raskauden aikaiset kilot ja synnytykseen kadonneet kilot :)

Mulla ei ole ikinä jäännyt synnärille mitään, koska synnytyksen jälkeen olen aina turvonut. Jalat olleet paksut kuin pullat. Tämän raskauden aikana ei ole tullut vielä grammaakaan lisää rv17+0 tänään. Edellisessä raskaudessa tuli koko raskauden aikana 1kg. Eipä kyllä muissakaan kiloja ole juuri kertynyt. Ensimmäisessä tosin tuli mahtavat 18kg, mutta ne olivat kaikki pois ennen jälkitarkastusta. Syökää terveellisesti ja liikkukaa, niin painoa tulee sopivasti.
 
Viimeksi muokattu:
Paino nousi 15kg. Synnytyksen ja ensimmäisten päivien jälkeen turvotuksen poistuttua jäljellä oli 4 kg eli 11 kg karisi synnärillä. Loputkin ekstrakilot tuli tavallaan tarpeeseen, koska menin synnytyksestä niin huonoon kuntoon, että alkuun syöminen oli heikkoa. Jos en olisi kerännyt vararavintoa, tuskin imetys olisi sujunut niin hyvin kuin sujui. Viimeisen 1 kg jouduin "laihduttamaan".
 
Jos päivittäisi tilanteen. Toka raskaus tuotti n. 13 kg, josta viikko lapsen syntymän jälkeen oli jäljellä 5. Nyt kun lapsi on 2kk on paino jymähtänyt +4kg vaiheeseen eli hitaasti putoaa enää, lähinnä hurjan ruokahalun takia. Täysimetyksellä mennään ja vauva syö usein. Nämä kilot eivät kyllä lähde pelkällä imetyksellä, sen tiedän kokemuksesta.
 
Ekasta tuli 6-7kg ja niistä 1kg jäi synnytyksen jälkeen.
Lähtöpaino oli 56kg, oksentelin koko raskauden.

Tästä toisesta on tullut 8kg, nyt siis rv31+.
Lähtöpaino oli 72kg :ashamed: Pahoinvointi loppui rv15, imetin rv30 asti.

Raskauksien välillä oli 5kk ja pari kuukautta synnytyksen jälkeen oli vieläkin tuo +1kg. Toisin sanoen lihosin parissa kuukaudessa tuon kaiken. Ehdin saada 2kg pois ennen raskautta ja raskauden ekalla puolikkaalla paino vielä laski pari kiloa. Ehdottomasti lähtee loputkin ylimääräiset synnytyksen jälkeen! :)
 
Mulle tuli painoa lähes 30 kiloa, 62 kg->90 kg. Nyt kakara 4,5 kk ja painoa 66 kg, eli nelisen kiloa enää tallessa. Synnärille jäi vain 4 kg, juuri lapsen verran. Turvotusta oli paljon ja ekat 20 kiloa lähti parissa kuukaudessa. Imetän, syön ihan mitä lystää, päivittäin n tunnin lenkki koiran ja vaunujen kanssa.
 
Raskauskiloja tuli huimat 28! Synnärille jäi 3kg (vauva alle 3kg), 5vko synnytyksestä ja imetyksen kokonaan loppuessa yht. lähtenyt -15kg. Loput sain laihduttamalla pois vauvan ollessa 7kk. Nyt tullut +2kg kakkosta kuumeillessa. Olen myös normaalipainoinen..
 
miss_piggy
Raskausaikana kertyi kiloja noin 14kg. Sairaalassa oltiin 10 päivää, ja paino tippui sinä aikana 10kg. Siitä tippui sitten vielä pikkuhiljaa niin, että pääsin samaan painoon missä olin ja hieman allekin sen kummemmin laihduttamatta.
 
Esikoisesta lähtöpaino 56kg,
ekalla kolmanneksella lähti 5kk,
juuri ennen synnytystä oli +6kg lähtöön,
synnytyksen jälkeen jäi +1kg ja
2kk synnytyksestä 57kg.

Toisesta lähtöpaino 74kg,
ekalla kolmanneksella lähti 3kg,
viikko ennen synnytystä 84kg,
vuorokausi synnytyksestä 82kg(!),
2kk (ja vieläkin 6kk) synnytyksestä 75kg.

Kiloja ei ole tullut paljoa ja itsestään sulaneet pois, ongelmana nuo muuten lihotut kilot :) Imetyksestä huolimatta onnistuin lihomaan melkein 20kg noin kolmessa kuukaudessa :D
 
Synnärille ei jäänyt mitään. Tai en ole ihan varma, en käynyt välittömästi ennen ja jälkeen puntarilla. Mutta ainakin päivä synnytyksen jälkeen painoin puoli kiloa enemmän kuin synnyttämään tullessa, syynä ihan tolkuton turvotus.

Mutta +12 kg tuli raskausaikana kiloja. Viikko synnytyksestä oli 8 kg lähtenyt, kaksi viikkoa synnytyksestä oli lähtenyt loputkin raskauskilot. Nyt on vajaa kuukausi synnytyksestä, ja paino 2 kg alle lähtöpainon. (Saisi hiljaksellen vielä kyllä kadota lisääkin kiloja: olen reilusti ylipainoinen, joten on mistä ottaa.)
 
  • Tykkää
Reactions: teenmama

Yhteistyössä