Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Mitä jos..
Itselläni on kuukautiskierto ollut nyt n. puolivuotta säännöllistä (5 vuotta siis suurinpiirtein meni että kroppani löysi oikean kierron), kierto siis n.4,5 vk. nyt ovat 1,5 vk myöhässä. Kerran ennen menkkani ovat jättäneet tulematta kolmeen kuukauteen (kovan sairastelun ja stressin seurauksena, mös painoni oli tuolloin heitellyt). Nytkin on ollut pientä työstressiä ja yksi ystävistäni on todennut minun laihtuneen hirmuisesti (Itse koen vain kiinteytyneeni enkä varsinaisesti laihtuneen).
Kuitenkin pari oiretta mitä täällä palstallakin on mainittu löytyy omalta kohdalta. mm. mieliala vaihtelee (olen aina ollut aika herkka eli itkuinenkin, mutta viimeaikoina tuntuu että se on jopa hieman vielä herkemmässä), palelua (olen kyllä jonkun verran nyt joutunut työskentelmään pakkasvarastossa, eli voi ola vilustumistakin, kurkkukin on nimittäin ollut vähän kipeä) ja olen käynyt useammin pissalla. Normaalilämpö minulla on n.36,2 ja äsken mittasin 37,0 (tietenkin jos olen kipeänä se selittäisi..)
Mitä luulette, olenko vainoharhainen, en ole uskaltanut tehdä testiä vielä. Ensiviikolla kuitenkin teen jos menkkoja ei ole siihen mennessä tullut..
 
"toiveikas"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä jos..;28603806:
Itselläni on kuukautiskierto ollut nyt n. puolivuotta säännöllistä (5 vuotta siis suurinpiirtein meni että kroppani löysi oikean kierron), kierto siis n.4,5 vk. nyt ovat 1,5 vk myöhässä. Kerran ennen menkkani ovat jättäneet tulematta kolmeen kuukauteen (kovan sairastelun ja stressin seurauksena, mös painoni oli tuolloin heitellyt). Nytkin on ollut pientä työstressiä ja yksi ystävistäni on todennut minun laihtuneen hirmuisesti (Itse koen vain kiinteytyneeni enkä varsinaisesti laihtuneen).
Kuitenkin pari oiretta mitä täällä palstallakin on mainittu löytyy omalta kohdalta. mm. mieliala vaihtelee (olen aina ollut aika herkka eli itkuinenkin, mutta viimeaikoina tuntuu että se on jopa hieman vielä herkemmässä), palelua (olen kyllä jonkun verran nyt joutunut työskentelmään pakkasvarastossa, eli voi ola vilustumistakin, kurkkukin on nimittäin ollut vähän kipeä) ja olen käynyt useammin pissalla. Normaalilämpö minulla on n.36,2 ja äsken mittasin 37,0 (tietenkin jos olen kipeänä se selittäisi..)
Mitä luulette, olenko vainoharhainen, en ole uskaltanut tehdä testiä vielä. Ensiviikolla kuitenkin teen jos menkkoja ei ole siihen mennessä tullut..
Olin juuri vastaamassa viestiisi, jotta melko selkeitä raskausoireita ovat, mutta huomasinkin että kirjoituksestasi onkin jo kymmenen päivää. Oletettavasti olet siis jo testaillut. Plussasit kai? :)

