olet joutunut joskus läpikäymään, voin vain kuvitella tilanteen potentiaalisen rankkuuden. Todella.

Mutta joo itsehän olen tilanteessa, jossa nyt en niin pettyisi kummastakaan 'lopputuloksesta', velaksi (vapaaehtoisesti lapseton) kyllä ajattelin/luulin/mielsin tässä elämässä jääväni. No se on toinen stoori.

Mutta yritystä ei takana eikä päällä ollut. Ikää itselläni päälle kolmekymmentä. Vakikumppani. Kuten sanottu, parisen kuukautta kivasti toiminut uusi (siis hormoniton kyllä tällä kertaa) kuparikierukka, johon kroppa tuntui jo isommitta ongelmitta sopeutuneen, ainakin yhtäkkiä jotenkin rupesi prakaamaan ja putkahti (ensiapukäyntiä vaatien) siis poiskin.

Loppu onkin historiaa. Outoapa sitten vain.

Ps. Niin tosiaan, lääkärikin puhelimessa tänään vain totesi, että tuolla (eilen jo Kanta-palvelusta katsomallani) hcg-arvolla 2 tulos on nega. Siis siitä viime perjantaisesta verikokeesta. Toisin sanoen kohdussa ei pitäisi olla (ollut) 'raskausmateriaalia'. Näin ne on närhen munat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tavalliset raskaustestit näyttävät plussaa, kun arvo on yli 25. Jotkut erittäin herkät testit näyttävät plussan jos arvo on suurempi kuin 20 tai jopa 10. Mikään testi ei anna minkäänlaista plussaa jos arvo on 2, koska 2 on normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana. Jopa 5 olisi normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana.

Kuusi viikkoa viimeisten kuukautisten jälkeen arvon pitäisi olla jo 1000 - 56000, joten jos se on 2, on se erittäin selvä nega. Arvo kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein.
 
Tavalliset raskaustestit näyttävät plussaa, kun arvo on yli 25. Jotkut erittäin herkät testit näyttävät plussan jos arvo on suurempi kuin 20 tai jopa 10. Mikään testi ei anna minkäänlaista plussaa jos arvo on 2, koska 2 on normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana. Jopa 5 olisi normaali arvo sellaiselle, joka ei ole raskaana.

Kuusi viikkoa viimeisten kuukautisten jälkeen arvon pitäisi olla jo 1000 - 56000, joten jos se on 2, on se erittäin selvä nega. Arvo kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein.
Totta.

No mutta mites @janniew , kuullaanko sinusta sitten vielä viimeistään huomisen verikokeen oton ja sen tuloksen päälle? :) *pitää peukkuja*
 
@janniew Aa, okei, eikupa 'uuteen nousuun' siitä sitten (y)

Vaan kumma se vaan mielestäni oli tässä sinunkin kohdalla, miten nuo Clearblue Plus -puikkotestit varsinkin kerkesi näyttämään niin hämäävän positiivisilta (testitulos-kuvasi ja toisaalta oman kokemukseni perusteella) :coffee:

Kaippa niistä voi tulla himppasen virheellisiä/sen plussan "näköisiä" tuloksia joissain tapauksissa sitten.
 
Psykosomaattista kaikki on vaan? :D

Seuraa pari masukuvaa... Niihin on kait täällä totuttu.

Pikkuhiljaa ilmestynyt Linea Negra?

Viime aikojen iltapömppis (aamulla kadonnut)

Ja sitten kun synttäreitten kunniaksi kumminkin vielä parilla markettimerkillä testasin (juhannuskin tulossa) - vaikka olin ajatellut seuraavana siirtona vaan venailla nyt rauhassa kuukautisia taas ehkä parisen viikkoa - niin jaa-a...

Haamuksi epäiltävä tulos (Pregcheck testiajalla iltapäivällä 16.6.)

17.6. aamulla, Clearblue Easy (testiajalla, auringonvalossa)

Alla tästä tämänpäiväisestä kuva puolivarjossa testiajalla:
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Psykosomaattista kaikki on vaan? :D

Seuraa pari masukuvaa... Niihin on kait täällä totuttu.

Pikkuhiljaa ilmestynyt Linea Negra?

Viime aikojen iltapömppis (aamulla kadonnut)

Ja sitten kun synttäreitten kunniaksi kumminkin vielä parilla markettimerkillä testasin (juhannuskin tulossa) - vaikka olin ajatellut seuraavana siirtona vaan venailla nyt rauhassa kuukautisia taas ehkä parisen viikkoa - niin jaa-a...

Haamuksi epäiltävä tulos (Pregcheck testiajalla iltapäivällä 16.6.)

17.6. aamulla, Clearblue Easy (testiajalla, auringonvalossa)

Alla tästä tämänpäiväisestä kuva puolivarjossa testiajalla:
Nämähän on kaikki negoja. Miksi et vain usko, ettet ole raskaana?
 
Jahas. Sehän on kiva, että tällaisenkin vaivan voi sattumoisin saada/psykosomaatiikalla kehittää itselleen (":ROFLMAO:") tähän samaan syssyyn, ja nyt elämässään ensimmäistä kertaa... Suonikohju alapäässä :sick: Ja vähän niinkuin sen välistä suhtkoht näkyvänkin mahanyli-napaviivan kohdallakin, kun se ilmestyi ensin niin päälle vasta guuglasin että mikä se tämmöinen on.

Eihän ne muutkaan mahdolliset raskausoireilut listattuna tähän lopu, mitä mulla on 'hyvin jännästi' tässä vastaan tullu - mutta turha niitä tavallisempia "oloja" on kai listata. Niihin oon pyrkinyt sanomaan itellenikin että luulet vaan. Ainakin parit lääkärikeikat ja negatiiviset testitulokset läpikäytyäni.

Valitettavasti en tarjoa tästä ilmiöstä todisteeksi kuvaa :D
 
vierailija
Jahas. Sehän on kiva, että tällaisenkin vaivan voi sattumoisin saada/psykosomaatiikalla kehittää itselleen (":ROFLMAO:") tähän samaan syssyyn, ja nyt elämässään ensimmäistä kertaa... Suonikohju alapäässä :sick: Ja vähän niinkuin sen välistä suhtkoht näkyvänkin mahanyli-napaviivan kohdallakin, kun se ilmestyi ensin niin päälle vasta guuglasin että mikä se tämmöinen on.

Eihän ne muutkaan mahdolliset raskausoireilut listattuna tähän lopu, mitä mulla on 'hyvin jännästi' tässä vastaan tullu - mutta turha niitä tavallisempia "oloja" on kai listata. Niihin oon pyrkinyt sanomaan itellenikin että luulet vaan. Ainakin parit lääkärikeikat ja negatiiviset testitulokset läpikäytyäni.

Valitettavasti en tarjoa tästä ilmiöstä todisteeksi kuvaa :D
Mulla on kaikki kolme raskautta näkynyt tuolla testillä juuri noin, ei ole plussa siitä paljoa vahvistunut.
 

Yhteistyössä