raskauden aikainen iskias?

  • Viestiketjun aloittaja raskausiskiaskärsimys
  • Ensimmäinen viesti
raskausiskiaskärsimys
Kuinka monella teillä on ollu raskauden aikana iskias? Millä viikoilla ja miten kauan kesti? Onko se vaan loppuraskauden aikainen vaiva? Kokemuksia.....

Itellä nyt on menosa viikko 18 ja aivan kamala iskias iski yhtäkkiä. Saas nähä, joudunko huomenna jäämään sen takia muutamax päiväx saikulle, kun ryhmiksesä oon töisä ja sielä olis paljon nostelemista ja kyykkimistä :/ .
 
Minä jouduin jäämään toisessa raskaudessa saikulle viikolla 16! Syynä oli iskias tyyppinen lanne selän kipu.Jouduin olee saikulla koko raskausajan sen jälkeen.Ei ollut iskias,vaikka oireet pitkälti täsmäsivät.Syy saattoi olla ihan raskaushormooneissa.Viimeisellä kolmanneksella kivut hävisivät,onneksi.oli yhtä helv....ä koko toinen raskausaika siihen saakka :/
 
ankkis
Viime raskaudessa oli, en muista milloin alkoi, mutta rasituksesta aina tuli ja kesti jonkun sorttisena synnytykseen asti. Loppuvaiheessa itse asiassa vähän helpotti, toisin kuin siskollani, jolla käynnistettiin pahan iskiaksen vuoksi.
 
En muista viikkoja koska jäin ton takia saikulle. Mutta marraskuun alussa jäin saikulle ja maaliskuun lopussa lapsi syntyi. Sitten kun lapsi syntyi oli selässä eri säryt kun oli tottúnut tiettyihin asentoihin raskausmahantakia mut sekin meni aika pian ohi. Tosin selässäni on ollut jo aiemmin vikaa ennen tätä toista raskautta.
 
Mulla oli kamalaa iskias vaivaa helmikuun ja maaliskuun. Nyt kun ilma lämpeni niin selkä on parempi. Pakkasia kun oli niin empä kyllä paljon pystynyt liikkumaan. Laskettu aika on heinäkuussa ja nyt selkä ihan ok. tällä hetkellä.
 
vieras
Mulla oli vähän ennen (muutama päivä) ennen synnytystä, sitten seuraavana yönä synnytyksestä ja vielä kertaalleen pari päivää synnytyksen jälkeen. Syyksi veikkailtiin sitä, että vauva painoi jotain kohtaa niin että kipu syntyi.
 
Alkoi vuonna 2004 ensimmäisen raskauden aikana,jossain keskivaiheilla.Lopussa oli tosi kipeä että lääkärissäkin kävin :/ toisessa v.2006 alkoi heti alkuraskaudessa ja edelleen särkee viikottain ja tyttö syntynyt vuosi sitten |O
 
Mulla jatkui noi isias kivut 2003 joulusta toukokuuhun 2007... Sitten hoidettiin kuntoon ja aah niin ihanasti palasivat elokuussa....

Eli mulla eivät helpottaneet oikeen missään vaiheessa. Synnytyksessä meni si-nivel, ja siit johtu välilevyn tyrä ja yliliikkuva ristiluu... OIkeassa jalassa hermosärkyä enemmän ja vähemmän koko ajan. Nyt onneks taas pystyy nukkuu, mutta silti. Rv 31 menossa, jee jee....
 
meris
Mulla oli oikein pahana n. rv. 30-36, eli jäin saikulle tuolloin ja kuljin pelkästään keppien kanssa ja kaikenlaisia poppaskonsteja kokeiltiin kipuun. Aivan yllättäen kipu laantui sit noin 1,5kk kuluttua ja loppui sit kokonaan, synnytin rv40+ ihan normaalisti alakautta, vaikka sitäkin jo meinattiin, etten selän takia pysty.

Tsemppiä sulle!
 
Taisku84
Mulla nyt viikkoja 38+5 ja alko niin kauhea iskias-särky, että kävely tuottaa hankaluutta. Ilmeisesti vauva painaa nyt johonkin hermoon niin pahanlaisesti että ei auta muu kun kärsiä ja odottaa synnytystä. Josko se kipu helpottaisi sitten.
Tuo vaiva on pirullinen, koittakaa jaksaa kaikki jotka siitä kärsitte.
 
hoo
Mulla oli molemmissa iskiasta ja kipu alkoi puolen välin paikkeilla. Ei toivoakaan, että olisin jaksanut Prismassa kävellä maitohyllyille asti, jotka olivat kaupan toisessa päässä.

Toisen aikana iskias oli siis tosi kamalaa, mutta sinnittelin töissä melkein loppuun asti. Kotona sitten itkin ja kärvistelin. Kun jäin saikulle pari viikkoa ennen äitiysloman alkua, niin kivut lieveni ja muutama viimeinen viikko meni ilman kipuja.
 
Usein tuo kipu on kin Piriformis niminen vaiva,usein luokitellaan virheellisesti iskiakseksi.
Piriformis on jumi pakaransyvissä lihaksissa,ja kylmägeeliä pakaraan ja rauhallista venytystä pakaraan..
Vaikea hoitaa omin avuin mutta tuo kymä auttaa ja tulehduskipulääke.

Monasti raskausaikana juur piriformis vaivaa,sillä masun muutokset voivat aiheuttaa revähdyksiä pakaran tienoilla.

Kannattaa koittaa hieroa pakaraa,ne lihakset on syvällä mutta koittaa löytyykö kohtaa sormin painaessa.

kipu on särkyä ja puutumisen tunnetta.
Pistelyä ja levottomuutta jalassa...

katsii googlettaa!
 
tase37
Alkuperäinen kirjoittaja raskausiskiaskärsimys:
Kuinka monella teillä on ollu raskauden aikana iskias? Millä viikoilla ja miten kauan kesti? Onko se vaan loppuraskauden aikainen vaiva? Kokemuksia.....

Itellä nyt on menosa viikko 18 ja aivan kamala iskias iski yhtäkkiä. Saas nähä, joudunko huomenna jäämään sen takia muutamax päiväx saikulle, kun ryhmiksesä oon töisä ja sielä olis paljon nostelemista ja kyykkimistä :/ .
mulla menossa viikko 16 ja kipu on välillä niin paha etten meinaa pystyä wc:ssa istumaan :( yöt ovat kaikesta pahin.. kun kääntyy niin kipu on aika siedämätön..samalla kun aamulla nousen sängystä niin tosi vaikea!
 
"Anuu"
Mulla on aivan järkyttävää särkyä ollu nyt 2 päivää ja yötä. Tää on aivan kamalaa..Istualleen kun on hetken niin jalka pettää alta. Yöllä ei saa nukutuks juuri ollenkaan. Kuukauden päästä la.
 

Yhteistyössä