Minä olen lueskellut tätä palstaa ja tutkiskellut omia oireitani. kuukautiseni alkoivat tämän kuun ensimmäinen päivä, en muista tarkkaan milloin loppui, mutta sen jälkeen on vällyjen välissä peuhattu säännöllisesti, ilman sen suurempia yrityksiä kylläkin. Nyt noin. puolitpoista viikkoa sitten minulla alkoi etova olo, syytin aluksi koirallemme ostamaani punkkipantaa, johon luulin reagoivani. Nyt kuitenkin jatkuvan etovan olon lisäksi kahvin ja tupakan haju saavat minut miltei oksentamaan (tähän saakka olen tupakoinut ja juonut kahvia runsaasti päivittäin), olen koko ajan väsynyt ja alaselkä kipuilee koko ajan. Raskautta en ole osannut ajatella ennen kuin muutamia päiviä sitten kun mainitsin äitilleni että kahvi ja tupakka kuvottaa, äitini sanoi samantien että varmasti olet raskaana, jotta hän oli tiennyt raskaudestaan jo ennen testailuja kun kahvi ja tupakka olivat alkaneet aiheuttaa pahaa oloa. Nyt kun olen täältä näitä muiden ensioireita lueskellut niin olen alkanut tuntea ''paineen tunnetta'' alamahassa, mutta uskon vain kuvittelevani sen, sillä tarkkailen kehoani jatkuvasti ja kiinnitän huomiota pienimpiinkin tuntemuksiin. Lämmön mittasin, mutta oli aivan normaali, 36,3. Mitä luulette, milloin minun kannattaisi testailla? Kuukautiseni ovat hyvin epäsäännölliset, enkä tarkkaan tiedä milloin niiden pitäisi alkaa, ajattelin testata ensimmäisen kerran viikon päästä, mutta tuntuu tämä odottavan aika niin mahdottoman pitkältä, ei malttaisi millään odottaa!! 8)
 
"hmmm"
Joo elikkä olllaan poikaystävän kanssa joka kerta kondomia käytetty mutta nyt on alkanut selkään särkeä ja ala vatsaan , mieli alat vaihdellu ja vessassa käyty jonkin verran... menkat pitäisi tulla vasta ensi kuun puolessa välissä .. viime yhdynnästä on 5 päivää ja sitä ennen oli menkat .. sanokaa ettei ole mahollista !?
 
Peloissaan 15v
Hei kaikki olen vasta 15vuotias ja todella peloissani oleva teini.harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi petti poikaystäväni vakuutti että ei lauennut sisääni.
Mutta minulla on menkat myöhässä ja alavatsa nippailee,lisäksi nenä tukossa.
Olen lievässä paniikissa enkä tiedä mitä teen en todellakaan halua pitää lasta joten antakaa kiltit neuvoja vedenpitävistä oireista ????
Ps.onnea kaikille äideille jotka ovat raskaana :)
 
toiveena tulla äidiksi
Hei kaikki olen vasta 15vuotias ja todella peloissani oleva teini.harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi petti poikaystäväni vakuutti että ei lauennut sisääni.
Mutta minulla on menkat myöhässä ja alavatsa nippailee,lisäksi nenä tukossa.
Olen lievässä paniikissa enkä tiedä mitä teen en todellakaan halua pitää lasta joten antakaa kiltit neuvoja vedenpitävistä oireista ????
Ps.onnea kaikille äideille jotka ovat raskaana :)
kuinka montaa päivää sulla on menkat myöhäs?? mulla nousi epäilykset vasta ku menkat oli noin kuukauden myöhäs.
 
"jenni84"
nyt on pupuiltu joka päivä=))jospa natsais=)tosin mulla on kilpirauhasen vajaa toiminta johon on lääkitys, niin onko muilla kokemuksia, että kun se voi aiheuttaa lapsettomuutta, että onko se kuinkakin painava syy siihen ettei raskaudu??meillä yks 3,5 vuotias .silloin mulla ei ollu vielä tätä kilpirauhas ongelmaa. nyt on lääkitys mutta eniwei....oks mul turhat toiveet raskautua??
 
"diu"
Hei kaikki olen vasta 15vuotias ja todella peloissani oleva teini.harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi petti poikaystäväni vakuutti että ei lauennut sisääni.
Mutta minulla on menkat myöhässä ja alavatsa nippailee,lisäksi nenä tukossa.
Olen lievässä paniikissa enkä tiedä mitä teen en todellakaan halua pitää lasta joten antakaa kiltit neuvoja vedenpitävistä oireista ????
Ps.onnea kaikille äideille jotka ovat raskaana :)
Tämä kommentti ei varmaan nimimerkkiä 'Peloissaan' enää hyödytä mutta tuossa tilanteessa että kondomi rikkoutuu tai jos on tullut vaikkapa oltua kokonaan ilman ehkäisyä eikä halua lasta niin pitää lähteä heti hakemaan jälkiehkäisypilleri apteekista. Sekään ei ole täysin 100%:n varmasti toimiva joten sitten jonkin ajan päästä pitää tehdä raskaustesti eikä odotella että ilmestyykö jotain oireita.
 
"Epätoivoinen"
Minulla on ollut nyt 6 päivän ajan seuraavia oireita : Kuvotus, paineen tunne alavatsassa, super runsasta valkovuotoa (kirkasta, paksua limaa, jota ei KOSKAAN ole tullut aiemmin), outoa päänsärkyä, jatkuva nälkä ja samanaikaisesti ruokahaluttomuus ( O_O ), mielihaluja (suolasta pääosin), Kipuja alavatsassa (nipistelyä, vihlomista...), nännien arkuus, ailahteleva mieliala, ja kahvi tekee pahaa (Juonut kahvia joka aamu melkein 6 vuotta)...Olen 21 vuotias, ja olen saanut 8 ennenaikaista keskenmenoa, eikä koskaan ole tullut näitä oireita. Olenko vain luulosairas? Mieli varmaan tekee kepposet. Pelkään pettyväni, taas kerran.
Ovulaatioista/kuukautisista minulla ei ole tietoa, sillä kuukautiseni tulevat 1-2 krt vuodessa...
 
"Mama"
Tässä mietin.. Kun kesäkuussa oli normaalit menkat ja nyt heinäkuussa menkat tuli niinkuin kuuluikin mutta huomattavan paljon niukempana kuin normaalisti ja nyt muutman päivän on tuntunut painetta alavatsassa ja menkka kipuilua.. Laskeskelin myös ovulaatiota kesä ja heinäkuun menkkojen välissä niin vahinko on voinut käydä. Mutta jotenkin minäkin ajattelen että tämä on mielikuvitukseni tuotetta :) onko muilla tullut ns. valemenkkoja ja sitten plussannut??
 
[QUOTE="piupau";28737822]mitä raskauden merkkejä voi ilmetä jo viikon sisällä heledmöityksestä? vai voiko niitä?[/QUOTE]

No siis menkat jää pois suurinpiirtein viikon hedelmöityksen jälkeen. Tai no niin, jos laskee sen niin että viikko ovulaation jälkeen hedelmöittyy -> siitä tovi kun kiinnittyy ni se alkaa olla menkkojen alkamisajankohta käsillä.
 
"PANIIKKI"
Olen kuolemassa ahdistukseen... Mulla oli menkat noin pari viikkoo sitte ja niiden jälkeen oon nyt ollu 5, 8, ja 10 päivää sitte yhdynnässä (ehkäisyä ei käytetty koska tyhmä mielijohde) ja nyt pelkään kuollakseni että olen raskaana. Nyt mieltäni kalvaa kauhea epätietoisuus koska ensinnäkin kiertoni on vielä epäsäännöllinen, joten oviksen ajankohdasta jne ei ole hajuakaan ja siis seuraaviin menkkoihin on pari viikkoa. Pari päivää sitten yhtenä päivänä ravasin vessassa koko ajan mutta sen jälkeen ei ole kummempia oireita näkyny... äsken kuitenkin vilkaisin peiliin ja olen aivan varma että alavatsani on turvonnut... Olen 16vuotias ja elämässäni sellaisessa vaiheessa että äidiksi tuleminen ei tulisi kuuloonkaan. Kauhea puhua tälleen kun täällä on naisia jotka kuollakseen haluavat äideiksi mutta johonkin oli pakko päästä vähän purkamaan kun niin ahdistaa.. Millon näitä selkeempiä raskausoireita alkaa voi alkaa näkyä esim. rintojen arkuus, alavatsan nippailu jne? Ja siis voisinko tehdä raskaustestin jo nyt?
 
"jenni84"
hei, mulla on cb-testi odottamassa,siinä on suossitus että tetataan samana päivänä kun menkat pitäs alkaa, mut siinä paketissa myös lukee että 55% prosenttia naisista sai plussa jo 4 päivää ennen kuukautisten alkupäivää...joten mitä teen??
 
sanna.lemmetyinen
Oireet:
väsymys, muutokset rinnoissa, tihentynyt virtsaamistarve, pahoinvointi, hajut, vastenmieliset ruuat ja juomat, oudot himot, nälkä, vilunväreet, mielialat, vihlaisukivut, muutokset vatsan toiminnassa, tukkoinen nenä

Ensimmäiset merkit raskaudesta saattavat ilmaantua äidille jo ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä mutta kaikki eivät oirehdi kummemmin koko raskausaikana.
Minullo on noista väsymysä rintojen arkuudet ja vähän kasvannut virtsaamis tarve, pahvointi aamuisin heikotus / kuvotus ei tee ruokaa miele vihlaisukivut viluväreet iltaisin, muutokset vatsantoiminnassa , ja aamuisin tukkoinen nenä :)

Että terkut täältä :)
 
"Anneli"
Jätin epillerit pois, ja nyt tulevana maanantaina pitäisi menkat alkaa mutta oireita on nyt tullut sen verran että haluaisin kysyä mielipiteitänne!
Oireet alkoivat sillä kun herkistyin helposti, esimerkiksi päästin autolla ajaessa eka luokkalaisen lapsen suojatien yli ja hän vilkutti kiitokseksi oli minun vaikea pidättää itkua siinä kohtaa. Sekä kun kummityttöni aloitti päiväkodin niin itku meinasi tulla koko matkan heiltä kotiin tullessa.

Melkein heti tämän jälkeen nännini alkoivat olla kosketusherkät. Ennen olen nukkunut aina vatsallani ja nyt en pysty ollenkaan. Nyt nännit olleet kipeenä yli viikon ja rinnat alkaneet turvota ja olla muutenkin "erinlaiset" ns. Raskaan tuntuiset.

Vessassa ravaaminen alkoi myös herkistymisen aikoihin, josta seuraa kauhea jano.

Eilen ala vatsa oli todella outo. Yllättäin saattoi tulla voimakas vihlaisu. Sekä tänään töihin ajaessa möykyn tullen vatsa tuntui oudolta.

Lapsi olisi todella tervetullut meille ?

Raskaus vai pillereiden lopettamis oireita?
 
teinimamma
Itellä alko oireet jo oikeestaan pari päivää hedelmöityksestä. Koitin olla innostumatta asiasta,koska lasta oli jo muutaman kuukauden ajan yritetty ja en halunnut taas pettyä kuviteltuihin oireisiin.
Alavatsan nippailu ja pistely, päänsärky, tuntu et väsymys alko kanssa noina aikoina.
Tosi menkkamaisia kipuja, se tekeekin toivotusta raskaudesta pelottavaa ennenkä pystyy testin tekemään.. Olin koko ajan varma että nyt tulee vuoto aivan varmasti, ja että ootampa viel pari päivää ennenkä ostan testin. Noh, menkat olikin sit jo 2-4 pv myöhässä, testin tein heti seuraavana aamuna, ja positiivista näytti. So happy now:--) laskettu aika ensi keväälle. Eikun onnea raskautta toivoville
 
"muori"
heissan, Olen 38 v ja mulla ollut 5 keskenmenoa viimisen 2v aikana. Yksi raskaus ylsi jopa viikolle 9. Sen verran tunnen jo omista oireista että raskaana ollaan taas. Olen erityisen herkkä tunnistamaan oireita. Kierto on säännöllinen 28pv ja ovis oli n viikko sitten. Olen nukkunut nyt viimiset 2pv hullunlailla, väsymys on se mistä alan ekaks epäilee. Normisti olen todella pirteä. Lisäksi hajuaisti terävöityy potenssiin 100. Alavatsa nippailee ja lämmöt koholla lisäksi nenä tukossa ja huimaa, alaselkää särkee ja himoitsen vaan hiilaria ja sokeria. Pelkään vaan jälleen kerran että kesken menee. Viimeksi km oli heinäkuussa. Viime kuussa ei edes yritetty. On aika rankkaa mutta jaksaa uskoa että ehkä se vielä jonain päivänä onnistuu. Tosin vuodet kiitää ja homma hankaloittuu ;) Onnea kaikille plussaajille :)
 
Pinkku86
Minun ongelma on varmaan aika monelle tuttu: kun niin kovasti toivoo olevansa raskaana, alkaa kuvittelemaan itselleen raskausoireita. Minulla on oikeastaan koko kesän tuntunut olevan jotain raskausoireita ja olen aina innoissani tehnyt testin ja negatiivisen tuloksen jälkeenkin jatkan vain toivomista, koska testihän voi olla väärässä. Kuukautisten jälkeenkin olen pari kertaa uskonut, kun joskushan saattaa tulla vielä yhdet kuukautiset, vaikka on raskaana.. Tiedän itsekin, että tällainen usko on typerää ja naivia.

Ja näistä negatiivisista testeistä on nyt tullut kirous, koska en uskalla enää tehdä testiäkään, ennen kuin olen ihan satavarma. Ja tietenkin nyt tuli tässä kuussa niin voimakkaasti taas usko raskauteen. Mulla oli ovulaatio 2.9. Ja jo muutaman päivän päästä aloin voimaan pahoin ja tuli mahaoireita, hirveitä kipuja ja ilmeisesti ummetusta, josta en ikinä kärsi. Vatsakivut on jatkunut enemmän ja vähemmän tähän päivään. 12.9. oli sitten yhden päivän kestäneet kuukautiset, kun normaalisti menkat jatkuvat vähintään 5 päivää ja tietenkin tuolloin innostuin ja tein testin, jälleen negatiivisen.. Kuitenkin oireet ovat jatkuneet ja lisääntyneet, väsymystä, palelua, pahoinvointia ja jo yli viikon on nännit olleet kipeät, aluksi oli pientä kihelmöintiä nänneissä ja tänä aamuna olivat todella kosketusarat. Ikinä ennen ei ole näin voimakkaita oireita tullut ja nuo vatsaoireita ja etenkin kipeät nännit ovat täysin uutta minunkin vainoharhaiselle mielelle.

Olisiko täällä lohdun sanoja muilta oireiden tutkijoilta ja sarjatestaajilta? :)
 
vvvv
Suunnilleen 10-12 päivää hedelmöittymisestä alkoi tässä raskaudessa jatkuva pissahätä, mitään muita oireita ei ollut. Samana päivänä, kun plussasin, eli päivänä, jolloin menkat ois pitänyt alkaa, alkoi kuukautiskipumaiset kivut. Rinnat kipeytyi vasta joskus rv 8, samalla kun pahoinvointikin alkoi.
 
"katja"
Joo o oon ruvennu epäilemään että olisin raskaana oireina on: turvotusta vatsan alueella, mahan nipistelyä, sillon tällön tosi oksettava olo, pissattaa tosi useesti, menkat myöhässä aika paljon. Mut testin tein pari viikkoo sit ja se näytti negatiivista. Osaisiko kukaan neuvoo? kiitti jo etukäteen! :)
 
gkjls
[QUOTE="katja";29040928]Joo o oon ruvennu epäilemään että olisin raskaana oireina on: turvotusta vatsan alueella, mahan nipistelyä, sillon tällön tosi oksettava olo, pissattaa tosi useesti, menkat myöhässä aika paljon. Mut testin tein pari viikkoo sit ja se näytti negatiivista. Osaisiko kukaan neuvoo? kiitti jo etukäteen! :)[/QUOTE]

Oireet voi johtua vaikka mistä muustakin mutta tee uus testi...
 
iiapiia
heissan kaikki! Olen parikymppinen vauvakuumeinen nainen, toiveena olisi vauva 2014. Lopetin yasmin merkkiset pillerit elokuussa jonka jälkeen tuli "pillerimenkat" 3-4 pv kestivat ja syyskuussa kp30 alkoi 5 pv menkat. eli nyt menos yk3 ? aika menee nopeesti.. :D bongasin oviksen apteekin ovistestilla en nyt ihan tarkkaan muista mut siina kp15, jolloin peittoja heilutetiin tuelta.nyt tassa kuussa kp 33 tuli menkat suureksi harmikseni vaikka " tunsin " raskausoireita mm. kuvotusta, TODELLA kovia repaisy ja vihlontakipuja, painetta ym. uskoin todella olevani raskaana.. negaa naytti testit mut se tunne ei mennyt :/ kuvittelin siis kaiken, vaikka aina jaksaa uskoa et muillakin vuotaa ja testit on negaa vaik olis raskaana. onko muilla samankaltaisia kokemuksia / samassa tilanteessa olevia ? :) plussatuulia kaikille !!!! ++++++
 

Yhteistyössä